Отговори
# 510
  • Мнения: 3 531
За съжаление не мога в момента да снимам чертежите. Но опитвам да обясня. PO е ъглополовяща на АРВ. И при двата случая, означете АРО с алфа  и ползвайки, че АРС е 90, изразяването се вижда.

# 511
  • Б
  • Мнения: 933
Здравейте, може ли помощ за следната задача за 7 клас
Даден е правоъгълника АВСД за който ъгъл ВАС : ъгъл САД = 1:5 . Колко сантиметра е раздстоянието от точка В до диагонала  АС ако ВД е 16 см?

# 512
  • Мнения: 5 160
Здравейте, може ли помощ за следната задача за 7 клас
Даден е правоъгълника АВСД за който ъгъл ВАС : ъгъл САД = 1:5 . Колко сантиметра е раздстоянието от точка В до диагонала  АС ако ВД е 16 см?
Накратко:
От съотношението - ъгъл BAC = 15 градуса
O пресечна точка на диагоналите
BH - разстоянието до AC
Триъгълник BOH - правоъгълен с ъгъл BОH 30 градуса => BH = 1/2 AC / катет и хипотенуза в правоъгълен тр. с ъгъл 30/
Диагоналите са равни. BH = 1/4 BD = 4 см

# 513
  • столицата
  • Мнения: 4 531
Благодаря, момичета! Кевана, и аз като теб го реших след като прочетах указанията на Солничката Simple Smile)

# 514
  • на тавана в кошницата
  • Мнения: 509
.  Може ли някой да ми помогне с решаването на тази задача.

# 515
  • Мнения: 2 915
.  Може ли някой да ми помогне с решаването на тази задача.
Виждаме, че таблицата представя триъгълни числа. Например последния даден диагонал се състои от 6 числа, като последното е 21, а 21 е триъгълно число (равно на сбора на числата от 1 до 6)
Тогава търсим най-близкото и по-голямо от 2015 триъгълно число. Това е 2016, което е равно на сбора на числата от 1 до 63. Т.е. 63 -тият диагонал завършва с числото 2016, като понеже се състои от нечетен брой квадратчета, то 2016 е в горния десен ъгъл. 2015 по тази логика е на 2-ри ред, 62 колона, или произведението е 124.

# 516
  • Мнения: 4 530
Тогава търсим най-близкото и по-голямо от 2015 триъгълно число. Това е 2016, което е равно на сбора на числата от 1 до 63. Т.е. 63 -тият диагонал завършва с числото 2016, като понеже се състои от нечетен брой квадратчета, то 2016 е в горния десен ъгъл. 2015 по тази логика е на 2-ри ред, 62 колона, или произведението е 124.
Как разбираме че 2015 е триъгълно число
а задачата ,която съм прикачила има ли друг метод за решаване , освен проба-грешка

Последна редакция: вт, 17 апр 2018, 16:54 от The Invisible

# 517
  • Мнения: 4 530
моля за помощ за задача ОМТ -4 КЛАС , 2 ЧАСТ
по подусловиe в)
на в) ми липсва скоростта, с която се движи
би трябвало ако х -дължината на кораба
(12+х)=3v
или бъркам
като отговор е даден че корабът е дълъг 13м

Последна редакция: ср, 18 апр 2018, 09:10 от The Invisible

# 518
  • на тавана в кошницата
  • Мнения: 509
.  Може ли някой да ми помогне с решаването на тази задача.
Виждаме, че таблицата представя триъгълни числа. Например последния даден диагонал се състои от 6 числа, като последното е 21, а 21 е триъгълно число (равно на сбора на числата от 1 до 6)
Тогава търсим най-близкото и по-голямо от 2015 триъгълно число. Това е 2016, което е равно на сбора на числата от 1 до 63. Т.е. 63 -тият диагонал завършва с числото 2016, като понеже се състои от нечетен брой квадратчета, то 2016 е в горния десен ъгъл. 2015 по тази логика е на 2-ри ред, 62 колона, или произведението е 124.
.               
Много благодаря за помощта.  bouquet

# 519
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 975
моля за помощ за задача ОМТ -4 КЛАС , 2 ЧАСТ
по подусловиe в)
на в) ми липсва скоростта, с която се движи
би трябвало ако х -дължината на кораба
(12+х)=3v
или бъркам
като отговор е даден че корабът е дълъг 13м


скоростта на кораба е дадена в а.
до 13 м дължина на кораба се стига като се отчете сбора от скоростта на кораба и на реката Simple Smile
24+6 = 30км/ч
25 м за 3 сек.
мостът е 12, значи за кораба остават 13м

т.е. отговорът е верен само ако движението под моста е в посоката на течение на реката, ако е срещу течението ще е грешен Wink



# 520
  • Мнения: 4 530
st. Dobri това имам предвид
корабът първо се движи срещу течението, после по течението
е как да разберем за кой момент говорят

# 521
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 975
st. Dobri това имам предвид
корабът първо се движи срещу течението, после по течението
е как да разберем за кой момент говорят

не можеш. Simple Smile
това е една от онези "велики" задачи, които само авторът знае какво е имал предвид, децата "трябва да се сетят"  и  изобщо няма грешка в условието.

задачата е абстрактна Trollface

# 522
  • Мнения: 20 030
а задачата ,която съм прикачила има ли друг метод за решаване , освен проба-грешка

Докато се включи някой друг с по-лесно решение, ще си напиша моето, но не знам как се очаква от 4-токласници да го решат.

Ако числото е abcde и edcba, то "е" може да е макс 1 или 2, а "а" минимум 4.

10 000а+1000b+100с+10d +е=4. (10 000е+1000d+100с+10b+a)
960b+ 9 996a= 39 999e+ 3 990d+ 300c

Забелязваме, че пред b,d, c са множители, завършващи на "0". Тоест като ги умножим по b,d,c пак ще получим числа, завършващи на "0". Значи събираемите от двете страни на уравнението: 9 996а и 39 999е трябва да имат еднаква цифра на единиците, защото ще ги събираме след това с числа, завършващи на нула.
Казахме, че "е" може да е 1 или 2. Ако е 1, то имаме 39 999, но няма такова число "а", което да умножим с 9 996 и да даде девятка в цифрата на единиците.
Значи остава "е" да е 2. Тогава 39 999х2=79 998.
Проверяваме има ли число "а", което да умножим по 9 996 и да даде осмица в единиците.
Такива числа са 3 и 8, но в началото казахме, че "а" може да е минимум 4.

Значи а=8 и получаваме:
960b+79 968=79 998 +3 990d+ 300c
960b= 30 +3 990d+ 300c
Делим на 10 всяка страна от уравнението, за да го опростим и получаваме:

96b=3+ 399d + 30c

Тук пробвах с "b" = 3; 4; 5; 6; 7; 9. "d" =1; 0  и виждам кой случай ще удовлетворява за "С".

Получих 87 912


# 523
  • Мнения: 4 530
Дъждец това наистина ми се струва твърде сложно за 4 клас

Последна редакция: чт, 19 апр 2018, 08:50 от The Invisible

# 524
  • Мнения: X
За съжаление скенера ми не работи и не мога да прикача решение, но защо не опитате да го решите като обикновен ребус без десетичен запис?

Общи условия

Активация на акаунт