Пубертетът при момчетата

  • 117 199
  • 1 293
  •   1
Отговори
# 450
  • някъде
  • Мнения: 4 955
Белинда, при логопед ли се прави? Синът ми и досега бърка ц/щ/ч. Четенето му също не е гладко и бързо.
Лейди, твоето поне сяда и учи...моето няма шанс да пипне нещо извънредно..той домашните с триста зора пише и уроците, които е взел не иска да научи, а какво остава за нещо странично. Ако го накарам се започва- ооо, това не ми е за домашно; няма да пиша/уча; ооо, не искам и т.н.
 Дори и да знае, че ще има контролно не му пука, не сяда да преговори...

# 451
  • София
  • Мнения: 18 679
Да, при логопед.

# 452
  • Мнения: 15 572
Не е лоша идея деца, които подчертано имат проблем само с едно единствено нещо - четене или писане, или правопис конкретно, или цифри, да бъдат тествани за дислексия/дисграфия и пр. техни разновидности. Идея си нямате какви неща могат да излязат от два теста при логопед/психолог, после чак се чудиш къде си блял толкова години, та не си забелязал.

За дислексия не се притеснявам. Племенника ми има дислексия и знам какво чудо е. Откриха му го още втория срок на първи клас. Дисклексията, като цяло се хваща доста лесно, особено от преподаватели с опит. Синковецът ми чете много бързо и гладко, както на български, така и на английски. Диктовките на контролните също са му били винаги добре дори и като правопис. Чист мързел си е това неговото и това ме дразни още повече, защото знам, че не му представлява трудност, но този мързел ще му изиграе лоша шега накрая. Учителката му от курса по английски всеки път казва, че когато иска и се постарае малко прави чудеса на пробните тестове, обаче ако не иска резултата е плачевен

DS - аз това съм му го заложила, като навик още от първи клас. Всеки път, когато кажеше, че ще има контролно по нещо в деня преди контролното сядах заедно с него и правехме преговор на целия материал, на който ще е контролното. В трети клас, като навлязоха и разказвателните предмети натисках още повече. Дори и да не беше научил добре уроците, при преговора коригирахме наученото и така му стана навик. Затова сега сам си казва кога ще е контролното и ме вика да му помогна да се подготви. На вас дават ли ви предварително датите за контролните и класните за срока? При нас ги дават или ги предупреждават поне седмица преди това на коя дата по какво ще е контролното, аз си записвам и уикенда преди контролните правим преговор. В началото се тръшкаше, обаче после видя колко спокоен и сигурен отива на контролното и как след това оценката е висока. Това му го повтарям всеки път - че подготвения ученик винаги отива със самочувствие и спокойствие на контролното, защото знае, че ще се справи, тъй като се е постарал преди това. Като развалена грамофонна плоча съм, но все се надявам поне от време на време някаква част от дундосването ми да му остане в главата

# 453
  • Мнения: X
Подкрепям Белинда за тестването.

  Нашият синковец от малък си е по-различен от масата, неспокоен, неконцентриран, труден, бунтар. Тук учителите са обучени отрано да насочват по-различни деца към широкоспектърни тестове за ранно откриване на проблеми. Та тествахме и нашето чеденце. Тъй като заплеса все още не е диагноза, потвърдиха, че детето си и наред , с високо IQ. Дислексията също беше част от тестовете, заедно с най-срещаните проблеми като хиперактивност, аутистичен спектър и т.н.

# 454
  • София
  • Мнения: 18 679
Не мисля, че дислексията се хваща лесно, нито че е един единствен вид. Според мен има доста разновидности на тази особеност във възприятията, доста гранични състояния и неясноти. Не съм специалист обаче, говоря от скромен досег до проблема.

# 455
  • Мнения: 15 572
Дислексията също беше част от тестовете, заедно с най-срещаните проблеми като хиперактивност, аутистичен спектър и т.н.

Винаги ми е било любопитно защо хиперактивността при децата в днешно време се смята за болест. Едно време такива деца се наричаха буйни и диви. Наистина ли това е заболяване? Съвсем добронамерено питам, защото на една позната й бяха казали, че детето й е хиперактивно и му бяха изписали разни хапчета да пие.

Относно дислексията - исках да кажа, че лесно се открива от преподаватели с дългогодишен опит, на които веднага би им направило впечатление, ако детето има някакъв проблем и биха посъветвали родителите да се обърнат към специалист, за да проверят дали има проблем или не. Първата класна на племенника ми беше доста младичка и изобщо нищо не забеляза, а може и да не е знаела. След края на първия срок в първи клас я смениха с друга учителка, която имаше доста сериозен опит и още след първите проверки на домашните видя, че има някакъв проблем. Обади се на сестра ми, обясни й какви са й притесненията и й препоръча да го заведе на логопед и психолог, за да провери дали има проблем или не. И се оказа, че има.
Иначе за родителите не мисля, че би било лесно да открият дали има проблем или не

DS - ако имаш някакви съмнения посетете логопед и психолог, но потърси такива, които имат опит точно с деца с дислексия. Не знам от къде сте, но ако сте от София мога да попитам сестра ми за имената на лекарите, при които ходиха. Знам, че са в Александровска болница

# 456
  • Мнения: 178
Моят синковец пише грозно и нечетливо. Никой до сега не ни е намеквал за проблем, като дисграфия или дислексия. В предучилищната и първи клас пишеше красиво и втори клас всичко приключи. И колкото по голям става толкова по грозно пише. Когато се старае е добре , даже красиво , но бърза ли става мазало Rolling Eyes
С преразказите се справя отлично, но когато трябва да напише съчинение или есе се спича и драсва пет реда колкото да отбие номера.

# 457
  • някъде
  • Мнения: 4 955
Не, Лейди, не съм то София. Имам приятелка логопедка, ще поговоря с нея, за психолог-нямам идея.
И аз съм като латерна- повтарям си едно и също вече няколко години, но голяма файда няма. Не иска, не е амбициозен и това е. От първи-втори клас той все не знаеше домашни, не записваше, аз се обаждах на приятелки да питам.
Онзи ден се ядосах, защото знаеше, че ще има контролно и сто пъти казах да седне и да преговори- е не. Без мен не може да научи урок (чете го, но просто не мисли и не запомня), а на мен вече ми писна да съм все залепена за учебниците.
Относно писането-и грозно, и с грешки.

# 458
  • София
  • Мнения: 409
Буйните деца са си буйни деца, децата с хиперактивност са нещо различно от просто буйни деца. Вярно е, че се прекалява с тази диагноза, но тя си е сериозна.

# 459
  • Мнения: 10 993
Аз на моя син също му поставих диагноза хипер активен. Не съм го водила при специалист. В училище получава доста шестици, но иначе поведението му е като описаното от DS. Материала в училище не му е интересен, учим заедно и му е трудно,но ако нещо го интересува, го научава много бързо, например разни компютърни умения, играе доста сложни игри, които аз не мога и не разбирам. Тоест в това което него го интересува е много по-умен и успешен от мен. Така че според мен няма интелектуални проблеми, просто трябва да работи това което иска. Само ме притеснява как да се научи на дисциплина и ред.

# 460
  • София
  • Мнения: 409
Тази диагноза се поставя само от специалист. Всичко друго е несериозно. Писах, че се прекалява с диагнозата точно защото всеки си изказва мнението, вместо само да насочи родителите ако забелязва нещо. Хиперактивните деца не са със забавено развитие, нито са просто буйни деца.

# 461
  • Мнения: 15 572
Само ме притеснява как да се научи на дисциплина и ред.

Ако успееш да намериш успешната формула за тези неща, то моля те от сърце да я споделиш с нас Simple Smile

Онзи ден се ядосах, защото знаеше, че ще има контролно и сто пъти казах да седне и да преговори- е не. Без мен не може да научи урок (чете го, но просто не мисли и не запомня), а на мен вече ми писна да съм все залепена за учебниците.

И на мен ми писна. Тази година се надявах, че вече няма да му трябвам, обаче с тези безумно тежки уроци, особено по История и География просто няма как да се размине без помощ. Една приятелка ме успокои - каза, че е така до 7-ми клас, а после след 8-ми вече се оправяли сами Simple Smile Идваше ми да хвана гората, след като го чух това

# 462
  • Мнения: 178
Моят с разказвзтелните няма проблем , учи даже и уроците напред- интересно му е, ноооо виж БЕЛ-граматика, а сега вече и МАТ  се почва с оффффф.
Това с гората и аз съм си го мислела хахаха

# 463
  • Мнения: X
Въпреки, че учавствам в същата тема за момичетата тук намерих много интересни неща и ви чета с интерес. Благодаря ви!

# 464
  • някъде
  • Мнения: 4 955
От тази година госпожата по БЕЛ е гола вОда и съответно не е научил абсолютно нищо. Не умее да преразказва, да прави съчинения.
По математика госпожата е стабилна и му е интересно, а и първо по нея пише домашни.
По разказвателните го мързи, а и не му е интересно. То на мен не ми е с тия траки, елини, Елада и т.н. По География-пазарна икономика...че аз това съм го учила в икономическия техникум, нямам спомен в малките класове да е учено.
Контеса, при момичетата сигурно е много по-лесен учебния процес?

Общи условия

Активация на акаунт