Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 28 ян. 2018, 18:01 ч.

Клуб на храбрата шивачка - тема 20

  • 59 998
  • 787
  •   1
Отговори
# 720
  • Мнения: 523
Интересно, забравяш да отбележиш, че едната машина е с вертикален люлеещ грайфер, а другата е електронна, с хоризонтален. В ,,каква шевна машина и откъде'', много скоро обясних каква е разликата. В единият случай, един мощен мотор от 60 вата задвижва всички валове, транспорт и т. н. В другият случай, има малки и маломощни двигателчета, които всяко само за себе си, задвижва собствен вал. В крайна сметка, машината пак е достатъчно мощна да шие дори дебели платове, но с малка консумация на енергия. Малко по-старите модели машини бяха с лампа с нажежаема жичка, която е 15 вата. Така общата консумация става 75 вата. Новите машини вече са с лед осветление, което е около един-два вата и машината е с консумация 65 вата. Не трябва да се притесняваш ако консумацията за електронна машина е малка. Трябва да се притесняваш, ако консумацията на електромеханична машина е 50 вата, защото това значи, че моторчето е много слабо.

# 721
# 722
  • Мнения: 523
Мадам, как ти досладя да снимаш само проблемните места? Снимай цялата машина, че и ние да изплакнем окото, защото само това ще ни остане! Това което никак не ми харесва е, че капе отдолу. Това ще рече, че е възможно картерът да не е стегнат добре и да капе между уплътнението. Още по-страшно е, ако ергенът който я е прекарвал от нашенско до френско, да я е чукнал. Другата вероятност е картера да има фабрична шупла при леенето. Много малка е вероятността уплътнението да не е поставено добре. Добре. Машината капе постоянно, или само като шиеш. Наистина трябва да ви вадя думите с ченгел. Както казва мечо Пух ,, - Колкото повече, толкова повече!'' Много важен въпрос! Главата отделно ли беше от плота, или беше напълно сглобена от плевенските ергени? Ако е била отделно, не е изключено картерът наистина да е претърпял някакво крушение при транспорта. За да те утеша, ще ти кажа, че шивачката която шиеше на стар модел оверлог Текстима Алтин, обличаше найлонова престилка, защото картерът беше спукан и си капеше. Така. Залегни под машината и виж с какви болтове е стегнат картера към машината! Картер е този алуминиев оребрен леген под машината. На него има капки масло. Най-вероятно болтовете са с имбусна глава (шестограмна). Намираш такъв имбус, който е или 5 мм., или 6 мм. Ако не можеш да намериш, отиваш в магазин за инструменти и си купуваш цял комплект. В България такъв комплект със сносно качество се продава за 8 пари. Ще гледаш да са по-дълги и в долният край да завършват с нещо като ябълка. Ето такива примерно:   http://magnum-fs.com/product/754/imbusi-geobrazni-sredni-s-topch … -9chasti-k-t.html
Може да се наложи да развиете главата на машината, за да стегнете картера. Стягайте, но не душмански, защото е алуминий и може да развалите резбата, а тогава става много зле! Само като си купиш една кифла, започваш да я ядеш. Всичко останало, трябва първо да го ремонтираш и чак тогава да го ползваш. Страх ме е да го кажа, но ако не стане със стягане, ще се наложи да пращаш главата до българско, за да я оправят, или да я сменят. Знам, че не звучи никак добре.

# 723
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
Благодаря. Нямам идея кога точно тече. Събират се капките от снимката за около две седмици. Машината дойде сглобена на масата. Мислех си дали не е от уплаътнението. Нямам идея кое мога да разглабям и кое не за да видя дали нещо не е мръднало при транспорта. Иначе нямаше видими следи от падане или удряне. Ще я снимам след малко и ще кача през компютъра че явно през телефона има проблем със снимките. Благодаря

# 724
  • Мнения: 523
Мадам, това определено е работа за мъж, без да подценявам способностите на нежния пол. Тъй като пак трябва да вадя думите с ченгел, ще трябва да се превърна в гадател. Предполагам, че машината е дошла суха и ти си й наляла маслото. В противен случай, тя щеше да протече още у нас и те трябваше да забележат тази лошавина. Нямам представа, защо не накараш някой близък мъж да свърши тази работа, а трябва ти да се занимаваш с несвойствени за теб дейности? Ако не искаш да се занимаваш с връщане на машината у нас, можеш да намериш някой малък автосервиз и да ги помолиш да отстранят теча. Отстраняваненето на теч в двигателя е дори доста по-сложен. За тази сравнително елементарна работа ще вземат пари, но поне няма да я връщаш в България. Да, могат да я оправят във френски сервиз за машини, но трябва да намериш такъв. Първо и най-лесно, потърси мъж! Втори вариант: търсиш сервиз за професионални машини! Трети вариант: търсиш малък автосервиз. И последен: натоварваш само главата и я изпращаш с буса в България! Предполагам си доволна от тегела и начина по който шие. Голяма мъка е да изкопча повече информация. Ако беше у нас, достатъчно е да помолиш някой съсед с незначителни технически познания и щеше да я оправи. Защо у френско всичко е толкова сложно и трудно, не зная. И всичко това е защото не питаш. Ако ми беше писала, че имаш намерение да я купуваш, щях да ти кажа, че трябва да поискаш от тях да я напълнят с масло и да ти я пратят готова за ползване. Заради тази тяхна небрежност, заслужават да си поемат разноските по връщането и изпращането.

# 725
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
Извинявай че ми вадиш думите с ченгел но до тук са ми техническите умения. Машината си дойде пълна с масло. Мъж се намира вкъщи, но той тръгна да ме разпитва коя част може да разглобява и коя да не пипа (и тук вече ме загуби). От Плевен ми обясниха че карданът (дано не бъркам името) е нормално да е влажен но не чак да капе. Накараха ме да сложа под плетача филц да видим дали не е от там. Сух е филца.
Явно това надминава уменията ми и ще се ходи на сервиз. Не мисля да я връщам в Бг. (любимото ми бебе).


Благодаря за отделеното време

# 726
  • Мнения: 523
Ето ти едно видео на оверлог за изливане на масло, сваляне на картера, почистването му и сваляне на филтъра :
https://www.youtube.com/watch?v=hTwIJ0_9xLo
 На покривната машина нещата са същите. Там ще видиш уплътнението. Сега като се замисля по-сериозно, започнах да стоплям, че ако не са стегнати болтовете на картера, пак няма да тече масло, защото то не е толкова много, та да прелива през уплътнението. Дааа. Нещата май наистина са сериозни. Искаше ми се да видя цялата машина със всичките му салтанати, но ти ни даваш на час по лъжичка. И така не писа как шие с 3, 4 и 5 конеца. Явно ще трябва да я търся в мрежата да я поогледам. Добре. Изтрий маслото по машината! Утре сутринта започваш с оглеждането! Милиметър по милиметър. Където не си сигурна, пипаш с пръст. Ако няма, на следващият ден пак оглеждаш! Все ще видиш откъде тече. Както ти бях казал, проблемите на индустриалната машина са различни от домашната.

# 727
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
Благодаря. Извинявай че няма подробни снимки, но незнам какво точно да снимам. Disappointed Вчера я избърсах и днес е още суха. Вече не е на мода машините да си вървят с инструкции или това е специално за индустриалните.

Обещавам до един два дена да снимам всичките шевове и едно сравнение с домашна покривна (жуки). Специално за лигави платове.

# 728
  • sofia
  • Мнения: 6 825
Мадам, в цеха има техници, та за това няма инструкции (най-вероятно).
Иначе, изобщо не може и да става сравнение между индустриални и домашни машини.
Що не пишеш на производителя, може пък да има някой друг файл.
Със здраве да я ползваш и да не ти дава ядове!

# 729
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
Благодаря Веси.

# 730
  • Мнения: 523
Мадам, в старанието си да търся решение на проблема, забравих да ти честитя. Честито! Макар да започва с проблем, тази машина и след много години ще е все още много стойностна и качествена. Забравяш, че аз съм по намирането на трудна за намиране информация. Инструкцията която съм намерил е за JUKI MF-7524, но ще ти свърши работа. Някои чертежи ще са ти трудни за разбиране, но някои са разбираеми. Изключително важно е, че има центровката на грайфера спрямо иглите, а и другите центровки. Това е нещото, от което се интересува всеки техник. Когато я няма тази инструкция, си принуден да правиш центровка като правиш проба - грешка. И за да те улесня още повече, ти пращам инструкцията на руски, френски и английски. Изтегли и запази в папка ,,JUKI MF-7524'', защото е наистина много ценна! След време тези инструкции просто изчезват от мрежата. Исках снимка на цялата машина, за да видя дали е с троен педал, или само с два. Както и да е. Ето тази добревина инструкцията:
http://www.juki.co.jp/industrial_j/download_j/manual_j/mf7500/me … ion_ru.pdf#page=1
http://www.juki.co.jp/industrial_j/download_j/manual_j/mf7500/me … ion_fr.pdf#page=1
http://www.juki.co.jp/industrial_j/download_j/manual_j/mf7500/me … ion_eg.pdf#page=1
Не забравяй, че това е най-капризната машина за ремонт и ужасът на техниците, затова не си мисли, че само с тази инструкция, сама ще можеш да оправиш всеки проблем. Добър майстор се става с много години сблъсък с различни проблеми и много, много часове на различни ремонти.
Пиши каквото и развитие да има с капането на масло, за да мога и аз спокойно да поспя!

# 731
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
Златен си. Много благодаря. Казвай къде да пращам бонбоните Laughing
Машината е с двоен педал, един за работа и един за повдигане на крачето. Домашният майстор си е навил че е от уплътнението проблема и иска да се пробва. А иначе си намерих един чичко майстор, разбиращ и от индустриални машини (само страда че не си пазарувам от него), та ако трябва ще го викам и него.
Иначе машината е супер. Единственото което още не съм разбрала как да регулирам при шиенето на дебел ластик. Тоест пола, широка доста и с подплата искам да я закача на широк ластик. Тоест ластика е около 2.5 пъти по-малък от въпросната пола  Mr. Green За какво са ми тези акробатики, просто бивша рокля на девойките превръщам в пола. И понеже съм мързел не ми се прави колан искам диретно на широк 10 см ластик Twisted Evil . Става и със зиг заг ама нали имам покривна.

# 732
  • София
  • Мнения: 3 565
Златен си. Много благодаря. Казвай къде да пращам бонбоните Laughing
Машината е с двоен педал, един за работа и един за повдигане на крачето. Домашният майстор си е навил че е от уплътнението проблема и иска да се пробва. А иначе си намерих един чичко майстор, разбиращ и от индустриални машини (само страда че не си пазарувам от него), та ако трябва ще го викам и него.
Иначе машината е супер. Единственото което още не съм разбрала как да регулирам при шиенето на дебел ластик. Тоест пола, широка доста и с подплата искам да я закача на широк ластик. Тоест ластика е около 2.5 пъти по-малък от въпросната пола  Mr. Green За какво са ми тези акробатики, просто бивша рокля на девойките превръщам в пола. И понеже съм мързел не ми се прави колан искам диретно на широк 10 см ластик Twisted Evil . Става и със зиг заг ама нали имам покривна.
Мисля че няма приспособления за това, разделяш си ластика на 4 равни части и полата също. Теглиш и шиеш. Имаше някакви валяци които да опъват ластика на покривните, но имаш ли такива към твоята машина?

# 733
  • Мнения: 523
Мадам, в продължение на една година, сблъсквайки се с различни ситуации, мисли какви приспособления и фунии ще ти трябват за машината. Без да им правя реклама, но и Антекс и в Никис и Валди имат много подгъвачи, крачета и т. н. Сериозно бях намислил да си купя подгъвач за професионална покривна машина. Правих един подгъвач, точно копие от интернет - не ми е достатъчно удобен. Купих друг за 35 пари. Свети като слънце, но и него не харесах. Направих си от пластмаса и тънка алуминиева ламарина и май е това което ми трябва. Удобството при теб е, че се продават гореизброените джаджи за Juki. Идваш за нова година, или другото лято със списъка и се връщаш с чувал джиджавки. Слагаш червената шапка на дед Мароз, стоварваш ги на масата и казваш на половинката, че имаш подарък за него. Той подскача от радост до тавана и ти тутакси му казваш колко струват. Още ошашавен, той изважда повече пари и ти се хвърля немедленно на врата. Когато види какъв е подаръкът, е вече твърде късно да си иска парите обратно.

# 734
  • FRANCE
  • Мнения: 1 335
 Joy Joy Joy На 16 юли кацам в София. Значи до тогава с ваша помощ ще съм си спретнала списъка Mr. Green На скъпият мога да му изляза с номера виж цените в Бг и по Френско. Той се омайва и приготвя допулнителен куфар за навръщане  Joy Joy Joy (или мрънка но това е друга тема).
Миленски и аз разделям ластика на 4 по принцип, но ме домързя и исках всичко наведнъж Crazy Никакви допълнителни джаджи нямам още newsm78

Общи условия

Активация на акаунт