Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 65 964
  • 807
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 34 651
Считаш ли за правилно твоето абсолютно предимство да измести дете, което живее до училището?
Хайде стига с тия деца дето живеят точно до училището ..с какво вашето детете , дето живее на оградата на училището е повече от моето, дето живее в същия квартал , но през 3 улици или 5 , или през един булевард от другата страна????? С какво вашето дете е заслужило да бъде в добро  и близко училище , а моето е разпределено в по-далечното или циганското ???? Тази система те принуждава да намериш начин, да дадеш на детето си равен шанс и като родител, всеки ще трябва да реши какво е правилно за него ( било то според някой морално или не ).
Моето дете има предимство в едно училище, до което съм избрала да живея, твоето дете има предимство в друго училище, до което ти си избрала да живееш.

# 631
  • София
  • Мнения: 4 041
Считаш ли за правилно твоето абсолютно предимство да измести дете, което живее до училището?
Хайде стига с тия деца дето живеят точно до училището ..с какво вашето детете , дето живее на оградата на училището е повече от моето, дето живее в същия квартал , но през 3 улици или 5 , или през един булевард от другата страна????? С какво вашето дете е заслужило да бъде в добро  и близко училище , а моето е разпределено в по-далечното или циганското ???? Тази система те принуждава да намериш начин, да дадеш на детето си равен шанс и като родител, всеки ще трябва да реши какво е правилно за него ( било то според някой морално или не ).
Виж сега, предполагам на всички е ясно, че трябва да има някакви правила и някакви водещи критерии за прием за начално образование. Няма как всички да са в навсякъде. На всички предполагам е ясно, че най-адекватния критерий е близостта по местоживеене. Това няма как да се избегне и няма как да има друг. От тук насетне вече има милиони неща за доизкусуряване.

# 632
  • Мнения: 1 839
Не ме разбрахте. Казах, че за мен е справедливо децата в района на училището да получават много точки. Но не разбирам защо дете в съседен район, сирак няма да има предимство за същото това училище. И казах абсолютно предимство за деца сираци, не за многодетни. За многодетните беше, че трябва точките да се събират, а не да се гледат критериите за близост поединично.

И на мен ми е прекалено с това за училищата до оградата. Ако някой се заблуждава, че хората ще спрат да си сменят настоящите адреси - нека си вярва. В най-исканите училища се влиза и в момента с фалшиви документи. Да не се окаже, че накрая хората, които живеят до оградата да са на жребий? Защото тази наредба до това ще доведе. И да, заблуждавайте се, че е справедлива. Не е, и няма да стане. А проблемът на обществото ни е, че вместо да сме единни, се нападаме взаимно.

И ще ви кажа какъв ми е точно на мен проблемът - има някакъв шанс детето ми да влезе в ПУК на училище, но после да не може да продължи. Някой дали ще ме спре да си сменя адресът, само за да не стресирам детето си, заради абсурдната система?

# 633
  • Мнения: 1 954
Считаш ли за правилно твоето абсолютно предимство да измести дете, което живее до училището?
Хайде стига с тия деца дето живеят точно до училището ..с какво вашето детете , дето живее на оградата на училището е повече от моето, дето живее в същия квартал , но през 3 улици или 5 , или през един булевард от другата страна????? С какво вашето дете е заслужило да бъде в добро  и близко училище , а моето е разпределено в по-далечното или циганското ???? Тази система те принуждава да намериш начин, да дадеш на детето си равен шанс и като родител, всеки ще трябва да реши какво е правилно за него ( било то според някой морално или не ).
Моето дете има предимство в едно училище, до което съм избрала да живея, твоето дете има предимство в друго училище, до което ти си избрала да живееш.
Не е така -моето дете има предимство в училище, в което някой друг е решил , че трябва да има предимство , защото това не е училището което ми е най близко( до което , да речем че съм решила да живея) , нито е това в адм. ми район. В училището, в което са ме разпределили не е никак лошо и най-вероятно деца , които живеят точно до оградата му от по-малко от 3 години, ще бъдат изместени от моето ...щото аз си имам уседналост Simple Smile Simple Smile Simple Smile И всеки ден ще ме псуват , че трябва да си водят детето на майната си заради такива като мен ..дето с колата си го кара Simple Smile Simple Smile  И не че искам да ми учи детето там , ама нямам избор .... и не че най-верочтно няма да го бутнат да учи в най-нежеланата паралелка до обяд ...ама пак нямам избор :Simple Smile Simple Smile

# 634
  • София
  • Мнения: 230
Най-големия проблем не е уседналостта. Според мен проблем е определянето на прилежащите територии към всяко училище.
И като пример:
В Овча Купел (1,2 и старата част) има 3 общински училища - 66, 88, 149. И сега парадокса на прилежащите територии - вчера гледах картите за настоящата уч.година (17/18). За деца които са близко до 66-то и са в старата част са в прилежащата територия на 88. Съответно 88 се води в Овча Купел 1. Е да ама половината Овча Купел 1 е разпределена в 149. И тъпото е че аз живея близко до 88-мо (по-близко от детето на кумувете ми примерно, което е в старата част, но по прилежаща територия е разпределено в 88), на сме разпределени в 149. Е питам ако ще се гледа кой е по-близо до училището защо се получава този парадоск. Деца близко живеещи до едно училище са разпределени в друго по-далечно. Да не говорим, че част от Овча Купел 2 пък не влиза в територията на нито едно от трите училища. Те сигурно трябва да ходят в Горна Баня.
Ето това е безумие. Самото райониране не е измислено както трябва и съответно критериите трябва да се пипнат за да може наистина деца, живеещи в близост до дадено училище да могат да си учат там, а не да пътуват 10 спирки с автобуса.

# 635
  • София
  • Мнения: 3 908
Овча Купел, не се оплаквайте. Имате и националното 151во в което ги няма критериите на Чобанов!

Аз да се оплача, че съм пак дискриминирана.
Моето второто като кандидатстваше не попадаше по адрес в нито едно училище. Тогава всеки директор си удряше чертата където иска и точно 2 улици в нашия квартал (тази, на старото ни жилище и тази на новото) си нямаха училище.

Не знам има ли друг карък като мен. Не стига, че не съм достатъчно уседнала, ами и нямаме точки и от този критерий. А пък да не говорим, че едното ни съседно е "мега" елитно и за там нямаме шанс дори многодетни. Joy

# 636
  • София
  • Мнения: 34 651
Скрит текст:
Считаш ли за правилно твоето абсолютно предимство да измести дете, което живее до училището?
Хайде стига с тия деца дето живеят точно до училището ..с какво вашето детете , дето живее на оградата на училището е повече от моето, дето живее в същия квартал , но през 3 улици или 5 , или през един булевард от другата страна????? С какво вашето дете е заслужило да бъде в добро  и близко училище , а моето е разпределено в по-далечното или циганското ???? Тази система те принуждава да намериш начин, да дадеш на детето си равен шанс и като родител, всеки ще трябва да реши какво е правилно за него ( било то според някой морално или не ).
Моето дете има предимство в едно училище, до което съм избрала да живея, твоето дете има предимство в друго училище, до което ти си избрала да живееш.
Не е така -моето дете има предимство в училище, в което някой друг е решил , че трябва да има предимство , защото това не е училището което ми е най близко( до което , да речем че съм решила да живея) , нито е това в адм. ми район. В училището, в което са ме разпределили не е никак лошо и най-вероятно деца , които живеят точно до оградата му от по-малко от 3 години, ще бъдат изместени от моето ...щото аз си имам уседналост Simple Smile Simple Smile Simple Smile И всеки ден ще ме псуват , че трябва да си водят детето на майната си заради такива като мен ..дето с колата си го кара Simple Smile Simple Smile  И не че искам да ми учи детето там , ама нямам избор .... и не че най-верочтно няма да го бутнат да учи в най-нежеланата паралелка до обяд ...ама пак нямам избор :Simple Smile Simple Smile
[/quote]
Предполагам си писала до Общината да оправят адреса? Ако, въпреки това, не са го оправили, съм напълно съгласна, че вината е в тях – доколкото видях от становищата, имаше доста технически пропуски.

# 637
  • София
  • Мнения: 210
Считаш ли за правилно твоето абсолютно предимство да измести дете, което живее до училището?
Хайде стига с тия деца дето живеят точно до училището ..с какво вашето детете , дето живее на оградата на училището е повече от моето, дето живее в същия квартал , но през 3 улици или 5 , или през един булевард от другата страна????? С какво вашето дете е заслужило да бъде в добро  и близко училище , а моето е разпределено в по-далечното или циганското ???? Тази система те принуждава да намериш начин, да дадеш на детето си равен шанс и като родител, всеки ще трябва да реши какво е правилно за него ( било то според някой морално или не ).

Виж сега, предполагам на всички е ясно, че трябва да има някакви правила и някакви водещи критерии за прием за начално образование. Няма как всички да са в навсякъде. На всички предполагам е ясно, че най-адекватния критерий е близостта по местоживеене. Това няма как да се избегне и няма как да има друг. От тук насетне вече има милиони неща за доизкусуряване.

Да, считам за правилно, защото живея по-близа до това училище пред много деца в прилежащия район. А училището в моя прилежащ район като разстояние ми е по-далече. И въпросът ми е не дали е справедливо или правилно, а ще имам ли някакав шанс?

Преди 2 години, когато кандидатствахме с голямото ми дете нямаше определени прилежащи райони. Как да разбера дали са ни приели по адрес или нещо друго.

# 638
  • София
  • Мнения: 4 041
Имало е критерии за прием, в които е фигурирал адрес, решени са на педагогически съвет, може да се провери.
Що се отнася до райнирането - да, има огромни абсурди, надявам се всеки, който е бил обект на такъв да е подал сигнал, защото ще се касае до адресите наистина си взимат бележки. Сега, разбирам, че го има и момента, в който някой живее на края на даден административен район и училище от съседния чисто като разстояние може да му е по-близо, но все пак всеки си принадлежи към местоживеенето. Ако в един и същи район сте по-близо до едно училище, а са ви разпределили към друго, то трябва да сигнализирате казуса.

# 639
  • София
  • Мнения: 230
Овча Купел, не се оплаквайте. Имате и националното 151во в което ги няма критериите на Чобанов!

Аз да се оплача, че съм пак дискриминирана.
Моето второто като кандидатстваше не попадаше по адрес в нито едно училище. Тогава всеки директор си удряше чертата където иска и точно 2 улици в нашия квартал (тази, на старото ни жилище и тази на новото) си нямаха училище.

Не знам има ли друг карък като мен. Не стига, че не съм достатъчно уседнала, ами и нямаме точки и от този критерий. А пък да не говорим, че едното ни съседно е "мега" елитно и за там нямаме шанс дори многодетни. Joy

Така е. Наистина имаме алтернатива. Но все пак в 151 може да кандидатства всяко дете от цяла София. Така че и там шанса е малко спорен въпрос.
Идеята ми е че са супер неправилно разпределени териториите на квартала между училищата.
Лично аз предпочитах 88 не за друго ами защото е през една улица и два блока до майка ми и баща ми, т.е. много е близко до тях и ще могат хем те да я взимат, хем в даден момент сама да се прибира. А от адреса на който съм е през 10 блока примерно. Но със сигурност не е толкова далеч както децата, разпределени от старата част в 88. Не съм го отписала още, поради простата причина че все пак ще подам заявление там, пък каквото стане. Дали в нормалната, дали в немската паралелка, дали в други училища - то шанса ми е еднакъв. Единствено в 149 имам предимство и попадаме в 8.1. група.

# 640
  • София
  • Мнения: 3 908
Може, ама рядко някой извън овча купел го прави. Дори и с осигурения транспорт.

Все пак това е едно училище в повече. Другите нямат такова на пешеходно разстояние.

# 641
  • София
  • Мнения: 230
Имало е критерии за прием, в които е фигурирал адрес, решени са на педагогически съвет, може да се провери.
Що се отнася до райнирането - да, има огромни абсурди, надявам се всеки, който е бил обект на такъв да е подал сигнал, защото ще се касае до адресите наистина си взимат бележки. Сега, разбирам, че го има и момента, в който някой живее на края на даден административен район и училище от съседния чисто като разстояние може да му е по-близо, но все пак всеки си принадлежи към местоживеенето. Ако в един и същи район сте по-близо до едно училище, а са ви разпределили към друго, то трябва да сигнализирате казуса.

Точно това мисля да направя. Ще си подготвя сигнал и ще го подам.

# 642
  • София
  • Мнения: 7 366
Waterlilia, шансът е много трудно да се определи без да знаем всичко. Доколкото разбирам, ти си сигурна, че преди две години не сте ползвали предимство от адрес в съседното по район училище. Ако е така, сега отивате в група 8.4 и получавате 5 доп. точки пред останалите за съседство, както и доп. точки за това, че имате кака/батко в училището. Обаче сте в 8.4. Ако няма кой да запълни местата от 8.1, 8.2 и 8.3, ще имате шанс. Ако местата се запълнят, нямате шанс.

# 643
  • София
  • Мнения: 230
Може, ама рядко някой извън овча купел го прави. Дори и с осигурения транспорт.

Все пак това е едно училище в повече. Другите нямат такова на пешеходно разстояние.

Напълно съм съгласна. Не мога да си кривя душата, но това си е голямо предимство и на бялото не мога да кажа черно.

# 644
  • Мнения: 2 353
По повод на предучилищни класове в училищата. Има училища, т.е. техните педагогически съвети, на които основната цел е да няма групички и размятат децата във всички класове. Независимо дали става въпрос за градински добре формирани групи или училищни такива, учителите имат непоносимост към добре смазани родители и техните деца. Разделяй и владей за по-по-добър контрол и авторитарност. 

Не знам за къде говориш, но въобще не е общовалидно. Даже напротив - стимул е в някои у-ща да запазят учениците си.
Това болтнатото по какъв начин изчерпва всички училища?
Хвала на подобни училища, които на първо място мислят за децата. 

Общи условия

Активация на акаунт