Минималистичен начин на живот

  • 558 884
  • 12 091
  •   1
Отговори
# 4 770
  • Мнения: 22 277
Никакви кашони не пазя. Оставям до кофите - има хора, които събират хартия за връщане или за отопление, така че нищо не се похабява.

Това с неудържимото пазаруване - като всяка крайност в която и да е посока, - е болестно състояние. Ако живеят така и извън предаванията, вероятно тези хора имат някакво заболяване.

# 4 771
  • Варна
  • Мнения: 7 034
И аз се опитвам да съм еко, но няма как да си купиш чисто нов телевизор без кашони и найлони, или шампоан без пластмасово шише.

Бих искала да не пазя кашоните, но ме е страх, че може да се наложи да върна електроуреда...

# 4 772
  • София
  • Мнения: 18 717
Е, то е ясно, че не можеш хич без опаковки,  но не виждам смисъл да ги трупа. Електроуреди те имат 2 г. гаранция. Мебелите също. Ако паза всяка опаковка, ще се зарина. При връщане с цел замяна съм им оставяла новата опаковка, когато държат да има стоката кутия. Пазя касови бон и гаранционната карта. Те са достатъчни. Пък и избягване да купуваме излишно. Примерно, почти всички уреди са ни вградени. При рекламацията трябва да дойдат да си ги демонтират. Опаковки дори не помня дали имаха или след монтажа си ги изнесоха. Доколкото имам информация, в магазините за техника си имат кашони, в които да преопаковат стоки с повредени кутии или върнати без кутиите (ако са без дефект). Дефектите се бракуват, за което не им трябват кутии.

# 4 773
  • Мнения: 2 328
Всъщност има шампоани в бутилки,които се разграждат в природата,както и шампоани под формата на сапун.Не съм пробвала лично.Аз в момента ползвам продукт на Бочко,с който си мия косата,лицето и цялото тяло без да получавам раздразнения.Вместо три продукта ,имам един.

# 4 774
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 840
Всъщност пазенето на кашони се налага, докато имаш възможността за връщане на уреда, не докато му изтече гаранцията. Не знам как е уредено точно това в Бг, но в Испания имаш 15- 30 дни( в зависимост от продавача) да върнеш всичко, без никакви обяснения. Тогава ти е необходима оригиналната опаковка и затова пазя кашони и кутии в този срок. За предявяване на рекламация няма изискване за оригинална опаковка.

# 4 775
  • София
  • Мнения: 45 040
Същото е и в България. 15 дни срок за връщане.

# 4 776
  • София
  • Мнения: 18 717
Не купувам нищо, което съм сигурна, че няма да ползвам или не съм сигурна. 14 дни е срокът у нас.

# 4 777
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 840
То и аз не купувам нищо, от което да не се нуждая, но е хубаво да имаш опция.

# 4 778
  • Варна
  • Мнения: 7 034
И аз не купувам излишни глезотии, но например едни от последните ми покупки бяха маслен радиатор от Технополис и кафемашина от Технохит. И двата уреда са с гаранция две години и ми казаха, че трябва да пазя освен касовия бон и гаранционната карта, и оригиналния кашон... Кашонът от радиатора ми е най-големият, вдигнат е над гардероба и в него съм натъпкала всички останали кутии и кашони, разгънати и сплескани като листове картон. При нужда могат да се сглобят обратно.

# 4 779
  • Мнения: X
Кашон за 50 инчов телевизор. Няма начин!
Той поне е плосък. Я пробвай с кашон от прсхосмукачка.
Пазя си само кашона на прахосмукачката, купих края на февруари май. Мисля да го пратя към вечните кашонени полета този уикенд.

# 4 780
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 553
Пазя някои кашони. Или по-скоро мъжът ми ги пази. На техники разни. Стоят в мазето. Има доволно място там.

Децата преди време бяха пукнали 65 инчовия ни телевизор, който не знам как щяхме да пренасяме без оригиналния кашон. Та си е полезно това пазени в определени моменти. Мъжът ми се грижи, не ме занимава, не ми пречи. Тъй че аз съм доволна.

# 4 781
  • Мнения: 2 136
Прахосмукачката и парочистачката ми си стоят в кашоните  в гардероба . Вадя , чистя и пак прибирам . Кутиите на уредите в гаранция ги пазя , а на телефоните и след като изтече .
Имам уреди , които използвам рядко , те си стоят в кутиите .

# 4 782
  • Мнения: 4 915
Няколко пъти ми се е налагало да връщам или заменям закупени продукти, има магазини, които се съгласяват на замяна ако продуктът не е ползван. Връщала съм аспиратор месец и половина след закупуването и биде няколко месеца след това. Но бяха нови, с оригиналната опаковка и неизползвани. Политика на някои магазини е да разрешават смяна или да издадат ваучер на мястото на върнат продукт. Затова пазя кашоните, но на тавана имам много място. Преди десетина дни предприех чистка на тавана и почти всичко замина в контейнера. Сега съм приготвила и два кашона дрехи от тавана за контейнерите за рециклиране. И се заричам повече да не качвам там. Разчистих и одеала и възглавници, затрупала съм се, заминаха при родителите ми, което си харесаха и смятат, че ще ползват. Реших, че чинии, чаши, завивки и възглавници няма да купувам сигурно поне десет години.

# 4 783
  • София
  • Мнения: 45 040
Ох, тавана ми е мъка. Аз май съм разказвала. Имаме таван 8 кв. Аз качвам там дрехи и обувки, които периодично преглеждам и изхвърлям. Обаче около 60/ от целия таван е зает от някакви ненужни мистериозни вещи, които даже моя мъж не знае на кого са.
Според мен, ако се разчисти, горе може да се направи стая.

# 4 784
  • София
  • Мнения: 382
И аз пазех всички кашони и опаковки, но в един момент човек се зарива. Спомням си като се нанесохме колко много кашони от уреди имаше, ако трябва да пазя всички ще ми е необходимо цяло мазе. Тези от прахосмукачка обаче никога не хвърлям и гледам да изпозлвам в мазето за складиране на разни вещи например.

Иначе сега тостерът ми се развали и се надявам да го приемат без оригинална опаковка, тъй като тя отдавна си замина.

При мазетата и таваните е нещо страшно. Преди два дни точно чистихме нашето, за да освободим място за някои бебешки вещи. Напълнихме един контейнер сигурно, а и друг път съм разчиствала. Може би никога няма да разбера кому е нужно да складираш/пазиш вещ, чиято стойност е по-малка от 2-3лв. или разни чували с вар, отворена кутия боя и пр.

Общи условия

Активация на акаунт