Частни училища - информативна тема 20

  • 73 704
  • 747
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 15 170
А какъв е смисълът детето да стигне В2 в 4-ти клас? Не е ли по-интелигентно до 5-ти клас да развива основния език и след това да се захваща сериозно с чуждите? Това работи добре в други страни, а и много хора така сме учили езици и като големи говорим свободно по 5-6 езика.  В нашето образование имам чувството, че правилата и методите се задават от  хора, които нямат понятие как точно се става добре образован човек.

# 556
  • Мнения: 20 000
Бояна, кой наричаш основен език-българския /в нашия случай/ или първия чужд език?
Вторият чужд се започва в пети клас. Седми го отписвам за занимания по него. Остават пети и шести някакво учене по 2-3-4 часа може би. Не виждам как ще стигнат В1 до седми. Ще научат някакви песни, азбуката и малко думи.

# 557
  • Мнения: 333
Успехите, които имат децата се дължат основно на подкрепата на родителите и на късмета децата да са в свястно училище или при свестни учители.
Аз до този момент не съм намерила нито едно частно или държавно училище в София, което да подготвя децата на достатъчно добро ниво за кандидатстване в СМГ, АК или други елитни гимназии, без да са необходими допълнителни курсове или родителски занимания. Единствено знам училища, където не се преподава на български, че поне научават съответния език, но до там.

Няма и да намериш, защото целта на училищата, били те частни или държавни, не е да ти подготвят детето за приемни изпити в СМГ или АК. За изпити надграждаш допълнително - дали сам си подготвяш детето, дали на уроци, дали на курсове. Училищата имат друга задача, те вървят по задължителния план и оценяват по него. А ако напишат, че подготвят за СМГ и АК, то тогава ще трябва и да си изпълнят заявката, а това е невъзможно, защото децата са на различно ниво и с различни интереси - нито всички искат да ходят в СМГ, нито всички искат да ходят в АК. Някои искат в художествената гимназия, други може и в музикалното да си опитат късмета, трети трябва да се готвят за НПМГ, защото там се вземат точки от олимпиадите вече.
Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

# 558
  • София
  • Мнения: 10 825
Дъждец, в "Света София" вторият език се учи 2 часа седмично. Моят син конкретно учи руски и смело мога да кажа че е налучил едно голямо нищо Wink

# 559
  • Мнения: 5 425
А какъв е смисълът детето да стигне В2 в 4-ти клас? Не е ли по-интелигентно до 5-ти клас да развива основния език и след това да се захваща сериозно с чуждите? Това работи добре в други страни, а и много хора така сме учили езици и като големи говорим свободно по 5-6 езика.  В нашето образование имам чувството, че правилата и методите се задават от  хора, които нямат понятие как точно се става добре образован човек.
Смисълът е да може от 5-ти клас да ползва и източници на чужд език, както и да може да участва в международни прояви. Което е копирано в нашите ЧУ именно от водещите практики в частните училища на запад. Да не забравяме, че за разлика от нас, в основните западни държави децата ВЕЧЕ знаят (по рождение) един международен език. Това за частното образование. В държавното цари хаос, безхаберие и откровено вредителство.

# 560
  • София
  • Мнения: 15 170
Бояна, кой наричаш основен език-българския /в нашия случай/ или първия чужд език?
Вторият чужд се започва в пети клас. Седми го отписвам за занимания по него. Остават пети и шести някакво учене по 2-3-4 часа може би. Не виждам как ще стигнат В1 до седми. Ще научат някакви песни, азбуката и малко думи.


Българския или какъвто е езикът, на който се учи основно. Не казвам да не се учи чужд език изобщо, но този напън за В2 още в началното училище ми е непонятен. До пети клас детето трябва да чете наистина много на основния език, да овладее основите на граматиката, на лексиката и какво ли още не,  а след това на тази база ще достигне прилично ниво на чужд език много по-бързо, защото ще знае какво учи. Иначе е малко като да учиш 2-годишно да чете – то няма да чете наистина, а след това другите ще го настигнат за много кратко време, когато са на подходяща възраст.
Тук говоря за учене, разбира се, не за естествено потапяне в чуждоезична среда, което е друга история.

# 561
  • Мнения: X

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?

# 562
  • Мнения: 3 075
А какъв е смисълът детето да стигне В2 в 4-ти клас? Не е ли по-интелигентно до 5-ти клас да развива основния език и след това да се захваща сериозно с чуждите? Това работи добре в други страни, а и много хора така сме учили езици и като големи говорим свободно по 5-6 езика.  В нашето образование имам чувството, че правилата и методите се задават от  хора, които нямат понятие как точно се става добре образован човек.

В нашия конкретен случай, хаха сигурно заради наследени гени на 2-ма полиглоти Wink взимането на езикови нива до пети клас става доста лесно - и по немски, и по английски. С немския задържаме следващо ниво - заради общия ритъм да се направи този изпит в 6 клас, но с Кембридж нещата стават от самосебе си. Има деца от класа, на които и двата чужди езика им се опъват сериозно, но има и индивидуален подход - на такива деца се препоръчва да не се явяват на външните изпити по езика, докато не са готови. И всички са щастливи Wink

# 563
  • Мнения: 333

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?
Сравнявам ги защото в началните класове се учи сходно количество математика. Не съм сравнявала СС с ПЧМГ.
Познавам добре процедурата по прием в СМГ и материала, който се дава там и на състезания. Ако познавах системата на ЧУ нямаше да пиша въпроси в тази тема, а отговори. И да, идея си нямам какво се прави в тези 10 часа математика, учи се само по програмата на МОН ли?, по цял ден Simple Smile Ако се учи по 10 часа седмично математика и то от подбрани деца не би трябвало да е проблем да се покрият тези изпити след минимално разяснение на типовете задачи и решаване на няколко примерни теми.

# 564
  • Мнения: 9 046

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?
Сравнявам ги защото в началните класове се учи сходно количество математика. Не съм сравнявала СС с ПЧМГ.
Познавам добре процедурата по прием в СМГ и материала, който се дава там и на състезания. Ако познавах системата на ЧУ нямаше да пиша въпроси в тази тема, а отговори. И да, идея си нямам какво се прави в тези 10 часа математика, учи се само по програмата на МОН ли?, по цял ден Simple Smile Ако се учи по 10 часа седмично математика и то от подбрани деца не би трябвало да е проблем да се покрият тези изпити след минимално разяснение на типовете задачи и решаване на няколко примерни теми.

В тези 10 часа учат математика. Типовете и видове задачи са едни и същи навсякъде. Реално в Питагор имат 4 часа допълнително от ДУ. Така наречените СИП/ЗИП. Поне като гледам нашият випуск никой няма идея да ходи в СМГ. Децата покриват критерии определени от самото училище.

# 565
  • Мнения: 333

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?
Сравнявам ги защото в началните класове се учи сходно количество математика. Не съм сравнявала СС с ПЧМГ.
Познавам добре процедурата по прием в СМГ и материала, който се дава там и на състезания. Ако познавах системата на ЧУ нямаше да пиша въпроси в тази тема, а отговори. И да, идея си нямам какво се прави в тези 10 часа математика, учи се само по програмата на МОН ли?, по цял ден Simple Smile Ако се учи по 10 часа седмично математика и то от подбрани деца не би трябвало да е проблем да се покрият тези изпити след минимално разяснение на типовете задачи и решаване на няколко примерни теми.

В тези 10 часа учат математика. Типовете и видове задачи са едни и същи навсякъде. Реално в Питагор имат 4 часа допълнително от ДУ. Така наречените СИП/ЗИП. Поне като гледам нашият випуск никой няма идея да ходи в СМГ. Децата покриват критерии определени от самото училище.
Hope for Two , много е добре, че децата си харесват училището. Знам, че в тези 4 часа ЗИП/СИП е включена и забавна математика. Може ли да споделите какво се учи през тези ЗИП/СИП часове и дали сте доволна. За ПЧМГ са ми се оплаквали, че ги засипват с домашни и прекалено много време отделят за затвърждаване на материала. В Питагор програмата им по-облекчена ли от към домашни и сборници за през лятото?

# 566
  • Мнения: X
Има разлика между състезателната математика до 4 клас, която обичайно не е предмет на нормалните часове. Wink Щом знаете какво се дава по състезанията, даващи точки за СМГ сте наясно каква е разликата. Simple Smile

# 567
  • Мнения: 9 046

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?
Сравнявам ги защото в началните класове се учи сходно количество математика. Не съм сравнявала СС с ПЧМГ.
Познавам добре процедурата по прием в СМГ и материала, който се дава там и на състезания. Ако познавах системата на ЧУ нямаше да пиша въпроси в тази тема, а отговори. И да, идея си нямам какво се прави в тези 10 часа математика, учи се само по програмата на МОН ли?, по цял ден Simple Smile Ако се учи по 10 часа седмично математика и то от подбрани деца не би трябвало да е проблем да се покрият тези изпити след минимално разяснение на типовете задачи и решаване на няколко примерни теми.

В тези 10 часа учат математика. Типовете и видове задачи са едни и същи навсякъде. Реално в Питагор имат 4 часа допълнително от ДУ. Така наречените СИП/ЗИП. Поне като гледам нашият випуск никой няма идея да ходи в СМГ. Децата покриват критерии определени от самото училище.
Hope for Two , много е добре, че децата си харесват училището. Знам, че в тези 4 часа ЗИП/СИП е включена и забавна математика. Може ли да споделите какво се учи през тези ЗИП/СИП часове и дали сте доволна. За ПЧМГ са ми се оплаквали, че ги засипват с домашни и прекалено много време отделят за затвърждаване на материала. В Питагор програмата им по-облекчена ли от към домашни и сборници за през лятото?

Незнам коя е забавната математика Simple Smile Математиката си е математика....може да се преподава по забавен начин. В часовете по СИП и ЗИП учат като всички други - задачи с теглилки, с кръгове на Ойлер, Рачешки задачи. Всички сборници по СИП/ЗИП включват тези задачи. Дали съм доволна от кое?  Домашни имат и според мен с всяка изминала година стават повече. Аз математика без решаване на задачи не съм видяла да се учи.

# 568
  • Мнения: 333

Андариел, точно четвърти клас имах предвид. Да, в никое ЧУ не готвят директно за СМГ, но ако детето ми е в ЧУ с повече часове по математика бих очаквала да се представи по-добре на подобни и изпити. Факт е, че много родители отиват в Питагор и ТЕ и с такава цел. Иначе какъв е плюса на ЧУ пред ДУ + частна занималня. Става въпрос за семейства, където и двамата работят и не могат родителите да го готвят. А това с надграждането, ако се замислиш, е пълен абсурд. Детето целодневно посещава блокове математика и БЕЛ и вечерно време, когато то повече нищо не може да поеме, го водиш отново да учи същото. Или му вземаш почивката през уикенда. И в тази връзка, не виждам кога ще му остане живец да се пробва(подготви) в музикалното или в художествената. Друга тема е и доколко за психиката на едно дете е подходящо такова продължително натоварване от ранна възраст, а не прочетох някой друг да има притеснения относно това.

Коментарът ви показва изключително непознаване на  приемната процедура в СМГ и какъв материал тества тяхното състезание, а и всички останали, които дават точки за прием. Също така показва и непознаване на системата на ЧУ и какво се прави в тези 10 часа математика и 10 часа български.
С какво ТЕ е нещо повече от например СС по отношение на математиката? Не питам защо изобщо го сравнявате с Питагор.
Отделно, че е абсурдно да очаквате което и да било ЧУ целенасочено да готви детето ви за СМГ след 4 клас. Това е все едно сами да си забият нож в гърба. Как си мислите, че сами ще работят в полза на друго училище, което насредата на периода 1-7 клас да им вземе най-качествените ученици?
Сравнявам ги защото в началните класове се учи сходно количество математика. Не съм сравнявала СС с ПЧМГ.
Познавам добре процедурата по прием в СМГ и материала, който се дава там и на състезания. Ако познавах системата на ЧУ нямаше да пиша въпроси в тази тема, а отговори. И да, идея си нямам какво се прави в тези 10 часа математика, учи се само по програмата на МОН ли?, по цял ден Simple Smile Ако се учи по 10 часа седмично математика и то от подбрани деца не би трябвало да е проблем да се покрият тези изпити след минимално разяснение на типовете задачи и решаване на няколко примерни теми.

В тези 10 часа учат математика. Типовете и видове задачи са едни и същи навсякъде. Реално в Питагор имат 4 часа допълнително от ДУ. Така наречените СИП/ЗИП. Поне като гледам нашият випуск никой няма идея да ходи в СМГ. Децата покриват критерии определени от самото училище.
Hope for Two , много е добре, че децата си харесват училището. Знам, че в тези 4 часа ЗИП/СИП е включена и забавна математика. Може ли да споделите какво се учи през тези ЗИП/СИП часове и дали сте доволна. За ПЧМГ са ми се оплаквали, че ги засипват с домашни и прекалено много време отделят за затвърждаване на материала. В Питагор програмата им по-облекчена ли от към домашни и сборници за през лятото?

Незнам коя е забавната математика Simple Smile Математиката си е математика....може да се преподава по забавен начин. В часовете по СИП и ЗИП учат като всички други - задачи с теглилки, с кръгове на Ойлер, Рачешки задачи. Всички сборници по СИП/ЗИП включват тези задачи. Дали съм доволна от кое?  Домашни имат и според мен с всяка изминала година стават повече. Аз математика без решаване на задачи не съм видяла да се учи.
има една фирма която предлага курсове по забавна математика и мисля, че по тяхната програма и с техни училтели преподават и в Питагор.  Така са я кръстили и предполагах, че я знаете. Аз бих я нарекла приложна мат. Дали сте доволна от прогреса на детето, дали ходите на допълнителни занимания, дали с интерес решава задачи или пуфти над сборниците. Последното е шега, знам, че това е нещо лично, но в ПЧМГ например има/ше много недоволни точно заради прекаленото повтаряне на еднотипни задачи, вероятно от презастраховане на преподавателите. И много деца намразват математиката. Колкото и да харесваш нещо, когато се прекали се получава обратният ефект.

# 569
  • Мнения: 9 046

doraemon
Познавам добре преподавателите създали Школата по забавна математика. Преподават по СИП , ЗИП и водят школи за състезатели. Тоест не знам да имат специална и различна програма. Може би подхода е различен. Детето ми не ходи на допълнителни занимания по математика. И не умира от кеф когато трябва да реши 40 текстови задачи за домашно. Но го прави, защото не е видял другият модел при който си бъркаш в носа в събота и неделя.

Общи условия

Активация на акаунт