НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити - 2

  • 90 241
  • 807
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 178
Ние не сме били в ДГ на НУКК, но след това, което видях на годишния концерт, много бих била горда, ако беше.
 
Нали! Точно така се чувствах, децата бяха страхотни!

Ние също нямахме намерение да учи в НУКК, то се оформи постепенно през тези години, детето е свикнало там, иска да е с приятелите си, то, самото, там си се представяше да бъде. Надявам се да бъда толкова доволна, колкото и от градината.

Сетих се и за още едно предимство на децата от ДГ - в деня на самия изпит те са напълно спокойни, чувстват се в свои води, ходили са много пъти в училището, обикновено цялата група са там, търчат и играят, докато ги извикат да влизат. Няма го стреса от това да са на непознато място, сред напълно непознати хора.

# 601
  • Мнения: 476
Сърдечно благодаря за отговорите.
Искам да се извиня, ако е прозвучало неуместно ...едва ли не защо си записвате децата на ДГ в НУКК, като няма да имат предимство. В никакъв случай не съм искала да прозвучи така. По-скоро си мислех евентуално за онези родители, които биха записали децата си там само за последна група (ако има места), което аз съм си мислела за моя  син например. В никакъв случай не искам да подценям ДГ там. Ако моете дете не беше прието в градината, която е на 2 мин от входа ни и се налагаше да пътува в друг квартал, например, аз също 100% бих предпочела той да е в ДГ на НУКК.

Аз например записах сина ми подготвителна група в 134 Димчо Дебелянов (еврейското) за 2019/2020 само и само, за да му е сигурен приемът в 1-ви клас в това училище. И май от там ми изходи и целия коментар. По принцип таргетът ни е НУКК, но ако не го приемат, което е много вероятно като се има предвид конкуренцията, то поне едно що годе добро училище да му е сигурно. Записах го вчера и все още имам големи терзания дали взех правилното решение - да сменя детската градина, която ми е на 2 мин от входа с еврейското, което ми е на 20 мин Sad

# 602
  • Мнения: 2
Здравейте, искам да попитам дали когато разглеждахте работата на децата си те бяха с вас и дали се усъмнихте, че е възможно да има подменени листове?
Питам защото аз отидох заедно с дъщеря ми на 22.05 и при прегледа на листовете установихме, че  един от тях е сменен. Тя каза, че рамката, която ни показаха, не е нейна, защото нейната е била довършена до край. Тази задача дава доста точки -  13.2 за пълно и вярно решена задача, а тя има 4.2, защото тази, която ни показаха беше решена на 1/3.  Влязох в спор с представителите от комисията и те упорито твърдяха, че това е невъзможно. Като доказателство посочиха плика, в който са били въпросните листове. Това ме накара да се свържа с лицензирана  лаборатория. Те потвърдиха, че могат да направят необходимия  анализ, като условието е да видят работят й. На 23.05 входирах възражение до директорката с искане да разреши проверка в присъствието на графолог и адвокат.
По съвет на адвокат на 29.05 отново отидох в училището за да се срещна с  директорката и  да помоля да ми разрешат да видя работата и подпиша листовете, за да избегна повторна подмяна. Тъй като г-жа Велянова няма приемно време реших направо да отида и да се сещна с нея. На 29.05 рано сутринта бяхме  в НУКК (аз и мъжът ми ) В 8:10 г-жа Велянова дойде , помолих я да се видим за кратка среща, но тя отказа с оправданието, че тъкмо идвала на работа. Попитах я за приемно време и кога е удобно да дойда, но тя се качи в асансьора и не ми отговори. Поисках среща със зам. директор, но и те се оказаха заети и казаха, че не може да се срещнем. След като отказах да си тръгна без среща с някой, който може да отговори на въпросите ми и да ми покаже работата  в 8:30 всички директори дойдоха (4 жени и един мъж  зам. директори)  жената която записва приетите, охраната. Г-жа Велянова не дойде. Много ме учуди това присъствие на толкова много хора, но по-късно разбрах целта им, да не ми позволят да докосна работата. Искаха да я разгръщат те. Аз обаче я разгледах и се уверих, че не е подменена отново. Директорът мъж през цялото време държеше с ръце работата й, но  в крайна сметка ми позволи да я погледна – в общи линии можеше само да гледаме без да докосваме . След това помолих мъжа ми да ми даде химикал, с който да подпиша листовете, хванах химикала и в този момент той се  нахвърли върху мен, започна да дърпа и извива лявата ми ръка за да вземе работата и. Вярвам, че това не е начинът зам. директор да се справя с възражения на родители. Започнаха да ми крещят, че съм искала да скъсам работата й. Как точно решиха, че искам да я скъсам като посегнах с химикала да я подпиша … Многократно го питах за името му за да знам срещу кого да пусна жалба. Той каза, че бил никой. По-късно разбрах, че се казва Румен Доновски. Когато му казах, че няма право да упражнява насилие, той с насмешка ми каза да се оплаквам на когото искам. Попитах го как ще обясни нараняванията по ръката ми, които ми причини (за които имам медицинско свидетелство), той ми каза, че съм се ударила в масата. Останалите  дами също не се представиха  въпреки, че многократно ги попитах. Обиждаха ме казваха, че съм луда, как можело да искам да подписвам листовете. Твърдяха и че съм искала да ги скъсам, което няма никакъв смисъл да правя. Малко по-късно и директор Велянова дойде. Тя много държеше да напуснем сградата, въпреки че и казах, че искам да изчакам полицията на дивана, защото не се чувствах добре след случилото се . Държеше се много грубо, видя наранената ми ръка каза, че нищо ми няма и буквално нареди на охраната да ни изхвърлят. По-късно, когато дойдоха полицаите се оказа, че нападателя е „заминал“ някъде по работа, а по нареждане на г-жа Велянова охраната не ми разреши да вляза в училището с тях и да го разпозная, за да науча името му.
Същия ден 29.05. получихме отговор на възражението. В отговора пише, че назначената комисия (Не става ясно кои са членовете. Допускам, че е тази, която твърдеше, че съм луда и извиваше ръката ми) смята, че няма нарушения и че ние също сме имали възможността да се уверим в това. Как точно, не става ясно. За експертиза в лицензирана лаборатория, за каквато настояваме и вярваме, че не би следвало да е проблем, ако всичко е наред, не се споменава и дума.Чували бяхме, че влизат кандидати по „другия“ начин, но вярвахме, че когато детето изкара хубав резултат, няма как да не го приемат. Оказа се, че има. Класира се в първите 120, но благодарение на подмяната остана под чертата.

# 603
  • Мнения: 8 245
Здравейте, искам да попитам дали когато разглеждахте работата на децата си те бяха с вас и дали се усъмнихте, че е възможно да има подменени листове?
Питам защото аз отидох заедно с дъщеря ми на 22.05 и при прегледа на листовете установихме, че  един от тях е сменен. Тя каза, че рамката, която ни показаха, не е нейна, защото нейната е била довършена до край. Тази задача дава доста точки -  13.2 за пълно и вярно решена задача, а тя има 4.2, защото тази, която ни показаха беше решена на 1/3.  Влязох в спор с представителите от комисията и те упорито твърдяха, че това е невъзможно. Като доказателство посочиха плика, в който са били въпросните листове. Това ме накара да се свържа с лицензирана  лаборатория. Те потвърдиха, че могат да направят необходимия  анализ, като условието е да видят работят й. На 23.05 входирах възражение до директорката с искане да разреши проверка в присъствието на графолог и адвокат.
По съвет на адвокат на 29.05 отново отидох в училището за да се срещна с  директорката и  да помоля да ми разрешат да видя работата и подпиша листовете, за да избегна повторна подмяна. Тъй като г-жа Велянова няма приемно време реших направо да отида и да се сещна с нея. На 29.05 рано сутринта бяхме  в НУКК (аз и мъжът ми ) В 8:10 г-жа Велянова дойде , помолих я да се видим за кратка среща, но тя отказа с оправданието, че тъкмо идвала на работа. Попитах я за приемно време и кога е удобно да дойда, но тя се качи в асансьора и не ми отговори. Поисках среща със зам. директор, но и те се оказаха заети и казаха, че не може да се срещнем. След като отказах да си тръгна без среща с някой, който може да отговори на въпросите ми и да ми покаже работата  в 8:30 всички директори дойдоха (4 жени и един мъж  зам. директори)  жената която записва приетите, охраната. Г-жа Велянова не дойде. Много ме учуди това присъствие на толкова много хора, но по-късно разбрах целта им, да не ми позволят да докосна работата. Искаха да я разгръщат те. Аз обаче я разгледах и се уверих, че не е подменена отново. Директорът мъж през цялото време държеше с ръце работата й, но  в крайна сметка ми позволи да я погледна – в общи линии можеше само да гледаме без да докосваме . След това помолих мъжа ми да ми даде химикал, с който да подпиша листовете, хванах химикала и в този момент той се  нахвърли върху мен, започна да дърпа и извива лявата ми ръка за да вземе работата и. Вярвам, че това не е начинът зам. директор да се справя с възражения на родители. Започнаха да ми крещят, че съм искала да скъсам работата й. Как точно решиха, че искам да я скъсам като посегнах с химикала да я подпиша … Многократно го питах за името му за да знам срещу кого да пусна жалба. Той каза, че бил никой. По-късно разбрах, че се казва Румен Доновски. Когато му казах, че няма право да упражнява насилие, той с насмешка ми каза да се оплаквам на когото искам. Попитах го как ще обясни нараняванията по ръката ми, които ми причини (за които имам медицинско свидетелство), той ми каза, че съм се ударила в масата. Останалите  дами също не се представиха  въпреки, че многократно ги попитах. Обиждаха ме казваха, че съм луда, как можело да искам да подписвам листовете. Твърдяха и че съм искала да ги скъсам, което няма никакъв смисъл да правя. Малко по-късно и директор Велянова дойде. Тя много държеше да напуснем сградата, въпреки че и казах, че искам да изчакам полицията на дивана, защото не се чувствах добре след случилото се . Държеше се много грубо, видя наранената ми ръка каза, че нищо ми няма и буквално нареди на охраната да ни изхвърлят. По-късно, когато дойдоха полицаите се оказа, че нападателя е „заминал“ някъде по работа, а по нареждане на г-жа Велянова охраната не ми разреши да вляза в училището с тях и да го разпозная, за да науча името му.
Същия ден 29.05. получихме отговор на възражението. В отговора пише, че назначената комисия (Не става ясно кои са членовете. Допускам, че е тази, която твърдеше, че съм луда и извиваше ръката ми) смята, че няма нарушения и че ние също сме имали възможността да се уверим в това. Как точно, не става ясно. За експертиза в лицензирана лаборатория, за каквато настояваме и вярваме, че не би следвало да е проблем, ако всичко е наред, не се споменава и дума.Чували бяхме, че влизат кандидати по „другия“ начин, но вярвахме, че когато детето изкара хубав резултат, няма как да не го приемат. Оказа се, че има. Класира се в първите 120, но благодарение на подмяната остана под чертата.

Вложете енергията си и усилията в нещо по-смислено. Цялата ситуация с ваше участе е безумна.
Системата за прием работи от години. И ако има деца влизащи с привилегии със сигурност те просто изкарват по-висок резултат. Никой няма да седне да се занимава с подмяна на листове ма детето на Иванка за да не влезе то.
Приемете че просто това не е училището за вашето дете. И се насочетекъм друго.

# 604
  • София
  • Мнения: 7 277
Аз не виждам какво е пречело на директорката да позволи на жената да направи проверка при външен графолог. Имала е съмнение - ми да го разследват, какво толкова. А не да стават циркове.

Иначе съм съгласна с Хоуп - не си струва да си хабите нервите - явно не е писано да е в това училище.

# 605
  • Мнения: 51
Много грозна сцена и ситуация, но поне сте видяла ръководните хора в това училище как действат и разсъждават.  Замислете се дали детето ви искате да учи при тях.

# 606
  • Мнения: 2
Не ме разбирайте погрешно, никога вече не бих я записала там. Това разбрах още след като ми се наложи да обясня  на разстроеното си дете защо и как някой би сменил листа й и къде е нейната задача.  Това, че няма да учи там обаче не означава, че трябва да си затворя очите за случилото се.

# 607
  • Мнения: 239
Синът ми кандидатстваше една година за предучилищна. Госпожата му била казала, че не трябва да решава последната задача ... Та, ако трябва да съм на 100% коректна - всичко е възможно.
 Но чак пък на живот и смърт, мисля, няма смисъл да се приемат нещата. По-скоро трябва да се мисли за децата, чрез нашите действия да не им повлияем негативно емоционално и психически.

# 608
  • Мнения: 8 245
Аз не виждам какво е пречело на директорката да позволи на жената да направи проверка при външен графолог. Имала е съмнение - ми да го разследват, какво толкова. А не да стават циркове.

Иначе съм съгласна с Хоуп - не си струва да си хабите нервите - явно не е писано да е в това училище.
Аш имаш процедура в работата.
Ти си педагог. Изведнъж се появява една жена която ви обвинява в някакви неща. Нямаш идея колко е наред жената,  нито идея ако правно как стоят нещата. Логичният вариант е да избегнеш тази среща.
Подозирам,  че има законов ред за експертиза и със сигурност той не е да причакваш директорката и да теглиш листата за подпис.
Колко от вас вярват,  че на фона на безкрайно много частно училища и намалена раждаемост с 20 000 сравнено с 2009, в лицея са трепят да влязат деца по вторият начин.
Най-вероятно 5-6-7-8 деца са с предомство. Деца на хора на културата или известни политици или спонсори. И училището няма да си остави тези места. Или няма тези деца да влязат с чудни резултати. Щото са готвени или пък им е подсказано. Или пък просто са приети по друг член. Ами ще сменят листа...глупости на търлалца Simple Smile
W_m_ предполагам,  че не те разбирам погрешно. Амбициозен родител с желание да направи всичко за детето си. Но повярвай живота е шарен...и най-важното е детето да е спокойно.
Първо няма идея защо си му разказвала за някаква подменена задача,  отчитам го като голяма грешка към детето. И второ децата под стрес често се бъркат.
Дано намерите вашето място Simple Smile А аз нямам идея защо ми излизат отговорите от тази тема Simple Smile

# 609
  • Мнения: 178
Напълно споделям горното мнение. Смятам, че по-скоро биха манипулирали работите на децата, които са с връзки. Никаква логика не виждам да подменят нещата на другите деца (което си крие риск, тъй като родителите имат право да ги прегледат) и да не приемат деца, които са се представили добре. Та те искат в НУКК да влизат деца, които се представят добре.

# 610
  • Мнения: 423
Следя от няколко години класирането, с най-висок бал влизаха 2010 и най-много кандидатстващи имаше, така беше и за Шилер, въпреки че са леко по-малко от 2009 като набор, но не знаем колко са придошлите в София. (така се очертава и за СМГ)
Миналата година беше най-нисък бала, последните влизаха с 60 и нещо.
Значение има не само броя кандидатстващи и как се представят.
Но също си мисля, че едва ли биха се занимавали с подмяна на листа, има си други начини. За мен са изхабени нерви за нищо.

# 611
  • Мнения: 162
Искали сте съдействие от полицията:)))..., само ще ви подскажа, че детето на началника на обслужващото района РПУ учи там, както и децата на Инспектора от "Детска педагогическа стая".

Последна редакция: пн, 03 юни 2019, 12:51 от Dama na bala

# 612
  • Мнения: 1 114
Да искаш и да настояваш да се разпишеш върху изпитните листа, които след това ще подлагаш на експертиза е меко казано неприемливо. Такава експертиза би могла да се случи, ако госпожата подаде жалба в прокуратурата,   установят че има данни за извършено престъпление.
За съжаление хората продължават да се заблуждават, че това училище има нещо общо със старата си слава и са склонни да подложат и себе си и децата си на усилия, които не си заслужават.

# 613
  • Мнения: 162
Манипулацията на изпитна работа, за съжаление не осъществява състав на престъпление и жалба до прокуратурата е безсмислена, редно е да се обжалва конкурсната процедура и то по административен ред, при все че предполагаме да има разписана процедура за прием, което ме съмнява...

# 614
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Изключително неприятна ситуация. Стресирано дете, майка в нервен срив, неадекватно поведение на педагози. Един няма в тази история да е реагирал нормално.
Ама много често обясняваме неуспеха на децата си с външни фактори...

Общи условия

Активация на акаунт