Американски колеж - единадесета тема

  • 89 458
  • 763
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 8 225
Осмокласниците ходят на школи по математика, в старите си училища обикновено.
...Много от децата ходят на съботни школи ...
Колко е това много? И аз така "много" обичам обобщенията! Аз за такава "практика" не съм чула, единици сигурно ще са тези "много"...
Може пък и аз да не знам за тая "масова" практика Thinking ама ДА моя не е математик,
 физик е...
Скрит текст:
Но пък моя син така и не се накани да иде на състезание по математика, нищо, че преподавателите го подсещаха от осми клас, че държа SАT математика, че беше готов и на AP да се запише (след двете физики), отказа се, просто много стана, а и резултата излизаше късничко като за използване... нищо, че пореден и пореден файнъл му е с максимален резултат за випуска... нищо, че беше на интервю/изпит с физика и математика (интегрално и диференциално смятане, което им е доста извън учебния материал...)... Той смята, че не е математик.

# 61
  • Мнения: 5 425
Тинки, покажи къде колежа претендира, че подготвя състезатели?
Още веднъж, организацията​ на мероприятията по интереси в АК е отговорност на учениците. Колежа осигурява минимална логистична подкрепа. И толкова.

Призма,
Ако в един ресторант предлагат сарми, а в друг - суши, ще имаш ли претенцията да ти направят сарми със сурова сьомга, защото си свикнала с едната съставка?

Колкото до егидата на МОН, как ти харесва да сте под нея в момента?

И да, за колежа извънкласните интереси по пеене, дебати и състезания (спортни или по предмети) са с един и същи приоритет. Което си има своите предимства.

# 62
  • София
  • Мнения: 5 064
Тинки, покажи къде колежа претендира, че подготвя състезатели?
Още веднъж, организацията​ на мероприятията по интереси в АК е отговорност на учениците. Колежа осигурява минимална логистична подкрепа. И толкова.

И да, за колежа извънкласните интереси по пеене, дебати и състезания (спортни или по предмети) са с един и същи приоритет. Което си има своите предимства.

Виж брошурата на колежа - там се говори за отбор по физика, отбор по математика, за програма за постоянна работа с ученици, които имат изключителни успехи на състезания.

# 63
  • Мнения: 8 225
Тинки, покажи къде колежа претендира, че подготвя състезатели?
Още веднъж, организацията​ на мероприятията по интереси в АК е отговорност на учениците. Колежа осигурява минимална логистична подкрепа. И толкова.

И да, за колежа извънкласните интереси по пеене, дебати и състезания (спортни или по предмети) са с един и същи приоритет. Което си има своите предимства.

Виж брошурата на колежа - там се говори за програма за постоянна работа с ученици, които имат изключителни успехи на състезания.
Кой е казал, че това са (само) състезанията на МОН!?! Състезания по дебати (клуб), състезания по футбол/волейбол/баскетбол/тенис (включително ACS Open), състезания по природни науки (организира се отбор, имат срещи отбора точно преди заминаване, комуникират с преподаватели, имат Science club, Astronomy Club... имаха и нещо по химия мисля...  в които не се прави само това)... имат Electivs... Всичко е свързано с проактивното поведение на учениците, в тяхното включване или не в теми по техен интерес... и самоподготовка/консултации/самоподготовка
Оппа, забравих - състезания по творческо писане на английски език... Само получават информация, че има такова и кой учител е координатор да каже къде и как се изпраща работата, учителя не я чете и коригира, ученика сам си я слага в подходящ плик (два броя един в друг), сам си ги надписва и доставя в пощата за изпращане на препоръчано писмо... И после им е лесно за кандидатстването само да си организират пакетите с документ/есета и т.н.

Последна редакция: чт, 22 мар 2018, 17:25 от peneva_a

# 64
  • Мнения: 2 993
Не знам на какво са свикнали родителите сега, но ние получавахме по една Рипорт карта 4 пъти в годината. Докато не си получех Рипорт картата, ако детето не ме информираше за някоя оценка, аз си седях в неведение. В началото не ми харесваше естествено. Даже изпадах в ужас. Но явно това си беше част от политиката за самостоятелност на децата и да се научат да си носят отговорност.

Тинки, има малък процент преподаватели в АК, от които няма да си очарована. Хубавата новина е, че са съвсем малко ( при нас бяха двама: 8 кл математика и после в 10-ти или 11-ти по биология една чужденка). Всички други бяха прекрасни!

# 65
  • Мнения: 5 425
Виж брошурата на колежа - там се говори за отбор по физика, отбор по математика, за програма за постоянна работа с ученици, които имат изключителни успехи на състезания.
Имат отбор по физика и такъв по математика. Осигуряват им учители на необходимото ниво. Примерно Колев, Кортезов и т.н. в рамките на програмата за работа с ученици с успехи на състезания.
Това което няма да направят за тях е да им поднесат всичко на готово. Организационната работа си е изцяло в полето на учениците.

ПС Това за учителите също е доста субективно: големия е очарован от Дафне Чандра по биология и ефекта е виден и на мястото където сега учи. Има учители (един-двама), които недолюбва, които пък са любимци на маса други младежи.

# 66
  • София
  • Мнения: 5 064
Като страничен наблюдател оставам с впечатление, че много неща в колежа работят добре, но някои родителски нагласи и очаквания /част от тях може би основателни/ понякога носят доза разочарования. Като последното не важи за всички родители.

Макар че това не изглежда толкова добре:
В това е проблема, че ние от провинцията разчитаме само на колежа, по- точно на школата в събота. Според мен, а и според сина ми, с най-добрите преподаватели, но от нова година до сега е имало школа един-два пъти 

Последна редакция: чт, 22 мар 2018, 17:43 от Prizma

# 67
  • Мнения: 5 425
Като страничен наблюдател оставам с впечатление, че много неща в колежа работят добре, но някои родителски нагласи и очаквания /част от тях може би основателни/ понякога носят доза разочарования. Като последното не важи за всички родители.

Въпрос на това, доколко очакванията на даден родител са базирани на реалното положение на нещата или на предположения как нещата би следвало да бъдат. Което не значи, че родителят не е прав да иска нещо. Просто е трябвало да го потърси на място, където се предлага.
Няма пълно щастие Simple Smile

# 68
  • Мнения: 2 993
А школата по математика не е ли в два дни от седмицата?

# 69
  • В офиса
  • Мнения: 4 035
Като страничен наблюдател оставам с впечатление, че много неща в колежа работят добре, но някои родителски нагласи и очаквания /част от тях може би основателни/ понякога носят доза разочарования. Като последното не важи за всички родители.

Mи, не знам дали може да се брои за очакване, или нагласа, или е задължително да има поне някакъв ред. А не - ще ходиш; ти кой си, к'ъф си, няма да ходиш; ааа, ще ходиш, ще ходиш; Ясно е, че грешки стават, ама оная патица, дето е трябвало да преброи до 4, за да раздаде на 4-има човека обходните листа, е можела да го направи, нали. Или най-малкото като някой идва при нея и я пита, вместо да реже (и да всява паника), да седне и да си провери, а? Или другата патица, дето атачнала некви задачи, ама можело да са от трети кръг, ама можело да са за горния клас - ми к'во искат, дала ли съм им задачи, дала съм им, ай' да бегат.
И пак да кажа, старото училище не бе специализирано, не бе с природо-математическа насоченост, и там нещата се случваха. Ми те в една държавна ЕГ пак се случват така, иде ли реч за олимпиади и състезания по природни науки - учителя си търси децата, които се интересуват, събира ги след часовете и т.н.
Не всичко е зле. Никоя друга гимназия си няма Йънгс (няма такъв преподавател, ня-ма) Всъщност 80% от стафа е адекватен, ама като в рамките на няколко седмици се сблъскаш с няколко неориентирани и почваш да се чудиш тези 6К за к'во ги давам. Ако имаше адекватен избор, ние щяхме да сме аут. Ама за сега няма.

# 70
  • Мнения: 8 225
Тинки, като чета твоя пост и се чудя, моето дете в същото училище ли учи вече 5та година!
И с Йънгс учи първа година, а е с интерес към физиката не от него...

# 71
  • Мнения: 17
Училището е супер, но не е математическа гимназия. Нищо, че голяма част от изпита е математика и привличат добри математици! Ако школите по всички са застъпени както математиката......ако е по спорт например - ще им закърнеят крайниците.

# 72
  • Мнения: 5 425
При натоварването което имат в АК, реално нямат и времето за нещо много повече от сегашната школа. Все пак се иска и някаква самостоятелна работа, освен часовете в школата.
За нещо повече, следва да направят компромис с някои от предметите. Т.е. да превърнат времето си в АК в ерзац МГ.
Няма смисъл от това. Има и изключения. Но много малко.

# 73
  • В офиса
  • Мнения: 4 035
Дамата, която си е позволила лукса да бъде неадекватна и арогантна е студент и стажант-преподавател (?) А Василева била главен ръководител на групата за Луковит Grinning Това някой да си върши формално работата и да е арогантен при това винаги ме докарва до бяс.

И за натоварването имам особено мнение. Няма го.

Айде да не бутаме колежа там, където няма силни страни. Там не се учи академично. Плюсовете са другаде. Учат ги да мислят извън шаблона. Или може да е пак шаблон, но понеже е различен от този, който знаем, за нас е извън. Например да можеш да донесеш торта като проект в часа по английска литература. Учат ги да са съзидателни и да творят. Моето дете там просвири на пиано и пропя, което е прекрасно.  Занаятчийството, или повтарянето до припадък на едно и също като цяло липсва (е, който не става като преподавател, не става, но поне учебниците са адекватни). Учат ги да са бързи. Да говорят сравнително гладко, аргументирано и поне донякъде логически издържано. Да опаковат нещата добре. Учат ги да създават и поддържат работни връзки. Също и да вярват, че ако в идеята ти има хляб, тя ще бъде подкрепена (личен опит: проект за ефекта на различните закваски, температури и други фактори при квасене на кисело мляко) Учат ги как да използват знанията си в практиката (личен опит: мост от спагети) Изобщо плюсът на колежа е че дава адекватни на съвременността хора. Освен това като цяло бих казала предприемчиви, визионери, или такива с идеи.

Тук някои хора дават примери с клубове. Ама клубовете не са място за академична активност, че да бъдат сравнявани с школи, а място за срещи на хора с еднакви интереси. Сайънс клуба се посещава от шепа близки приятели и двама дванайсетокласници, които търсят СV. Приятно място, но ползата от него за олимпиадите е 0.
Та, за това училището няма олимпийци. Tо не е академично. И това е ОК. Но просто трябва да се знае. Академични успехи - извън училище. А реално не е толкова трудно да се случва и другото, академичното. Поне за тези, които искат и могат. Mожещите са натоварени на не повече от 20-30% и съвсем спокойно биха поели и по-сериозни занимания в Колежа.

Последна редакция: пт, 23 мар 2018, 00:08 от Тинкърбел

# 74
  • Мнения: 2 993
Тинки,

Опитът от 8 клас не е показателен!

Моята дъщеря също не е посещавала Сайънс клуба, признавам не съм го и чувала, звучи твърде общо. Има учители по разл предмети, часове за консултации всеки ден, че и работа извън тях!

Твърде силни думи, че училището не е академично, когато има доста успели в световен мащаб алъмнита. В бордовете на успели фирми, създатели, професори.
Няколко страници поред се опитах да обясня, че академичността не се измерва с олимпиади. Ако сте искали олимпиада в дадена област, отидете в училище, в което се учи конкретно тази област. В АК имаш интереси и се интересуваш, подготвяш и когато имаш нужда отиваш при съответния преподавател. По математика има клуб. Не ми е работа да давам пример с дете, което не е моето, но той е толкова известен, че ще си позволя да го направя. Знанията му бяха над другите и съответно дъщеря ми коментираше " Кортезов и Кубрат като си заговорят, все едно е на патагонски".

И, да, натоварването започва в 9 клас

Общи условия

Активация на акаунт