Американски колеж - единадесета тема

  • 92 293
  • 763
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 5 425
Тинки,

По наблюдения върху двете ми, не съвсем "неможещи" деца, учебното натоварване в АК (часове, елективи, клубове, проекти и домашни) се колебае от 60 до 70 добре уплътнени часа седмично. Което не е 20-30% натовареност, а 150-175% натоварване спрямо 8-часов работен ден. И е твърде много. Такова натоварване означава или липса на всякакво лично време през седмицата и доста заета събота или равномерно натоварване от 9-10 часа на ден, 7 дена в седмицата.
Не съм сигурен, какво имаш предвид под "академично учене", но виждам да споменаваш само един недостатък - не се печелят масово олимпиади. За печеленето на олимпиади се налага да увеличиш двойно часовете по дадения предмет и активно да се работи по него вкъщи. При натоварването в колежа това трябва да стане за сметка на другите неща, които правят АК това, което е.
В АК не ги учат да работят бързо. В АК ги учат да приоритизират целите, да си разпределят времето съобразно приоритетите и да се вместват в него.
Учат ги, че няма най-добър начин за вършене на каквото и да било, а има най-подходящ, според конкретните условия, наличното време и търсения оптимален резултат.
Учат ги, че работейки с други хора, ще постигнат много по-добър резултат, отколкото работейки сами. Въпреки различните цели, приоритети и възгледи на тези хора.
Учат ги, че ако не знаеш какво искаш в детайли и дълбочина, получаваш това, което не ти трябва. И че подкрепа можеш да очакваш само когато добре знаеш какво и как искаш да постигнеш и можеш да се обосновеш ЗАЩО.
Че за да работиш с други хора ефективно, трябва да можеш изразяваш идеите си разбираемо, и по начин, който ги прави привлекателни ЗА ДРУГИТЕ. Че качеството на формата на крайния продукт е неотделимо от качеството на съдържанието.
Учат ги, че знанията, даже строго научните, не са откъснати от реалния живот и намират приложение в него.

Ако цената за постигане на горното е липса на резултати от олимпиади, ще я платим с удоволствие.

Сайънс клуба бил приятелски кръг. Тези хора били ли са приятели, преди да се съберат в клуб или общите интереси са ги направили приятели? Ползата за олимпиадите от клуба била нула. Първо, не съм никак сигурен. Второ, за КОИ олимпиади? Трето, дали интересите на участниците в клуба са били да печелят олимпиади?
Като имаш други цели - създай собствен клуб "Олимпийски надежди", като намериш още 4-ма като теб.

И последно: Учителката по математика не е твой прислужник, а служител в колежа. Неуважението, с което пишеш за нея звучи изключително грозно и надали е особено полезно от възпитателна гледна точка за дъщеря ти.
Което не значи, че не можеш да изискваш. Ако смяташ, че не получаваш обещаното от колежа, заради учителката - отиваш право при Таня Асенова и излагаш аргументирано претенциите си. Сигурен съм, че ще бъдат адресирани, ако са обосновани. Моите са били. При това по впечатляващо делови начин. Разбрахме се в рамките на 2 мин. и беше отреагирано мигновено, съгласно постигнатото общо виждане.

Последна редакция: пт, 23 мар 2018, 08:39 от Ezhko

# 76
  • София
  • Мнения: 5 468
За печеленето на олимпиади се налага да увеличиш двойно часовете по дадения предмет и активно да се работи по него вкъщи.

Първата част от твърдението не е вярна, а втората част съвсем не е изчерпателна.

# 77
  • София
  • Мнения: 16 561
Ежко, учителката по математика е онази същата, която нищим 2-3 теми вече, която си изпява материала в час, дава 2-3 лесни задачи за домашно и после 5-6 супертрудни на тестовете. Която не помни/не прави разлика между децата и копи-пейства един и същ коментар в характеристиката им. Може би не ги познава? Която по нищо не се различава от учителката по математика  в 32ро  ... Уважението към нея отдавна е изгубено. По дифолт го е имало и с нейни "старания" си е отишло. Впечатленията ни с Тинки не са само наши, говорих с група мами на сегашни осмокласници в коридора пред БЕЛ на последната родителска среща - имаме 100% съвпадение. Ако не ни вярваш, ела на следвашата РД и пoговори с другите родители лично. Също като теб ги посъветвах да не си мълчат, а да говорят с Асенова.

# 78
  • софия
  • Мнения: 5 148
Тинки,

Опитът от 8 клас не е показателен!

Моята дъщеря също не е посещавала Сайънс клуба, признавам не съм го и чувала, звучи твърде общо. Има учители по разл предмети, часове за консултации всеки ден, че и работа извън тях!

Твърде силни думи, че училището не е академично, когато има доста успели в световен мащаб алъмнита. В бордовете на успели фирми, създатели, професори.
Няколко страници поред се опитах да обясня, че академичността не се измерва с олимпиади. Ако сте искали олимпиада в дадена област, отидете в училище, в което се учи конкретно тази област. В АК имаш интереси и се интересуваш, подготвяш и когато имаш нужда отиваш при съответния преподавател. По математика има клуб. Не ми е работа да давам пример с дете, което не е моето, но той е толкова известен, че ще си позволя да го направя. Знанията му бяха над другите и съответно дъщеря ми коментираше " Кортезов и Кубрат като си заговорят, все едно е на патагонски".

И, да, натоварването започва в 9 клас

Това за натоварването ме ужасява! накъде повече?!

Не мога да коментирам все още по темата, но ми е интересно да следя диалога. По някакъв начин съм съгласна и с двете страни!
Клубовете още са ми малко мътни, не съм убедена, че разбирам механизма и ползата им. Вероятно защото сме все още мъничета откъм присъствие в колежа.

Относно натовареността на учениците следя изкъсо процеса. Напоследък си задавам въпроса дали има грижа,  от страна на колежа да следи все пак натовареността и ангажираността на ученика  да е в някакви здравословни рамки за него самия. Знам, че сега ще ми кажете, че това си е негова работа, но мнението ми е че това са деца, които сега си изпробват силите и опознават пределите си. Много често според мен нямат представа за крайната степен на преумора. Това съчетано с желание за непременен успех е малко опасна комбинация Sad

И Ежко, учителката по математика (или който и да е преподавател там) бидейки служител на колежа (и където и да е всъщност) получават автоматично "уважение". То обаче може да бъде загубено по ред причини създадени от поведението и отношението на самия преподавател към отсрещната страна - ученици и родители. Иначе отиваме в едни години и режим назад във времето, от които се опитваме да избягаме или най-малкото, ползвателите специално на колежа (предполагам) не одобряват!

Клуба по математика още в началото беше ограничен за ползване от определени ученици! Не всеки може да се запише!

# 79
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Ross, в девети клас е детето. Допускам, че от ваше време нещата са малко променени. И Кубрат не е пример, а изключение.

Ежко, учитеклата на детето по математика е прекрасна. Ако някой може да поправи щетите, които нанесе Василева в 8-ми клас и да вдъхне увереност и самочувствие, това е тя.
Колежът си е позволил да наеме студентка, макар че таксата е 6К. Приемам, че студентката е показала някакви по-големи способности от всички преподаватели, кандидатствали за мястото й. Тази студентка, като служител на колежа е имала да свърши работа, която не е свършила. Когато излиза наяве, че работата не е свършена, първата й реакция е да отрече - няма такова нещо! И пак благодарение на учителката на детето по математика, на която това не й е работа, проблемът е решен. Разликата - едната работи формално, другата върши много повече от трудовата й характеристика, освен това е преподавател със сърце. Втората получава огромно уважение, първата... Какво да се прави - калинки, патици и други животни има навсякъде. Кой е казал, че ако даваш баснословни пари за нещо, няма да се сблъскаш с такива.

# 80
  • София
  • Мнения: 1 074
Цитат на: Амели
Това за натоварването ме ужасява! накъде повече?!
Относно натовареността на учениците следя изкъсо процеса. Напоследък си задавам въпроса дали има грижа,  от страна на колежа да следи все пак натовареността и ангажираността на ученика  да е в някакви здравословни рамки за него самия. Знам, че сега ще ми кажете, че това си е негова работа, но мнението ми е че това са деца, които сега си изпробват силите...

Клуба по математика още в началото беше ограничен за ползване от определени ученици! Не всеки може да се запише!

Тези две неща ме притесниха. Амели, по какъв критерий се записват в клуба по математика?

Иначе, моля ви спрете да посочвате един гений като пример. Той е 1 на милион, това мисля на всички е ясно. Неговите успехи могат само да ни карат да цъкаме с език, но не и да ни служат за пример.

# 81
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Амели, специално моят опит, е че в 8-ми клас натоварването бе сигурно с 40-50% по-голямо. Вероятно заради наместването на изисквания и стратегии как да се обработват. И пак да кажа, че всичко е индивидуално. Моето дете почти не учи вкъщи, или уикендите. Само когато има проекти. Помни всичко в час и няма нужда да преговаря. Не преговаря и за контролни и файнъли. Разбира се няма по всичко 100%, но успява да държи резултати в рамките на шестицата. Т.е. ако трудността, или "академичността" на уроците се вдигнат с 50%, това може да се понесе. И пак, гледам само от моята камбанария. Деца, които се целят в 100% със сигурност са доста по-ангажирани вкъщи и може би би било овърлоуд.

# 82
  • Мнения: 5 425
За печеленето на олимпиади се налага да увеличиш двойно часовете по дадения предмет и активно да се работи по него вкъщи.

Първата част от твърдението не е вярна, а втората част съвсем не е изчерпателна.
Prizma, 
В 8-ми клас имат 2 часа математика и още толкова школа седмично. Колко имат в СМГ? (В 9-ти разликата не е толкова фрапантна, но я има) Колко време е необходимо на един ученик да компенсира разликата? Кое не е вярно? Втората част очевидно не е изчерпателна. Просто илюстрирах, че в денонощието има 24 часа, а не давах ръководство за печелене на олимпиади.

Въобще не давам оценка на учителката по математика, нито призовавам да бъде уважавана на всяка цена. Призовавам за уважително отношение и ефективни действия. Културните нации са пазели достойнството даже на престъпници, чакащи да ги скъсят с една глава. А тук говорим за учител.
Колкото до стажантката - откъде според вас се вземат учителите? Колко от тези, които наемат хора имат 100% успеваемост при селекцията и колко от избраните са готови да работят на 100% веднага? Колко от тях не допускат никога грешка? Събудете се! Учители банално няма. Даже срещу много пари.

Това за натоварването ме ужасява! накъде повече?!
Относно натовареността на учениците следя изкъсо процеса. Напоследък си задавам въпроса дали има грижа,  от страна на колежа да следи все пак натовареността и ангажираността на ученика  да е в някакви здравословни рамки за него самия. Знам, че сега ще ми кажете, че това си е негова работа, но мнението ми е че това са деца, които сега си изпробват силите и опознават пределите си. Много често според мен нямат представа за крайната степен на преумора. Това съчетано с желание за непременен успех е малко опасна комбинация Sad

Амели, представи си някой, който от хранене в стол премине на хранене на шведска маса, че му осигурят и достъп до кухнята и хладилника. Първоначалното преяждане е неминуемо Simple Smile
После настъпва момента, когато човекът почва да си подбира храната според вкуса, без да се притеснява, че оставя някои вкусотии недокоснати. Накрая почва да се  отбива и до кухнята да си сготви нещо по-така (клубовете). През цялото време му дуднат за принципите на балансираното и здравословно хранене (адвайзъри и т.н.), пък и се обменят възгледи и рецепти между гладниците Simple Smile
Има време - ще се научите да не преяждате Simple Smile

Скрит текст:
Амели, специално моят опит, е че в 8-ми клас натоварването бе сигурно с 40-50% по-голямо. Вероятно заради наместването на изисквания и стратегии как да се обработват. И пак да кажа, че всичко е индивидуално. Моето дете почти не учи вкъщи, или уикендите. Само когато има проекти. Помни всичко в час и няма нужда да преговаря. Не преговаря и за контролни и файнъли. Разбира се няма по всичко 100%, но успява да държи резултати в рамките на шестицата. Т.е. ако трудността, или "академичността" на уроците се вдигнат с 50%, това може да се понесе. И пак, гледам само от моята камбанария. Деца, които се целят в 100% със сигурност са доста по-ангажирани вкъщи и може би би било овърлоуд.
Тинки, допускам че не сте си намерили още клубове и елективи, които да ви запалят. А и елементарните домашни и проекти са предостатъчно като обем.

# 83
  • Мнения: 155
Здравейте,
знам че не е много по темата, но дъщеря ми се яви на изпита в неделя и квестори са били три учителки.
Едната била много млада и казала, че преподава по математика. Държанието й било доста грубо и арогантно, повечето деца, които са били в стаята, като излизаха споделяха за нейното лошо държание, а не за задачите от теста.
Не знам дали става дума за същата учителка, но  искам да попитам какви са ви впечатленията от другите учители от катедра математика /писа се за някаква Василева/ ?
Интересувам се защото в периода 5-6 клас, имахме един такъв млад, крайно незаинтересован учител по математика и резултатите от неговата работа бяха плачевни за нас.

# 84
  • Мнения: 5 425
по какъв критерий се записват в клуба по математика?

Доколкото знам - участие и класирания на състезания.
Как е тенджерата? Grinning

# 85
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
А, клубовете са намерени, и даже са вповече. Това, обаче, е забавление, а не работа. Ти, ако имаш хоби, ако ще и ядрена физика, то си е хоби и не се брои за овърлоуд. Гледам нтоврване по задължителна програма.
Между другото, аз пък подкрепям филтър на достъп, специлно до сип-ове. Защо Колев (огромна класа, от това, което слушам) трябва да слуша шума от играещите карти на задните чинове, които са се записали само заради бонус точките, които ще получат, а не защото имат интерес към комбинаториката, да кажем.

# 86
  • софия
  • Мнения: 5 148

Скрит текст:
Това за натоварването ме ужасява! накъде повече?!
Относно натовареността на учениците следя изкъсо процеса. Напоследък си задавам въпроса дали има грижа,  от страна на колежа да следи все пак натовареността и ангажираността на ученика  да е в някакви здравословни рамки за него самия. Знам, че сега ще ми кажете, че това си е негова работа, но мнението ми е че това са деца, които сега си изпробват силите и опознават пределите си. Много често според мен нямат представа за крайната степен на преумора. Това съчетано с желание за непременен успех е малко опасна комбинация Sad
Амели, представи си някой, който от хранене в стол премине на хранене на шведска маса, че му осигурят и достъп до кухнята и хладилника. Първоначалното преяждане е неминуемо Simple Smile
После настъпва момента, когато човекът почва да си подбира храната според вкуса, без да се притеснява, че оставя някои вкусотии недокоснати. Накрая почва да се  отбива и до кухнята да си сготви нещо по-така (клубовете). През цялото време му дуднат за принципите на балансираното и здравословно хранене (адвайзъри и т.н.), пък и се обменят възгледи и рецепти между гладниците Simple Smile
Има време - ще се научите да не преяждате Simple Smile

Благодаря, че ме подсети! Тяхната роля също не ми е много ясна Sad да не кажа безполезна. Дано греша!!!
Уффффффф, нещо не ми е ден!

Хареса ми аналогията с шведската маса, която представи де! И аз така се надявам да бъде!

# 87
  • София
  • Мнения: 1 074
по какъв критерий се записват в клуба по математика?

Доколкото знам - участие и класирания на състезания.
Как е тенджерата? Grinning
Хаха. Като ме гледаш постоянно в темата, как мислиш Joy (под секрет, днес все пак проверих в сайта на АК Simple Smile )
Т.е. ако е 8 клас сега, да речем, се гледат участията назад в годините?

# 88
  • Мнения: 5 425
А, клубовете са намерени, и даже са вповече. Това, обаче, е забавление, а не работа. Ти, ако имаш хоби, ако ще и ядрена физика, то си е хоби и не се брои за овърлоуд. Гледам нтоврване по задължителна програма.
Клубовете не са само хобита за разширяване на мирогледа (въпреки, че и в тази си форма отнемат време). Клубовете са и възможност да направиш extra mile в областта, която те интересува, при това организирайки се с други, които имат съвместими интереси и работейки активно, а не чакайки да ти поднесат на тепсия. А това отнема наистина много време и усилия.
Натоварването по задължителната програма при големия не беше никак малко, въпреки факта че влезе знаещ английски и със стабилна база по немски. Елементарните задания, проекти и домашни си вземат поне 2-3 часа на ден. Уроците няма как да се научат в училище. Там им дават само скелета и очакват неща като органи, мускули и кожа да се добавят вкъщи. За да не изглежда резултата като Франкенщайн си трябва работа.

Т.е. ако е 8 клас сега, да речем, се гледат участията назад в годините?

Идея нямам. Малкия получи писмо след като се записа в АК,  с покана да участва в отбора на колежа за математическите боеве в Созопол. Това му е любимо състезание. Предполагам, че са го видели учители от колежа в предходни години. Оттам нататък школата по математика си дойде съвсем естествено.
Големия е поспечелвал някой и друг медал, но всички знаем, че талантите му не са там и следователно никога не се е интересувал от школата.

# 89
  • София
  • Мнения: 5 794
Тинкърбел, чета те и хем разбирам в известна степен раздразнението ти от случката, хем не съвсем. Струва ми се, че известна доза снизходителност, особено към такъв тип преподавател - стажант и без опит, не е излишна. Изобщо като цяло човек избира върхи какво да сложи акцент и кои са нещата, които заслужават голяма част от вниманието му, не мислиш ли?

Освен това ми се струва, че вече има и нова категория ученици. За този специфичен вид деца, които са учили в ЧУ, особено ако е Света София или у-ще, което се опитва да прилича на Света София, и са свикнали от преди 1-ви клас още на 200% натоварване, АК им изглежда като детска игра. АК като че ли изостава от тяхното темпо, а парадоксът е, че все повече деца от този вид попадат в АК, стремят се към него още от малки и са най-добре подготвени за приемния му изпит. Дали АК трябва да се промени и да увеличи натоварването, за да отговори на очакванията и темпото, с което са свикнали тези деца? Просто се чудя накъде ще отидат нещата, кой е здравословният подход и така нататък... Как мислите вие?

Общи условия

Активация на акаунт