Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 661
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 1 830
  • Мнения: X
и тяхното мнение-Първо минава Синият автобус, после минават Едновременно оранжевият бус и колата. Защо? Ами-оранжевият е на път с предимство, Но завива наляво и е длъжен да пусне насрещнодвижещата се кола.
Ужас. Тези "няколко" трябва да им отнемат правото да шофират доживотно....
"ами, как кой, бакшиша"
Бакшишите са ми на особена почит. Редовно им правя ку*ветки по техен пример

Последна редакция: сб, 19 сеп 2020, 20:32 от Анонимен

# 1 831
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
По принцип да, но за толкова много години, това са толкова много кръстовища и ситуации. Егати късмета!
Днес така една хубавица ме засече на кръстовището на голям булевард. Отне ми предимството и даже не видях да гледа към мен и да ме отразява въобще, че съм там. Лошото е, че и аз съм новак и ако разчитах само на моето си предимство, сега щеше да сме и двете със счупени коли. Най-малкото.

# 1 832
  • Мнения: X
Никога, ама никога, не разчитайте на предимство. Научете се да шофирате предВиждайки. Спестява много неприятности и нагънати ламарини.
П.С. И помнете, че винаги може да Ви изненадат. Както мен преди два дена.

# 1 833
  • 1st floor
  • Мнения: 9 105
Никога, ама никога, не разчитайте на предимство.
Напълно си прав! Но ако това бях аз преди шест месеца, вглъбена в разни ръчки, педали и как по дяволите се тръгва с тая кола Laughing, можеше и да пропусна да погледна блеещата дама дали ме забелязва изобщо...Осъзнавам, че колкото повече карам, толкова по-малко внимание обръщам на самите действия, които извършвам в колата, те стават някак автоматични и мозъкът ми е по-свободен да следи какво става извън нея.
Иначе да се похваля с напредъка си Laughing - преди избягвах да карам в натоварените часове на деня, сега не ми пречи. Тотално отказвах да карам на дъжд, защото нямах идея дали ще мога да спра, но като ме хвана през май една страшна буря, видях, че се справям и вече и това не ми е особен проблем. Последно се притеснявах от тъмното и  че може да не забележа някой пешеходец. Сега тренирам  и почти всяка вечер излизам към девет и нещо да прибирам едното дете. Не е наложително, но го правя и започвам да свиквам и с тъмното. Малко по-бавно може би карам и малко по-напрегнато ми е на пешеходните пътеки без видимост заради спрели коли, но не бих казала, че ме е страх. Гледам и повечко в огледалата, защото вечер е пълно с колоездачи, мотористи и тортинеткаджии. Сякаш през деня ги няма чак толкова. Чак ме изумиха.Flushed
Това, което не мога все още е да ръчкам разни работи отстрани на волана - климатик, радио, докато карам. Чакам да спра на светофар. Satisfied

# 1 834
  • Мнения: X
Аз обичам да карам на дъжд и сняг. При такива условия 99.99% от участниците в движението са предвидими.
За мъгла, не мога да кажа същото.

# 1 835
  • Мнения: 160
Когато има отделна секция за наляво, обратният завой е забранен, ако има маркировка за наляво , обратният завой е позволен. Питайте някой инструктор! За жалост много малко шофиращи знаят тези правила или ги знаят, но не ги спазват ..

# 1 836
  • София
  • Мнения: 1 581


Това коментирано ли е тук? Simple Smile Аз бих подредила първо камиончето, после автомобила и накрая автобуса.

Да се включа и аз. Показах снимката на няколко човека и тяхното мнение-Първо минава Синият автобус, после минават Едновременно оранжевият бус и колата. Защо? Ами-оранжевият е на път с предимство, Но завива наляво и е длъжен да пусне насрещнодвижещата се кола. И защо оранжевият и колата минават едновременно? Ами много просто-единият навлиза в дясна лента, а другият в лява, тоест-не навлизат в една и съща лента.

Точно това би се случило в реалния живот.

Знаете ли, в 90% от случаите, дори когато знам, че аз съм с предимство намалявам скоростта. Не знам кой кретен откъде ще изскочи, мислейки се за безсмъртен.

# 1 837
  • Мнения: X
обратният завой е позволен. Питайте някой инструктор!
Joy Обратен завой се позволява със съответния знак. Секциите на светофара нямат нищо общо.
И не питайте инструктор...прочетете закона и правилника за прилагането му

П.с. Това с обратния каква връзка има с темата?
П.п.с. Разбрах. Игнорирайте последното питане

# 1 838
  • Мнения: 1 466
обратният завой е позволен. Питайте някой инструктор!
Joy Обратен завой се позволява със съответния знак. Секциите на светофара нямат нищо общо.
И не питайте инструктор...прочетете закона и правилника за прилагането му

П.с. Това с обратния каква връзка има с темата?
П.п.с. Разбрах. Игнорирайте последното питане
Всъщност имат общо - при зелена светлина на светофар с указана със стрелка посока имаш право да се движиш само в тази посока. Съответно когато зелената светлина на светофарът е със стрелка за наляво, нямаш право да направиш обратен завой.

# 1 839
  • Мнения: X
Съответно когато зелената светлина на светофарът е със стрелка за наляво, нямаш право да направиш обратен завой.
Значи според Вас на това кръстовище,


защото светофара е със стрелка наляво, нямам право да правя обратен завой?
Интересна теза. Сега остава да я подкрепите с аргументи. Защото според мен спокойно мога да си врътна обратния.

Може да използвате шотчето...

# 1 840
  • Мнения: 1 466
Интересна теза. Сега остава да я подкрепите с аргументи.
Правилникът за прилагане на Закона за движение по пътищата достатъчен аргумент ли е?
Цитат
Чл. 32. На светофар с три светещи полета, на нивото на светещото поле за зелена светлина с формата на кръг, от едната или от двете страни може да има допълнително светещо поле със зелена светлина с формата на стрелка. Включването на тази светлина означава, че водачите могат да продължат движението си само в указаната от стрелката посока при условие, че пропускат пътните превозни средства и пешеходците, които преминават през кръстовището. Този сигнал се подава само едновременно с включени червена и/или жълта светлина на светофара.
На показаната снимка не виждам допълнителна секция на светофара.

Последна редакция: сб, 19 сеп 2020, 22:17 от Stillness

# 1 841
  • Мнения: X
ЗДвП го познавам по-добре от Вас. Погледнете шота от поста ми и дайте аргумент как лявата секция на светофара не ми позволява да въртя обратен? Или по-неангажиращото, ако Вие имате право при какви условия мога да направя обратен завой?
И така пак неангажиращо обратният завой дали не е все пак завой наляво! Както последния ми куриозен случай, когато пътен полицай ми написа акт за две нарушения - неправилно изпреварване и движение в насрещно движение.

# 1 842
  • Мнения: 3 732
Най-голямата ми чуденка в момента е как тия хора карат толкова години без катастрофи...ММ също обърка верния отговор! Rolling Eyes
Много просто, на пътя се вижда кога някой е по-нахален, и/или не знае и не спазва правилата. И дори и да си с предимство би го пуснал само и само да избегнеш ПТП.
Както моят инструктор обясняваше в горе долу подобна ситуация "кой е с предимство на това кръстовище?" - "ами, как кой, бакшиша" (в смисъл по-нахалният)
Това и аз се опитах да обясня при първата картинка. Живия живот е над правилата.

Неспазващия правилата джигит винаги е с предимство за да остана аз жива и здрава без нагънати ламарини. И да спазвам правилата той като ми отнема предимство ... Или руса кифла с черен джип ... Или шофьор без значение пола лапнал телефона и не внимава ...

Добрия шофьор кара предвиждайки поведението на другите на пътя. Аз още се уча.

Ако карам бавно - зад мен задължително ще се лепне бакшиш с червена лампа. Ако е със зелена ще ме засича и изпреварва.



На мен ми е интересно друго - значението на думата джигит.
https://bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B6%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D1%82
Някога е била похвална, днес е с отрицателно значение.

# 1 843
  • Мнения: 1 466
Mr. Smith, отговорих Ви, на показаната от Вас снимка нямате допълнителна секция на светофара за ляв завой, съответно там можете да си направите обратния.
Въпросът от началото беше за допълнителна секция със стрелка. Ето такава:

# 1 844
  • София
  • Мнения: 1 581
Аз знам, че когато има някакво несъответствие между знаци и светофар, трябва да се гледа светофара. Само когато светофарът е изключен или не работи се гледат знаците (непрекъснато се прибирам след 12ч вечерта и по всички кръстовища е така). Когато има несъответствие между знак и маркировка, се гледа знака.

Относно обратните завои - ако на светофара има стрелка, тоест задължителна посока на движение, нямаш право да правиш обратен. Както нямаш право да правиш обратен на пешеходна пътека, подлези, надлези, тунели, мостове, мисля, че и в мъгла, в намалена видимост като цяло (по спомени говоря, дано не се изложа някъде, че взех листовките без нито една грешка). Тоест можеш да правиш обратен, ако имаш знак и ако светофарът свети изцяло в зелено, тоест нямаш задължителна посока и задължително трябва да пропуснеш насрещно движещите се.

Общи условия

Активация на акаунт