Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 776
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 690
  • София
  • Мнения: 986
Значи от инструктор до инструктор има бая разлика Simple Smile)
Първия ми инструктор пък много тачеше съединител-спирачка, ама от която предавка съм....
Сега преди червен светофар, намалявам, на свободна скорост и обирам със спирачка.
Всъщност мисля, не е от голямо значение, важното е да реагираш навреме...
Другия пък инструктор ме караше на свободна да карам по нанадолнище...Та всеки си има методите...

# 691
  • Мнения: 2 478
Не знам кой на какви глупости ви учи, но се начетох на абсолютни такива.

На светофар никога не се "държи" постоянно съединител, а се изключва от скорост и леко се задържа спирачката, за да не тръгне колата и да чукнеш този пред или зад теб. На равно може и да не държиш, но по-добре да се прави, за по-голяма сигурност.
Може да "държиш" съединител, ако си минавал 100 пъти по даден маршрут и знаеш светофара на коя секунда ще светне, но никой не знае всички светофари, освен бакшишите, но това е друга тема. Че дори и те не ги знаят. И пак не е препоръчително.
После защо съм чувал, че "каки" съсипват съединител на 3000-5000 км, което е безумие.

Като се наближава червен светофар не изключваш от супер далеч, а дърпаш крака от газта, примерно на 3-та скорост и колата сама намаля, след което леко може да се обере със спирачка, и след това преди да спреш изключваш от скорост и НЕ държиш съединител.

Никога на нанадолнище не карам с изключена скорост, освен ако пълзя в трафик и наистина се пълзи примерно с 5-10 км/ч.
Спирането с двигател и намаляне на предавки е най-безопасно. Който ви казва, че по инерция се "икономисвало" гориво не е вярно, зависи от карането.

Опознайте колите си и слушайте двигателя си, не карайте с тапи в ушите Grinning
Второ - не си гледайте телефоните и не говорете, докато шофирате, ама няма hands free и т.н.
Вече, като се маханизират движенията и станете роботчета, може, ако колата има бутони на волана или touch на таблото, въпреки че пак разсейва.
Трето, гледайте си постоянно огледалата, настройте ги правилно, не плътно и да си виждате цялата кола, а по-външно, да се ограничат мъртвите точки.
Четвърто, изтегляйте се по-бързичко на светофари и кръстовища.
Пето, спазвайте правилата за дясностоящия Grinning.
Аз лично рядко дори слушам музика, защото обожавам звука от колата си.
Та, умната Wink.

Последна редакция: сб, 13 юли 2019, 02:46 от FragranceFanatic

# 692
  • София
  • Мнения: 4 548
Даам, това със слушането е полезно, стига да разбираш какво чуваш. Миналия уикенд се прибирам след цял ден бродене по силно пресечен терен. Пуснах и музиката да ме държи в кондиция докато карам и по едно време нещо ми се стори, че двигателя бучи повече от необходимото. Реших, че е от умората и не го отразих, даже оборотомера не си направих труда да погледна. По едно време ми писна и прецъках скоростите. Мислех че съм на 4-та, ама е било втора.

# 693
  • София
  • Мнения: 12 006
Даам, това със слушането е полезно, стига да разбираш какво чуваш. Миналия уикенд се прибирам след цял ден бродене по силно пресечен терен. Пуснах и музиката да ме държи в кондиция докато карам и по едно време нещо ми се стори, че двигателя бучи повече от необходимото. Реших, че е от умората и не го отразих, даже оборотомера не си направих труда да погледна. По едно време ми писна и прецъках скоростите. Мислех че съм на 4-та, ама е било втора.
Сори ама трябва да си доста зле с шофирането, за да не различаваш 2-ра от 4-та, пък макар и с музика. Тази разлика се усеща не само слухово /бученето на мотора/. Някак си ей така не ти ли направи впачатление, че не въври колата и постоянно иска да и подаваш газ? Че не въврви "свободно", а е някак си "спъната"? Щом не намираш разликата, освен ако не чуваш бучетено - си опасна на пътя. Утре ей така ще я угасиш на средата да някое кръстовище, докато си вътре в него, и после другите ще са ти виновни. Научете се първо да карате и тогава се качавайте на колите и карайте в града.

# 694
  • Мнения: X
Хубави съвети, ама като няма кой да чуе /прочете /запомни и приложи... Simple Smile  Наша "кака" си "Я си карам как си знам, ти че ми каеш кък се кара колата!"  Simple Smile

# 695
  • София
  • Мнения: 4 548
Карах в населено място, т.е. не особено бързо, и да чух я, че бучи, просто не я отразих отначало. И нещо твърде генерални изводи си правиш кого съм щяла да кажа, че е виновен и т.н. Ама няма значение.

# 696
  • Мнения: 2 478
Хубави съвети, ама като няма кой да чуе /прочете /запомни и приложи... Simple Smile  Наша "кака" си "Я си карам как си знам, ти че ми каеш кък се кара колата!"  Simple Smile

Да, и нали знаеш, че каката не кара лична кола, която тя поддържа с лични средства, а на мъжО или "семейна" (пак на мъжо) или служебна ( тия па най-не се пазят).
Айде всичко сама да си прави да видим дали ще е така. Но сякаш, да, защото е до култура и съвест. Аз на жена не си давам машината кво ще да става. И по принцип. Дори на брат ми не съм му давал да кара в мое присъствие, какво остава сам.

Лично обичам по-спортно каране, на моменти съм, понякога супер лежерно най-вдясно с ограниченията. Колата ми е такава, че обича по-рязко тръгване с повече газ и ускорение, по-височки обороти.
Естествено се съобразявам с терена пред мен.

Иначе бг шофера няма какво да го обсъждаме, под всякаква критика, не е до стаж и възраст, лични впечатления Wink.

Инфраструктура да не коментирам, кръпки, затворени улици, дупки, майсторчета и т.н.

Добре, че наследих и свестен майстор. Това също е по темата.
След книжката и всички бумаги през КАТ(любимата ни администрация Grinning), почвате да се учите да се грижите за машината си. Месеци ще са нужни докато й свикнете, и пак може да прави магарии и да не знаете как да реагирате, което е нормално. Не сме длъжни да разбираме и можем всичко, но поне някакви базови основи не е зле.

p.s. Сещам се друго да кажа - Като се вземе книжка мое мнение е, че колата не трябва да е супер нова, не само заради обичайните причини - че ще се чуква, жулва, и т.н., ами защото по-старите нямат всички екстри и електроники, като ESP и противобоксуваща система, стабилизатори и не знам си какво. Реално без тях човек наистина би усетил машината си. Все пак един ABS поне да има е добре. Добър шофьор се става на по-стара кола и със съединител Simple Smile, не автоматици. Като одъртеем след 30-40г. сигурно роботи ще ни возят, автономни коли Grinning.

Последна редакция: сб, 13 юли 2019, 18:39 от FragranceFanatic

# 697
  • София
  • Мнения: 4 548
Ако аз съм "каката", държа да уточня:
1. Колата е лично моя.
2. Финансира се изцяло с мои средства.
3. За колата си знам повече от доста от познатите ми шофьори за техните.
 4. Някои неща сама си ги правя: смяна на филтри (въздушен, купе, бензинов), крушките на фаровете и стоповете, бушони, почистване на клеми, зареждане на акумулатора и др. подобни дреболии.
5. За ремонти ползвам майстори или помощ от приятел. Майсторите аз си ги намирам и аз се разправям с тях. Аз и им плащам. Ако е приятел, аз намирам нужната информация къде е чаркът, който трябва да се смени, аз си го търся по магазините. Ползвам ги само за груба сила, още едно мнение или ако нямам нужния инструмент.

Та така. И пак да напомня, намирам за много тъпо да се правят генерални изводи за хора и ситуации, които не познаваш, от едно написано изречение.
И между другото не си давам друг да ми кара колата.

# 698
  • Мнения: 167
FragranceFanatik, иска ми се да те повозя малко и после да говорим. Убедена съм, че ще си промениш мнението и ще си дадеш колата да я пробвам. Wink  Много мразя тия генерални заключения за жените шофьори.

# 699
  • Мнения: 4 745
Абе не им обръщайте внимание изобщо,все ще се появи някой комплексар да ти каже,че не ставаш.Пълен игнор!

# 700
  • Мнения: 2 478
mlv, не знам защо трябва да пояснявам, но вече го правя - разбира се, че не визирам теб, общо говоря - емпирични наблюдения Wink. Иначе добре поясняваш, но жените, като теб колко мислиш, че са? Реторичен е въпросът.
Плюс, имам навик да адресирам, като говоря за някого и/или се обръщам към него Wink.

турболентност, приемам поканата, даже, както виждаш публично Wink. Пишеш на лично за доуточнения, ако все още желанието в теб за среща напира. Аз съм отворен и широкоскроен. Имаш от мен "позитивен знак". Само едно ми е изискването - да си от София, че сега не мога да обикалям страната.  bouquet
Явно и ти ще си "извън" представителната извадка. Това е добре. Как беше приказката:"Цялата си в бяло, това е добро начало" Laughing.

No_frame bitch, точно така, не обръщаме внимание и не се влияем от комплекси Wink. Кой, както ги разбира нещата, нЪл тЪй? Grinning.

# 701
  • Мнения: X
Билетчето за влакчето на ужасите струва 10 лв.

# 702
  • София
  • Мнения: 4 548
FragranceFanatic, сега вече се разбрахме Wink Факт е, че повечето жени не се оправят с машинариите.

# 703
  • Мнения: 960
FragranceFanatic, сега вече се разбрахме Wink Факт е, че повечето жени не се оправят с машинариите.

Аз пък и не искам да се оправям с тях, специално за колите.
Стигат ми инструкциите на пералня, съдомиялна, хладилник и печка с таймер. С разните им там отложени стартове и прочие.Simple Smile
Пусни един мъж да зареди всички тези уреди и гледай какво става. Говоря в кръга на шегата, без да правим излишни драми.
А в живота следвам правилото-колкото по-малко знаеш, толкова по-добре за теб. Защото иначе все на теб ще се осланят за всичко. Е, нема нужда.  Достатъчно ми е да въртя домакинство със всичките му екстри. За колата се грижи половинката. Не че не мога да се науча, нямам желание.
Преди години, когато навлязоха масово новите компютри, аз имах някакъв ненужен опит с училищните Правец. Седнах и сама се научих. Питах из форуми, пробвах и се научих. Сега , макар че децата учат в училище Информатика, много често се налага да им помагам с програми и домашни. Имах желание за тези неща. Но за колата - не.

# 704
  • София
  • Мнения: 12 006
Скрит текст:
Ако аз съм "каката", държа да уточня:
1. Колата е лично моя.
2. Финансира се изцяло с мои средства.
3. За колата си знам повече от доста от познатите ми шофьори за техните.
 4. Някои неща сама си ги правя: смяна на филтри (въздушен, купе, бензинов), крушките на фаровете и стоповете, бушони, почистване на клеми, зареждане на акумулатора и др. подобни дреболии.
5. За ремонти ползвам майстори или помощ от приятел. Майсторите аз си ги намирам и аз се разправям с тях. Аз и им плащам. Ако е приятел, аз намирам нужната информация къде е чаркът, който трябва да се смени, аз си го търся по магазините. Ползвам ги само за груба сила, още едно мнение или ако нямам нужния инструмент.

Та така.
И пак да напомня, намирам за много тъпо да се правят генерални изводи за хора и ситуации, които не познаваш, от едно написано изречение.
Скрит текст:
И между другото не си давам друг да ми кара колата.
След като не усещаш разликата в задвижването и поведението на колата между 2-ра и 4-та скорост, не е генерален извод от 1 изречение. Тази ралика се усеща първо от педалите, освен от бученето на мотора. Така, че дори и на макс да ти е музикта и грам да не чуваш мотора /а при теб не е било така и си го чувала, ама си си казала "е кво толко"/, пак се усеща и то доста, ама се усеща само ако имаш елементарни базови умения за шофиране, граничещи с критичния минимум. За твое добро ти козвам и за доброто на околните около теб. Научи се да шофираш и тоава излизай да караш в града. Не е срамно да не можеш да шофираш, никой не се е родил научен, срамно е да уменият ти да са под критичния минимум и въпреки това да застрашаваш живота на околните, щото имаш книжка.

Общи условия

Активация на акаунт