Пазарът на недвижими имоти - какво се случва реално?-26

  • 74 170
  • 734
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 2 757
Мен това ме притеснява, а и сумата и чакането за да бъде по нотариален акт Апартамент.
В тази сграда както и в почти всички нови има към 40%ателиета -тези които са с тераси в предната страна на кооперацията. Иначе си е много хубаво  3стайно жилище с килер ,баня с тоалетна , но този статут..

# 256
  • Мнения: 894
Те са си реално функционални апартаменти, но поради липса на паркомяста, равни на броя апартаменти в сградата, както изисква ЗУТ, строителите са принудени да ги проектират като ателиета.
Много хора живеят в такива, а и ако уредите тока ви да не е промишлен.
 Не е вярно написаното горе, че трябва да ви е постоянен адрес  този на имота, за да ви е основно жилище. Моето основно и единствено жилище( не е ателие) е необитаемо, не съм регистриран по никакъв начин на адреса, но ползвам 50% отспъпка от данък сгради. Но пък плащам смет, която не правя....

Промяна на предназначението мисля, че без паркомясто, което да закупите няма да стане. Трябва и разрешение от съседите. Въобще тромава или връзкарска работа.Хубавото е, че няма забрана за ползване на ателиета за живеене, наскоро рових в практиката на съда, намерих оспорени актове за забрана на позлване на гаражи и други нежилищни обекти, но не и за ателиета.
И все пак ако цената е близка до тази на апартамент не си струва според мен.

# 257
  • Мнения: 5 170
За жилище има изисквания да не е изцяло север и северозапад/североизток (не съм сигурна кое точно). Моята квартира беше така. Обърнете внимание дали не е и заради това, не е само паркомясто.

# 258
  • Мнения: X
В повечето случаи не проблем строителят да направи подземни гаражи за всички апартаменти. Проблема е, че особено в квартали като Дружба например където все още е лесно да се паркира на улицата или по полянките в междублоковото пространство повечето хора си купуват апартаменти без гараж и ще му останат много паркоместа и гаражи непродадени. А подземното строителство си е доста скъпо и няма строител, който да си позволи да построи гаражи, за които няма да намери купувачи.                             .
Те са си реално функционални апартаменти, но поради липса на паркомяста, равни на броя апартаменти в сградата, както изисква ЗУТ, строителите са принудени да ги проектират като ателиета.
Много хора живеят в такива, а и ако уредите тока ви да не е промишлен.
 Не е вярно написаното горе, че трябва да ви е постоянен адрес  този на имота, за да ви е основно жилище. Моето основно и единствено жилище( не е ателие) е необитаемо, не съм регистриран по никакъв начин на адреса, но ползвам 50% отспъпка от данък сгради. Но пък плащам смет, която не правя....

Промяна на предназначението мисля, че без паркомясто, което да закупите няма да стане. Трябва и разрешение от съседите. Въобще тромава или връзкарска работа.Хубавото е, че няма забрана за ползване на ателиета за живеене, наскоро рових в практиката на съда, намерих оспорени актове за забрана на позлване на гаражи и други нежилищни обекти, но не и за ателиета.
И все пак ако цената е близка до тази на апартамент не си струва според мен.

Последна редакция: нд, 29 апр 2018, 22:48 от Анонимен

# 259
  • Мнения: X
Да ги ожалиш направо тия инвеститори-продавачи! И колко струва един гараж в НС! Или пък паркомясто!  Ако ги продават на нормална цена, хората ще ги купуват. Да не говорим, че няма законови разпоредби, с които да глобиш съседа, дето е паркирал на твоето паркомясто, щото така му харесва.

# 260
  • Мнения: 894
NikoT, Да, защото Закона не обвързва апартамент с паркомясто. Просто се иска да ги има, често и стоящи празни. Примерно при 10 апартамента се иска същия брой паркоместата, ако ще да ги купят живеещи през две улици от тях.  При цена на паркомясто от 7,8 К евро всеки собстввник ще предпочете да паркира в тревата, освен ако колата не е скъпа и не иска да е навън.
Тази простотия, проектирана от Артекс в Дружба до Кауфланд, която още не е започната е изцяло от ателиета, няма нито един апартамент,  поляната не стига за паркоместа, а по някаква причина не могат да копаят надълбоко.

# 261
  • Мнения: 1 483
Видяхте ли в сайта на Артекс, ще почват нова сграда точно до метростанция Г.М.Димитров. Май ще се пада върху онова пространство, което сега е паркинг. Не видях колко етажа ще е, дали няма да пльоснат пак 15-20-етажен мастодонт.....

# 262
  • Мнения: 2 757
В сградата има подземен паркинг и всички паркоместа са изкупени вече, отвън също се предвиждат наземни , но повечето са или купени или резервирани, а и цената не е ниска. Нямаме намерение да копуваме като цяло, тези пари за паркомясто ще ги дадем за  ремонта и обьавеждането като ги обърнем в левове.
Благодаря ви за мненията, наистина са ми много полезни, все пак не е малка инвестиция и трябва да сме запознати с рисковете.

# 263
  • Мнения: X
Ето една мноооого груба сметка:- Подземното строителство  е примерно поне 200 евро на квадрат, а ако е на калкан става доста по-скъпо. Но да приемем цена около 200 евро. На сграда с 20 гаража и трябват около 700 кв.м. подземно РЗП. Това включва рампа, място за маневриране, колони, стени и самия гараж. Обикновено на гараж 16-17 квадрата се падат още поне толкова общи части. Да не говорим, че за да не се налага някоя жена да се мъчи сума ти време повечето читави строители остават над 20 квадрата общи части. И простата сметка показва, че 700 кв.м по 200 евро е равно на 140 000 евро за 20 гаража. Като се сметне и обещетение към собствениците на парцела в рамките на поне 25-30% се получава, че за строителя ще останат 14-15 гаража.140 000/15=9 333 т.е. на инвеститора един широк и удобен за маневриране гараж му излиза над 9000 евро и то без да броим вратите на клетките. За колко е нормално да ги продава? Разбира се повечето инвеститори правят по-тесни гаражи и с по малко място за заход и цената им е по-ниска, но пак им излиза солено и е нормално специално подземните гаражи да са скъпи. При това тази сметка е доста консервативна. В много случаи строителството особено при калкан и качествено направено може да излезе много по-скъпо. Нищо,
NikoT, Да, защото Закона не обвързва апартамент с паркомясто. Просто се иска да ги има, често и стоящи празни. Примерно при 10 апартамента се иска същия брой паркоместата, ако ще да ги купят живеещи през две улици от тях.  При цена на паркомясто от 7,8 К евро всеки собстввник ще предпочете да паркира в тревата, освен ако колата не е скъпа и не иска да е навън.
Тази простотия, проектирана от Артекс в Дружба до Кауфланд, която още не е започната е изцяло от ателиета, няма нито един апартамент,  поляната не стига за паркоместа, а по някаква причина не могат да копаят надълбоко.
че изглежда като едно голо мазе и не случайно качествените строители като Артекс например продават гаражи и за по 25 000 евро. P.S. За Дружба специално на Артекс не им е проблем да направят подземни гаражи за всички апартаменти, но както виждаш от сметките по-горе няма да има кой да им ги купи на нормалната за артекс цена от около 25000 евро. В Диамант и Златен век обаче клиентите са такива, че  нямат проблеми с посоченната цена и там има повече от един гараж на апартамент. Просто много зависи в кой квартал е сградата.

Последна редакция: пн, 30 апр 2018, 03:40 от Анонимен

# 264
  • Мнения: 11 152
И аз щях да кажа, че едно подземно ниво към 180-200 000 може и да дойде. И това е без асансьор ако има такъв предвиден.

За ателието - можете да живеете в промишлено, не можете да развивате промишлена дейност в жилищно.


Новата мода, която предстои да се развие с бързи темпове е не ателиета, За тях също вече се иска гараж. Общежитие, welcome! Нормален апартамент със статут на общежитие и няма да те задължат да си купиш място и за колата. Това си е жилищно, де, не ателие.

# 265
  • Мнения: 1 519
Видяхте ли в сайта на Артекс, ще почват нова сграда точно до метростанция Г.М.Димитров. Май ще се пада върху онова пространство, което сега е паркинг. Не видях колко етажа ще е, дали няма да пльоснат пак 15-20-етажен мастодонт.....

20 етажа ще е Simple Smile

# 266
  • Мнения: 21 817
Артекс вече се прочуха с ателиета на супер лукс цени в двайсететажни блокове. Това в Лозенец е точно такова. И честно да ви кажа всеки, който брои 200 х. евро за техен имот не вярвам, че не може да се бръкне и за паркомясто, че трябва така да се заобикаля закона. Скоро няма да може да се промъкваме през улиците и е редно поне при новите строежи да се спазват изискванията за поне едно паркомясто на апартамент.

# 267
  • Мнения: 219
https://m.imot.bg/details/1b152149783069939  а за този строеж какво мислите? Дали е реална обявата?

# 268
  • София
  • Мнения: 378
Те са си реално функционални апартаменти, но поради липса на паркомяста, равни на броя апартаменти в сградата, както изисква ЗУТ, строителите са принудени да ги проектират като ателиета.
Много хора живеят в такива, а и ако уредите тока ви да не е промишлен.
 Не е вярно написаното горе, че трябва да ви е постоянен адрес  този на имота, за да ви е основно жилище. Моето основно и единствено жилище( не е ателие) е необитаемо, не съм регистриран по никакъв начин на адреса, но ползвам 50% отспъпка от данък сгради. Но пък плащам смет, която не правя....

Промяна на предназначението мисля, че без паркомясто, което да закупите няма да стане. Трябва и разрешение от съседите. Въобще тромава или връзкарска работа.Хубавото е, че няма забрана за ползване на ателиета за живеене, наскоро рових в практиката на съда, намерих оспорени актове за забрана на позлване на гаражи и други нежилищни обекти, но не и за ателиета.
И все пак ако цената е близка до тази на апартамент не си струва според мен.

От 10 години насам има изискване да се осигури паркомясто за всяко ателие.
Ателиета са заради ориентация на имота и в по-малка степен - ако няма склад.

# 269
  • Мнения: 5 170
Сигурно си е реална обявата, при строеж в момента цената си нормална. През 2019 г., вероятно към края или поне втората половина, да чакаш акт 16, с вероятност да се забави... Все пак и това се калкулира за цената.

Аз вчера за пореден път огледах два нови блока, построени срещу нас в Младост. По съвпадение в единия ходих да гледам апартамент март миналата година. Тогава бяха останали последните два на строителя, типичното ново строителство - стаи като кутийки, в банята едва се обръщаш, килерът - ниша като за тясна пералня, на терасите се преминава само странично....

Та, накратко - брокерката уверяваше как пазарът гълта всичко и ако не сключа сделка до дни, нищо няма да намеря. Очакваха акт 16 до средата на годината, към края вече всичко трябваше да е населено. Е, още е празно и необитаемо. Същото и с другото блокче, което тогава беше в груб строеж, но и там "всичко е разпродадено, скоро ще го завършат".

14 месеца минаха, не знам дали взеха акт 16, но няма нито един апартамент с признак за скорошно заселване.

Общи условия

Активация на акаунт