Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 411
  • 737
  •   1
Отговори
# 360
  • София
  • Мнения: 13 724
Ето един пример с 73-то соу:
https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=c936e1122eae59cb&pag … VqLc&app=Word
Тук децата още от първи клас имат 2 часа немски (ИУЧ) и още 3 часа немски (ФУЧ). Това са 5 допълнителни часа по предмет, който не се предлага в повечето други училища.
*****
Разбира се, че нивото на общата подготовка играе основна роля в избора, това не го коментирам.
Това е стар учебен план...
Нивото на общата подготовка би трябвало да е най-важно за родителите, ама ето на... като не е и стават такива проблеми като в столицата Simple Smile Никога не бих дала детето си да учи немски. С това искам да кажа, че не всички се вълнуват от това и надали всички деца в 73-то учат немски. Повечето училища имат достатъчно голям избор от ИУЧ и ФУЧ. Пак казвам, че това за 90% от хората не е на преден план. Избори има доста.

# 361
  • София
  • Мнения: 1 395
Като става дума за лобита, интереси, съпротива и т.н., се замислям защо всъщност се правят някои неща сякаш напук на логиката и здравия разум и стигам до извода, че така правещите тези неща стават по-велики поне в собствените си очи. А и ние, хората сме интересни екземпляри. Отрекохме системата на опашките, тъй като била нечестна, абсурдна, нелепа някак си /да прекараш цяла нощ пред училище със заключени тоалетни примерно/, после отрекохме и системата на жребия, понеже видите ли, и тя била неточна, несправедлива и т.н., макар всъщност съдбата да е много по-справедлива, отколкото ние си мислим. Но понеже не сме и никога няма да бъдем на нивото на замисъла й, я отхвърлихме. Обаче тогава защо пак я пуснахме през прозореца, като се направи делението по групи за уседналост, за да има жребий, тоест намеса на "несправедливата" съдба при по-голям брой кандидати в една група, след като там е ясно дори и за бъдещия първолак, че човек или дете с 2,99 години уседналост е повече от човек или дете с 1,01 години уседналост. Ама друго си е тук да повикаме съдбата на помощ, вместо да прибягваме до нея, само при крайна невъзможност за избор, тоест по изключение. А сега жребият пак си остава правило, макар и в рамките на групата, без последната да е нужна. Всъщност нужна е на някой, който да ви определя и разпределя в измислени групи, който иначе щеше просто да регистрира кой къде живее и от кога. В първия случай този някой ви става нещо като началник, защото за нищо друго не става, а във втория случай ролята му се свежда до прост регистратор на факти. Да не говорим и за някои други аспекти на въпроса /сещате се какво имам предвид/. Дали пък тук не се крие част от истината за нашата и не само Система?

# 362
  • София
  • Мнения: 3 943
Айде стига с тия опашки. Нали като се наредиш, ще са се наредили и други. Пак някои няма да влязат.

# 363
  • Мнения: 108
Ето един пример с 73-то соу:
https://onedrive.live.com/view.aspx?cid=c936e1122eae59cb&pag … VqLc&app=Word
Тук децата още от първи клас имат 2 часа немски (ИУЧ) и още 3 часа немски (ФУЧ). Това са 5 допълнителни часа по предмет, който не се предлага в повечето други училища.
*****
Разбира се, че нивото на общата подготовка играе основна роля в избора, това не го коментирам.
Това е стар учебен план...
Нивото на общата подготовка би трябвало да е най-важно за родителите, ама ето на... като не е и стават такива проблеми като в столицата Simple Smile Никога не бих дала детето си да учи немски. С това искам да кажа, че не всички се вълнуват от това и надали всички деца в 73-то учат немски. Повечето училища имат достатъчно голям избор от ИУЧ и ФУЧ. Пак казвам, че това за 90% от хората не е на преден план. Избори има доста.

Всички деца учат немски в 73 СУ от 1ви клас - всеки ден по един учебен час. Друг е въпросът, какво е качеството на обучение по немски, като се има предвид, че тези часове са за сметка на основополагащи предмети, като български език и математика, защото според мен тези предмети са много по-важни от немския например!

Затова моя съвет към родителите е, че всеки много добре трябва да си прецени какво е най-удачно за детето му, а не първосигнално да се насочват към дадено у-ще само защото му се носи някаква изкуствена слава на "елитно"!

А относно новите правила, донякъде ограничават наплива от деца извън квартала, но само временно, защото това със смяната на регистрации остава и след 3 години проблема ще е същия като сега. Просто трябва да се строят нови у-ща в районите с ново строителство (а не само кооперации без улици и инфраструктура, като поликлиники, детски градини и т.н.). Според мен за един динамично растящ град като София без никаква мисъл при разрастването, проблема не се решава, а само се отлага във времето....

# 364
  • София
  • Мнения: 13 724

Всички деца учат немски в 73 СУ от 1ви клас - всеки ден по един учебен час.

T.e. няма други варианти за език от 2 клас, когато реално започва задължителното чуждоезиково обучение? И как е възможно езика да е ВМЕСТО БЕЛ и МАТ, като има задължителен брой часове по всички общообразователни предмети.

# 365
  • Мнения: 38
"Във всяко стадо има мърша, така че не подскачайте като ощипани. Абсолютно безспорен факт е, че не всички учители са на едно ниво и няма защо да се казва на черното бяло. И второ, ако не ми набиваха интеграционни системи в училищата, ако не ги пълнеха зорлем с малцинства, ако не измисляха все нови и нови възможности и варианти за облекчаване и префернциране на малцинства, нямаше да имам нищо против детето ми да учи на 2 спирки от нас. В текущата ситуация няма да позволя да "учи" там и ще учи на 5 спирки от нас, най-близкото възможно и адекватно училище. И не, аз не желая да прецаквам системата, но не съм съгласна, когато системата се опитва да прецака мен, защото я мързи да изработи реално работещи механизми за контрол на географския признак в началното образование, защото не съумява да интегрира в общообразователни паралелки деца от малцинствата, защото слага каруцата пред коня, опитвайки се да напълни обезлюдени училища с първокласници, за които няма нито база, нито педагогически, нито непедагогически персонал."

Ама те са обезлюдени, точно защото децата от квартала не учат в тях.


# 366
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
А защо децата от квартала не учат в тях?

# 367
  • Мнения: 38
Ако всяко едно квартално училище приеме децата от своя район, то няма да е нито обезлюдено, нито западнало. А колкото до малцинствата, не разбирам защо 20-30 деца в едно училище, толкова стряскат майките на деца, които не са от малцинствата. То нали, ако се напълнят обезлюдените училища, пропорцията ще стане, като в така наречените "елитни" училища. Защото в елитните училища също учат деца от малцинствата. А и защо ги демонизираме тези деца? Та те са просто деца и заслужават отношение, като към деца, а не като към някакви страшилища.

# 368
  • Мнения: 38
но не мисля, че ще има много такива собственици, които да си дадат адреса отсега за 3 години напред.
Положението и досега беше такова. Собствениците не могат да отпишат хората, които са регистрирани в техния имот. Само регистрираното лице може да се "отпише". Тези хора можеха/могат с години да останат регистрирани там и собственика нищо не може да направи. Така че, уседналостта в това отношение не променя нищо.

Да, но ако говорим за мошениците, те са се регистрирали на фалшив адрес миналата година за деца-първолаци през миналата година и нямат общо с кандидатстването тази или следващите години. Тоест, те може да си стоят на фалшивия адрес, но няма да кандидатстват, освен ако не приемем, че имат други деца, които точно след 3 години ще са за 1 клас. Уседналостта спира мошениците с фалшиви адреси, направени ТАЗИ година. И ги спира ефективно - т.е. има смисъл от нея. А тези пък мошеници,  които стратегически ще измошеничат тази година  - т.е. с деца на 4 години сега и ще купуват адресна регистрация в желано училище, за да кандидатстват след 3 години, за тях се отнася моя коментар.
Също така си мисля, че ще въведат някакъв различен ред за отписване, защото сега се спъват наемните отношения.

Като цяло дори не мисля, че има много случаи на фалшиви регистрации. Причната според мен миналата година да има останали деца извън най-близкото училище е, че районите бяха прекалено широки и даваха възможност за избор от родителите, което спомогна да има голям наплив в желаните училища, повече от местата в тях, и така деца от далечни улици изместиха деца от близки улици. Сега с това тясно и много прецизно райониране, при това съобразено с данните за броя регистрирани деца (от ЕСГРАО), не мисля, че ще се случи това.

Дано да не се случи. Защото както тези, дето се тръшкат, че в никакъв случай не биха записали детето си в кварталното училище, аз пък се тръшкам, че моето дете, с над три години уседналост, попада в района на едно от най-желаните училища в София. И аз какво да правя, ако тези, които не са си в кварталните училища се запишат в училището, което на мен ми е по район!? Ето затова, колкото и да е спорен критерия уседналост, поне засега ще предотврати разни шашми.

# 369
  • Мнения: 108

Всички деца учат немски в 73 СУ от 1ви клас - всеки ден по един учебен час.

T.e. няма други варианти за език от 2 клас, когато реално започва задължителното чуждоезиково обучение? И как е възможно езика да е ВМЕСТО БЕЛ и МАТ, като има задължителен брой часове по всички общообразователни предмети.

Да, няма друг вариант за друг език, а в пети клас се включва и руски. Освен немски и руски - друг език не се учи до 7 клас!
Освен задължителните часовe има часове по ЗИП и СИП и те задължително се избират немски, за да е всеки ден. Няма опция да не се избере немски, независимо, че се води ЗИП и СИП. Това е, ако не искате не кандидатствате за това у-ще. В повечето у-ща СИП и ЗИП, поне в начален етап се избира бълг.език и/или математика, но не и тук!

Последна редакция: вт, 08 май 2018, 11:36 от lasinka

# 370
  • София
  • Мнения: 13 724
Ако всяко едно квартално училище приеме децата от своя район, то няма да е нито обезлюдено, нито западнало. А колкото до малцинствата, не разбирам защо 20-30 деца в едно училище, толкова стряскат майките на деца, които не са от малцинствата. То нали, ако се напълнят обезлюдените училища, пропорцията ще стане, като в така наречените "елитни" училища. Защото в елитните училища също учат деца от малцинствата. А и защо ги демонизираме тези деца? Та те са просто деца и заслужават отношение, като към деца, а не като към някакви страшилища.
Ти сериозно ли задаваш тоя въпрос? Училището, в което е разпределено моето дете от години е 100% малцинствено. Сега българчетата ще разводнят циганчетата ако подадем там документи. Познай кой кого и в каква посока ще тегли ако българските деца като моето отидат да учат там. Моето дете ходи на балет и пиано. Музикална и танцувална е. Гарантирам ти, че ще научи кючека за отрицателно време Simple Smile Много добра е и по математика. Сигурна съм, обаче, че никое цигане няма да научи нищо от нея.

lasinka, това направо ме втрещи, признавам... но ето че там има огромен наплив, просто такива са тенденциите напоследък. Същото видях и след 7 клас с голямата ми дъщеря.

# 371
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
А, който милее за тях - знаете кои са училищата с интеграция - запишете си децата там. Тъкмо после ще разправяте как с толерантност сте успели.

Днес подадох документи и в 93то. Mr. Green Очаквам да приемат детето на първо класиране и в 3те училища, в които съм подала документи и аз после да си избера. Joy Joy Joy

# 372
  • Sofia
  • Мнения: 7 643
Всички деца учат немски в 73 СУ от 1ви клас - всеки ден по един учебен час.
T.e. няма други варианти за език от 2 клас, когато реално започва задължителното чуждоезиково обучение? И как е възможно езика да е ВМЕСТО БЕЛ и МАТ, като има задължителен брой часове по всички общообразователни предмети.
Да, няма друг вариант за друг език, а в пети клас се включва и руски. Освен немски и руски - друг език не се учи до 7 клас!
Освен задължителните часови има часове по ЗИП и СИП и те задължително се избират немски, за да е всеки ден. Няма опция да не се избере немски, независимо, че се води ЗИП и СИП. Това е, ако не искате не кандидатствате за това у-ще. В повечето у-ща СИП и ЗИП, поне в начален етап се избира бълг.език и/или математика, но не и тук!
lasinka, благодаря, че се включи с примера.
Vache, точно за това говоря. Колкото и да се опитват да ни замажат очите с изказвания, че образованието е еднакво във всички училища в периода 1-4 кл., факт е, че (минавайки през ИУЧ и ФУЧ) програмите в различните училища са разични. И напливът към 73-то се дължи до голяма степен именно на немския език. Какво е общото между желаните училища 20-то, 35-то и 73-то? И трите предлагат немски от 1-ви клас. Такъв е случаят и с другите училища предлагащи други чужди езици или разширено изучаване по математика от първи клас.
Ето и вашият случай - спомена, че не би си дала детето да учи немски. Ами ако 73-то беше вашето прилежащо училище? Нямаш избор, детето ще учи по различна програма от връстниците си в другите училища, независимо дали ѝ харесва.

# 373
  • Мнения: 38
А, който милее за тях - знаете кои са училищата с интеграция - запишете си децата там. Тъкмо после ще разправяте как с толерантност сте успели.

Днес подадох документи и в 93то. Mr. Green Очаквам да приемат детето на първо класиране и в 3те училища, в които съм подала документи и аз после да си избера. Joy Joy Joy

Не робувам на елитни училища и да, бих си записала детето в "такова" училище, ако ми е по квартал. Няма да го направя, не защото се ужасявам от "тези" училища, а защото не искам да пътувам два пъти на ден през цяла София. Искам детето ми след няколко години да може само да се прибира от училище. Това е. Ако училището, което ми е по район е от така наречените "неелитни", да щях да го запиша  в него.

# 374
  • Куциндрел
  • Мнения: 25 138
Говорим за училища с интеграция на цигани, а не за елитни или не.
Лично аз искам да избягам от елитното училище в квартала, в което влизаме в 1ва група. Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт