Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 517
  • 737
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 4 041
Часовете по немски не са за сметка на общообразователните в 73то, така както часовете по хореография, рисуване или музика в 144то не са също за сметка на общообразователните. Просто всички възможни сипове и зипове в съответните училища са изначално "избрани" със съответния профил.
Teodora Dimitrova, убедена съм, че сама не си вярвате в това, което пишете. Ако сега в малцинственото училилище приемат 50 първокласника българчета, как точно тези 50 деца ще изравнят пропорциите на примерно 8 випуска с с по 2-3 паралелки в тях. Елементарна математика, моля ви...И против децата нямам нищо, имам против начина на живот, който им бива налаган, имам против възпитанието и манталитета им, които им биват вменявани, имам против родителите им, които влетяват в класната стая със шамарите, без да се интересуват кой, какво и защо, имам против гледката, на която ставам ежедневен свидетел сутрин и вечер като минавам покрай училището, имам против потрошените стъкла в стаите имам против липсата на всякакви съоръжения в двора, имам против запушените и заключени тоалетни. Ей такива неща ме притесняват.

# 376
  • Мнения: 881
Здравейте, моля за малко помощ!
Вече подадохме документи за кварталното ни училище, в което попадаме в първа група- кв. Бояна. Искам обаче да подадем документи и във 2-ро СУ "Емилиян Станев" в Павлово. Не знам обаче какво да отбележа в следната графа (тъй като кандидатстването при тях е по електронен път): Дете с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район, граничещ на прилежащия район на училището - 5 т. /Прилага се след изчерпване на възможностите за прием на ученици от първа, втора и трета група от водещия критерий/. Как да разбера дали попадаме в този граничещ район?
Благодаря предварително!

# 377
  • Мнения: 38
Здравейте, моля за малко помощ!
Вече подадохме документи за кварталното ни училище, в което попадаме в първа група- кв. Бояна. Искам обаче да подадем документи и във 2-ро СУ "Емилиян Станев" в Павлово. Не знам обаче какво да отбележа в следната графа (тъй като кандидатстването при тях е по електронен път): Дете с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район, граничещ на прилежащия район на училището - 5 т. /Прилага се след изчерпване на възможностите за прием на ученици от първа, втора и трета група от водещия критерий/. Как да разбера дали попадаме в този граничещ район?
Благодаря предварително!


Отивате в училището, в което искате да подадете документи и ги питате, кои училища им се водят със съседен прилежащ район и ако това, към което сте вие по прилежащ район е според тях съседно, значи имате право на тези 5 точки.

# 378
  • Мнения: 881
Много благодаря за бързия отговор!

# 379
  • Sofia
  • Мнения: 7 645
Когато ги питат, много често отговарят, че не знаят Satisfied
florin4eto, разгледайте в Приложение 3 на Системата за прием описаните прилежащи райони на двете училища и  с помощта на  примерно bgmaps вижте дали двете територии са гранични (дали ги дели една и съща улица/булевард).

# 380
  • Мнения: 38
Говорим за училища с интеграция на цигани, а не за елитни или не.
Лично аз искам да избягам от елитното училище в квартала, в което влизаме в 1ва група. Mr. Green

Мен лично ме притеснява детето ми да се прибира само от другия край на София с няколко превозни средства, пък било то и от "елитно" училище. Аз това не разбирам. Майките се плашат от малцинствата. А от джигитите по пътя не се ли плашат? То не може до осми клас да го водиш за ръчичка. Колко прегазени деца на пешеходни пътеки имаше през последните години. За мен децата трябва да учат близо до домовете си. Пък добри учители, както и лоши има навсякъде.

# 381
  • София
  • Мнения: 1 479
Teodora Dimitrova 590744, това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. Аз не искам детето ми просто да е ангажирано през деня, искам то да получава знанията, които се полагат на всички деца. Искам добри и отдадени учители, а не просто хора, отишли там за мизерните заплати. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

# 382
  • Мнения: 38
Това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

Значи не точно аз ги наричам страшилища. Напротив, казвам, че това отношение към тях не е редно. Те са деца, като всички останали. И ако някъде преобладават, за това не са виновни те. Даже това говори добре за тях, че искат да учат. А това, че преобладават е защото местните българчета не учат в училищата по райониране. Ако всяко дете учи в прилежащото си училище, пропорцията ще бъде съвсем различна. И честно казано аз бих предпочела детето ми да учи с мотивирани и решени да се образоват деца от малцинствата, отколкото с разглезени и неучещи деца от немалцинствени групи.

# 383
  • Мнения: 1 966
Това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

Значи не точно аз ги наричам страшилища. Напротив, казвам, че това отношение към тях не е редно. Те са деца, като всички останали. И ако някъде преобладават, за това не са виновни те. Даже това говори добре за тях, че искат да учат. А това, че преобладават е защото местните българчета не учат в училищата по райониране. Ако всяко дете учи в прилежащото си училище, пропорцията ще бъде съвсем различна. И честно казано аз бих предпочела детето ми да учи с мотивирани и решени да се образоват деца от малцинствата, отколкото с разглезени и неучещи деца от немалцинствени групи.
Мотивираните деца и мотивираните учители отдавна са избягали от тези училища Simple Smile Simple Smile

# 384
  • Мнения: 2 283
Това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

Значи не точно аз ги наричам страшилища. Напротив, казвам, че това отношение към тях не е редно. Те са деца, като всички останали. И ако някъде преобладават, за това не са виновни те. Даже това говори добре за тях, че искат да учат. А това, че преобладават е защото местните българчета не учат в училищата по райониране. Ако всяко дете учи в прилежащото си училище, пропорцията ще бъде съвсем различна. И честно казано аз бих предпочела детето ми да учи с мотивирани и решени да се образоват деца от малцинствата, отколкото с разглезени и неучещи деца от немалцинствени групи.

Пак сте в грешка с това изказване.
1. Ходят на училище, защото иначе им спират детските и родителите им не смогват да си купят цигари и алкохол.
2. Циганите, които толкова много искат децата им да са образовани, намират връзки адресите им да бъдат неправомерно включени в районите на елитните квартални училища, въпреки че живеят срещу малцинственото училище.
3. Ако толкова много държите да спомогнете процеса по запълване на училищата с неуспяло ръководство, цигански класове и резултати в дъното на класиранията от НВО - заповядайте с Вашето дете, но не изисквайте от другите хора да жертват образованието на техните деца, за целите на нещо, което дори видно не е ясно и на столичен инспекторат.

# 385
  • Мнения: 38
Това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

Значи не точно аз ги наричам страшилища. Напротив, казвам, че това отношение към тях не е редно. Те са деца, като всички останали. И ако някъде преобладават, за това не са виновни те. Даже това говори добре за тях, че искат да учат. А това, че преобладават е защото местните българчета не учат в училищата по райониране. Ако всяко дете учи в прилежащото си училище, пропорцията ще бъде съвсем различна. И честно казано аз бих предпочела детето ми да учи с мотивирани и решени да се образоват деца от малцинствата, отколкото с разглезени и неучещи деца от немалцинствени групи.
Мотивираните деца и мотивираните учители отдавна са избягали от тези училища Simple Smile Simple Smile

Ами тогава, защо тези деца ходят на училище? Не можеш да накараш някой да учи, ако не иска.

# 386
  • Мнения: 35 961
Ромите отдавна не подлежат на ограмотяване /с изключение на малка част от тях, които са съвестни граждани и не се отличават от българите/. Ходят на училище или поне се водят заради детските.

Аз лично силно се надявам в класа на детето да няма ромчета, дори и да бъда обвинена в расизъм. Нека съм расистка, но не желая всекидневен тормоз от цигани и циганчета, простотии, изцепки, бой и чалга!!!  Close

Който е толерантен към тях, нека си запише детето в такова училище. Peace

# 387
  • София
  • Мнения: 13 724
Ето и вашият случай - спомена, че не би си дала детето да учи немски. Ами ако 73-то беше вашето прилежащо училище? Нямаш избор, детето ще учи по различна програма от връстниците си в другите училища, независимо дали ѝ харесва.

Така е, въпреки, че имам избор. И сега имам пред циганското 70-то Simple Smile Проблемът е глобален и трябва да се реши глобално, а не на парче. Сега се решава на парче и към момента това е най-доброто решение предвид обстоятелствата.

Ако училището, което ми е по район е от така наречените "неелитни", да щях да го запиша  в него.

Е, хайде сега, не приравнявай "неелитни" с "малцинствени". Аз ти говоря за малцинственото 70-то, което е посочено като училище в района ми и целта ми е най-обикновено люлинско училище. Няма как да бъда толерантна след като по принуда живея в тази среда. Ако живеех на другия край на София може би щях да съм толерантна като теб и щях да се оправдавам с разстоянията до малцинственото училище, в което с удоволствие бих дала детето си, за да покажа колко широко скроена съм. Ами не съм и не искам да бъда!

# 388
  • София
  • Мнения: 4 041
Това за учителите е така, но има училища, където е по-голям процента на такива, незаслужаващи титлата учител. В повечето квартали има поне по 2 училища в близост, от които беше редно да ни се даде избор. И аз не държа детето ми да прекоси цял София, за да стигне до така нареченото елитно. Но и не бих искала да е разпределено в училище, където е ясно че нито учителите са читави, нито учащите в момента в него деца. Може да не са страшилища, както ги наричаш ти, но не са и такива, с които искам моите деца да влизат в каквито и да било взаимоотношения.
Нормално е ти да си доволна от този критерий, който въведоха за сегашния прием, но хайде опитай се да разбереш и защо има хора, които не искат децата им да учат в училищата с преобладаващ брой деца от малцинствен произход.

Значи не точно аз ги наричам страшилища. Напротив, казвам, че това отношение към тях не е редно. Те са деца, като всички останали. И ако някъде преобладават, за това не са виновни те. Даже това говори добре за тях, че искат да учат. А това, че преобладават е защото местните българчета не учат в училищата по райониране. Ако всяко дете учи в прилежащото си училище, пропорцията ще бъде съвсем различна. И честно казано аз бих предпочела детето ми да учи с мотивирани и решени да се образоват деца от малцинствата, отколкото с разглезени и неучещи деца от немалцинствени групи.
Мотивираните деца и мотивираните учители отдавна са избягали от тези училища Simple Smile Simple Smile

Ами тогава, защо тези деца ходят на училище? Не можеш да накараш някой да учи, ако не иска.


gato го е написала прекрасно - спират им помощите, като установят, че не са на училище. И забележете, те не учат, а само присъстват...Евентуално. Нямам идея къде живеете точно и дали имате такова училище около вас, но предвид позитивността ви към тези училища, ми се струва, че по-скоро си говорите наизуст с цел да защитите уседналостта, която далеч не е кадърен критерий, а е измиване на ръцете за следващите 2 години.

# 389
  • Sofia
  • Мнения: 7 645
Ами тогава, защо тези деца ходят на училище? Не можеш да накараш някой да учи, ако не иска.
Я ходят, я не. Много често се водят, че ходят на училище - а всъщност отиват там от време на време. Родителите им имат интерес децата да се водят на училище заради детските, ръководството на училището също има интерес заради делегираните бюджети.
Аз лично нямам нищо против самите ромчета, но имам много против примера, който биха дали на другите деца - често отсъствие от училище, неписане на домашни, незаинтересованост към учебния материал и (в мааалко по-късен етап, не още от 1-ви клас разбира се) ранно забременяване. И никакви снакции! И какъв пример дава това на другите деца? Че могат да (не) правят каквото си искат безнаказано.

Общи условия

Активация на акаунт