Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 067
  • 737
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 3 915
Tъй де, няма как, а и звучи абсурдно. То е и абсурдно да се кандидатства без идея за записване.

# 601
  • Мнения: 1 755
gigi няма да ме глобят точки при кандидатстването за първи клас, така ли?
някъде четох нещо такова и сега леко ми е напрегнато Disappointed Relieved
За следващата година не се знае какви ще са изискванията за кандидатстване, но никъде не съм прочела или чула ако не се запишеш Еди къде си в ПГ да не можеш после да кандидатстваш за първи клас. Просто да кандидатствате само за спорта и да не се запишете след това е излишно напрежение за Вас....

# 602
  • Мнения: 1 365
Опасни сте.... Stuck Out Tongue Winking Eye
Да обясня за да не оставям грешно впечатление.
Свеки преди да кандидатствам ме увери, че ще поеме детето от обяд, тя е пенсионерка, обаче видиш ли, вчера ми сервира, че са й предложили работа и нямало как да откаже, добри пари били за нея и аз сега съм във филма какво и как да направя, има платена занималния, но ще ми е в повече.
Обмислям и така.
Благодаря все пак, за пореден път се убедих, че само на себе си мога да разчитам.

# 603
  • София
  • Мнения: 4 041
На мене и друго ми е смешно - родителите, които търсят вариант да измъкнат децата си от шкартото са тарикати, ама тези дето си продават адресите в Лозенец (да се свети името му), за да се карат децата с коли на училище сигурно са крайно нуждаещи се и за тях копче не се казва Simple Smile

# 604
  • Мнения: X
В Англия никой не драпа за общински училища, защото там положението е много зле. Те са за бедните, социално слаби и емигранти. Средната класа има възможност да си избере частно училище според възможностите си.
Навсякъде по света добрия район не се обуславя само от добро училище, а от много други неща.
Скрит текст:
В него цялостно живота е добре устроен, добро място за живеене, зелени площи, места за паркиране, добри комуникации и пр., естествено там и средата е различна, чисто, подредено и съответно там всичко е спрямо разбирането и дохода на хората, а не само добро училище , както е в София. Лозенец, за който ти постоянно говориш е пренеса лен, с тесни улички с дупки, в долната част леко се пооправи положението с паркирането, като се въведе зелена зона. Да не говорим какво е състоянието на част от сградите и на места е доста мръсно, липсват добре обособени и поддържани дворове, с малки изключение, липсва толерантност и т.н. Ако този квартал се намира някъде другаде никой няма да го смята за добър, дори и по някаква причина училищата да са добри. Просто при нас липсва това ясно райониране, в което спрямо доходите ти да си взимаш жилеше или да наемеш и отивайки на даденото място да си сигурен, че доходите ти предопределят стандарта, който можеш да СО позволиш. Освен това да не се лъжем, но в София разстоянията не са никак големи... В такъв случай само да попитам, защото познавам такива хора, които живеят на Гладстон, не знам, кое им е райнното училище, но детето учи в 20. Те не са плащали данъци и те не знаят откога. Няколко пъти са съдени от Топлофикация и Софийска вода, обаче дядото или прадядото е имал там апартамент, който те обитават, но какво внасят в хазната е друг въпрос. В друга държава нали се сещащ къде щяха да са тези хора в момента и нали се сещащ детето как щеше да учи в толкова желано училище, но то има право, защото живее там, без родителите му да са допринесли с нищо. Със сигурност такива примери в нашата мила родна София има много. А за Центъра наистина не знам къде са толкова многото деца. Например в кооперацията, в която аз израснах по мое време имаше поне десетина деца, сестра ми, с която имаме голяма разлика, имаше само едно приятелче, защото просто нямаше други деца. В днешно време няма НИТИ едно дете. Мисля, че и на други места е така, т.е. Поне сега реално живеещите би трябвало да влязат, но съм убедена, че отново ще има маса от фалшиви регистрации.
Това е тотално невярно  и го знае всеки, живял някога в ОК.  Средната класа не може да си позволи ЧУ, а търси добро общинско. Ето и статистка по въпроса колко са в частни и колко - в държавни:
State or private education?
All children aged 5-16 are entitled to a free place at a state school. Most families take up this place. A few – around 6.5% - choose to pay for a place at an independent (also called a private, or – confusingly – public) school. Parents pay fees towards the cost of running an independent school.
www.bbc.co.uk
Само 6,5 % от англичаните си пращат децата в частни училища, останалите търсят добри държавни, които пък са с райониране.
Естествено, че има и други критерии, но прилежащото училище е сред топ критериите в нормалните държави.
За Лозенец - говоря за това, което познавам добре. А на който не му харесва в Лозенец, никой не го кара да купува тук. Но тогава ще си запише детето в училището на квартала , който си е избрал и си е харесал, а няма да си купува фалшив адрес, за да го запише в Лозенец.  Което пък отнема възможността на децата от Лозенец да учат на 2 мин от дома си. И заради което общината въведе както тесните райони, така и уседналостта.  
Разбира се, че и продавачите на адреси са отговорни и трябва също да бъдат санкционирани при доказана измама. Но все пак предлагането в случая е следствие от търсенето, а и такива измами общината няма ресурс да доказва. Затова противодейства чрез промяна в правилата, за да ограничи измамите.

Последна редакция: нд, 13 май 2018, 21:57 от Анонимен

# 605
  • Мнения: 1 959
В Англия никой не драпа за общински училища, защото там положението е много зле. Те са за бедните, социално слаби и емигранти. Средната класа има възможност да си избере частно училище според възможностите си.
Навсякъде по света добрия район не се обуславя само от добро училище, а от много други неща.
Скрит текст:
В него цялостно живота е добре устроен, добро място за живеене, зелени площи, места за паркиране, добри комуникации и пр., естествено там и средата е различна, чисто, подредено и съответно там всичко е спрямо разбирането и дохода на хората, а не само добро училище , както е в София. Лозенец, за който ти постоянно говориш е пренеса лен, с тесни улички с дупки, в долната част леко се пооправи положението с паркирането, като се въведе зелена зона. Да не говорим какво е състоянието на част от сградите и на места е доста мръсно, липсват добре обособени и поддържани дворове, с малки изключение, липсва толерантност и т.н. Ако този квартал се намира някъде другаде никой няма да го смята за добър, дори и по някаква причина училищата да са добри. Просто при нас липсва това ясно райониране, в което спрямо доходите ти да си взимаш жилеше или да наемеш и отивайки на даденото място да си сигурен, че доходите ти предопределят стандарта, който можеш да СО позволиш. Освен това да не се лъжем, но в София разстоянията не са никак големи... В такъв случай само да попитам, защото познавам такива хора, които живеят на Гладстон, не знам, кое им е райнното училище, но детето учи в 20. Те не са плащали данъци и те не знаят откога. Няколко пъти са съдени от Топлофикация и Софийска вода, обаче дядото или прадядото е имал там апартамент, който те обитават, но какво внасят в хазната е друг въпрос. В друга държава нали се сещащ къде щяха да са тези хора в момента и нали се сещащ детето как щеше да учи в толкова желано училище, но то има право, защото живее там, без родителите му да са допринесли с нищо. Със сигурност такива примери в нашата мила родна София има много. А за Центъра наистина не знам къде са толкова многото деца. Например в кооперацията, в която аз израснах по мое време имаше поне десетина деца, сестра ми, с която имаме голяма разлика, имаше само едно приятелче, защото просто нямаше други деца. В днешно време няма НИТИ едно дете. Мисля, че и на други места е така, т.е. Поне сега реално живеещите би трябвало да влязат, но съм убедена, че отново ще има маса от фалшиви регистрации.
Това е тотално невярно  и го знае всеки, живял някога в ОК.  Средната класа не може да си позволи ЧУ, а търси добро общинско.
Естествено, че има и други критерии, но прилежащото училище е сред топ критериите в нормалните държави.
За Лозенец - говоря за това, което познавам добре. А на който не му харесва в Лозенец, никой не го кара да купува тук. Но тогава ще си запише детето в училището на квартала , който си е избрал и си е харесал, а няма да си купува фалшив адрес, за да го запише в Лозенец.  Което пък отнема възможността на децата от Лозенец да учат на 2 мин от дома си. И заради което общината въведе както тесните райони, така и уседналостта.  
Разбира се, че и продавачите на адреси са отговорни и трябва също да бъдат санкционирани при доказана измама. Но все пак предлагането в случая е следствие от търсенето, а и такива измами общината няма ресурс да доказва. Затова противодейства чрез промяна в правилата, за да ограничи измамите.
Само че, СОС няма функция на контролен орган и неговата основна цел е да прилага( тълкува)  законите,  а не да противодейства на измамите. Общината, също няма такива функции. РУО имат някакви функции по контрол, и съвместно с общината и полицията ( има си районни полицаи) , могат да извършват проверки и да глобяват -  не е особено трудно , да се изиска домовата книга и да се види кой е вписан в нея ( мисля,че по закон дори настоящия адрес на наемателите , трябва да се вписва) . Естествено, това ако се прави , тотално ще обезсмисли уседналостта и трябва да се гарантира,че всички деца живеещи в района ще имат места в училищата. За това обаче, не сме дорасли  - и като манталитет и като доизкусоряване на законодателството. Не е като да не знаят, че масово наемодатели не регистрират наематели, първо защото не искат да плащат данък , и второ защото не могат да ги отпишат след това. Но пак казвам, не е работа на СОС да ги мисли тези неща, не им е работа и да контролират и да предотвратяват измамите, да оптимизират сградния фонд и  да интегрират малцинствата.Системата трябва да гарантира равен шанс и избор на образование.

# 606
  • Мнения: X
В Англия никой не драпа за общински училища, защото там положението е много зле. Те са за бедните, социално слаби и емигранти. Средната класа има възможност да си избере частно училище според възможностите си.
Навсякъде по света добрия район не се обуславя само от добро училище, а от много други неща.
Скрит текст:
В него цялостно живота е добре устроен, добро място за живеене, зелени площи, места за паркиране, добри комуникации и пр., естествено там и средата е различна, чисто, подредено и съответно там всичко е спрямо разбирането и дохода на хората, а не само добро училище , както е в София. Лозенец, за който ти постоянно говориш е пренеса лен, с тесни улички с дупки, в долната част леко се пооправи положението с паркирането, като се въведе зелена зона. Да не говорим какво е състоянието на част от сградите и на места е доста мръсно, липсват добре обособени и поддържани дворове, с малки изключение, липсва толерантност и т.н. Ако този квартал се намира някъде другаде никой няма да го смята за добър, дори и по някаква причина училищата да са добри. Просто при нас липсва това ясно райониране, в което спрямо доходите ти да си взимаш жилеше или да наемеш и отивайки на даденото място да си сигурен, че доходите ти предопределят стандарта, който можеш да СО позволиш. Освен това да не се лъжем, но в София разстоянията не са никак големи... В такъв случай само да попитам, защото познавам такива хора, които живеят на Гладстон, не знам, кое им е райнното училище, но детето учи в 20. Те не са плащали данъци и те не знаят откога. Няколко пъти са съдени от Топлофикация и Софийска вода, обаче дядото или прадядото е имал там апартамент, който те обитават, но какво внасят в хазната е друг въпрос. В друга държава нали се сещащ къде щяха да са тези хора в момента и нали се сещащ детето как щеше да учи в толкова желано училище, но то има право, защото живее там, без родителите му да са допринесли с нищо. Със сигурност такива примери в нашата мила родна София има много. А за Центъра наистина не знам къде са толкова многото деца. Например в кооперацията, в която аз израснах по мое време имаше поне десетина деца, сестра ми, с която имаме голяма разлика, имаше само едно приятелче, защото просто нямаше други деца. В днешно време няма НИТИ едно дете. Мисля, че и на други места е така, т.е. Поне сега реално живеещите би трябвало да влязат, но съм убедена, че отново ще има маса от фалшиви регистрации.
Това е тотално невярно  и го знае всеки, живял някога в ОК.  Средната класа не може да си позволи ЧУ, а търси добро общинско.
Естествено, че има и други критерии, но прилежащото училище е сред топ критериите в нормалните държави.
За Лозенец - говоря за това, което познавам добре. А на който не му харесва в Лозенец, никой не го кара да купува тук. Но тогава ще си запише детето в училището на квартала , който си е избрал и си е харесал, а няма да си купува фалшив адрес, за да го запише в Лозенец.  Което пък отнема възможността на децата от Лозенец да учат на 2 мин от дома си. И заради което общината въведе както тесните райони, така и уседналостта.  
Разбира се, че и продавачите на адреси са отговорни и трябва също да бъдат санкционирани при доказана измама. Но все пак предлагането в случая е следствие от търсенето, а и такива измами общината няма ресурс да доказва. Затова противодейства чрез промяна в правилата, за да ограничи измамите.
[/b]
Само че, СОС няма функция на контролен орган и неговата основна цел е да прилага( тълкува)  законите,  а не да противодейства на измамите. Общината, също няма такива функции. РУО имат някакви функции по контрол, и съвместно с общината и полицията ( има си районни полицаи) , могат да извършват проверки и да глобяват -  не е особено трудно , да се изиска домовата книга и да се види кой е вписан в нея ( мисля,че по закон дори настоящия адрес на наемателите , трябва да се вписва) . Естествено, това ако се прави , тотално ще обезсмисли уседналостта и трябва да се гарантира,че всички деца живеещи в района ще имат места в училищата. За това обаче, не сме дорасли  - и като манталитет и като доизкусоряване на законодателството. Не е като да не знаят, че масово наемодатели не регистрират наематели, първо защото не искат да плащат данък , и второ защото не могат да ги отпишат след това. Но пак казвам, не е работа на СОС да ги мисли тези неща, не им е работа и да контролират и да предотвратяват измамите, да оптимизират сградния фонд и  да интегрират малцинствата.Системата трябва да гарантира равен шанс и избор на образование.

Именно защото СОС (който е законодателния орган на общината, т.е. органът, който приема наредби и правила на нейната територия) няма функции на контролен орган, не контролира и не проверява адресни регистрации. Но като законодателен орган на софийска община, орган на местното управление (ако не си чувала, има и такова освен централното), която пък издържа от бюджета си училищата, СОС има законово право да определя правилата за прием в училищата.  Нали разбираш, че нямаше да го прави, ако по закон не му беше това част от правомощията. И СОС има право да определи такива правила, които да пречат на измамите с места в желаните училища. Което и направи.

Системата гарантира равен шанс за образование, разбира се - всяко дете е разпределено в 1 клас в най-близкото до дома му училище. Това е най-нормалният водещ принцип - близостта, той е водещ навсякъде в развитите страни в тази възраст на децата в общинските училища (за по-големите е различно) и общината прави всичко възможно чрез правилата си да го осъществи на практика. А къде му е домът, това решават родителите му и ако са решили той да е в квартал, където училището не им харесва по някаква причина, това не е проблем на никой друг освен на самите родители и това не им дава нито морално, нито законово право да мамят, за да бъдат децата им записани до домовете на други деца и да вземат техните места. И това е така навсякъде в развития свят и никой там не протестира, ами избира квартал според училището. Само тук се намират един куп философи, на които не им харесва това и си търсят всякакви оправдания, за да не спазват правилата.

Последна редакция: нд, 13 май 2018, 23:32 от Анонимен

# 607
  • Мнения: 1 755
Тук може да си философстваме и да се чудим за най-добрия вариант, но според мен измамниците изобщо не пишат във форума, а си намират начин да заобиколят правилата.

# 608
  • София
  • Мнения: 5 618
Относно иновативните паралелки само да вметна, че принципно точно преди класирането ще правят родителска среща. Надявам се да дадат яснота там. При липса на електронно кандидатстване нямам никаква представа дори колко деца са подали документи, камо ли за разпределение по групи и т.н. - както беше за детските градини. Да уточня изрично, че опция за избор на учител нямаше - само за език и за иновативна паралелка.

# 609
  • София
  • Мнения: 4 041
Относно иновативните паралелки само да вметна, че принципно точно преди класирането ще правят родителска среща. Надявам се да дадат яснота там. При липса на електронно кандидатстване нямам никаква представа дори колко деца са подали документи, камо ли за разпределение по групи и т.н. - както беше за детските градини. Да уточня изрично, че опция за избор на учител нямаше - само за език и за иновативна паралелка.
Ще съм ти много благодарна да пишеш след това как са ви разпределили!

Все по-смешно ми става. Все си мислех, че в България има само един законодателен орган и това е Народното събрание, пък доколкото съм запозната СОС е колективно действащ орган на местното самоуправление на територията на Столична община с обща компетентност. Но сигурно по отношение на Лозенец (да се свети името му) има функции и на законодателен!

# 610
  • София
  • Мнения: 9 264
Тази тема се превърна в "мерене на системите". Не мога да видя смисъл в това.

# 611
  • София
  • Мнения: 4 041
Анна, смисъл няма, защото чуждестранните системи са неприложими към момента у нас, но е важно да се покажем колко сме наясно с ОК, с Франция и т.н. Важно е да натъртваме кой е философ и кой тарикат, защото милиарди пъти се написа в темата, че не местоживеенето, а уседналостта се оспорва, защото родителите на детето са решили къде да е дома му, но са го направили преди една година и сега майната им, но разбира се събират от още 100 кладенеца вода, за да се докаже после, че всъщност тя и уседналостта си е добре и затова темата се превърна в една абсолютна логорея с не особено смислени доводи, двустранно.
Надявам се като излезнат класиранията да имаме какво по-смислено да си кажем и съответно то да стигне до СОС, защото все пак се вслушаха в част от предложенията преди, може за следващата кампания и бъдещата електронна система да изчистят и други бъгове.

# 612
  • Мнения: X
...
Все по-смешно ми става. Все си мислех, че в България има само един законодателен орган и това е Народното събрание, пък доколкото съм запозната СОС е колективно действащ орган на местното самоуправление на територията на Столична община с обща компетентност. Но сигурно по отношение на Лозенец (да се свети името му) има функции и на законодателен!
Така е, права си, и  този законодателен орган - Народното събрание, е гласувал закон, който дава право на местното управление да определя правила на своята територия. Което и прави, и една от наредбите му е за прием в 1 клас в общинските училища. Не виждам къде тук има проблем, освен за тарикатите, на които им се иска правилата да важат само за другите.
По отношение на Лозенец с същото, както по отношение на Люлин, просто в Лозенец има струпване на училища, смятани за добри, което води до всичко това, което обсъждаме на милион страници. Това, че в Лозенец има добри училища е плюс на квартала, но то по никакъв начин не оправдава поведението на измамниците с фалшивите адреси, и от двете страни - и продавачи, и купувачи. КОйто иска да си зпаише детето в 120-то в 1 клас, да дойде да живее в прилежащия му район и ще си го запише. Всичко друго е търсене на оправдания за неспазване на правилата, на което Ганьо е цар.
Това, че всеки иска най-доброто за себе си (в случая за детето си) не е оправдание да мами - ако някой много иска ферари и е убеден, че е най-доброто него, но не може да си го позволи, да вземе да спре някое, да измъкне собственика и да му вземе колата тогава.  Нали всеки иска най-доброто за себе си и това оправдава всичко.  Това е просто пример, с който искам да илюстрирам тезата си. За да живеем заедно в общество, без да се избием, има принципи и правила, които трябва да се спазват.
Анна, смисъл няма, защото чуждестранните системи са неприложими към момента у нас, но е важно да се покажем колко сме наясно с ОК, с Франция и т.н. Важно е да натъртваме кой е философ и кой тарикат, защото милиарди пъти се написа в темата, че не местоживеенето, а уседналостта се оспорва, защото родителите на детето са решили къде да е дома му, но са го направили преди една година и сега майната им, но разбира се събират от още 100 кладенеца вода, за да се докаже после, че всъщност тя и уседналостта си е добре и затова темата се превърна в една абсолютна логорея с не особено смислени доводи, двустранно.
...
И уседналостта е следствие точно от масовата склонност на хората в София да НЕ спазват правилата, за да се опита общината да пресече измамите и да осигури мяста за децата от кварталите с желани училища. Какво ще стане, ще видим. Чуждите системи са прекрасно приложими у нас и целта им е да приучат хората, че правилата ТРЯБВА да се спазват и че не той/тя е най-големият хитрец да ги заобикаля. Което, уви, е бавен и труден процес, и няма да се случи скоро, съдейки по масовите изказвания в  тази тема, а и не само.

Последна редакция: пн, 14 май 2018, 10:27 от Анонимен

# 613
  • Sofia
  • Мнения: 7 499
КОйто иска да си зпаише детето в 120-то в 1 клас, да дойде да живее в прилежащия му район и ще си го запише.
С тази уседналост, я го запише, я не.

# 614
  • София
  • Мнения: 3 915
Стига с тия добри училища в Лозенец. Човек ще реши, че имате поне 5 деца, учили там и още 5 в други квартали. Навсякъде има добри училища.

Идете в някоя тема за гимназия и попитайте от кои училища идват децата. Ще видите, че от съвсем разнородни.

Общи условия

Активация на акаунт