Лято в Албена 2018 г.!

  • 97 333
  • 972
  •   1
Отговори
# 90
  • София
  • Мнения: 11 472
Да, действително сте прави относно комплекса, по-специално някои хотели. От доста години, ежегодно (че и по няколко пъти в годината) сме в Албена, като същевременно не губим връзка и с останалите добри БГ курорти, включително и някои такива извън БГ.
В Албена става нещо странно. Имало е спадове и пикове и преди, като тенденцията 2013-2016 беше синусоидата да върви нагоре предимно, без особено забележими спадове. Впоследствие се започна един – да нарека за жалост жаргонно – ламтеж, добре маскиран под формата на „подобрения“ – ок, аквапарк, ок – ескалатор (о, чудо неземно, в един градец като валенсия има в пъти повече Безплатни ескалатори, да не говорим в други градове), ок – реновиране на хотели под формата на такова преустройство, че изниква чисто нов и по-скъп хотел. ОК и за това. Пристрояване на хотели – напр. Гергана, с чисто нова 7-етажна пристройка над рецепцията, което беше вече абсурдно и ненужно, явно с цел още пари. Точно в същата година забраниха и паркирането пред Гергана, за да пазят Балтата резервата. Попитах тогава шеговито на рецепция – Ако за Слънчев Бряг говорим, че е Бетон, Неон и Силикон, то за Албена ще се спрем ли само до Бетона, защото вече е факт или…? Строиш нови седем етажа, същевременно махаш паркинга точно пред хотела, поради еко-съображения. Ами не успяха да ме убедят.

И, ако приемем, че всяко строителство си е въпрос, който се решава от Албена АД, и ние нямаме право на глас и на мнение (все пак собственикът решава, спазва закона и действа, не е длъжен нас и вас да пита), то следващата точка – персонала. Масово украинци и всякакви други, които ни знаят английски, ни български. Да, добре, по-евтино илиза като заплащане, да ясно е, че не могат и са начинаещи, но поне да бъдат любезни. Това не мисля, че е трудно. И все пак – плащаме всяка година по-високи цени, за да наема Албена… по-ниско квалифициран персонал? Защо тогава  не понижат или не задържат нивото на цените!?

И дотук, ако приемем, че нещата са сферата на компетенциите на собственика, то стигаме до храната, като качество и разнообразие. За фантастичните цени, които предлага, да речем хотел Гергана (най-скъпият 4-звезден хотел в Албена), изхрването има колебания. Все пак срещу 300 лв за двойна стая (общо 293 в двойни в хотела) в топ сезона нещата следва да са на мааалко по-високо ниво. През 2010 г. бяхме в един хотел AI в Слънчев бряг (плажът пред хотела, а и не само, е много мръсен, уви, и пясък мирише буквално), но още тогава, 2010 г., цените на стая в този хотел бяха почти такива каквито са сега в Гергана. Е, изхранването беше нa изключително високо ниво като разнообразие и изобилие - освен основния ресторант с изобилието, имаше още два ресторанта, които работеха паралелно в хотела на AI, единия с пици и италиански щуротии, другият - не помня вече какъв, някакъв бургер ресторант май (за хотел еврика бийч иде реч), аниманицията - феноменална (вечер, в амитетрална трибуна се събираха повече от 300 души, представете си за какви представления идеше реч, смях, превеждаха на 4 езика аниматорите), айде в Албена дори няма да я коментирам анимацията чак толкова; басейнт там - огромен, няколко дори бяха; една лейка (по-малка от тази пред Калиакра в Албена) делеше хотела от брега, който бряг, както споменах обаче беше мръсен. Миналата година в началото на септември в Гергана – никакво барбекю, въпреки че на сайта пишеше, че до 15 септември ще има. Тази година коректно са написали, че ще има само юли и август (пик сезона започва на 2 юли, значи ще го включат къмто пети ). Досега винаги е имало от средата на юни до средата на септември, тъй като по това време хотелът буквално се пръска по шефовете. Така беше и миналата година. Пиле не може да прехвръкне, барбекюто стои пенсионирано в ъгъла. Писах в книгата на ресторанта, управителят ме видя, казах му и какво пиша, любезен беше човека, но и кисел. Абе, кисело му беше бе, сякаш не зависеше от него.

Половината до ¾ персонал от Гергана беше издърпан в Парадайс Блу. Цените в Парадайс Блу за обикновена двойна стая изглед към море са същите като в Гергана, с тая разлика, че в Парадайс се предлага само закуска и макс. вечеря, няма точно Al. Е, питам аз, защо като гергана е третия или четвърти най-скъп хотел да има персонал, храна и обслужване на ниво като за 2-звезден хотел, при цени като за 5-звезден? Бяха тръгнали сутрин да правят фреш шотове, знаете – имало го е и в други хотели. Имаше детско меню. Някак си, някой от управата на ресторанта, които са отделно от управата на хотела, решава, че няма необходимост повече от тези неща. Защо? А кой решава Същевременно да вдигне цените за нощувка, и да вдигне цената за паркинг? Имало било аквапаркинг, но да, за почиващите в Гергана той не е безплатен, нито пък тези почиващи ползват ескалаторите.

Очаквам догодина да съборят Нона и Елица и да изградят нови по-големи хотели и там и зелена зона да стане 30 лв. Няма лошо, но само с бонус „качество“ на въздуха не се минава. Повече от ясно е, че целта е да се „изгонят“ БГ туристи в максимална степен. Все пак ние сме си у дома, можем да си позволим тон, дето се вика. Чужденците, особено като изсипят една група от 100 човека, е не ми казвайте, че за 50 двойни стаи туроператора не е взел добър процент отстъпка и те почиват на същата цена като мен. Ами не е така. Освен това, те са чужденци, по-хрисими са, а ако си търсят правата, то ще е чрез застраховки и туроператор, и то след сезона или в края му. Така че, ясно е защо се предпочитат чужденци. Освен това битува наивния мит, че те оставят бакшиши и един си „плащат“ за нещо.

Няма да се учудя скоро Албена АД да се преобразува, чрез отделяне на по-малки самостоятелни дружества, всяко от които да си управлява собствените хотели/комплекси от хотели, тъй като явно поддържането на целия комплекс не върви някак съвместно. Евентуално такова разделяне и преразпределяне ще съвпадне с новата концесия на плажа, и тогава вече всеки хотел (дружество, стоящо зад хотела) ще се бори самостоятелно за концесията, като не е ясно дали ще е по силите му....

Последна редакция: пт, 04 май 2018, 15:33 от Ronald

# 91
  • somewhere over the rainbow
  • Мнения: 3 078
Само да кажа, че ние резервирахме през немски тур-оператор, тъй като там децата са до 14 г., а моето ще стане на 12 през юли. Някак не ни се искаше да платим за нея, като за възрастен, както ни казаха от Албена. Та през немския тур-оператор, представляван от бг такъв /който също взима процент/ +  застраховка, цената е с 80 лв. по-висока от тази, която ми дадоха Албена за целия апартамент, за целия период за двама възрастни и две деца под 12 г. Да не говорим, че те искаха да платим за 3+1, където цената вече хвърчеше във висините. Смятайте колко им е евтина почивката на немците - има-няма половин пенсия за 4-ма.

Последна редакция: пт, 04 май 2018, 14:46 от N_A_N™

# 92
  • София
  • Мнения: 11 472
Също съм на мнение, че за чужденци е по-евтино, дори и да не са в групи. Нека тук ме убеждават колкото искат, че плащат същата (едва ли не по-висока), но е несравнимо просто. Въобще няма да отварям дума и за стандарта там, де. И както се казва, за парите, които един чужденец дава за Албена – насреща си получава Повече от прилична, дори отлична (за парите на чужденеца) услуга.

Друго яче стоят обаче нещата при нас, погледнато през призмата на стандарта, заплатите и цените в Бг Wink

# 93
  • Мнения: 2 821
Няма да се учудя скоро Албена АД да се преобразува, чрез отделяне на по-малки самостоятелни дружества, всяко от които да си управлява собствените хотели/комплекси от хотели, тъй като явно поддържането на целия комплекс не върви някак съвместно. Евентуално такова разделяне и преразпределяне ще съвпадне с новата концесия на плажа, и тогава вече всеки хотел (дружество, стоящо зад хотела) ще се бори самостоятелно за концесията, като не е ясно дали ще е по силите му....

....Ако дотогава им останат туристи. Не искам да засягам никого, най-малко пишещите в темата, очевидно почиващи в Албена, но от няколко години се чудя как още успяват да привлекат българските туристи. Очевидно прогониха българските си служители и както върви целта е да прогонят и инцидентните плажуващи с тези цени за паркинг. Защото Албена освен плажна ивица е и инфраструктура, хотели, обслужване и храна.

# 94
  • София
  • Мнения: 274
"Паркирай, за да дишаш .... в Албена" .... това е предлога за скъп паркинг! Блаженни са вярващите!!!!
Съжалявам, но не си обяснявам това мото. Къде са магистралите, пътищата .... които пречат да се диша .... това е летен курорт в гората, който освен м. август, едва ли са пълни хотелите!?!
Да не говорим, че е на брега на морето, морския бриз и т.н.

# 95
  • somewhere over the rainbow
  • Мнения: 3 078
То па и за 5-10 дни дреме ми, че въздухът МОЖЕ БИ е малко по-чист. Но пък ми дреме да работя 2-3 дни в годината само за паркинг на морето.

# 96
  • Мнения: 2 821
Просто не могат да измислят начини за паркиране. Защото и досега се плащаше и никога няма място. Сега разчитат, че като увеличат двойно цената, на хората ще им се досвидят парите, а не да придобият съзнание за екологичност Grinning Мениджмънта от години буксува там.

# 97
  • somewhere over the rainbow
  • Мнения: 3 078
Разчитат, ама ние ще си помрънкаме, помрънкаме, и пак ще си платим. Не вярвам някой, който е стоварил един вагон пари там, да се доскръндзи за някакви 50 лв да речем Simple Smile
Ох, хайде вече някой да каже нещо положително, че последните страници станаха като помен Simple Smile

# 98
  • Северо=Западналия край
  • Мнения: 1 033
N_A_N , кой е немския оператор ако не е тайна? И аз платих за голямото ми дете като за възрастен, защото този месец навършва 12 и към момента на почивката ще е на 12 г и 3 месеца......демек вече възрастен Simple Smile

# 99
  • somewhere over the rainbow
  • Мнения: 3 078
N_A_N , кой е немския оператор ако не е тайна? И аз платих за голямото ми дете като за възрастен, защото този месец навършва 12 и към момента на почивката ще е на 12 г и 3 месеца......демек вече възрастен Simple Smile
Нея травел работят с немски тур-оператор, но само за Албена, доколкото разбрах.

# 100
  • Мнения: 2 865
Колите из комплекса бяха един от най-големите минуси за мен, когато го посетих преди години. Вкл. и тези на хората идващи само за плаж. Според мен трябва да има обособени паркинги с достатъчен капацитет за размерите на комплекса (може и многоетажни такива да се построят), които да са задължително охраняеми, и на разумни цени или безплатни. Това, което са приели в момента не ми се струва много добро решение, макар и да е в правилната посока. В общи линии бих жертвала 30-40 лв, за да е свободна средата наоколо от автомобили.

# 101
  • Пловдив
  • Мнения: 757
Аз нямам против, има и варианти, но нямам гарантирано място. Ок, ще си платя, но пак ще въртя около хотела да търся къде да спра , че и да платя. Не коментирам, че ако реша да изляза ,явно ще се плаща като за два дена , но и ще трябва наново да въртя и да търся място.

Ок, сложили такса на ден -сложили. Ами направете го в момента на резервацията си резервирал и място на паркинг- син,зелен,лилав ... И за престоя си знаеш мястото. Като дойде някой на плаж или без резервация на колата или навън или на 5лв , ред да има!!!!

# 102
  • София
  • Мнения: 11 472
Изрично попитах тази година - необходимо ли е да правя резервация за която и да е от зоните, вкл. паркинга на автогарата.
Увериха ме, също толкова "изрично", че във Всички зони щяло да има предостатъчно места, дори в пик сеозна. Струва ми се логично, донякъде...

# 103
  • София
  • Мнения: 1 152
Ние няма да сме с кола и това паркиране пряко не ме засяга, но ме дразни политиката им.
Подкрепям да няма коли в комплекса, но ако ще го променят - нека да няма никакви. Всички отвън на охраняем паркинг и така. А в този случай ми звучи повече като "искаме да изкараме още пари", а не като процес по повод въздухя.
Аз няма да говоря на английски с персонала. На руски пък още повече. В България съм и отказвам да правя това.
ММ пак ще си говори с всички, аз ще говоря на български и до там. Остава и тук да говоря. Сори, но не го приемам.

Надявам се всичко това да не развали почивката ми. Сънувам я!

# 104
  • Мнения: 4 020
И ние няма да сме с кола, дано е по-спокойно с новите им мерки.
Това за чуждестранните служители по хотелите не го знаех, някак хич не го свързвам с по-добро обслужване

Общи условия

Активация на акаунт