Слънцезащита 2018 - II

  • 89 606
  • 744
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 10 688
Да, аз видях че имат тестери. Само да не стане да не мога да се разкача от тях после Simple Smile

# 706
  • Мнения: 18 539
скитниче, аз го взех преди време, след гореща препоръка на една дерматоложка, която следя в ютуб. Цената беше много добра, а тя го похвали много и реших да взема. Пробвам наред слънцезащити и търся "идеалната", но на този не ми хареса финишът. Просто за моята кожа се оказа неподходящ. Оставя един лъскав мокро-мазен филм и не попива и след час-два. Просто не става за моето лице и моята смесена кожа дори в по-сухите периоди когато минералните слънцезащити ми изсушават силно. Не ползвам ФДТ и евентуално само с пудра отгоре става горе-долу.
Не ми харесва и че основно е със стари органични филтри, а новите са на дъното. Не съм спец по филтри и формулировки, но предпочитам да има повече съвременни химични филлтри в кремовете ми.

dragon8, именно за това исках да обърна внимание, че не сравняваме какви и да е ретиноиди с тази съставка, а конкретен. Не всички ретиноиди са еднакви и трябва да сравняваме ябълки с ябълки, а не ябълки с круши.
Относто забраните, там нещата не са черно-бели и много може да се дискутира, но това не мисля, че е най-подходящата тема. Ако ти се пише за ретиноиди, може да заповядаш в темата за ретинол и третиноин. Там дискутираме ползи, вреди, обсъждали сме изследвания и забрани, включително и тази на ЕС.

Авебензонът изобщо не е идеалният филтър, напротив, широко достъпна е информацията, че предизвиква алергични реакции и не е фотостабилен. Аз не съм чула да е много прекрасен. Това че го бухат в много продукти е съвсем друга бира. Не случайно се шири разбирането, че неорганичните филтри са много по-добри от органичните и се носи славата, че "химичните" филтри са вредни и по-лоши.

# 707
  • Мнения: 715
dragon8, би ли споделила какъв слънцезащитен крем използваш?

Това за ретиноидите е любопитно.. Аз лично ползвам третиноин против бръчки, както и се надявам (и силно съмнявам!) да повлияе на увисването на кожата ...
Благодаря за информацията за тази съставка Sytenol A, ще потърся продукти с нея, дано са достъпни.

Catalano, ще се изненадаш. По Фицпатрик съм между тип 2 и 3. По цвят на кожата отивам повече към матов, но изгарям лесно, бавно и трудно правя тен. На море ми трябват поне по 10 дни ходене на плаж, за да потъмнея до среден тен, никога не съм ставала силно мургава. От поне 5 години и не обичам да се пека, точно като Миоки. Личния ми избор засега е да НЕ ползвам дългосрочно слънцезащитен крем за лице. Не съм намерила още онзи, на който бих се доверила, а той ще е точно с два филтъра - нано цинков оксид от най-малкия размер на частиците, задължително с покритие+Tinosorb A2B, плюс защита срещу синята светлина от видимия спектър. Ако срещна такъв, ще споделя веднага. Отделно, в семейството ми вероятно има предразположеност към ракови заболявания, защото от двама родители, две баби и двама дядовци, 5-ма починаха от различен вид рак. Не искам да разбера дали ще проява изобретателност аз да имам рак на кожата, затова първо, аз бягам от слънцето и наблягам на възстановителните мерки.
 Обичам натурална козметика. Затова, ако ще се излагам на слънце без възможност да се скрия на сянка, ползвам за лице, ръце и изобщо открити части много семпъл продукт на Alverde с SPF 30. Не го оценявам много високо заради това, че разчита само на нано титаниев диоксид като филтър, но има масло от облепиха и екстракт от невен. И няма спирт, мразя спирт в козметика. До известна степен белее в началото, но аз грим не ползвам и не ме вълнува дали си личи, че имам слънцезащита. И без това я ползвам рядко. Работя на 10 минути път пеша от вкъщи. На работа не стоя близо до прозорец. От слънцето рано сутрин и вечер след 18,00 нямам притеснения, обаче от потенциално нестабилни филтри по кожата си - да.
Ползвам и продукт, правен лично за мен.
А за детето, ето това, пратиха ми го близки:
https://www.avene.it/solari/protezione-solare/pelle-sensibile/la … te-bambino-spf-50
Тук не се намира, мисля.

Последна редакция: ср, 22 авг 2018, 23:12 от dragon8

# 708
  • София
  • Мнения: 2 518
Аз много се двоумях дали да пиша в темата, но след последните постове на dragon8, реших да се включа. Обичам слънцето, плажа и морето, в младините си изобщо не съм ползвала слънцезащита /не знам дали изобщо е имало/, доста съм се "пържила" на плажа, дори и в най-горещите часове - видимият резултат е доста спукани капиляри по лицето, дано само с това да се размина.... След една осъзната възраст започнах  да ползвам слънцезащитни продукти, но само на плажа, в градски условия от миналата година и не съм много постоянна /през целия ден прекарвам на закрито, далеч от прозорци и т.н. сутрин в 8,30 излизам, работата ми е на 10 минути пеша, връщам се в 18-19 часа/. Нямам петна, не съм предразположена към такива. Относно децата, задължително се мажат по няколко пъти, когато са на плажа, не се пекат, но особено дъщеря ми прекарва доста време във водата,  но в градски условия, когато не са под надзора ми, изобщо не го правят.  Правилото за сянката не го знаех и благодаря че го сподели, УВ индекса не го следя, но ми се "набива" в очите при прогнозите за времето, а аз ги следя Smile
Имам 2-3 слънцезащитни крема, но един особено ми харесва като текстура и апликация, затова ще помоля, dragon8 само с две думи, ако има желание,  дали става или не ...

https://www.sulwhasoo.com/int/en/products/skin_care/renodigm_ex_ … l_care_cream.html

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 09:59 от emy_emy

# 709
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 355

 Третиноинът не е позволен за влагане в козметика в рамките на ЕС. В Анекс II от Регламент 1223/2009 можете да намерите списъка със съставки, забранени за влагане в козметични продукти. Номер 375 от списъка е Третиноин (ретинолова киселина и нейните соли). В този смисъл, надали ползваш козметичен крем, одобрен за продажба в рамките на ЕС Simple Smile.
Всъщност ползвам крем закупен свободно, без рецепта от  реални аптеки в Мадрид, точно както може да бъде закупена Pigmentasa с 2% или 4% хидрохинон.
.
Предполагам, че могат да се закупят и в цяла Испания.


Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 13:40 от sl

# 710
  • Мнения: 715
emy_emy, обещавам, че ще го разгледам обстойно и ще пиша вероятно вечерта.
Междувременно, за да не съдя прибързано, поразгледах темата за третиноина и ретинола. Обещах си да не съдя ничие решение, защото същото може да се приложи спрямо мен. Не е правилно, затова уважавам личната преценка на всеки.
Само искам да отбележа нещо в случая на ползване на лекарствен продукт с трениноин. Надявам се да се ползва само по лекарско предписание и наблюдение.  И при най-добрата поносимост, има списък със странични ефекти, за които се надявам всеки ползващ да се следи.
При всички случаи, един ефект не може да се пренебрегва - нарушаването на нормалната функция на кожната бариера. Епидермисът се състои от 5 слоя. От основата към повърхността вървят така - стратум базале, стратум спинозум, стратум гранулозум, стратум лусидум, стратум корнеум.
Най-горният слой се състои от мъртви плоски вроговени клетки - корнеоцити се наричат. Те се получават от живи клетки, наречени кератиноцити. Кератиноцитите започват живота си в най-долния слой на епидермиса - базалния. Там се наричат базални кератиноцити. В рамките на живота си минават през цикъл от преобразувания като се придвижват от най-долния към най-горния слой - от стратум базале към стратум корнеум. Този цикъл се нарича съзряване или матурация на кератиноцитите. Тези преобразувания са свързани с промени в тяхното устройство и функции. Клетката си има мини-органчета, наречени органели, точно както организмът ни си има органи. При превръщането на кератиноцит в корнеоцит ядрото и органелите се губят. Клетката от жива става мъртва. Променя и формата си. Накрая се излющва, а под нея се разкриват новите клетки. Този процес от началото до края се извършва за средно 40-50 дни.
Новите клетки, които се разкриват, трябва да са постигнали определеното ниво на развитие, за да са устойчиви и да си изпълнят ролята - да пазят. Те са бариера. Затова основната функция на най-горния слой на епидермиса е бариерната.
На ниво стратум спинозум и гранулозум кератиноцитите имат развити органели, наречени ламеларни тела. Те отделят особени мастни съставки, които се наместват между тях и се получава структурата, която наричат тухли и хоросан. Това е особена организация, която определя избирателната пропускливост на епидермиса. Тя пречи вредни вещества да влизат отвън в кожата, пречи на водата в кожата да бяга навън. Така се контролира трансепидермалната водозагуба. Кератиноцитите в тези слоеве са способни и да отделят антибактериални вещества, за да унищожават вредни микроорганизми, успели да проникнат през стратум корнеум. Разбирате колко е важно процесът на съзряване на кератиноцитите да протича нормално.
Ретиноловата киселина има свойството да влияе на скоростта, с която протича този процес. Имаме я нормално в организма си, включително в кожата. Когато ползвате продукт с третиноин, се намесвате в този процес и нарушавате нормалното му протичане. Първо, ускорява се до ненормална степен, второ, кератиноцитите не успяват да съзреят напълно. Установени са понижени нива на определени показатели за тяхното съзряване. Всичко е въпрос на доза и продължителност на употребата, затова неслучайно продуктът е лекарство и се отпуска само по лекарско предписание.
Симптомите на нарушена бариерна функция:
- сухота заради предсрочното излющване на кератиноцитите, непълното им съзряване и развитие на ламеларните тела. Кожата просто е лишена от оптималното ниво на естествените си липиди.
- склонност към повишена пропускливост и съответно повишена реакция към различни други съставки - нарушена е нормалната кожна съпротива
- фоточувствителност
- намалена защита срещу патогени и склонност към лесни раздразнения и възпаления

Какво може да се направи...Грижете си за бариерната си функция, като прилагате кремове с фосфолипиди, серамиди, линоленова киселина и масла, богати на нея, като вечерна иглика или бораго/пореч. Внимавайте слънцезащитата да съдържа капсуловани органични филтри и неорганични с покритие. Щом е нарушена бариерната функция, още по-малко желателно е филтрите да имат шанс да проникнат в епидермиса. Избягвайте силикони или най-малкото проверявайте кои имат оклузивни свойства. Това е нужно на плажа за водоустойчивост, но не и за ежедневна употреба. Оклузията е добра за сухата кожа само в краткосрочен план. Съзнателно се използва при лекарства, за да причини повишено проникване на активната съставка в епидермиса. Благодарение на оклузия проникването се повишава 5-10 пъти.
Истински ми се иска да проучите продукти с бакучиол и галова киселина като алтернативи. Хиалуроновата киселина не е добра за хидратация. Стратум корнеум се "хидратира" естествено чрез смес от серамиди, мастни киселини и холестерол. Хиалуроновата киселина естествено се произвежда в дермиса, няма никаква работа върху епидермиса, затова е хвърляне на пари на вятъра.

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 15:37 от dragon8

# 711
  • Мнения: 18 539
Скрит текст:

 Третиноинът не е позволен за влагане в козметика в рамките на ЕС. В Анекс II от Регламент 1223/2009 можете да намерите списъка със съставки, забранени за влагане в козметични продукти. Номер 375 от списъка е Третиноин (ретинолова киселина и нейните соли). В този смисъл, надали ползваш козметичен крем, одобрен за продажба в рамките на ЕС Simple Smile.
Всъщност ползвам крем закупен без рецепта от  реални аптеки в Мадрид
.
Предполагам, че може да се закупи и в цяла Испания.


Така де, но не е козметичен продукт, а медицински, там е разликата. Забраната е за козметични препарати.

dragon8, ценна информация, ако не представлява проблем, би ли позволила да копирам поста ти в темата?
Ако не ти е проблем, може и ти да го направиш. Определено е важно да сме максимално информирани и всеки да вземе най-правилното решение за себе си.

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 13:46 от Миоки

# 712
  • София
  • Мнения: 2 518
dragon8, изключително полезно ми беше да прочета Flowers Hibiscus но в този ред на мисли, химичните пилинги не са ли и те толкова вредни за кожата? Доколкото знам те са на същия принцип - излющване на горния слой клетки?
Това, което аз съм чела за третиноина, е че стимулира производството на колаген ....истина, лъжа Rolling Eyes Благодаря, че се включи по въпроса.

# 713
  • Мнения: 715
Миоки, Испания е страна-членка на Европейския съюз. Регламентът, който регулира разрешени и забранени за влагане в козметични продукти съставки, е Европейски регламент 1223/2009 г.  (European Regulation 1223/2009). Регламент като законодателен акт на ЕС е такъв, който има задължителен характер и се прилага във всички държави-членки в своята цялост. Следователно, продуктът, който купуваш, не може да е регистриран като козметика, трябва да е регистриран като лекарство. Има ли листовка с указания? Това, че се отпуска без рецепта, или е въпрос на правна регулация там - не знам дали е така, или фармацевтът е нарушил закона, като го е продал без рецепта.
Ако искаш, копирай мнението ми, но първо ми се ще да видиш дали практиката го оправдава. Винаги можеш да го копираш.
sl, kяма такова нещо като фармацевтична козметика. Козметиката и лекарствата се регулират от различни законодателни актове и се третират по различен начин, одобряват се и се регистрират по различен начин и от различни органи. Козметиката има за цел подобряване на външния вид и грижа за нормалната хигиена. Лекарствата се прилагат за лечение на заболявания.
Надявам се да ме разбирате, че третиноинът не е забранен за влагане в лекарствени форми, а в козметика, в продукти, регистрирани като козметика. Съответно, напълно възможно е продукт с третиноин да се продава в аптеки, не е забранено лекарство. Това, че е във форма на крем, не го прави козметика.
emy_emy, да, пилингите действат на подобен принцип. Само че, ретиноловата киселина влияе на активирането на определени гени в клетките на епидермиса. Те имат рецептори за нея, нещо като ключалки по повърхността на клетката, които ретиноловата киселина "отключва" и предизвиква определени реакции. Според концентрацията ретиноловата киселина контролира процеса на съзряване на кератиноцитите. Точно това е една от причините да се ползва - тя съвсем реално работи. Да, съвсем реално активира производството на няколко вида колаген. Освен това активността на меланоцитите и ензима, който отговаря за синтез на меланин, зависят от рН на средата и потискането на синтеза на меланин става при определено кисело рН. Затова съставките за избелване са основно киселини - вит.С, коджикова киселина, галова киселина, ретинолова киселина . Третиноинът работи, но си има цена - фоточувствителност и нарушена кожна бариера. По-тежките не ми се изброяват.  Всичко, което нарушава кожната бариера, вреди по този начин, дори да помага по друг. В този смисъл и пилингите вредят, ама поне не се правят ежедневно години наред.

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 22:19 от dragon8

# 714
  • Мнения: 18 539
dragon8, аз не съм в Испания, в UK съм. Тук не се дава без рецепта трет, та дори през NHS е почти невъзможно. За лечение на акне използват адапален, който е друг вид ретиноид. Трябва да се отиде на частен дерматолог или другият начин, който аз ползвам е след онлайн консултация и на принципа на subscription, всеки месец ми изпращат 15мл с определена концентрация, а на 3 месеца попълвам анкета с хода на лечението + се изпращат снимки.
Другият вариант, който също ползвам е да си го поръчвам от онлайн аптека в Андора или като отида в Гърция да си взема Аирол 0,05%, който също се продава без рецепта в аптеките. Не можахме да изясним как в някои ЕС страни го продават едва ли не свободно, в други като България и с рецепта не може да намериш готов продукт.

Благодаря за позволението, ще копирам информацията, която си дала, защото смятам, че е полезна.  bouquet

Извинявам се на всички за отклонението от темата за слънцезащитата.

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 15:05 от Миоки

# 715
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 355
dragon8
 Neoretin няма листовка.
Нямам идея дали се води лекарство или не..А не ме и нинтетесива статута му, след като мога да го купя от където поискам , когато поискам, точно както мога да направя това с който и да е козметичен крем, за разлика от който и да е антибиотик, за който задтлжително се нуждая  от рецепта примерно.
Няма как всички фармацефти са нарушават закона.....А и кой би рискувал, за артикул от който се продава максимум една бройка на месец на цена около 20 евро ....
Щом нещо се  призвежда и продава свободно  без контрол  , означава , че не е сред забранениете или ограничени продукти.
Каква е разликата за ползващия дали е лекарство или козметичен крем, след като всеки, който пожелае може свободно да си го закупи.
Просто ми идва малко в повече категоричността с киято някои неща се обявават за непозволени, но пък на практика всеки, който пожелае има достъп до тях.

Последна редакция: чт, 23 авг 2018, 22:52 от sl

# 716
  • Мнения: 715
Имам 2-3 слънцезащитни крема, но един особено ми харесва като текстура и апликация, затова ще помоля, dragon8 само с две думи, ако има желание,  дали става или не ...

https://www.sulwhasoo.com/int/en/products/skin_care/renodigm_ex_ … l_care_cream.html
emy_emy, филтрите в състава са:
ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE - octinoxate, UVB филтър, стабилизиран
BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE - bemotrizinol, широкоспектърен UVB+UVA II, по-слаба работа в UVA I
ISOAMYL P- METHOXYCINNAMATE - стабилен UVB филтър
TITANIUM DIOXIDE - не нано, но е с покритие, цялата съставка е тази Titanium Dioxide (and) C12-15 Alkyl Benzoate (and) Polyhydroxystearic Acid (and) Alumina (and) Aluminum Stearate - търговско име TPD40-AB
Продуктът не е най-перфектната широкоспектърна защита, но все пак пази и в UVA спектъра. Резонно е PA++. По-добре пази в UVB спектъра.
Има интересен стабилизатор на емулсията- INULIN LAURYL CARBAMATE+GLYCERIN, търговско име Inytec SL1. Това е стабилизатор за права емулсия. Когато се прави емулсия се спояват мазнини и вода в еднороден крем с помощта на съставка, наречена емулгатор. Емулсиите биват права и обратна. При правата - молекула масло е "хваната в капан", обкръжена от молекули вода. При обратната - обратното, молекула вода е обкръжена от молекули масло. Правите емулсии са по-леки и въздушни, а обратните са по-тежки и мазни. Този крем е права емулсия и би трябвало да се усеща леко и приятно по кожата, няма много мастни съставки.
Polyglyceryl-3 methylglucose distearate - въпросният емулгатор, и за него пише, че е за права емулсия, значи наистина имаме права емулсия. На английски права е oil in water, съкратено o/w emulsion, а обратна е water in oil или съкратено w/o emulsion.
Има немалко емолиенти, които омекотяват и обгрижват кожата да се усеща изгладена - CETEARYL ALCOHOL, BEHENYL ALCOHOL, GLYCERETH-26, JOJOBA ESTERS, GLYCERYL STEARATE, STEARIC ACID, HYDROGENATED LECITHIN. Те също помагат на емулгатора.
Имаш екстракти от различни растения в такова многообразие, че само мен ме няма там Smile. Няма как да ги разгадая, но вероятно са с противовъзпалителни, успокояващи и антиоксидантни свойства.
Има и филм формиращи съставки - POLYMETHYLSILSESQUIOXANE дава елегантно разнасяне и копринено усещане. Запълва оптически бръчици, малко блър ефект. Други са AMMONIUM ACRYLOYLDIMETHYLTAURATE/VP COPOLYMER, METHYL TRIMETHICONE, DIMETHICONE. Завършващите на CONE и OXANE са силикони.
Имаш NIACINAMIDE, което е витамин В3, помага за контрол над пигментацията, противовъзпалителен и анти-ейдж ефект, както и тази интересна съставка BIOSACCHARIDE GUM-1 - овлажняваща, противовъзпалителна, дава приятно усещане на кожата.
Като цяло, интересен и добър продукт, харесва ми. Ок за градска среда без интензивно продължително излагане на слънце. За плаж не точно, освен при стоене под чадъра, просто дава средна UVA защита. За кожа с висока фоточувствителност няма най-правилните филтри, ако екстрактите помагат, но не бих разчитала само на тях. Твърдението за защита от инфрачервените лъчи не знам доколко е надеждно, може и така да е, но без да знам точната съставка/съставки и какво правят...
Ако искаш сама да си анализираш продуктите, ето как можеш. Копираш състава и го пействаш в този сайт:
http://www.cosdna.com/eng/ingredients.php
Трябва съставките да са отделени със запетая, някъде ги изписват с (and) помежду, трябва да се поправи на запетаи. Избираш Analysis и излиза списъкът със съставки една под друга, срещу всяка пише основната й функция - емолиент, емулгатор, филтър, стабилизатор и т.н. После може да си ги копираш една по една и да търсиш примерно тук:
https://incidecoder.com/ - не съвсем добър, но бива
https://www.ulprospector.com/en/eu/PersonalCare - за спецове
Трудно се хваща многокомпонентна съставка, както тази с титаниевия диоксид по-горе, най-често е късмет. Ако на човек му е интересно, с времето става по-лесно Simple Smile.





# 717
  • София
  • Мнения: 2 518
dragon8, благодаря за изчерпателния отговор и времето, което отдели:hibiscus:

# 718
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 7 355
Ретинкаре, Неоретин 50+(защитен крем)  съдържат
Tretinoína.
Нямат листовки и св продават без рецепта , наредени до кремовете за лице и защита на Roc, Eucerin , Avene...
Tози крем

се продава свободно без рецепта навсякъде в Мадрид.
Не разбирам защо трябва да спорим, след като лично аз си купувам крема от реални аптеки.
Дори вепв има и още две исоански фармацефтични компании , които пуснаха други кремове с третиноин, отново концентрации 0.025, 0.05 и 0.1


# 719
  • Мнения: 18 539
Мисля, че дискусията е напълно излишна, освен че не е на място в тази тема.

За да върна нещата към правилната посока, искам да попитам dragon8, какво мислиш за ретинил палмитат влаган в слънцезащитните кремове. Бях попаднала на информация, че трябва да се избягва, после на инфо, че няма научни доказателства, че е вреден в такъв продукт, та кое е вярното?

Общи условия

Активация на акаунт