Частни училища - информативна тема 21

  • 93 059
  • 772
  •   1
Отговори
# 270
  • София, България
  • Мнения: 27
Ивинявам се, но на какви точно условия и изисквания е трябвало да отговори това дете в първи клас та се е налагало да ходи на частни уроци? Кое точно в материала за първи клас предполага такава сложност и интензивност?
Не знам такива детайли, просто споделям това, което знам.

# 271
  • Мнения: 8 287
И аз знам за случай в който дете не прието в ПУК в Питагор влезе в 1 клас. Е след втори напусна /незнам дали това е правилният израз/ и сега е в друго ЧУ. Считам ,че само безумната амбиция на родителите в случая изигра лоша шега на семейството.

Затова и не харесвам тези безумства с готвенето за изпит в ПУК и 1 клас. И какво като едно дете е подготвяно цяла година и е научило някакви неща. И после в училището не успява да се справи щото видиш ли това не е неговото темпо и начин на учене. И се почват частните уроци от 1 клас. Абсолютно безумие за мен.

Затова пак повтарям моята истина: За всяко детето има  неговото идеално училище. И ако за моето това е едно , то за Пенка е друго.

# 272
  • София, България
  • Мнения: 27
Това показва, че просто детето не е било за такова училище, и ако приемем за вярно, че детето се е явило по каналния ред на "изпита" в ПУК, то това значи, че мнението ми за подбора в ПУК е абсолютно вярно. Пълен провал.
Другия вариянт е просто детето да е влязло с портекции или някакъв вид привилеги (примерно като тази за второ дете) и да са му подбутнали точките нагоре (щото има и подбутване надолу Wink ).

Но частни уроци за да усвояваш училищен материал, защото не смогваш на темпото - абсурд.

За протокола - и аз познавам лично такива деца. Wink
Каква е причината детето да има такива проблеми не мога да кажа.

За влизането и приема - тук навлизаме вече в категорията на слуховете. Всички сме чували и знаем някакви неща за някакви училища, дори и за такива, които не са от най-спряганите с такива практики. Кое е вярно, и кое не, не може да се каже, макар че знам неща и от първа ръка.
За всяко дете нещата са индивидуални и работата на родителя е да прецени кое е най-доброто за неговото дете.

А частното училище не може да предложи свръхестествени услуги. Много често се сблъсквам с родители, които очакват, тъй като си плащат, да получат нещо невероятно. Частното училище реално е едно обикновено училище, което се опитва да има някаква добавена стойност. То няма да реши всички проблеми на детето и няма да го направи два пъти по-умно. Много вероятно е същото това дете, ако учи в нормално училище, да постигне подобни резултати. Частното училище може да предложи малко по-здравословна и спокойна среда на детето, може да му създаде среда с правила (които се спазват), може да му осигури възможности за спорт, може да му осигури конкурентна и стимулираща среда за учене (ако училището има такива амбиции) и това не се предлага в пълен пакет от всички училища. Затова родителя трябва да прецени какво иска, от какво има нужда детето му, и дали е готов да плаща за това.
Това е мое лично мнение.

# 273
  • Мнения: X
Това показва, че просто детето не е било за такова училище, и ако приемем за вярно, че детето се е явило по каналния ред на "изпита" в ПУК, то това значи, че мнението ми за подбора в ПУК е абсолютно вярно. Пълен провал.
Другия вариянт е просто детето да е влязло с портекции или някакъв вид привилеги (примерно като тази за второ дете) и да са му подбутнали точките нагоре (щото има и подбутване надолу Wink ).

Но частни уроци за да усвояваш училищен материал, защото не смогваш на темпото - абсурд.

За протокола - и аз познавам лично такива деца. Wink
Каква е причината детето да има такива проблеми не мога да кажа.

За влизането и приема - тук навлизаме вече в категорията на слуховете. Всички сме чували и знаем някакви неща за някакви училища, дори и за такива, които не са от най-спряганите с такива практики. Кое е вярно, и кое не, не може да се каже, макар че знам неща и от първа ръка.

Какви слухове? Вие ако говорите от дочуто, аз говоря от личен опит. И опциите за прием са две - по каналния ред и с протекции и привилегии. Независимо за кое ЧУ говорим. Няма ЧУ в което да няма нито едно дете прието с протекции. НЯМА.


И всъщност ЧУ, които са истински успешни в нивото на знания на децата, които ги завършват, преди всичко държат на високо ниво и систематичност на обучението. Всичко останало, което сте изброили е на втори план. И именно влезлите с протекции стандартно са тези, които си мислят, че училището им е длъжно. Wink

# 274
  • София, България
  • Мнения: 27
Да, може, няма как да споря за това.

# 275
  • Мнения: 6 312
Напълно съм съгласен с теб, Радо, но ето това, което ти сам си казал:

Частното училище може да предложи малко по-здравословна и спокойна среда на детето, може да му създаде среда с правила (които се спазват), може да му осигури възможности за спорт, може да му осигури конкурентна и стимулираща среда за учене (ако училището има такива амбиции)...

са основните причини, поради които родителите избират ЧУ - защото за съжаление в повечето ДУ, да не кажа във всички, тези неща липсват.

Доп. Долният абзац е допълнен след следващия пост на Радо, така че не е ясно дали той се съгласява и с него - добавям това пояснение, защото така не е коректно, да се дописва нещо след като след теб някой е написал "Така е!" Просто когато дописвах, не беше ми излязал постът на Радо.

Високото ниво и систематичност в обучението са изключително важни също и за повечето от пишещите тук са най-важни, но дори и в ЧУ те не се предлагат далеч навсякъде. Има четири-пет ЧУ, които са редовно в първата десятка на така оплюваните класации и е ясно, че високото ниво на обучението се предлага предимно в тях; а всички знаят кои две пък са най-добрите:) именно по отношение високото ниво на обучение.

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 10:51 от Татко Мецан

# 276
  • София, България
  • Мнения: 27
Напълно съм съгласен с теб, Радо, но ето това, което ти сам си казал:

Частното училище може да предложи малко по-здравословна и спокойна среда на детето, може да му създаде среда с правила (които се спазват), може да му осигури възможности за спорт, може да му осигури конкурентна и стимулираща среда за учене (ако училището има такива амбиции)...

са основните причини, поради които родителите избират ЧУ - защото за съжаление в повечето ДУ, да не кажа във всички, тези неща липсват.
Така е, за съжаление!

Последна редакция: пт, 13 юли 2018, 10:46 от Радо

# 277
  • София, България
  • Мнения: 27
Високото ниво и систематичност в обучението са изключително важни също и за повечето от пишещите тук са най-важни, но дори и в ЧУ те не се предлагат далеч навсякъде. Има четири-пет ЧУ, които са редовно в първата десятка на така оплюваните класации и е ясно, че високото ниво на обучението се предлага предимно в тях; а всички знаят кои две пък са най-добрите:) именно по отношение високото ниво на обучение.
Тези училища имат система, но няма да направят едно дете гениално. Могат само да го стимулират да се развие по-бързо и да постигне по-високи резултати, отколкото ако не е в конкурентна среда. Това по принцип трябва да е хубаво. Но въпросът е дали и каква цена плаща детето - това отново е индивидуално.

# 278
  • Мнения: X

Тези училища имат система, но няма да направят едно дете гениално. Могат само да го стимулират да се развие по-бързо и да постигне по-високи резултати, отколкото ако не е в конкурентна среда. Това по принцип трябва да е хубаво. Но въпросът е дали и каква цена плаща детето - това отново е индивидуално.

Малко пресилено. Нищо кой знае какво не се прави в тези училища и децата не са изтормозени. Градски легенди са това. Но когато едно дете иска да играе футбол вместо да си научи, е съвсем нормално да не му е мястото в точно такова училище, което държи на успеваемост.
И единици деца са гениални, малко повече имат способности в някоя наука.Останалите са съвсем обикновени деца, които могат да се съсредоточават и осъзнават важността на училището. Някои деца това го постигат още в ПУК, други и в 7 клас не успяват. Та ето тук е важна ролята на родителя. Общо взето децата, които отпадат са две категории както намекнах по-горе: грешно преценени от училището и връзкарчета.

# 279
  • Мнения: 6 312
Естествено, че едва ли някое училище може да направи някое дете гениално:) но предполагам, че и целта им не е такава. Те просто са добри училища за нормални деца, където си гледат работата, която трябва да върши едно училище. По принцип би следвало всички училища да са такива, но ето на, че не са.

# 280
  • София, България
  • Мнения: 27
По принцип би трябвало тези училища, които претендират за система и изискване към децата, да не приемат деца по втория начин, но го правят.
Реално те приемат деца, които не отговарят на високите им изисквания, за сметка на други, които са такива. В това няма логика, защото е против това, което искат да постигнат.

# 281
  • Мнения: X
По принцип би трябвало тези училища, които претендират за система и изискване към децата, да не приемат деца по втория начин. Реално те приемат деца, които не отговарят на високите им изисквания, за сметка на други, които са такива.

По принцип си прав, но само по принцип. Освен успеваемост, трябва да се отчете и факта, че всяко ЧУ преди всичко е бизнес. А бизнесът в България, ако иска да просъществува е зависим от много неща. Не е лошо да си подплатен с връзки и лоби. Мога да дам пример как директрисата на предишното ни училище си изкара разрешително за строеж безобразно скоростно. Wink

# 282
  • София, България
  • Мнения: 27
Да, всичко е относително. Училищата си имат система, имат си модел, който следват, но същевременно са и частни. Тези неща обаче могат да се случват и без задължително училището да е частно, особено у нас.

И въпреки желанието на частните училища, се появява и друг проблем, който го има и във всяко едно училище - проблемни деца, които тормозят другите и създават конфликти.
И в крайна сметка децата се сблъскват с реалността отвън и в такова училище, въпреки че то трябва да им осигури по-здравословна и защитена среда.
Но това вече е друга тема.

# 283
  • Мнения: X
Да, всичко е относително. Училищата си имат система, имат си модел, който следват, но същевременно са и частни. Тези неща обаче могат да се случват и без задължително училището да е частно, особено у нас.

И въпреки желанието на частните училища, се появява и друг проблем, който го има и във всяко едно училище - проблемни деца, които тормозят другите и създават конфликти.
И в крайна сметка децата се сблъскват с реалността отвън и в такова училище, въпреки че то трябва да му осигури по-здравословна среда.
Но това вече е друга тема.

Така е, но когато създаващите проблеми и тези с нисък успех са лимитиран и контролиран процент общо от випуска, то всичко става ограничено в този процент. Докато в ДУ никога не е ясно какъв ще ти е късмета. 

# 284
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Интересно защо ТЕ хем нямат "претенции в математиката", хем в условията си за прием в 1.клас пишат:

"С предимство са деца, които са се занимавали интензивно със състезателна математика и са се явявали на състезания ниво подготвителни групи."

При приема за 5 клас отново се споменава състезателна математика - "В учебна обстановка се провежда тест по математика – базистно и състезателно ниво, ....."

http://edisonschool.eu

На мен тези неща ми изглежда като претенции в математиката.

На мен пък тези неща ми изглеждат като нормален изпит за училищна подготовка. Правят се по математика, по български и по английски за ориентация за ниво. Даже за горните класове им пускат тест по ЧО и ЧП. Не съм чула досега някое кандидатстващо дете да се е затруднило и да не е могло да ги направи. Съвсем нормални тестове от училищния материал.
Да, децата се подстрекават да се явяват на състезания, за да тренират и демонстрират общата си добра подготовка. Но не е задължително.
В никакъв аспект училището не претендира да е математическо, даже няма часове по СИП математика. За да имаш официална претенция за нещо, трябва да покриеш някакъв норматив.

Нови ученици в ТЕ идват и след 1,2 и т.н. клас. Всички държат някакви тестове и е нормално според тях да се подберат кандидати. Разбира се, това съвсем НЕ е основното, по което ги подбират, иначе щеше да има класиране, а такова виждате, че няма. Децата още изкарват пробен ден/дни и се наблюдава и тяхното поведение. Вписват ли се в клас, дружелюбни ли са, харесва ли им на тях самите.
Толкова по това, надявам се, че го изяснихме.
Училището е чудесно, смятам и второто ми дете да кандидатства догодина там.



Общи условия

Активация на акаунт