Шести клас

  • 47 003
  • 748
  •   1
Отговори
# 405
  • София
  • Мнения: 1 087
Аз съм напълно съгласна със Светкавица, че в случая не става въпрос за прехвърляне на промените от нашия на следващите набори, а за напълно справедливо искане да се правят промени когато те вече се изучават по програма в съответния клас.

# 406
  • Мнения: 253
Всъщност аз очевидно грешно съм разбрала мотивите ви за протеста. Вие НЕ искате някакви промени, а запазване на старото. Безумните промени просто ще се прехвърлят на долния набор. Нищо че са безумни и полза няма да има от тях.
Приключвам темата и ще помоля модератор да ми изтрие поста от четвъртокласната тема.

Не си права, ако нямаше промени в образованието още да сме в килийните училища. Искаме разумни промени и не от днес за утре.За това се борим -  за качествено образование на децата си.

# 407
  • Мнения: 5 022
Като майка на бъдеща шестокласничка, бих подкрепила инициатива за запазване на досегашния формат на НВО за набор 2005 и набор 2006!
Кажете как мога да се включа. Hug

Ще следя темата. Това, което направиха с набор 2005 миналата година... нямам думи. Явно не са свършили с безумията!?!

# 408
  • Мнения: 20 042

Просто ситуацията е такава. Може да се настоява да няма промени в някакъв обозрим интервал от време. Няма как форматът и учебното съдържание да бъдат заковани за вечни времена. Ако се постигне отлагане сега, може да се работи за разумни промени по-нататък.
Естествено, че няма как да стои закован за вечни времена. Аз бях готова да подкрепя родителите на тези набори, докато изведнъж не дойде предложението промените да останат за нашия набор и то тези в частта с литературата за трите класа. Чак ми стана смешно от някои постове, опитващи се да ме убедят колко хубави били промените, а цяла тема преди това се коментираше друго и то не само в аспекта, че настоящите шестокласници ще трябва да учат постфактум произведенията от минали години, а че се увеличава субективизмът в оценяването, възприемането и анализът на произведенията от едно 11-годишно са съвсем различни от тези при 14-годишните, увеличава се значително и обемът, който трябва да се назубри и пр.

# 409
  • Мнения: 159
Ами тогава ни подкрепете за постигане на отлагане и последващо широко обсъждане на промените, защото нужда от промени има.

# 410
  • София
  • Мнения: 190
Здравейте момичета,
Подкрепям недоволството, старя се да информирам повече родители, които да се включат.
Смятам, че би било справедливо, щом се включва нов материал, които ще подлежи на, да речем "литературни анализи",  това да започне със сегашните петокласници, които биха били своевременно информирани. Не е редно нещо, преподавано в 7 клас, нашите деца да трябва да отнасят към произведение от 5 клас. Отделно увеличаването на броя на произведенията...
Не знам какво готвят за математиката, за да изкажа мнение, но поне предмета предполага по-малко субективизъм при оценяването.
И още един лично мой довод, че трябва да се реагира остро и настъпателно:
Ами ако в 12 клас за ДЗИ решат да променят коренно формата? Ако сега утехата е, че е важен не резултата сам по себе си, а къде стои спрямо резултатите на останалите и "каквото за мен - това и за другите", то в 12 клас матурите влизат в дипломите и никой чуждестранен ВУЗ няма да отчете "форматът е сменен, затова оценките в БГ са по-ниски и няма шестици".

# 411
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 462

Просто ситуацията е такава. Може да се настоява да няма промени в някакъв обозрим интервал от време. Няма как форматът и учебното съдържание да бъдат заковани за вечни времена. Ако се постигне отлагане сега, може да се работи за разумни промени по-нататък.
Естествено, че няма как да стои закован за вечни времена. Аз бях готова да подкрепя родителите на тези набори, докато изведнъж не дойде предложението промените да останат за нашия набор и то тези в частта с литературата за трите класа. Чак ми стана смешно от някои постове, опитващи се да ме убедят колко хубави били промените, а цяла тема преди това се коментираше друго и то не само в аспекта, че настоящите шестокласници ще трябва да учат постфактум произведенията от минали години, а че се увеличава субективизмът в оценяването, възприемането и анализът на произведенията от едно 11-годишно са съвсем различни от тези при 14-годишните, увеличава се значително и обемът, който трябва да се назубри и пр.

Не става въпрос за отлагане на промените само по литература. А за въвеждане на промени навреме, в началото на съответния етап на обучение, не със задна дата. Да има време да се обмисли и реагира/учи. За да може после и в самите НВО да има по-малко грешки (надяваме се) и субективизъм на проверяващите (стискам палци на всички за това).  Peace

# 412
  • София
  • Мнения: 6 785
За тези, които се възмущават, че се опитваме да прехвърлим промените само на техните деца.

Промени ще има и трябва да има, но трябва да са обмислени, обсъдени, адекватни и въведени навреме, а не от днес за вчера.

За протокола - освен дете набор 2005 имам и второ набор 2008, което промените ще засегнат, но ще зная за тях навреме. И не само аз, а и учителите, които ще ѝ преподават и ще се съобразят с тях.

# 413
  • Мнения: 99
За тези, които се възмущават, че се опитваме да прехвърлим промените само на техните деца.

Промени ще има и трябва да има, но трябва да са обмислени, обсъдени, адекватни и въведени навреме, а не от днес за вчера.

За протокола - освен дете набор 2005 имам и второ набор 2008, което промените ще засегнат, но ще зная за тях навреме. И не само аз, а и учителите, които ще ѝ преподават и ще се съобразят с тях.
И аз съм така голямата е 2005 набор,а малката е 2008 набор.

# 414
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 094
И аз така с момичетата - 2005 и 2008. Но имам и един с още по-неизвестна ученическа НВО - съдба - 2015 Simple Smile

Мисля, че трябва да плащат вредни или лабораторни пари на нашия набор. Толкова експерименти минават и ще минават, че все нещо трябва да спечелят Simple Smile

# 415
  • Мнения: 852
Обедна шега приемате ли? И шегата: Що не отнесем всички тези въпроси лично до премиера на републиката, та той лично да привика м-р Вълчев и да му влее ум и разум?

# 416
  • Мнения: 4 146
Това е смешна и детска реакция. Напротив, промените са необходими за цялото образование и въвеждането им за идващите набори даже може да е положително. Но искам да Ви питам, Дъждец, ако 1-2 години детето Ви е изучавало даден предмет по програма, одобрена и въведена и точно на прага на кандидатстването му сервират, че сега, ей така без учебник и нещо черно на бяло, ще му преподадат някакви неща със задна дата, които после ще му включат в нвото, нищо, че не са изучавани като хората, ок ли ще сте? Всъщност проблема тук не е в самите промени, сред които може да се окаже, че има доста разумни, проблемът е в промяната по средата на степента за децата в заварено положение и дори и тези промени да са добри и положителни, те категорично ще навредят на децата от набори 2005 и 2006.

Не, че нещо, НО:
така постъпиха с миналогодишния набор. Не знам дали осъзнавате, че не сте вие първи, преди вас стартира с промяна предходният на вашия набор. Сегашните осмокласници. Та на тях им се наложи да взимат материал, който дори не беше обхванат в учебник, печатаха някакви притурки и се опитваха да го сместят в година, в която едва имаше време за БЕЛ и МАТ. Сегашните осмокласници са и първи на пангара с промените в гимназията и реално се движат на сляпо-какво предстои абсолютно никой не знае-чакаме. Та по-добре да го знаете днес, в началото на 7 клас, отколкото да ви го спуснат ей така, а и занапред да ви вдигат рамена и да не се знае кое и как ще е.
Вреда, вече нанесена огромна, има в цели поколения. Миналогодишния набор съм убедена, че не знае, просто пропусна цял един раздел по много предмети-например Европа по география. Това беше допълнителен материал, спуснат им, защото направили пък промени и вкарали разни други неща в 5 клас, та спешно трябваше и 7 клас д го минат.
Всяка година промяна също не е ок. Налучкват ли, какво правят вече не ми е ясно, но ми стана ясно едно-в МОН са хвани единия-удари другия.

# 417
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 28 094
Ще каже човек, че се намираме във вековете на големите открития във всички области, че да се налагат постоянни промени. Толкова неграмотни ли излизахме преди години?!

# 418
  • Мнения: 4
Намираме се във вековете, в които трябва да се отчита "ние правим нещо", и да се плащат едни пари - за нови учебници, помагала и т.д.
Това "правим нещо" никак не е обвързано с по-добри резултати на засегнатия контингент.

# 419
  • София
  • Мнения: 6 308
smetanapalata, не разбрах постът ти аргумент за приемането на промените ли е? Искаш да ни убедиш, че щом  за предишен набор са влезли в сила някакви недомислици, то задължително трябва да се осигурят такива и за следващите? И то със задна дата.

Общи условия

Активация на акаунт