СЕДМИ клас – 9 – Време е желания да заявим (18.06.2018–24.06.2018)

  • 72 188
  • 1 110
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 3 244
Мярнах някъде ( даже се опитвах да го намеря пак, но безуспешно), че има идея примерно ДЗИ по математика като профилиращ да е с по-висока трудност, отколкото ДЗИ по математика по желание ( т. е. трети или четвърти ДЗИ), като това се отнасяше за всички предмети.
Опитвам се да осмисля това, но не ми се получава днес мисленето. Кажете сега къде греша, моля.
Бях останала с впечатление, че за втори/трети/четвърти ДЗИ ще може да се избира само между четирите профилиращите предмета, които се изучават в 11 и 12 клас. Примерно паралеката АЕ/НЕ/мат/гео (има такава паралелка, бях в шок от комбинацията мат+гео, но това е друга тема) в 12 клас държат ДЗИ по БЕЛ (това е ясно), а втори ДЗИ може да е само по някой от трите НЕ/мат/гео, а не както до сега от списък предмети. Избираш МАТ - това сега прави ли го от "по-трудните" , защото е профилиращ? И как изобщо може да си се явил на мат, ако не ти е бил профилиращ, нали не може да избираш други предмети, освен профилиращите?
И ако до тук логиката е вярна, не следва ли, че различен по трудност ДЗИ може да има само по БЕЛ - за тези, за които е "профилиращ предмет" (от изучаваните в 11-12 клас) да е по-труден, а за всички останали - шир-потреба, образно казано?

# 166
  • София
  • Мнения: 7 682
......
И аз от 3 години чета тук безкрайни тъпотии и питане по 1001 пъти за едно и също елементарно (за мен нещо), ама си трая - нали темата е и за взаимопомощ.
Няма нужда да се правим на велики и безсмъртни, щото утре някой друг може да е в същото положение !

В този ред на мисли, Дидева трябва да ни е направила на дроб-сърма. Hug

# 167
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Биби, права си, но датите на записване бяха известни още миналия август. И ако една година преди това не си планирал нещата (щото от Лондон до София са само 2 ч), става въпрос за приоритети или за липсата на такива. Ей за това се ядосва Дунди. Възможности винаги има, стига да има и желание.

# 168
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462
 Аз съм се поставила в обувките и на двете страни, затова е и коментарът ми, съответно и съм дала идея на жената какво може да направи.  Wink
 Просто е хубаво и тя да преосмисли тона си, който също е доста груб и пренебрежителен, все едно само тя няма възможност да излиза от работа когато си поиска, понеже е в чужбина, а тези у нас могат да си правят каквото си поискат. Това е подразнило дамата с по-острия коментар и има защо. Simple Smile Т.е. хубаво е и тя да си преосмисли начина на изразяване и отношението към хората.  Grinning

А, аз съм щастлива, че съм лентяй и нямам такива грижи!  Mr. Green

# 169
  • Мнения: X
Опитвам се да осмисля това, но не ми се получава днес мисленето. Кажете сега къде греша, моля.
Бях останала с впечатление, че за втори/трети/четвърти ДЗИ ще може да се избира само между четирите профилиращите предмета, които се изучават в 11 и 12 клас. Примерно паралеката АЕ/НЕ/мат/гео (има такава паралелка, бях в шок от комбинацията мат+гео, но това е друга тема) в 12 клас държат ДЗИ по БЕЛ (това е ясно), а втори ДЗИ може да е само по някой от трите НЕ/мат/гео, а не както до сега от списък предмети. Избираш МАТ - това сега прави ли го от "по-трудните" , защото е профилиращ? И как изобщо може да си се явил на мат, ако не ти е бил профилиращ, нали не може да избираш други предмети, освен профилиращите?
И ако до тук логиката е вярна, не следва ли, че различен по трудност ДЗИ може да има само по БЕЛ - за тези, за които е "профилиращ предмет" (от изучаваните в 11-12 клас) да е по-труден, а за всички останали - шир-потреба, образно казано?
Можеш да се явиш на два ДЗИ по избор.
Чл. 135. (1) По свое желание зрелостникът може да положи и до два допълнителни държавни зрелостни изпита по избрани от него учебни предмети измежду учебните предмети Български език и литература,
Чужд език – английски, френски, немски, италиански, испански или руски, Математика, Информационни технологии, Физика и астрономия, Биология и здравно образование, Химия и опазване на околната среда,
История и цивилизации, География и икономика и Философия.
(2) В случай че избраният учебен предмет по ал. 1 е изучаван от ученика като профилиращ, държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет, изучавано в избираемите учебни часове във втория гимназиален етап на средно образование.
(3) В случай че избраният учебен предмет по ал. 1 не е изучаван от ученика като профилиращ, държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание, изучавано в задължителните учебни часове в средната степен на образование.
(4) Зрелостникът може да положи допълнителен държавен зрелостен изпит по учебния предмет Български език и литература само ако е изучавал учебния предмет като профилиращ. Държавният зрелостен изпит се полага върху учебното съдържание от задължителните модули на профилиращия учебен предмет.

# 170
  • София
  • Мнения: 7 682
И аз имам разни въпроси, относно тежестите на едното и другото ДЗИ, но ще питам другата седмица, да не разводняваме темата с оценките от свидетелствата. Innocent

# 171
  • Варна
  • Мнения: 11 340
Благодаря ви, момичета, наистина, важното е, че всичко приключи благополучно! Sparkling Heart (ох, липсват ми старите емотиконки, тези са толкова безизразни!).

hriss, да в същото СУ сме, "в" клас. Улучихме ли се?

Свидетелството го има качено, иначе оценки с страницата за кандидатстване няма.

Смятам да подавам онлайн и аз, не виждам защо да си губя времето в чакане на опашки, представяне на документи и писане на номера и специалности. Кога мислите да подавате заявлението - още утре ли?



# 172
  • София
  • Мнения: 11 092
Благодаря ви, момичета, наистина, важното е, че всичко приключи благополучно! Sparkling Heart (ох, липсват ми старите емотиконки, тези са толкова безизразни!).


Шоки, аз използвам старата версия, новата не ми харесва  Mr. Green

# 173
  • Мнения: X
Към момента в ЗПУО и Наредбата за оценяването не откривам информация да са с различна тежест.

(7) Наред с окончателните оценки по ал. 1 в дипломата за средно образование се вписват в точки и в оценки и резултатите от успешно положените държавни зрелостни изпити по чл. 134 и 135 ЗПУО.
(Sunglasses Резултатите от държавните зрелостни изпити по ал. 7 по желание на зрелостника може да се трансформират в оценки по скалата за оценяване, определена в European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS), и да се запишат в европейското приложение към дипломата за средно образование.

По чл. 134 са двата задължителни ДЗИ, а по чл. 135 - тези по желание.

# 174
  • София
  • Мнения: 7 682
Само на мен ли ми се струва безсмислена, при така установен изход в 12 клас, всеобщата ни истерия тук, за добри, изискващи училища със сложни езици и науки?  Това ли целта, да приравнят специализираните училища към кварталните?  
Някак си, все по-логично ми звучи, детето да остане в по-обикновено училище, за да докара добра диплома. На финала, без друго, всички пак са по уроци.

# 175
  • София
  • Мнения: 6 919
Само на мен ли ми се струва безсмислена, при така установен изход в 12 клас, всеобщата ни истерия тук, за добри, изискващи училища съссложни езици и науки?  Това ли целта, да приравнят специализираните училища към кварталните? 
Някак си, все по-логично ми звучи детето да остане в по-обикновено училище, за да докара добра диплома. На финала, без друго, всички пак са по уроци.
Аз пък разбрах точно обратното - обсъжда се, ако мат. е профилиращ предмет, матурата да е по-трудна и оценката от нея да се зачита за прием в университети. (примерно).

# 176
  • Мнения: X
hriss, да в същото СУ сме, "в" клас. Улучихме ли се?

Да VII в Wink . Аз ще подавам на място утре, това е единствената ми възможност от всички обявени дни.

# 177
  • София
  • Мнения: 7 682
bibi, и моята логика е такава, но тогава не би ли следвало, ДЗИ по профилиращ предмет и предмет от списък общообразователни, да е с различна тежест?

# 178
  • София
  • Мнения: 3 244
Дидева, благодаря! Не знам от къде ми дойде тази заблуда (но в степен на пълна убеденост), че изборът за втори ДЗИ е сведен до профилиращите предмети само. Явно все пак не е проблем дете да реши да се яви на химия, примерно, без да е имало в профила си такава насоченост. Друг е въпросът, че различната сложност на изпита за профилиращ/непрофилиращ предмет би следвало да има значение при зачитане на оценката от университетите. Което обезмисля явяването на предмет, който не е профилиращ, след като тази ДЗИ няма да служи за нищо...
А може и да не е така, детето решава да учи медицина, готви се по химия и биология, но нито един от тези предмети не му е профилиращ. Но избира ДЗИ по химия, явява се (за него е "лесният вариант изпит", защото не му е профилиращ) и изказва висока оценка, която му повишава дипломата. Е, после ще си се явява на химия и биология в университетите, в които ще кандидатства, но пък няма да се готви и по трети предмет (втори ДЗИ), за да има и висока диплома. Изяснява ми се картинката май вече Simple Smile

# 179
  • Варна
  • Мнения: 11 340
Благодаря ви, момичета, наистина, важното е, че всичко приключи благополучно! Sparkling Heart (ох, липсват ми старите емотиконки, тези са толкова безизразни!).


Шоки, аз използвам старата версия, новата не ми харесва  Mr. Green

Аз свикнах с новата, долу-горе, но емотиконките наистина много ми липсват. На зеленото човече в поста ти му се зарадвах като на стар приятел. Ще взема да си ги копирам някъде и да си ги ползвам...

Предполагам, че докато не излязат допълнителните менюта и не почнем да редим, няма да е съвсем ясно, но разбрах, че вече няма да се попълват като отделни паралелки допълнителните подразделения с профилиращи предмети. Например, във IV-та няма да има 9 отделни паралелки, 4 от които са с ФЕ и АЕ + допълнителни профилиращи, 4 с ИЕ и АЕ + допълнителни профилиращи и 1 с ФЕ и ИЕ, а ще са 3 желания само - ФЕ и АЕ, ИЕ и АЕ и  ФЕ и ИЕ. Така поне ни обясниха.
Т. е., оттук следва, че изборът на профилиращи предмети се предвижда да стане на по-късен етап, а не сега.

Общи условия

Активация на акаунт