Американски колеж - дванадесета тема

  • 62 702
  • 752
  •   1
Отговори
# 240
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Не разбрах разликата между СОУ и ОУ.
Детето ми не е ходило на курсове и е от ЧУ.
Летвата за изпита е 2:1, или 2.5:1. Всеки, който не е влязъл, просто не е за там. Причините са без значение - неиздържливост на стрес, липса на логическо мислене и т.н.

Мен от администрацията отново ме вбесиха. Няма токова "калинки" просто... И телефоните бяха заети. Аз специално ги нагрявах поне 20 мин без резултат. Усещането, че не аз им купувам услугата, а съм им длъжна, се затвърждава. Бясна съм им.

# 241
  • софия
  • Мнения: 5 147
Права си Рос, трябваше да уточня-от квартално ( казвала съм и друг път -селско)  Основно Учили]е, без никакви профилиращи екстри. И да, мoже би си права, детето беше отличничка в класа и вероятно и без подготовката за АК щеше да де справи добре на матурите! Пoне съдейки по класа и-всички масово ходеха на курсове за НВО и все пак резултатите съвпаднаха с представянето на децата през годината в училище.
Аз съм казвала и преди-абсурд беше да си помисля да останем без подготовка за изпита в Колежа! Толкова голямо беше желанието, че не можех да си помисля, че няма да съм направила всичко нужно като родител да помогна на детето си да премине през кандидатстването!

Извинявайте, пиша през телефон Sad

ОУ - основно училище, до 7 клас.

Последна редакция: пт, 29 юни 2018, 20:55 от Амели

# 242
  • София
  • Мнения: 5 452
Тинки, с какво те ядоса администрацията?

# 243
  • София
  • Мнения: 4 440
  И на мен ми е интересно, с какво са сгафили от администрацията.
  Да си призная, предпочитам да разбирам за проблемите и решенията им или поне реакцията към тях, отколкото само безкрайни хвалебствия.

# 244
  • Мнения: 5 425
Права си, лельо Огг,
А ти какви проблеми имаш с колежа?

# 245
  • Мнения: 3 008
Права си Рос, трябваше да уточня-от квартално ( казвала съм и друг път -селско)  Основно Учили]е, без никакви профилиращи екстри. И да, мoже би си права, детето беше отличничка в класа и вероятно и без подготовката за АК щеше да де справи добре на матурите!


Съвсем не казвам това. Simple Smile
Браво на детето ти, но то е изключение!

Определено нямам доверие на подготовката в масовото ДУ. Тук таме има Учители по призвание и душа. Поклон пред тях. Но масово картинката в кварталните училища показва, че без допълнителна подготовка, си в девета глуха. Тук идва вече преценката на родител, когато се чуди между АК и другите училища. Защото формата на изпита е различен- къде какви усилия да се вложат.


И да се допиша:
Нормално е, когато има родители на 800 деца, и са там за 5 години да има недоволства. Не би било нормално да няма такива.
Накарахте ме да се замисля за какво съм недоволствала.
За дългите опашки пред кабинетите по време на родителска. По БЕЛ ми се налагаше да изчакам. На другите места, като видех опашките и си тръгвах. По математика направо ги съжалявах. На 2-3 родителски съм ходила за целия период, добре че не ми се налагаше да са повече. Дано са намерили начин да го решат този проблем.

Последна редакция: пт, 29 юни 2018, 23:07 от rosss

# 246
  • София
  • Мнения: 4 440
Права си, лельо Огг,
А ти какви проблеми имаш с колежа?

  Трябва ли да имам проблеми? Има неща, които не ми харесват. Може да са част от чуждата система, с която не съм свикнала, може да са и благодарение на конкретен учител. Избягвам да си правя изводи за момента, защото не съм имала достатъчно дълго време досег с колежа. Интересно ми е да чуя обективната преценка на хора с повече "стаж" там.
   Наясно съм, че за някои може всичко да е перфектно в колежа и това да е абсолютно единствения и правилен начин, по който се случват нещата. Хората обаче рядко виждат само в бяло и черно. Нюансите са интересни и те дават пълната картина.

# 247
  • София
  • Мнения: 16 510
Ако се доверя на преценката на сина си, "неперфектните" аспекти са все в българския учителски състав. На последния файнъл по биология  е имало толкова спелинг и смислови грешки, че децата са видяли зор да разберат какво точно се пита.

В Колежа има онлайн система за оценяване на учителите от учениците. Затова смятам, че за ръководството не е тайна кои учители не са на достатъчна висота.

# 248
  • Мнения: 851
В Колежа има онлайн система за оценяване на учителите от учениците. Затова смятам, че за ръководството не е тайна кои учители не са на достатъчна висота.
Тона е чудесно. А има ли реакция от страна на ръководството към тези учители?

# 249
  • София
  • Мнения: 5 452

На последния файнъл по биология  е имало толкова спелинг и смислови грешки, че децата са видяли зор да разберат какво точно се пита.


Има ли вероятност да се предприемат корективни действия занапред след такъв фал? Уведомено ли е ръководството?

# 250
  • София
  • Мнения: 16 510
Това, което чух лично с ушите си, беше, че търсят учители, с които да ги сменят. Не знам, обаче, дали нямат някакви квоти за пропорция местни (български) и англоезични по рождение учители - това което виждам в момента е 50:50. Иначе някъде февруари Юинг и Ангелова обикалят учителски job fairs из Щатите да рекрутират.

П.С. За файнъла по биология не съм уведомявала аз ръководството: мисля, че е крайно време синът ми да се научи да го прави сам, вече е голям. Иначе той е много лежерен, вероятно "добре възпитан" от българските училища преди АК и той лично с учителите и техните недостстъци проблем няма, аз съм "онази с проблемите".  Доколкото ми обясни, на файнълите те са с квестори, а "титулярната" биоложка обикаля по стаите, та и квесторите, и биоложката знаят за проблема. А дали е стигнал на по-високо равнище не съм разпитвала.

Последна редакция: сб, 30 юни 2018, 10:31 от Sharky*

# 251
  • Мнения: 5 425
Права си, лельо Огг,
А ти какви проблеми имаш с колежа?

  Трябва ли да имам проблеми? Има неща, които не ми харесват. Може да са част от чуждата система, с която не съм свикнала, може да са и благодарение на конкретен учител. Избягвам да си правя изводи за момента, защото не съм имала достатъчно дълго време досег с колежа. Интересно ми е да чуя обективната преценка на хора с повече "стаж" там.
   Наясно съм, че за някои може всичко да е перфектно в колежа и това да е абсолютно единствения и правилен начин, по който се случват нещата. Хората обаче рядко виждат само в бяло и черно. Нюансите са интересни и те дават пълната картина.

Нищо не е перфектно на грешната земя. Колежа не прави изключение, разбира се. Не знам дали хората виждат в черно и бяло, но съм виждал маса примери, в които нещата се пресилват и изопачават, за да служат в подкрепа на една или друга кауза. Избягвам да давам храна на такива постмодернистични деятели. Виждал съм разрухата, която оставят след себе си. Виждал съм и как идеалното убива доброто, а добрите намерения водят СМГ по дяволите. Не желая да гледам повторението в АК. Защото ние родителите, в борбата за тесните си интереси пренебрегваме нюансите в картината.

Ето един пример от мене:
Малкият почти завърши с 5 по информатика. При положение, че на всички тестове, контролни и т.н. има 120%
Но поведението му е двойка. Лош учителка, няма да го обичаме!
А какво да направи жената, като младежа си играе електронни игри на компютъра в лаба по време на часа?
Да му направи забележка, а не да му смъква оценката. Що за педагог! Мда - правила е. Неведнъж. Не са хванали дикиш. Лош младеж - да се натупа за пример!
Да, ама той от скука - сдипля си задачата за 1/3 от времето и после скучае. А той мрази да скучае! Къде е учителката да му обърне специално внимание? Лоша даскалица - няма да я обичаме!
Да, ама тя има още 20+ дечица да пасе? И задачите са предварително подготвени и не могат да се допълват лесно в движение (проблеми в сигурността, оценяването и т.н.). Лош, лош, лош преподавател - избрал е калпава система. Мдам, ама тази е безплатна, а другите струват мноооого пари. Отвратителен колеж - ние му плащаме, а те минават по тънката лайсна.
Плащаме, ама около 1/5 от реалните разходи за обучението. Останалите идват от дарения. А сегашните такси ни се виждат тежки …
И т.н.
А учителката по информатика си я обичаме. Щото не я мързи и не я е страх да ни натупа, ако това е нужно за правилното ни израстване. И щото ни дигна поведението на терца, та вързахме шестица за годината Grinning Мда.

Накратко - сериозни проблеми в колежа не виждам. По-малките не се решават с клюки по форумите, а със съвместна работа между учители и родители. Подходящ механизъм е създаден, но малко родители си дават зора или отделят времето да го ползват. Ако някой родител иска да свери часовника си по конкретен проблем го излага във форума, където проблема го оглеждат, обсъждат и анализират до припадък. F2F се споделят повече детайли от кухнята.
Всичко върви нормално...

Последна редакция: сб, 30 юни 2018, 17:39 от Ezhko

# 252
  • Мнения: 3 008
Напоследък ми се струва, че разширяват българския преподавателски състав!
И явно биологията им куца в избор на преподаватели.
Преди по биология си бяха все чужденци. И единия от двамата учители в АК, чието преподаване не ми е харесало, беше по биология

# 253
  • софия
  • Мнения: 5 147
Имат анонимна форма за оценяване на учителите от учениците! Лошото, лично според мен, е че учениците не дават истинската си оценка. Просто си мисля, че в момента на оценяването щраква някаква снисходителност в тях, каквато и критика да е имало е останала в миналото, та отговарят безобидно в скалата. Съответно няма особени "драми".

# 254
  • София
  • Мнения: 16 510
Синът ми пък поставя под съмнение анонимността ѝ, което е наистина смешно.

Последна редакция: сб, 30 юни 2018, 12:37 от Sharky*

Общи условия

Активация на акаунт