СЕДМИ клас–10–Заявленията са темата-в гнездо или в системата (25.06.18-01.07.18)

  • 61 867
  • 919
  •   1
Отговори
# 450
  • София
  • Мнения: 7 673
130 са си много. Моят беше болен, почти целия февруари, от онзи гаден вирус. Ми пак не можа да ги направи и 100. Май със 73 завърши. Не съм го спирала преди матурите от училище, просто прецених, че ще е безсмислено, щото по цял ден щеше да лешпери. Пролетта имаше случка в училище, заради която можеше да го спра няколко дни, но и тогава прецених, че ще е по-добре за него да е сред себеподобни. Но не спазвам строго правилата. Имало е случаи, в които съм писала бележка по домашни причини, за ден. Когато го виждам, че не е в кондиция, натрупал е умора и т.н. Бележки за измислени болести не взимам от суеверие. Обаче и те са хора. Нормално е, дори да не са болни, да не се чувстват ок. Ние имаме 20 дни отпуск в годината, но можем да си ги вземем, когато пожелаем.

# 451
  • Мнения: X
Отсъствията могат да са и по други причини, не само заболяване. Но наличието на 130 отсъствия невинаги означава дете в риск от отпадане от образователната система, особено ако са по уважителни причини. Затова е дадена възможност на училищата за преценка. 40 неизвинени вече доста по-сериозен индикатор.

# 452
  • На черешата
  • Мнения: 8 394
Близнаци е, аз съм рогато. Joy
И представи си, изкарваме извън нерви.

# 453
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Торнадо, а дали детето просто не си страда? Защо просто не си поговорите?

Моето, като оставим, че е една глава по-висок от мен, няма пуберски прояви. Близки сме, много си говорим. Все още търси активен контакт с мен и мъжа ми. Но се е случвало и заедно да си мълчим, гушнати. Все още са си деца.

# 454
  • София
  • Мнения: 7 673
Цитат на: lorenca link

Облачна, виж колко различно реагират Simple Smile
Мълчаливият протест и непукизъм са ужасни.


Мда, аз предполагам, че бих била сериозно манипулирана. Такава съм, че не знам аз дали ще издържа и дали няма да развея бялото знаме, колкото и невъзпитателно да е.

# 455
  • Мнения: 5 160
Манжелка, писах горе до облачна - момчетата са друга бира. Хубаво е да започнат да си отстояват в един момент.

# 456
  • На черешата
  • Мнения: 8 394
Когато не е във фаза говорим много. С баща и сме разведени малко повече от 8 години, тя често и спи при мен. Това поведение е от около година и малко. И не, нищо не се е променило в живота ни.

# 457
  • Пловдив
  • Мнения: 10 450
Когато не е във фаза говорим много. С баща и сме разведени малко повече от 8 години, тя често и спи при мен. Това поведение е от около година и малко. И не, нищо не се е променило в живота ни.
Все едно аз го пиша. Моята не хареса ли нещо, не го попипва. Ако не хареса учителя, също. По този повод е скарана с физиката. И е рогато - Козирог.

# 458
  • Мнения: 4 145
Отсъствията могат да са и по други причини, не само заболяване. Но наличието на 130 отсъствия невинаги означава дете в риск от отпадане от образователната система, особено ако са по уважителни причини. Затова е дадена възможност на училищата за преценка. 40 неизвинени вече доста по-сериозен индикатор.

Точно така е. Има деца, които пътуват по турнета с танцови състави. Има деца-състезатели, които отсъстват за лагери и състезания. Т.к. у нас няма изградена структура за такъв тип деца (спортното училище не покрива тези случаи), остава по преценка на училището да подаде в риск ли е такова дете или не е. Много често тези деца са отлични ученици освен всичко, и често носят медали и купи, с което самото училище се кичи и има позитив от наличието на такъв ученик (отсъстващ по подобни причини). Учението не куца на такива деца, напротив, доста по-организирани са и ако има статистика съм почти убедена, че всъщност са отличници.

По темата с отсъствията, в нашето училище отсъстваше голяма част от учителския състав. По уважителни причини-обучение. Т.е. нямаха и часове дори често. Учебници в 7 клас не помня кога връщахме, но също към този момент бяха върнати и учебен процес нямаше. Сега в 8 клас е същото, един заминал преди 3 седмици учител, един заминал миналата седмица, един оформил ги отдавна и им казал-не идвайте (първи часове имат с него, да се наспели), то остана един учител, който пък ги помъкна на екскурзия.

# 459
  • Мнения: 174
dundi73, съвсем ме отчая. Не знам как ще го издържа това. Решава, казва и приключва. Без викове, без крясъци, без сълзи, но непреклонно. Не вярвах, че дете е способно на такова нещо. И няма сила, наказание или заплаха, която да я накара да отстъпи. Пробвала съм да и спра всичко желано и харесвали, ама наистина всичко, без резултат. Две седмици става, отива на училище, прибира се и ляга. Не си е показвала носа навън, нямаше телефон, интернет и каквото се сетиш и пак нищо. Навива си аларма, става сама, няма добро утро, няма нищо. Прави си сама закуска, яде, излиза. След училище директно вкъщи и ляга, гледа тавана два часа, къпе се и ляга. Не говори с никого, не прави нищо и така ден след ден. Говоря и, лежи о не дава признак, че чува. Развикам се, продължава да лежи и да не дава признаци на живот. И сега е пак така, какво съм се впрегнала с това училище, ще я приемат някъде. Толкова е упорито и има близо, че...С балета беше така, посвети му толкова години, каза-край и приключи. Напусна училището и не иска и да чуе повече. Как се живее с такова дете?
Торнадо, ах как ми прилича на моя малкия, той е още на 10, но все едно за него пишеш. Вече се убедих, че заплахи, наказания и скандали не само, че не действат, но става по-зле. Разбира само от спокойно и тихо говорене и гледане в очите. Откачи ми се ченето от приказки и обяснения кое е по-доброто за него, после усещам как размишлява, а след това подканям няколко пъти. Това действа, също и задаването на въпроси /много обича и веднага проблясва интерес в очите му/. Просто при него с натиск, заплахи и изнудване - не става. Само с добро. Но в крайна сметка, той ме научи на много неща, на моменти си мисля колко е мъдър:)

# 460
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
120 може да са достатъчни, но  може и да са крайно малко.
Моля имайте в предвид, че са много в обичайна ситуация.
Ако детето е с вид хронично заболяване - това е недостатъчно.
Имали сме 120-130 дори може би повече отсъствия.
Имаме периодична треска и нищо не може да с енаправи.
Може да отсъства 20-30, може и много повече...
Важното е това да не стане бич за такива деца с редки и хронични заболявания.

# 461
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 462
 То затова има преценка и от училището дали е проблем. Моят син е с мигрена и понякога се случва да си тръгне от училище по-рано (те си го пускат защото придобива мъртвешки вид) или изобщо да не отиде, като най-често просто се обаждах на класната, че го боли глава и няма да отиде. Та, в повечето случаи изобщо не сме давали никаква бележка, особено ако е за някой и друг час, друг път съм писала по домашни причини и много рядко сме взимали от лекарката. Не знам при други деца с подобни проблеми как е, ама на нас проблем не са ни правили, но пък в неговото училище родителят е длъжен да се обади ако детето ще отсъства, както и класната звъни ако детето отсъства да пита за причината. 

# 462
  • София
  • Мнения: 18 685
Естествено, че няма. Много буквално се приемат нещата. Разум трябва да има в цялата работа.

# 463
  • Мнения: 4 145
Това е един много сериозен проблем при нас. Няма доказана мигрена, но от ежедневието в училище-шум, прах, викове, блъскане е с перманентно главоболие. Като казвам перманентно, това значи от 2 час нататък следва да търпи и да изкара учебния ден със усилващо се главоболие. Стига се понякога до позиви за повръщане от главоболие. Отминава на около четвъртия час след приключване на учебния ден. Задължително е включен спорт след учебни занятия, за да може да отпусне, това помага много. Най-много за това главоболие допринася високото ниво на шум в училище. Ако процесът минава в сравнителна тишина и спокойствие-този проблем напълно отсъства. Само че, класовете са големи, шумни често (дори в час), става надвикване, в коридорите е ала джунгла, блъскане и викане, кънти. И ей ти проблем. Но си е наш проблема, масата не са така, не им пречи това. За този дискомфорт също не са правени отсъствия, докато има учебен процес детето стиска зъби. При липса на учебен процес нищо не може да ме убеди, че трябва да си го причинява.

# 464
  • Варна
  • Мнения: 2
Това е един много сериозен проблем при нас. Няма доказана мигрена, но от ежедневието в училище-шум, прах, викове, блъскане е с перманентно главоболие. Като казвам перманентно, това значи от 2 час нататък следва да търпи и да изкара учебния ден със усилващо се главоболие. Стига се понякога до позиви за повръщане от главоболие. Отминава на около четвъртия час след приключване на учебния ден. Задължително е включен спорт след учебни занятия, за да може да отпусне, това помага много. Най-много за това главоболие допринася високото ниво на шум в училище. Ако процесът минава в сравнителна тишина и спокойствие-този проблем напълно отсъства. Само че, класовете са големи, шумни често (дори в час), става надвикване, в коридорите е ала джунгла, блъскане и викане, кънти. И ей ти проблем. Но си е наш проблема, масата не са така, не им пречи това. За този дискомфорт също не са правени отсъствия, докато има учебен процес детето стиска зъби. При липса на учебен процес нищо не може да ме убеди, че трябва да си го причинява.
Здравейте , възможно е това да са причините за главоболието на вашето дете , но при нас малката ми дъщеря имаше подобни чести проблеми , проверявахме зрението и наличието на синузит  и се оказа второто като причина за честите силни главоболия . Надявам се да съм ви била полезна  Поздрави

Общи условия

Активация на акаунт