СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 668
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 160
  • Мнения: 4 886
107 СУ. Емблематичен!

# 2 161
  • София
  • Мнения: 7 669

Simple Smile Всички деца от класа, мечтаеха да е СУ, но за съжаление е само ОУ. Същият!

# 2 162
  • София
  • Мнения: 650
Най- високите резултати в Европа на матурите във формат PISA (нашето НВО е в същия формат) са на финландците. Тяхната образователна система е призната за най-добра и се копира в последните 1-2 години във Франция.
Там няма слаби и силни училища, всяко дете избира какво да учи и паралелките се сформират по желанията на децата. Но там учител се става по-трудно от лекар.
От австрийските си колеги знам, че Австрия, виждайки, че няколко поредни години е на последните места в Европа по резултати на PISA, решава да прави реформа и започва с многократно увеличение на заплатите на учителите. Да ама резултатите на децата продължават да спадат и обществото се настройва негативно към учителите.
В Канада общинските училища отдавна са за социално слабите, а родителите спестяват за образование откакто се роди детето.
Аз като гледам вървим по пътя на Канада.

# 2 163
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Катнадийн, разделение на можещи неможещи деца на база само НВО няма как да е релевантно, но е абсолютно невярно и това, че училищата по света са на еднакво ниво.. Ако бяха, нямаше хората да драпат да живеят в едикой си квартал (Великобритания) или да карат децата си  да имат определен успех, за да попаднат в по-добро училище за следващия образователен етап (Германия, Франция).

въпроса е на коя възраст се случва това разделение. За Холандия и Швейцария съм чула други неща.
Може би зависи какво и накъде ще гледаме

# 2 164
  • София
  • Мнения: 16 178
Аууу, какво сте направили с темата, бре? Flushed Оставих ви за една сутрин и сте я прецакали! Joy То "посредствени" и "елитни" деца, то "всяка жаба да си знае гьола", то чудо! Я марш към хладилника за бЕло! Joy

Ей ви още една история. Дядо ми, преди почти 100 години, е завършил гимназия с тройки - хаймана е бил. После си открил интересите, завършил "Медицина" в Мюнхен с отличие. И до ден днешен в родния му град, хора, родили се след неговата смърт, знаят кой е бил "Докторът" и говорят с респект за него.

Ние още не сме записани. Оказа се, че тънките ми сметки, да я запиша в Испанската, да взема документите за АК и да и дам шанс да мисли, хич няма да ми се получат. На резервите не е предоставен лукса да подадат документи за намаляване на таксата и докато чакат отговор - да мислят. До 9-ти /понеделник/ трябва да я запиша в Колежа, иначе губи мястото. До утре /петък/ трябва да я запиша в Испанската, иначе губи мястото. Тя се прибра сутринта и каза Испанската. Сега спи, че е легнала късно, станала рано и не може да мисли. Чакам я да се наспи и да каже окончателно. Съзнавам, че вероятно проблемът ми изглежда смешен на тези, които не са приети по първо желание, но аз, за пръв път от началото на кандидатската кампания, изгубих чувството си за хумор. Frowning1 Дори чакането на второто "Първо" класиране не успя да ме разклати. Joy

# 2 165
  • София
  • Мнения: 11 007

sanaka, никак не е смешен.... АК, дава повече перспективи, лично мое мнение, но щом детето е казало Испанската, май решението е взето  Mr. Green

# 2 166
  • София
  • Мнения: 6 893
Да, между другото, наскоро мъжа ми е пита, ако не му хареса в това училище, имаме ли опция да го преместим в друго от същия тип? Явно може, но не знам как. Няма да проучвам засега, да не дърпаме дявола за опашката Laughing
Инфо от старото у-ще: ако профилът съвпада, можеш да местиш и по време на годината. пример НЕГ с АЕ, може да отиде в 73-то  НЕ с АЕ, ако профилът е друг, трябва да се чака до края на годината. А как става всичко това - идея нямам. Зам.дир. на 125-то визираше връщане от СМГ в 125-то МАТ пар,  и явно допускаше по презумпция, че при тях места ще има.

# 2 167
  • София
  • Мнения: 5 781
sanaka, не са сравними АК и Испанската според мен. Дано грабне девойката този невероятен шанс!

# 2 168
  • Мнения: X
Инфо от старото у-ще: ако профилът съвпада, можеш да местиш и по време на годината. пример НЕГ с АЕ, може да отиде в 73-то  НЕ с АЕ, ако профилът е друг, трябва да се чака до края на годината. А как става всичко това - идея нямам. Зам.дир. на 125-то визираше връщане от СМГ в 125-то МАТ пар,  и явно допускаше по презумпция, че при тях места ще има.
Да вземат да прочетат наредбите ли....
Чл. 106. (1) Учениците може да се преместват, както следва:
.................
2. от VII до Х клас включително - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок;
3. в XI клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия;
4. в XII клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на първия учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия.

# 2 169
  • София
  • Мнения: 1 084
Добре де, Аниника, извини ме, ама  "такива неща" станаха и с други деца, пък ги приеха на исканото от вас място. Да, задачата беше неточна, но не цялата , а нейно подусловие само... Ако човек не реши само него, пак ще влезе в СМГ. И тази година е така, 24-та задача (макар да няма неточности в нея) не е решена изцяло от всчики приети в СМГ, но е било достатъчно останалото да им е  изцяло вярно. Не защитавам МОН, боже опази, нито сътворените от него простотии, но да се вменявава, че само заради сгрешеното подусловие е възпрепятстван приемът, не е редно... Орязват те с 5 точки за прословутата подточка на 24-та, имаш примерно 83  по БЕЛ ( и нагоре) и пак си вътре, макар и на второ..

Да, само дето са решили задачата с питагоровата теорема, която се учи само в смг. Да ти кажа в душата и остана болка. Тази година си разпечата нво-то, реши го без грешка, защото го проверявахме двете. Така, както имаше 100 точки на предишните тестове. По бел имаше 88 точки. Както и да е.
Докато проверявахме задачите на една от тях имаше отговор и половин или една точка на въпрос, който не е зададен, сега не мога да си спомня на коя, но беше от първи модул. Има ли такова нещо?

# 2 170
  • Мнения: 502
Да, между другото, наскоро мъжа ми е пита, ако не му хареса в това училище, имаме ли опция да го преместим в друго от същия тип? Явно може, но не знам как. Няма да проучвам засега, да не дърпаме дявола за опашката Laughing
Инфо от старото у-ще: ако профилът съвпада, можеш да местиш и по време на годината. пример НЕГ с АЕ, може да отиде в 73-то  НЕ с АЕ, ако профилът е друг, трябва да се чака до края на годината. А как става всичко това - идея нямам. Зам.дир. на 125-то визираше връщане от СМГ в 125-то МАТ пар,  и явно допускаше по презумпция, че при тях места ще има.

В 125-то дори и да е пълна паралелката, ще пуснат специално допълнително място за дете от СМГ Joy

# 2 171
  • София
  • Мнения: 6 893
Инфо от старото у-ще: ако профилът съвпада, можеш да местиш и по време на годината. пример НЕГ с АЕ, може да отиде в 73-то  НЕ с АЕ, ако профилът е друг, трябва да се чака до края на годината. А как става всичко това - идея нямам. Зам.дир. на 125-то визираше връщане от СМГ в 125-то МАТ пар,  и явно допускаше по презумпция, че при тях места ще има.
Да вземат да прочетат наредбите ли....
Чл. 106. (1) Учениците може да се преместват, както следва:
.................
2. от VII до Х клас включително - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок;
3. в XI клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на всеки учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия;
4. в XII клас - не по-късно от 30 учебни дни преди края на първия учебен срок по същия профил при условие, че задължителните профилиращи предмети са еднакви или по същата специалност от професия.

Може би е имала предвид "без приравнителни", щото ако езикът е друг в 8 клас ?! (импровизирам Simple Smile )

# 2 172
  • София
  • Мнения: 3 226
Хора, моля ви, чета и не вярвам на ушите си! Няма по-лесни и по-трудни решения! Няма маловажни и по-важни дилеми! Всеки, за собственото си дете иска да направи най-добрия избор. Всички се опитваме цяла година на усетим накъде повяват колебанията на децата ни, в кое училище биха се чувствали "на място" и няма значение дали изборът е 91НЕГ vs 73СУ или 23СУ vs 44СУ.
Санака, огромна е дилемата, огромна, и хич не е маловажна. Сигурна съм, че знаете как да подходите към обмисляне на изборът, но пък и емоционално да е - каквото и да избере(те) ще е правилното Revolving Hearts

Подадохме заявление за второ, разходих младежа до 1АЕГ, въпреки, че не беше необходимо, ама нещо го е ударил на лентяйство, та да има малко съпричастност към процедурата! Попитаха го в коя паралелка е клласиран, за да го намерят в списъка "Ъъъъ, в АЕ/ФЕ май беше...". Питат го за третия профил БЕЛ или МАТ, за да знаят..така де..в кой списък..."Ъъъъ, от къде да знам, МАТ сигурно, едва ли съм писал БЕЛ"... Едвам се стърпях да не му отвъртя един зад врата!

# 2 173
  • София
  • Мнения: 19 909
Ами не, не са решавали с Питагор, Аниника...

Аз пък шапка свалям на детето на Санака, че си държи на избора, дори и в нечии очи той да дава по-малки шансове и да е по-малко перспективен от Колежа. Каквото и да реши окончателно, пожелавам успех Simple Smile

# 2 174
  • Мнения: 305

Когато обаче има повече от един висок резултат от поредица олимпиади и състезания, едва ли може да се говори за стечение на обстоятелствата.
Значи да разбирам, че добрите резултати от НВО, Олимпиади, състезанието на НПМГ са чисто стечение на обстоятелствата?
Никой не е казал това. Изрично назад  (гарантирам за себе си) написах, че показва НВО и знания , да, но е въпрос и на късмет, на моментно състояние на детето, ако щете и на неправомерно преписване от хитреци..

Общи условия

Активация на акаунт