СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 653
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 145
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Не може тези с ниския бал да бъдат "изхвърлени" от системата. Трябва да бъдат ориентирани / пренасочени към професионални паралелки. Лошото е, че и голяма част от професионалните гимназии са на ниво, клонящо към нулата и тепърва някой ще се опитва да ги реанимира. В тях има прием, но накрая на обучението излизат абсолютно неподготвени хора.
За някои професии има търсене, но няма кандидати, нито желаещи да се научат.


Не съм съгласна!

И тук идва тъпотата на тези изпити - ако за последните години парите от изьзпити и прослеяване на преписване, бяха насочени към училищата след 8 клас - тя щаха да блестят.
И нямаше да се бъхтаме през Сф за едно тъпо даскало, щото всичките щяха да имат добри преподаватели и да са класа!

Ма не търсим първоизточника, примиряваме се и търпим!!!!
А трябва да махнем основата на проблем - лимитиранат бройка до 10 добри у-ща!
Та това е абсурдно! ако средното ни образование не стурува, за какво са ни университети? За къде сме????

# 2 146
  • София
  • Мнения: 9 007
Nice`
"
3. Насочване на детето в грешна посока. Пример: биология в НПМГ. Четете абревиатуарата, нали? В нея присъства думичката Ма-те-ма-ти-чес-ка. А то едвам скърпва тройки по математика. И вместо да насочи усилие да навакса пропуски с уроци по математика, ходи на такива по биология. И ето ти разпокъсаността на потока енергия, който следва да се вложи в БЕЛ и МАТ в седми клас. Накрая нищо. Ни НПМГ, нито добро училище с хуманитарен профил"

Ще коментирам само тази част
Не четете правилно абрувиатурата М-то е за Математика, П-то е за Биология!
Точно по тази причина деца, учители, родители се бориха за тази гимназия!

Таргет ни е, но ни бие по бал дете, което никак го няма по БЕЛ и Мат, въпреки уроците по тези предмети и липсата на такия по Биология.
Почти се класира за национален кръг на олимпиадата, след като бе изкарал безсънна нощ,  грижейки се за поредните си твари. ( детето е на близка, конкуренция в случая на моето)

Моето знае, че 6-те му по БЕЛ и Мат не са равни на някои негови приятели (други училища), но пък само се подготвя и по Биология и по Химия, че и по Физика, достатъчно, за да има възможността за труден избор кое да е първо в подредбата.
Това че не е идеален по родния си език, не му пречи да е перфектен по чужд език -въпрос на преподаване(доказателството е извънбългарско)

# 2 147
  • Мнения: 502
Хм, така хубаво течеше темата, ама наистина течеше с бели, розови и зелени цветове и изведнъж ... Мисля че отговорниците по белите цветове е редно да се вземат отново в ръце и да поставят нещата на мястото им Smile

А по отношение на разделянето на училища на свръх елитни, средно елитни ... дъра-дъра и накрая посредствени, ще ви споделя една ситуация от преди няколко дни: Дете на мои близки, което учи в суууууупер елитна столична гимназия се запознало покрай някакви извънучилищни проекти с 2 момчета от 127мо /лично аз нямам нито представа, нито наблюдения в/у това училище, моля да не оставате с грешна представа/ и ми казва следното: "Те сигурно са бойкотирали родителите си на НВОтата преди 2 години и затова не са могли да влезнат при нас, защото са много готини, умни и интелигентни деца".

Ами да, готините, умните и интелигентните деца ги има навсякъде, не са единствено и само контингент на на 5-10 училища. Тях ги създават родителите все пак, не директори, учители и т.н. И когато едно дете иска да постигне нещо, ще намери пътя, без значение къде се намира. Примери за това има колкото искате
Мами и татковци тук-там, нека си обичаме и подкрепяме децата, накъдето и да потеглят. Нека силата бъде с тях!!! Simple Smile

# 2 148
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.

Не съм съгласна!
Виждала съм мои колеги в ТУЕС, които не учеха редовно и не се справяха на изпити като "отличниците".
Но станаха страхотни професионалисти - просто имаха залитания по пътя!
Синът ми не му стуга за ТУЕС, но това не показва нищо - само че сега не е успял.
На запад мислят обратното - човек се учи от грешките си и тези грешки градят хора с истински характер.
Докато ние в БГ сме негативни и за нас грешката е само и единствено "клеймо" - той не става, тя няма да се справи...
Да бе! Живота ми показа, че колкото и да се справям - ако някой несправящ се, се вземе в ръце може и да те надмине и да му гълташ прахта, независимо колко се е провалял преди това!

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 11:44 от catnadeen

# 2 149
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Не е към никого, просто така.
Иначе, аз бях загледала ПГЕБ, обаче ни е далече и я писах на последно място.
Аз се ядосвам, че бала ни не е нито над 300, нито под 200. Някакво никакво. И всъщност трябва да влезем в училище със съвсем нисък бал. А исках да вдигнем нивото, поне една идея.😥😫
За какво давах всички тия пари за уроци!
Аз съм уверена, че мойто амбициозно диване ще се справи в клас с по-високи изисквания!

Ние ще изберем Дж Атанасов пред ФЕГ.
И да - парите ги дадох да се НАУЧИ детето.
Синът от 3 реално по бг сега се научи да пише, да мисли, да говори! Нямам думи колко добре похабих парите, макар да няма да идем в големия "елит"...защото не ни е там целта.
Ние целим нещо по-различно, е да искахме и елита ТУЕС, ма като не става това не ни променя целта.

Wink и това при все при детет дето не знае ко иска

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 11:45 от catnadeen

# 2 150
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.

Извинявайте, че се намесвам в темата Ви, но видях нещо интересно...
Напълно сте права. Децата трябва да попадат сред себеподобни, социална група със сходни нужди и потребности.
Т. нар. Нво + балообразуване не дава този резултат! Така деца без никакво желание за образование, но с подходящите финансови възможности на родителите, изкарват високи оценки и влизат в елитни гимназии. След това в часовете се замерат с хартийки, не пишат домашни, не внимават.
Бих сложила в балообразуването успеха от цялата диплома. И защо по дяволите не направят тест върху целия материал до 7 клас, по физика, химия, биология, история?
И да споделя моя отговор, защото бизнеса с уроците по Бел и мат ще намалее застрашително.


Аууу моля без такива мисли "Извинявайте, че се намесвам в темата Ви, но видях нещо интересно...Напълно сте права. Децата трябва да попадат сред себеподобни, социална група със сходни нужди и потребности."
Ще се опитам да отговоря меко макар това да ми звучи чак обидно, но съм убедена, че го пишете с най-добри намерения

Та нуждите на моят син са същите като на оназ девойка дето има 500т!
Нито грам по-малки.
И тези деца дето имат 0 точки - и те имат същите нужди.

Това, че някой не знае нещо не го прави по-малко човек.

Затова вярвам, пак казвам - изхода не е в това да ни съревновават за "елита", а да налеят пустите средства в съществуващите у-ща и те да станат еднакво добри както е по света.

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 11:46 от catnadeen

# 2 151
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Аз през целия този тегав период 7 клас си мисля, че ако родителите (включвам честно си себе си в това число) бяхме толкова ангажирани към образованието на децата си през всички години, а не само в 7-ми, образованието щеше да е на качествено друго ниво.
Това е някакво нереално набиване на вина (у себе си най-вече). Няма как да гледаш 1-2-3 деца, да ходиш на работа и да запълваш образователни дупки.
Гледала съм да съм в час с развитието на детето ми в училище, помагала съм при пропуски, но като се върна в 18-19 от работа, нямам никакви сили и желание да се занимавам с уроци и не мисля, че така трябва да протича "свободното" ни време. Също така няма как да накарам учителката по италиански да влиза в час например. Wink Нито ще седна да уча италиански, за да го преподавам вместо нея.

И аз имам понякога мисли - може би трябваше да направя нещо повече. Но не винаги нещата са в наши ръце и не можем да огреем навсякъде.

Разбира се, има и тотално неангажирани родители, но и това няма как да се избегне - не на всеки образованието му е приоритет, но това не значи, че в училище не трябва да се ангажират с деца на такива родители.

# 2 152
  • София
  • Мнения: 19 909
Катнадийн, разделение на можещи неможещи деца на база само НВО няма как да е релевантно, но е абсолютно невярно и това, че училищата по света са на еднакво ниво.. Ако бяха, нямаше хората да драпат да живеят в едикой си квартал (Великобритания) или да карат децата си  да имат определен успех, за да попаднат в по-добро училище за следващия образователен етап (Германия, Франция).

# 2 153
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
И по света училищата не са еднакво добри. Нито средните, още по-малко висшите.
Като казах консултант, имах предвид някой, който да обяснява как се прави класирането, да ти помогне да се ориентираш в статистиката по  успеваемост т.е. да видиш къде се намира детето ти сред останалите. И на тази база да напишеш толкова желания, че да не изпаднеш от класирането. А не родители да сравняват балове с предни години и сега да има некласирани деца. Нито пък консултантът да те съветва какво да сложиш на първо място.

# 2 154
  • Мнения: 5 605
Скрит текст:
При нас всичко е объркано. Материалните стимули на учителите не дават резултатите, които се очакват. Съжалявам да го напиша. Постоянно са материално стимулирани, но пък няма кой да ги мотивира морално и отговорно да подхождат към професията си. А тя не е за всеки, тя е призвание, трябва да ти идва отвътре.  Децата гледат лежерно на уроците, учителите защо да си дават зор и те така на две, на три да претупат урока и после децата да се спасяват. Колко пъти през годината чух: "Госпожата каза да не учим от учебника, защото не става за нищо!", а само плана от тетрадката. Вие как си представяте един учител да каже това и как очаква децата да научат материала от плана? Знаем план какво представлява, маркира важните теми от урока. Но урока се учи от учебника. Другият абсурд - преподават им с мултимедия, набързо се сменят слайдовете, госпожата не обяснява нищо... И после преди изходните нива всички уроци по всички предмети трябваше да се учат и обясняват, защото учителите не са ги обяснили по време на учебната година... На такова "преподаване" се изумявах многократно...
С цялото ми уважение към учителите, израстнала съм и запазила уважението към тях. Но в годините се загуби както настоятелността им да научат децата на нещо, така и уважението към тях, което според мен дойде от прекалената свобода и права на учениците. Не може един учител да не може да се скара на ученик. Как да създаде дисциплина? И от родителите, които смятат, че на тяхното отроче е над учителя и никой не може да му направи забележка, видиш ли то е дъ бест на света... Споделих мисли, лично мои...

Flowers Hibiscus

# 2 155
  • Мнения: 305
Значи да разбирам, че добрите резултати от НВО, Олимпиади, състезанието на НПМГ са чисто стечение на обстоятелствата?

# 2 156
  • Мнения: X
Днес в Пета езикова гимназия Варна изискаха присъствие на дете за участие във второ класиране. Писах някаква заявление в свободен текст до началничката на РУО -Варна, удостоверявах се с лична карта и акт за раждане на детето Angry.

# 2 157
  • София
  • Мнения: 7 669
Магнолия, зависи от плановете. В нашето училище, господинът по история, сигурно е одвал в 7 часа, за да изпише дъската. Преподаваше се по неговите лекцик, от 5 до 7 клас, учебниците по този предмет се взимаха на 15 септември и се връщаха юни, неотворени. Изключително съм доволна, дообогати ги и така преподаваше нещата, че моето момче, от математическа паралелка, когато пишеше за пълнеж езикови гимназии, повтаряше, че паралелките с история не са никак лоши.
Отново е въпрос на можене и на Учител.

# 2 158
  • София
  • Мнения: 19 909
Значи да разбирам, че добрите резултати от НВО, Олимпиади, състезанието на НПМГ са чисто стечение на обстоятелствата?
Никой не е казал това. Изрично назад  (гарантирам за себе си) написах, че показва НВО и знания , да, но е въпрос и на късмет, на моментно състояние на детето, ако щете и на неправомерно преписване от хитреци..

# 2 159
  • София
  • Мнения: 26
Скрит текст:
Аз през целия този тегав период 7 клас си мисля, че ако родителите (включвам честно си себе си в това число) бяхме толкова ангажирани към образованието на децата си през всички години, а не само в 7-ми, образованието щеше да е на качествено друго ниво.
[/quote]
Това е някакво нереално набиване на вина (у себе си най-вече). Няма как да гледаш 1-2-3 деца, да ходиш на работа и да запълваш образователни дупки.
Гледала съм да съм в час с развитието на детето ми в училище, помагала съм при пропуски, но като се върна в 18-19 от работа, нямам никакви сили и желание да се занимавам с уроци и не мисля, че така трябва да протича "свободното" ни време. Също така няма как да накарам учителката по италиански да влиза в час например. Wink Нито ще седна да уча италиански, за да го преподавам вместо нея.

И аз имам понякога мисли - може би трябваше да направя нещо повече. Но не винаги нещата са в наши ръце и не можем да огреем навсякъде.

Разбира се, има и тотално неангажирани родители, но и това няма как да се избегне - не на всеки образованието му е приоритет, но това не значи, че в училище не трябва да се ангажират с деца на такива родители.
[/quote]

Така е за съжаление. И обвинявам себе си, защото няма право да съдя останалите. Просто ми остана кисел вкус от последните родителски срещи, на които родители, които внезапно се събудиха и рязко вдигнаха нивото на претенции.

Общи условия

Активация на акаунт