СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 687
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 130
  • София
  • Мнения: 26
По темата дали детето трябва да попадне в по-висока или “себеподобна среда”, ще ви кажа моя личен опит. Когато аз (преди стотина години) влязох в езикова гимназия, бях първа във випуска с най-висок бал. До 7-ми клас бях кротко и отговорно дете. Питайте ме после като ме втресе пубертета, как вързах 3 по математика. Няма универсална формула. Не може потенциалнът на едно дете да се квалифицира с моментното представяне на матурата. А бъдещото му развитие зависи много от нивото на личната му зрялост.

# 2 131
  • Sofia
  • Мнения: 4 885
Голяма тежест ще падне от плещите на родителите, ако се поизравни нивото на училищата. Както 73-то успяха да направят от едно обикновено училище добра "конкуренция" на НЕГ (за мен не е точно конкуренция, а допълнение), добре би било повечето/всички училища да предлагат сходно качество. Тогава родителите ще са спокойни, че детето им е на добро място, дори да не е в топ 10. После вече да се дава възможност на по-мотивираните деца да учат разширено.

Консултант по кандидатстването в 7-ми клас е много добра идея, както писа някой по-назад. И не мисля, че е трудно изпълнимо да се сложат 1-2 човека във всяко училище (или след края на годината - в училищата-гнезда) да упътят децата и родителите.

# 2 132
  • София
  • Мнения: 2 964

Консултант по кандидатстването в 7-ми клас е много добра идея, както писа някой по-назад. И не мисля, че е трудно изпълнимо да се сложат 1-2 човека във всяко училище (или след края на годината - в училищата-гнезда) да упътят децата и родителите.


Стига родителите да имат желание да се вслушат в мнението на въпросните консултанти. А и не съм много уверена, че ще имат индивидуален подход. Иначе най-общо всяка майка, преминала 7-мокласната одисея, става за консултант за следващите 1-2 поколения.

# 2 133
  • Мнения: X
Консултант по процедурата, а не по подредбата на желанията.

# 2 134
  • София
  • Мнения: 21
Зад един успех, в която и да е област, стой вътрешната  мотивация. Когато знаеш какво искаш, се трудиш да го  постигнеш, без някой излишно да те "напъва" да си на "нивото на другите".
Конкуренцията е полезна само ако е в желаната област, в противен случай са само мъки.

Ако детето има късмет и звезда, може да стане и президент, нищо че е завършило гимназия в Сусурлево.

Уморила съм се да повтарям на децата си, че първо е трудът, после е с късметът и щастливата звезда. Защото, ако те споходи късмета, а ти не си подготвен ще го изпуснеш, трябва да си готов да го хванеш във всеки момент.

# 2 135
  • София
  • Мнения: 2 964
Консултант по процедурата, а не по подредбата на желанията.

Според мен szervusz имаше предвид нещо повече от това.

Ако става въпрос за процедурата, честно казано, не мисля, че е толкова трудна за разбиране!

# 2 136
  • София
  • Мнения: 208
Искам да ви споделя следното: 2015 година дъщеря ми учи упорито,ходи на уроци по български и математика,беше много прилежна,изпълнителна,не се оставяше докато не реши някоя задача,не излизаше никъде,отказваше предложения на приятелки,в училище взимаше  активно участие,записа се даже в още една школа,за да свери знанията си...........упорит труд и много безсъние...........Влезе с отличен успех в 91 НЕГ.И тук сега е за 11 клас ,завърши с пълно отличие..........Гордея се с нея...../сега пък не спира да хойка ,имаме и гадже/ както и да е......да е жива и здрава!!!
Тази година синът ми го записахме на уроци в същата школа като кака му.......ами цяла година ходи момчето ама го мързеше да си пише домашните,тайно си играеше на телефона,спеше си спокойно,блееше в час,къде разбрал,къде недоразбрал......забравяше какво трябва да свърши,хич не му пукаше много много,чак края на 2ри срок малко се размърда и се стегна...............в резултат сега го приеха в 32ро с английски и испански.......
   Иначе той ама въобще не е по-глупав от кака си,много е хитър и гъвкав,комбинативен,просто не е толкова амбициозен и е малко мързеливичък,но пък скоро ми каза мечтата си да стане ръководите полети........Дано!
Та исках да кажа,че гимназията е важна,но не е всичко,имам примери за това как деца учили в обикновени квартални училища стават истински и пълноценни хора........и обратното.....

# 2 137
  • Мнения: X
И аз така мисля, но виждам колко и какви въпроси се задават в темата през годините. Ако всички бяха наясно, това нямаше да се случва.

# 2 138
  • София
  • Мнения: 531
Скромното ми мнение е, че има деца, които са по-лежерни и нехайни към уроците си, което в НИКАКЪВ случай не ги прави по-лоши хора от по-упоритите и амбициозни деца, в повечето случаи дори са по-добри. Има училища за всички под слънцето и приканвам да спрете с неуместните постове, нека запазим добрия тон Smile

# 2 139
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Къси, дълги клечки и сопи има във всички училища, не само  в "елитните". Така че и да мечтаем, и да не мечатем, кофти късметът може за жалост да споходи децата ни навсякъде. Друг е въпросът (да натъртя, че не съм учител), че  не винаги е въпрос и на къси клечки. Много удобно майки на мързеливички, немотивирани, каращи по течението деца оправдват липсата на напредък на последните с паднали им се  къси клечки.. Да де, ама същите тези клечки се оказват за други деца доста дълги..

Русалке! Евала за трезвите и правилни думи.
Аз съм учила в елитното 32 когато рецитирах стих руски за да ме приемат в него.
Учих после в ТУЕС.
После информатика СУ.
Имам познат който на 20 седеше и се почесваше, бе завършил някакво руско в Борово.... Ни език, ни стремежи - нищо! Та той милия казваше - "БЕ всички сте вишисти, аз кво да запиша бе?" щот нали бара празен няма с кой да си говори.
И така до към 20 и няколко... И после влезе в Нов Бг с компютри. И сега глеа 2те си деца в Канада и е програмист...

Та "елитно" у-ще като се каже почвам леко да се изприщвам.
Повечето колеги в компютърния бранш дори не са учили в Софийския елит... Затова - да средата има значение, но сухата клечка може да си гори и сред мокрите стига да й се създадат условия!

# 2 140
  • Мнения: 6 256
Добре, да кажем, че оценките от различните училища нямат еднакво покритие. Защо не направят разширен изпита нво, с въпроси от всички предмети? По 30 минути 5-6 въпроса от физика, после 30 минути химия, история.
Така ще се разбере кои са децата, които учат системно.
То само това ни липсва


Тридесет годишните минаха точно през такъв изпит след основно образование. Племенникът ми беше едно от тези деца.  Вероятно и тази система е дала фира, след като са я сменили, с друга, "по-ефективна". То май идеята е да се отсеят децата според знанията им , ама я кажи на някоя майка, че детето й не е топ... от 5 клас започва подготовката,  до края на 7-ми всички са подковани на макс.  Ми нали идеята е детето да си избере училището, а не училището да избира него. В този ред на мисли и аз съм натискала - зер големия бал дава възможност за богат избор. Другото е компромис.

# 2 141
  • София
  • Мнения: 26
Голяма тежест ще падне от плещите на родителите, ако се поизравни нивото на училищата. Както 73-то успяха да направят от едно обикновено училище добра "конкуренция" на НЕГ (за мен не е точно конкуренция, а допълнение), добре би било повечето/всички училища да предлагат сходно качество. Тогава родителите ще са спокойни, че детето им е на добро място, дори да не е в топ 10. После вече да се дава възможност на по-мотивираните деца да учат разширено.

Консултант по кандидатстването в 7-ми клас е много добра идея, както писа някой по-назад. И не мисля, че е трудно изпълнимо да се сложат 1-2 човека във всяко училище (или след края на годината - в училищата-гнезда) да упътят децата и родителите.


Аз през целия този тегав период 7 клас си мисля, че ако родителите (включвам честно си себе си в това число) бяхме толкова ангажирани към образованието на децата си през всички години, а не само в 7-ми, образованието щеше да е на качествено друго ниво.

# 2 142
  • Sofia
  • Мнения: 4 885

Стига родителите да имат желание да се вслушат в мнението на въпросните консултанти. А и не съм много уверена, че ще имат индивидуален подход. Иначе най-общо всяка майка, преминала 7-мокласната одисея, става за консултант за следващите 1-2 поколения.
Винаги ще има някой, който си знае най-добре и няма да има желание да се вслуша, но тогава няма да може да обвини друг или системата, че не са му разяснени нещата. На собствен риск ще кара. Simple Smile
От подготвителната школа ни бяха предложили консултиране, но ние не се възползвахме. Смятам, че доста хора, на които седмокласната тема в бг-мама не им е на бърз бутон, ще оценят позитивно тази възможност.

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 11:12 от szervusz

# 2 143
  • София
  • Мнения: 6 245
Голяма тежест ще падне от плещите на родителите, ако се поизравни нивото на училищата. Както 73-то успяха да направят от едно обикновено училище добра "конкуренция" на НЕГ (за мен не е точно конкуренция, а допълнение), добре би било повечето/всички училища да предлагат сходно качество. Тогава родителите ще са спокойни, че детето им е на добро място, дори да не е в топ 10. После вече да се дава възможност на по-мотивираните деца да учат разширено.

Консултант по кандидатстването в 7-ми клас е много добра идея, както писа някой по-назад. И не мисля, че е трудно изпълнимо да се сложат 1-2 човека във всяко училище (или след края на годината - в училищата-гнезда) да упътят децата и родителите.


Всички го искаме, но как да стане? Липсва най-главният ресурс - качествени хора, които са станат учители! А качествените хора се стимулират само по два начина - чрез морални и материални стимули. Дори повече чрез моралните!
Фамилията на майка ми по бащина линия е Даскалова. Идва от нейният прадядо, който не се е казвал Даскал, а е бил учител! Толкова важна и уважавана личност е бил, че това е променило името на семейството му. Правете си сметка! Кой уважава днес учителите? Кой нормален човек иска да бъде обиждан, унижаван, мачкан и зле заплатен? Затова и виреят отрепките в училищата. Кадърните им отстъпиха местата си.  Cry
А ние строим магистрали - скъпи и калпави! С калпави хора, стават калпави магистрали, но за да прозреш тази истина трябва да можеш да гледаш на дълбоко и напред. Седящите по върха виждат обаче само собственият си нос!

# 2 144
  • София
  • Мнения: 19 912
Добре де, Аниника, извини ме, ама  "такива неща" станаха и с други деца, пък ги приеха на исканото от вас място. Да, задачата беше неточна, но не цялата , а нейно подусловие само... Ако човек не реши само него, пак ще влезе в СМГ. И тази година е така, 24-та задача (макар да няма неточности в нея) не е решена изцяло от всчики приети в СМГ, но е било достатъчно останалото да им е  изцяло вярно. Не защитавам МОН, боже опази, нито сътворените от него простотии, но да се вменявава, че само заради сгрешеното подусловие е възпрепятстван приемът, не е редно... Орязват те с 5 точки за прословутата подточка на 24-та, имаш примерно 83  по БЕЛ ( и нагоре) и пак си вътре, макар и на второ..

Общи условия

Активация на акаунт