СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 704
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 070
  • Мнения: 320
http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/documentspriem/min … -03-07-18-19h.pdf

Това е статистиката за минималния и максималния бал по паралелки за София след първо класиране.
Гледаме, мислим, прогнозираме, правим някакви планове, въпреки, че на този етап нищо не можем да променим

Заедно сме писали, спестихте ми ровенето. Хиляди благодарности!

# 2 071
  • Мнения: 502
Аз затова писах навремето, че е по-трудно за онези деца, с висок бал, които е ясно изначално, че влизат от раз където поискат. Номерът е да знаят какво точно искат, а са малцина ясно определилите се. За останалите е по-лесно-където те приемат и не тежи на плещите ти изборът ти после.

Така е, да. Цяла година повтарях едно и също - изкарай резултати, които да ти позволяват ти да избираш, не теб да те избират. И когато този момент настъпи, направо ми се сви сърцето. Ами сега .... Е, то вече всичко приключи за нас, но вчера вечерта пак се чесахме по главата с мм дали не сбъркахме. И пак се събудих сутринта с петлите и чета и си мисля "дали трябваше тук, дали не трябваше там". А бащината гордост спи блажено и хал-хабер си няма какво го чака следващите 5 год

Та, като става въпрос за децата ни, нито е да имаш избор, нито да нямаш. Явно все си е притеснение и безсънни нощи

# 2 072
  • Мнения: 4 145
 пенсионирана русалка , това имам предвид и аз:

"Даже там изборът на училища с близко ниво според приемен бал, матури, класирания на деца на олимпиади, участия в проекти и си е е много по-голям. С редки изключения  едно дете с висок бал гравитира при липса на ориентация  около  десетина училища, спрягани за добри."
И като сложим късите, дългите клечки и сопите в онези първи десетина, е едно много трудно всъщност решение.
Разбира се, аз изхождам от ситуациите около нас, които не са общовалидни, но все пак, всички с бал около средния около нас бяха писали така разни сходни паралелки, и беше все едно в коя точно ще се закачат, най-общо казано. Никога не съм споменавала, че родителите на деца с такъв бал не се вълнуват къде точно ще попаднат децата им.

Bubabuba666, това, което пишеш е така за много (пак не за всички): "Та, като става въпрос за децата ни, нито е да имаш избор, нито да нямаш. Явно все си е притеснение и безсънни нощи."
И е така, защото родното образование не предлага качество вече отдавна, а се движим на "късмет". Това е една различна тема, писала съм и преди и е много комплексна, като тръгнем от МОН и стигнем до "видове" преподаватели, минем през типажи родители и цялостната картинка в обществото ни.

# 2 073
  • София
  • Мнения: 19 912
Според мен  изборът и там си тежи - не е примерно все едно дали ще избереш 31-во с немски, 12-то с немски, 2-ро с немски, 19-то с немски.. Пак разучаваш дали и в кое има предмети на езика, къде какъв преподавател поема 8 клас, каква е общата картинка на ДЗИ по немски (и по други предмети), пак търсиш отзиви за ниво на обучение, за среда, а не пляскаш четирите в каквато поредност се сетиш, защото предлагат едно и също  на хартия.. И както Белинда се колебае и се пита дали е направил грешка с избора на 91 НЕГ пред 73 СУ синът й, така и майка на дете с по-нисък бал ще се терзае дали не е трябвало да пишат примерно 31-во преди 12-то...

# 2 074
  • Мнения: 26
В Първа АЕГ ни дадоха вх.  номер на заявлението за второ класиране. Изрично попитахме комисията , дали се пази мястото и беше потвърдено от тях, че може да се мине на второ класиране или на по-предно желание или си оставаме на същото. Само не разбрах класирането ще го търсим както досега с вх. номер и кода от служ. бележка?



Да, точно и аз това искам да разбера..

# 2 075
  • Мнения: 26
Да, точно и аз това искам да разбера. Ще бъде ли отбелязано някъде в системата, че участва във второ класиране.

# 2 076
  • Мнения: 502
Русалка, това с "късите клечки и сопите" по елитните училища ми припомни една любима фраза - "Внимавай какво си пожелаваш, защото мечтите се сбъдват"

Вихрогонче, нека детето върви с късмет напред. Най-важното е да е здраво, щастливо и спокойно. И да се чувства на мястото си. За мен поне човек е щастлив и пълноценен само когато е на "своето" място, без значение кое е то и къде се намира. Стискам палци и вярвай, че всичко ще се нареди повече от добре

# 2 077
  • София
  • Мнения: 19 912
Къси, дълги клечки и сопи има във всички училища, не само  в "елитните". Така че и да мечтаем, и да не мечатем, кофти късметът може за жалост да споходи децата ни навсякъде. Друг е въпросът (да натъртя, че не съм учител), че  не винаги е въпрос и на къси клечки. Много удобно майки на мързеливички, немотивирани, каращи по течението деца оправдват липсата на напредък на последните с паднали им се  къси клечки.. Да де, ама същите тези клечки се оказват за други деца доста дълги..

# 2 078
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/documentspriem/min … -03-07-18-19h.pdf

Това е статистиката за минималния и максималния бал по паралелки за София след първо класиране.
Гледаме, мислим, прогнозираме, правим някакви планове, въпреки, че на този етап нищо не можем да променим

Заедно сме писали, спестихте ми ровенето. Хиляди благодарности!

На второ класиране можете само да спечелите. Нищо не се губи.
Статистики, стъкмистики, никакво значение нямат.
Подавайте си заявление за второ, ако наистина има по-желана паралелка от тази, на която е класирано детето.
И каквото стане. В най-лошия случай ще е пак на същото място.

# 2 079
  • Cobrs
  • Мнения: 805
Сега като ви чета разбирам колко неориентирано е било мойто гардже (а си мислех, че добре е преценило всичко 🤔. Първото желание беше ясно, но всичко след него - пълна мъгла. Първо заяви, че иска да учи в СМГ или в ПЧМГ, но първо желание на практика й е ЕГ (поне по същество), с двойно по-малко часове математика. Следва НЕГ (защото има познати дечица там и средата била много приятна 😂. После Волдемор, защото е близо до вкъщи, а и има паралелка с италиански език (любим) и така нататък. Явно при нея водещо е сърцето 😂

# 2 080
  • Мнения: 502
7 години гледах тоя цирк. Майки, дето все са им свръх чудесни децата, а учителите за нищо н е стават. Очевидно е че сериалът ще има продължение Disappointed Relieved

# 2 081
  • София
  • Мнения: 2 814
Къси, дълги клечки и сопи има във всички училища, не само  в "елитните". Така че и да мечтаем, и да не мечатем, кофти късметът може за жалост да споходи децата ни навсякъде. Друг е въпросът (да натъртя, че не съм учител), че  не винаги е въпрос и на къси клечки. Много удобно майки на мързеливички, немотивирани, каращи по течението деца оправдват липсата на напредък на последните с паднали им се  къси клечки.. Да де, ама същите тези клечки се оказват за други деца доста дълги..
Позволявам си да се включа в темата (моля, да ме извините, отдавна ви чета) с въпроса “защо системата позволява именно тези мързеливички, демотивирани и скатаващи се деца, да продължават напред, че и да завършват?”. Нима всичко в края на краищата опира до така ценените делегирани бюджети и никое училище (дори най-желаните) не си позволява да отлюспва неуспяващите?

# 2 082
  • София
  • Мнения: 18 685
Нима всичко в края на краищата опира до така ценените делегирани бюджети и никое училище (дори най-желаните) не си позволява да отлюспва неуспяващите?
Кратко и ясно - да Grinning

# 2 083
  • София
  • Мнения: 19 912
Скатаващи се , мързеливички и не толкова мотивирани (каквито аз описах в поста си), Звездица, не означават непременно такива, които трябва да бъдат отлюспени от системата... Аз конкретно визирах деца, които са умни, имат потенциал, но се скатват. Учат само преди тест, гледат да попрепишат при възможност, не са редовни с домашни, не спазват срокове за предаване на проекти, блеят в час и това неминуемо  рефлектира на оценката. Не са боси и голи откъм знания, но са далеч и от отличното справяне, в резултат на което родители почват да винят учителя, че не дава, че не изисква, че  часът му е проформа и т.н..Не се сещат, че повредата може и да е в техния телевизор.

# 2 084
  • София
  • Мнения: 10 211
Да напиша и аз мнение за редене на желания.
Дъщеря ми от пети клас повтаря,  че иска да учи испански. Търси, чете мнения и в началото на 7 клас ме уведоми, че ще учи в Испанската или 22ро. Балът и е 430. Тоест недостатъчен за Испанската.  Аз се опитах да обясня, че с тоя бал може да влезе в Първа, Втора английска, Френската.  Категорично отказа и ме обвини в снобарство- " друго е да кажеш, че детето ти учи в Английската,  така ли, мамо?" Е, повече не настоях.
Сега е щастлива. Има лека тъга по Испанската,  но драма няма. Дано попадне на свестни деца, дано.
Та, според мен трябва да се редят желания и то да се редят много паралелки, защото около нас има неприятни на първо класиране заради това, че не са преценили правилно скачането на баловете.

Общи условия

Активация на акаунт