СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 637
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 115
  • Мнения: 154
Гледам интересна дискусия се е заформила Simple Smile

Като майка на дете, което не е сред отличните резултати, но не е и сред слабите, забелязвам някаква тенденция в интернет пространството, да се коментират, лансират и т.н. предимно по-елитните школи (не говоря за темата конкретно, иначе нямаше да имам потребност да я следя). Всичко останало е някакъв компромис. В крайна сметка всички деца (и техните родители) искат да попаднат в добра среда, място на което ще получат знания, надали някой нормално мислещ би се стремил в обратна посока. Не трябва да се сочат с пръст тези, които не са успели да се класират в престижно школо, не са давали отлични резултати. От нашата камбанария, младежът не се вписва в средата на отличните, затова той сам прецени, че дори да бе изкарал нужни резултати, не би се записал в такова училище. За мен бе важен фактът, че осъзна сам необходимостта да смени моментното си училище, което не е лошо, но не предоставя нужното според неговите представи. Със сигурност атмосферата е коренно различна в училища като СМГ, 91, 73 и т.н, изключително сърдечно се радвам на амбициозните деца, които постигат тези цели. Но ми е мъчно, когато някъде прочета само негативи за училища, които не се вписват в горната категория. Защото това не прави всички деца във въпросните обикновени, по-лоши, с по-малко възможности. Изкарала съм безсънни нощи от мислене, къде ще попадне, в каква среда, дали учителите в новото училище ще са на ниво. Остава да видим след септември, дали изборът му е бил правилен.
След дълго мислене, нашият реши да не чака второ класиране и вече се записа в новото училище.
Пожелавам на всички, които ще очакват  етап 2 в класиранията, много късмет! Нека децата бъдат приети в най-предпочитаното място, да бъдат уверени, щастливи и удовлетворени от избора си.
Безкрайно съм благодарна на всички, участващи в тези толкова емоционални седмокласни теми!  Ще продължавам да чета и съпреживявам емоциите на всички! Безспорно тук се сформира отбор невероятни родители, каква чудесна паралелка би се съставила, ако всички деца на участващите са на едно място Green Heart

# 2 116
  • София
  • Мнения: 2 964
Ако детето има късмет и звезда, може да стане и президент, нищо че е завършило гимназия в Сусурлево. Ако няма късмет и звезда, ще крета като секретарка в община, нищо че е от 91 НЕГ. Да се успокоим! Не можем да предвидим всичко в живота на децата си!

# 2 117
  • София
  • Мнения: 1 084
Добре, да кажем, че оценките от различните училища нямат еднакво покритие. Защо не направят разширен изпита нво, с въпроси от всички предмети? По 30 минути 5-6 въпроса от физика, после 30 минути химия, история.
Така ще се разбере кои са децата, които учат системно.

# 2 118
  • София
  • Мнения: 7 669
Добре, да кажем, че оценките от различните училища нямат еднакво покритие. Защо не направят разширен изпита нво, с въпроси от всички предмети? По 30 минути 5-6 въпроса от физика, после 30 минути химия, история.
Така ще се разбере кои са децата, които учат системно.
Щото МОН не могат да обезпечат такова мащабно мероприятие! Joy

# 2 119
  • Мнения: X
 aninica, как върви делото срещу МОН?

# 2 120
  • Мнения: 24 467
Скрит текст:
Минала съм по пътя ви два пъти. В две поредни години. И се надявам опитът ми да е полезен  за всички които все още се колебаят къде и какво да запишат.   Ако едно дете не е мотивирано да учи на дадено място, няма как да очаквате чудеса в следващите 5 години. А да е мотивирано, означава САМО да избрало мястото и типа на училището, езика или професията.  И не, не вървят сентенции от типа - ама какво ти разбира един седмокласник. Разбира, и то прекрасно, още повече, ако сте се постарали да му дадете нужната и подробна информация за училищата, за това какво се изучават там, и какво потенциално би могло да очаква от обучението си. За средата, която е характерна за всяко училище, за  локацията и нейните предимства и недостастъци. И като то има всичката тази информация, която би могла да се обяснява през дългия седми клас че и до сега, детето само ще направи своя информиран избор.  И нека ако само е избрало пътя си, после да ми кажете - ама не му хареса. Ще му хареса и още как. Видяла съм какво се получи при моите деца, както и при съучениците им. Всички, чиито родители ги бяха ориентирали към високобалова паралелка защото са имали шанса да изкарат космически бал на матурите, без да се съобразят с желанието на детето, или ако то самО е оставило избора на мама и тате , се измъчиха 5 години да учат нежелан език. И така и не го научиха.  Тези, които имаха амбиции за езика и училището, но по една или друга причина не успяха да изкарат нужния бал на матурите, малко по малко се закачиха за отварящите се свободни места след карая на всеки срок и си влязоха в желаното място и среда . При моите дилема не е имало - от 6 клас се говори за този език. Много подробно им обяснявахме и на двамата трудностите пред които биха се изправили започвайки нещо от което си нямат и елементарна представа. Те обаче не се поколебаха. И мотивацията не ги напусна през  следващите години къртовски труд - на кого да се оплачат, пред кого да измрънкат, като това си беше техния избор.  Единия завърши с два езикови сертификата, на другия това предстои тази година. И колко е горд сега големия, и колко е доволен - следвал е пътя който сам си е начертал.  Ми не, не е отличник, и никога не е бил.  Но е бил себе си през тези години. Никой не е искал от него чудеса. Намери попрището си ( поне засега), знае, че каквото и да реши ще бъде подкрепен, намери си подходящо училище и наесен заминава.. да  продължава да си сбъдва мечтите.
Вярвам, че и вашите дечица ще намерят най-доброто за себе си.
Peace
Моят син изкара бал след седми клас, който му позволи да влезе където си пожелае, във всяка паралелка в града. Той обаче си беше избрал една не особено "високобюджетна" /нискобалова/ такава заради профила. В нея имаше голямо разнообразие - деца с високи, със средни и с ниски балове. Всъщност една нормална разнообразна среда. Не съм му се месила, не съм го спирала, нито насочвала към тези, с по-високия бал. Тъй като личното ми мнение се отличава от това на мнозинството у нас, че средата трябва да е "конкурентна". За мен изкуствено създадената конкуренция не помага, а е излишна и дори пречи - както на нормалното развитие, така и взаимоотношенията в класа. Виждала съм го няколко пъти, не ми допада идеята.
Завърши си момчето, отличен успех има в дипломата за средно образование, без никакви напъни особени при това, карайки пет години лежерно и акцентирайки на интересните му предмети само. Приеха си го където искаше да учи по-натам. Изобщо не съжалявам, че го оставих да си запише каквото той поиска. В крайна сметка той си учи през тези пет години в съответната специалност и с този си клас. Ако на 13-14 години не се научат да си поемат отговорността за изборите, то кога ще стане това? След години е късно. Като свикнат друг да им взема решенията, свикват, съответно, и друг да им носи отговорностите. Без значение какъв е успехът им в дипломата или балът - трудно ще им бъде занапред така навикнали.
Между впрочем класът се оказа най-здравият и сплотен от випуска на училището. Може би точно защото я няма нездравата постоянна конкуренция за оценки.

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 11:59 от Judy

# 2 121
  • София
  • Мнения: 440
Добре, да кажем, че оценките от различните училища нямат еднакво покритие. Защо не направят разширен изпита нво, с въпроси от всички предмети? По 30 минути 5-6 въпроса от физика, после 30 минути химия, история.
Така ще се разбере кои са децата, които учат системно.
То само това ни липсва

# 2 122
  • Мнения: 24 467
Добре, да кажем, че оценките от различните училища нямат еднакво покритие. Защо не направят разширен изпита нво, с въпроси от всички предмети? По 30 минути 5-6 въпроса от физика, после 30 минути химия, история.
Така ще се разбере кои са децата, които учат системно.
То само това ни липсва
И кому е нужно един насочен хуманитар, с ясно  желание за развитие в тази област, да се доказва колко е добър по биология?
За мен системата с вътрешните изпити на средните училища по предмети, в унисон с профила, по който се кандидатства, си беше много добра. Така няма да има нужда хуманитарят да обикаля излишно частните учители по математика.

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 10:48 от Judy

# 2 123
  • София
  • Мнения: 9 007
7 години гледах тоя цирк. Майки, дето все са им свръх чудесни децата, а учителите за нищо н е стават. Очевидно е че сериалът ще има продължение Disappointed Relieved
Аз пък гледах обратния филм!
1-4 серия:
- някой отворил врата и надникнал, не си признал, невидяла кой - голям проблем другарски съд;
- дете си написало домашното в междучасието (не моето) - другарски съд, отсъдили, че е без домашно. В къщи аз казвам, че не е правилно, че детето се е постарало да ОК за часа. Моичкият се възползва от мамините думи и следващия път без домашно го написал в междучасието. Пак другарски съд, този път и за мама на РС, защо имало  Мама така ми каза......
- бях болна никой родител не ми се обади да види как съм
- за всеки празник пращам нещо по  email, 2-3 само отгиваря. Аз смотвам някакво извинение от името на родителите, защо не сме успяли и се оказва, че съм от онези 2-3, пак се изложих...
- деца смениха изучавания език, защото нищо не бяха научули.
...
5-7 епизоди: тук материала е за 5-7 сезона...
-  "учител" по "математика" 2/3 от срока само тялом и във вефомостта на училището, 1/3 от годината без никакъв (и без заместващи), през другото време се смениха трима.
...
... е по такива и много причини сега съм и с кандидат прогимназист.
Училището е гимназия, но за мое щастие няма да творя по следващите 5 епизода.
Няма го в заявлението, всъщност щеше да го има, но само ако е единственото останало в София.

А децата ми са чудесни, не защото са ги чували тези думи от майка си, а защото са добри деца, на които майка им им набива канчетста и си имат своите успехи, оценени са на извън училищно ниво, но не защото са получили знания от училище, за съжаление.
Изключения има, но те не са достатъчни, за да променят цялостната картинка.

# 2 124
  • София
  • Мнения: 19 909
Аниника, това го коментирахме по темите и миналата година. такъв изпит назад във времето е имало, ама родителите са надигнали глас.. Отделно помня реакцията на родители тук преди няколко години срещу такова предложение - аааа, не, стигат  му на моето уроците по мат и БЕЛ, остава сега и на такива по химия, физика, геогарфия, история и биолгия да ходи.. Никога няма да има угодия, както и да се осъществява приемът/селекцията..

Колкото до оценките, не  е "нека да кажем". Във фейса приятел се похвали с 6,00 успех на сина си. Не знам в кое софийско училище учи, някъде в Обеля ще да е, ако се съди по местоживеенето им. И същото това дете има  едва 34 точки по мат сборно от двата модула. Колко обективна е тази шестица по мат от училище? Сравнима ли е с 6-ца другаде?

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 10:50 от пенсионирана русалка

# 2 125
  • София-в сърцата на моите деца
  • Мнения: 1 772
В този ред на мисли искам само да споделя, че е по-важно какво ще учиш след завършване на гимназията, която и да е тя.По-важно е какъв път ще поемеш след 18-та  си  година. Всичко друго тука е бели кахъри ! Важното е децата да станат добри хора-останалото е суета.

# 2 126
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
Когато имаше още 3 НВО по останалите предмети, имаше куп роптаещи родители. Нищо че нивото им беше смешно. Но и там имаше плачевни резултати.

# 2 127
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210

dundi73 Мерси! Някой ако ходи до Дж.Атанасов да сподели - искам да подам за продължаване в класирането! Благодаря предварително!

Днес се опитах да подам заявление в Джон Атанасов. Отидох в най-големия дъжд. Дори на град го обръщаше...
Оказа се, че работното им време е до 16.30ч
Утре пак ще си опитам късмета.

Назад в темата някой бе писал.
Ние подадохме днес около 9 Wink
Любезни хора, само дето не е толкова близо до метрото както мислех, а май там ще да сме си освен ако не стане чудо

# 2 128
  • София
  • Мнения: 1 084
aninica, как върви делото срещу МОН?

Ами не върви! Адвокатите ме разубедиха! В България корупцията в съдебната система работи в полза на хората с пари и в полза на държавата. Но пък Г-жа Михайлова, /зам. министър/, лично говори с нея и и обясни, че “стават такива работи”.
——-
Става въпрос за грешното условие с несъществуваща геометрична фигура по мат, от миналата година, която костваше на дъщеря ми класиране не по първо, а по второ желание.
—-/
Но благодаря, че питаш. Мон всяка година правят издънки, с нво, с матури, със състезания. Миналата година разбрах защо... защото там работят изключително некадърни и право пропорционално на това нагли хора. Просто малкото, които надигаме глава ни смачква системата, бързо, бързо.

# 2 129
  • София
  • Мнения: 2 964
Само това оставаше -препитване по всички предмети! Кому е нужно и с каква тежест ще са предметите, еднаква или ще има степенуване?

Общи условия

Активация на акаунт