СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 692
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 085
  • София
  • Мнения: 44 349
Е какво? Всички с бал под 200 - под ножа!
Е, споко де! Нали сте се отделили вече в елитните училища с елитните балове!

Извинете ме, напрежението ми е в повече.

# 2 086
  • София
  • Мнения: 10 211
Е какво? Всички с бал под 200 - под ножа!
Е, споко де! Нали сте се отделили вече в елитните училища с елитните балове!

Извинете ме, напрежението ми е в повече.
Това към мен ли е?
@):- Не е така, поне не и в тази тема.

# 2 087
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
Не може тези с ниския бал да бъдат "изхвърлени" от системата. Трябва да бъдат ориентирани / пренасочени към професионални паралелки. Лошото е, че и голяма част от професионалните гимназии са на ниво, клонящо към нулата и тепърва някой ще се опитва да ги реанимира. В тях има прием, но накрая на обучението излизат абсолютно неподготвени хора.
За някои професии има търсене, но няма кандидати, нито желаещи да се научат.

# 2 088
  • Мнения: 27
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.

# 2 089
  • София
  • Мнения: 19 912
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.
И това не е гаранция. Балът е нещо моментно, въпрос е на знания, да, но и на късмет, и на кондиция в деня на изпита, и на други фактори.. И съвсем спокойно дете с по-нисък  бал, успяло да се вреди примерно на 3 или 4-то класиране в някоя от "елитните " гимназии, се справя после отлично, по-добре от деца с бал, близък до максималния..

# 2 090
  • София
  • Мнения: 44 349
Не е към никого, просто така.
Иначе, аз бях загледала ПГЕБ, обаче ни е далече и я писах на последно място.
Аз се ядосвам, че бала ни не е нито над 300, нито под 200. Някакво никакво. И всъщност трябва да влезем в училище със съвсем нисък бал. А исках да вдигнем нивото, поне една идея.😥😫
За какво давах всички тия пари за уроци!
Аз съм уверена, че мойто амбициозно диване ще се справи в клас с по-високи изисквания!

# 2 091
  • Мнения: 320
http://ruo-sofia-grad.com/sites/default/files/documentspriem/min … -03-07-18-19h.pdf

Това е статистиката за минималния и максималния бал по паралелки за София след първо класиране.
Гледаме, мислим, прогнозираме, правим някакви планове, въпреки, че на този етап нищо не можем да променим

Заедно сме писали, спестихте ми ровенето. Хиляди благодарности!

На второ класиране можете само да спечелите. Нищо не се губи.
Статистики, стъкмистики, никакво значение нямат.
Подавайте си заявление за второ, ако наистина има по-желана паралелка от тази, на която е класирано детето.
И каквото стане. В най-лошия случай ще е пак на същото място.

Така е, права сте, ама аз все пак за ориентация. Трябва да съм в час със ситуацията Innocent. Малката от две години мечтае за паралелката по първо желание, уроци, учене, сълзи (познато на всички ) и сега сме класирани по второ желание. За мен не е проблем, но виждам разочарование в нея. Сравних с таблицата и доста точки ни делят от първо желание (тази година балът е много завишен, за разлика от миналата). Поне сега мога да й обясня реалната ситуация, за да не влиза в по-големи драми.

# 2 092
  • София
  • Мнения: 1 084
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.

Извинявайте, че се намесвам в темата Ви, но видях нещо интересно...
Напълно сте права. Децата трябва да попадат сред себеподобни, социална група със сходни нужди и потребности.
Т. нар. Нво + балообразуване не дава този резултат! Така деца без никакво желание за образование, но с подходящите финансови възможности на родителите, изкарват високи оценки и влизат в елитни гимназии. След това в часовете се замерат с хартийки, не пишат домашни, не внимават.
Бих сложила в балообразуването успеха от цялата диплома. И защо по дяволите не направят тест върху целия материал до 7 клас, по физика, химия, биология, история?
И да споделя моя отговор, защото бизнеса с уроците по Бел и мат ще намалее застрашително.

# 2 093
  • Мнения: 305
Като цяло не малко родители имат невероятно погрешна представа за възможностите, нивото и реалните знания на децата си. Забелязвам няколко тенденции:
1. Надценяване на възможностите на детето- "То е пълен отличник в училище!". Нищо лично, но не е релеватно да си отличник в СМГ и в квартално училище със затихваща слава. "Има само шестици по БЕЛ! Няма да се готви допълнително!". И на финала се оказва, че детето е с бал 300, стресирани родители и зяпнало от почуда дете, защо така се е получило.
2. Надценяване възможностите на образователната ни система да подготви децата за НВО. Тук вината е на всички. Колко от високите балове са постигнати без частни уроци или допълнителни занимания на детето, и е разчитано само на ученото в училище? Което не намирам за редно, но уви, и по мое време, дете на 80-те съм, се ходеше на уроци по БЕЛ и МАТ, ако искаш ЕГ .
3. Насочване на детето в грешна посока. Пример: биология в НПМГ. Четете абревиатуарата, нали? В нея присъства думичката Ма-те-ма-ти-чес-ка. А то едвам скърпва тройки по математика. И вместо да насочи усилие да навакса пропуски с уроци по математика, ходи на такива по биология. И ето ти разпокъсаността на потока енергия, който следва да се вложи в БЕЛ и МАТ в седми клас. Накрая нищо. Ни НПМГ, нито добро училище с хуманитарен профил.
4. Погрешна подредба на желанията- около мен за втора поредна година има деца, некласирани на първо класиране, защото, да речем с бал 400, са писали НЕГ, СМГ и пр. Няма да ги класират и на второ, защото се борят за нереални училища.
5. "Трябва да влезем в някое училище!"- Защо трябва? Защо тихо и кротко детето не си остане в досегашното, ако то е гимназия, наместо да пътува от Люлин до Младост, само за да се каже "Приеха го в 789-то с НЕ!". Такава тенденция забелязвам при деца от училища като 125-то, 81-во, 138-мо, 12-то. Отбелязвам номерата им, за да подчертая, че не говоря за горен курс като в 10-то, да рчем.
6. Какво ще бъде постигнато, ако дете с по-ниски възможности, поради пропуски в прогимназиален курс влезе в СМГ, например? Ще навакса до нивото на детето, изкарало 100 т. по МАТ на НВО ли? Да си говорим реално- всяка жаба да си знае гьола. С което не искам да кажа, че децата с ниски резултати на НВО нямат знания и имат място в кварталното училище, а че ние, като родители е редно да преценим най-доброто за децата ни, не водени от моди, балове и рейтигни, а от реалните възможности и способности на поколението ни.

За мен НВО и дава, и не дава реална представа за възможтостите на децата, защото зависи от много частни и моментни подфактора, като стрес, поставени за съответната година задачи и пр. Въпреки това е фактор. Около мен и детето ми изненади не е имало- от който се очакваше да постигне добри резултати постигна ги.

Може би, ако балът на детето ми не беше ауу висок, и аз щях да съм на друго мнение.

Последна редакция: чт, 05 юли 2018, 09:50 от Nice`

# 2 094
  • Мнения: 4 145
Къси, дълги клечки и сопи има във всички училища, не само  в "елитните". Така че и да мечтаем, и да не мечатем, кофти късметът може за жалост да споходи децата ни навсякъде. Друг е въпросът (да натъртя, че не съм учител), че  не винаги е въпрос и на къси клечки. Много удобно майки на мързеливички, немотивирани, каращи по течението деца оправдват липсата на напредък на последните с паднали им се  къси клечки.. Да де, ама същите тези клечки се оказват за други деца доста дълги..

Аз затова нагоре написах, че ситуацията в родното образование е комплексна, от МОН, през учители (клечки или сопи), до родители. Днешният учител няма опцията да коригира родителски набези или напъни (и от двете има понякога).

# 2 095
  • Мнения: 4 145
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.
И това не е гаранция. Балът е нещо моментно, въпрос е на знания, да, но и на късмет, и на кондиция в деня на изпита, и на други фактори.. И съвсем спокойно дете с по-нисък  бал, успяло да се вреди примерно на 3 или 4-то класиране в някоя от "елитните " гимназии, се справя после отлично, по-добре от деца с бал, близък до максималния..

А има и едни такива, които принципно не се справят, но се движат изключително успешно с преписване и разговори с учителите, по договорки.
Както писах-има от всички, навсякъде, комплексно е.

# 2 096
  • София, Младост 2
  • Мнения: 8 374
Честно да Ви кажа, ако едно дете /знам такъв случай / с по-нисък бал отиде в училище с по -високи изисквания, то детето не издържа и се отказва. Така че и аз мечтая синът ми да учи в 1 АЕГ, но ако не успее, значи ще учи там където се е класирал.
И това не е гаранция. Балът е нещо моментно, въпрос е на знания, да, но и на късмет, и на кондиция в деня на изпита, и на други фактори.. И съвсем спокойно дете с по-нисък  бал, успяло да се вреди примерно на 3 или 4-то класиране в някоя от "елитните " гимназии, се справя после отлично, по-добре от деца с бал, близък до максималния..

Моят син е точно такова дете - поради пълно отчаяние от математиката и силна неприязън към нея цяла година в седми клас не решаваше задачи, освен с учителката си - съответно резултатът му по мат беше нисък, а по БЕЛ беше направил тъпи грешки на АВТОРИТЕ на произведения! Съответно балът му беше приличен, но недостатъчен (не му стигна с няколко точки за френската на второ класиране) - обаче имаше търпение и упоритост и хъс и влезе в 1 АЕГ на трето класиране. Завърши я тази година с отличен 5.98. Така че не смятайте, че баловете определят способностите на децата - цялата тази работа с кандидатстването е тотално натрениране за определен тип изпит, а има хора, които просто не се представят добре на изпити в такъв формат, независимо че имат знания и способности.

# 2 097
  • София
  • Мнения: 44 349
Май трябва да си останем в 81во!
Между другото, как става това?
Писали сме го предпоследно желание.
Т.е. е под желанието, на което сме класирани сега.

# 2 098
  • София
  • Мнения: 9 517
Май трябва да си останем в 81во!
Между другото, как става това?
Писали сме го предпоследно желание.
Т.е. е под желанието, на което сме класирани сега.
Ще трябва да чакате трето класиране или да запишете някъде детето и септември да го преместите.

Гледам интересна тема сте отворили - имат ли право по-посредствените деца на образование или направо да изпадат от системата... Всъщност Конституцията вече се е произнесла по въпроса, но не е зле да чуем мнението и на бг мамите Anguished

# 2 099
  • Мнения: 4 145
То се води задължително образованието. Сега в 10 клас може и да приключат.
Всеки има права, както и задължения.
Малко е заядливо това-имат ли право посредствените. Ми имат, разбира се, все пак масата сме посредствени, единици са гениите.

Общи условия

Активация на акаунт