СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 553
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 325
  • София
  • Мнения: 7 669
А бройката е много по-голяма, защото диапазона на сборове, влизащ в онявените мин и макс балове е... не знам, нямам софтуер да го разиграя Joy

По темата за решенията, мисля, че ако им се предостави необходимата информация, могат да вземат решение. Ако решим да ги манипулираме, също можем.
Мисля обаче, че Санака е от хората, които ще даде възможност на детето да вземе решение и да си носи отговорността от решението.

# 2 326
  • Мнения: 1 297
А бройката е много по-голяма, защото диапазона на сборове, влизащ в онявените мин и макс балове е... не знам, нямам софтуер да го разиграя Joy

По темата за решенията, мисля, че ако им се предостави необходимата информация, могат да вземат решение. Ако решим да ги манипулираме, също можем.
Мисля обаче, че Санака е от хората, които ще даде възможност на детето да вземе решение и да си носи отговорността от решението.
Децата не могат да носят отговорност на тази възраст. Вината за грешка ще остане в нас. Ще ни човърка до край.
Санака вече спомена, че резервите нямат право на намаление, което е красноречиво. Очаквам решението на семейството.

# 2 327
  • София
  • Мнения: 46
Препрочетох си поста. Не съм се изразила правилно и разбираемо. Гнева ми е в повечко. "За поне 20% от децата с бал над 420". ... ... ... Няма значение.

# 2 328
  • Мнения: 5 221
Още мисли. Grinning Ще мисли до утре. По-вероятно да е Испанската. Аз съм и за двете, но по-важно е тя за кое е.

Успех, каквото и да избере. Аз пък съм на мнение, че на 13 години детето е напълно способно да вземе най-доброто решение, след като само̀ е постигнало такива успехи.

# 2 329
  • София
  • Мнения: 18 685
Не на 13, а на 12, съвсем самостоятелно и целенасочено си взех решението да се преместя за седми клас в МГ, което разбира се предопредели и решението ми къде ще кандидатствам после след 7-ми. Мама само я уведомих, та да дойде с мен да ме запише. Сега, вярно, че съм с момчета, а те нали съгласно квотния принцип са малко по-бавно развиващи се, но въпреки това вярвам, че синът ми е способен разумно да си избере училище и го оставих да го направи съвсем сам. Помощта ми се простря дотам да го изслушам как разсъждава и да се успокоя, че изборът не е осъществен на принципа "звездите ми го говорят", ами е протекла все пак някаква мисловна дейност зад блуждаещия пуберски поглед Rolling Eyes

# 2 330
  • София
  • Мнения: 1 084
Санака, дори сега да нямате намаление в таксата, от другата година ще имате!

# 2 331
  • София
  • Мнения: 207
Санака, има и друг психологически момент в избора:
Първоначално не са я приели в АК, а я канят впоследствие, за да си запълват допълнително пуснатите бройки ...
Съвсем по друг начин стои въпроса с Испанската ! Там девойката се е класирала от първия път, благодарение на положените усилия. Кое според теб ще е по-добре за психиката на самото дете - да знае, че учи някъде, където сама се е преборила и приета с най-добрите или да знае, че учи някъде където е много модерно, но са я взели едва ли не за да си запълват бройките ... Simple Smile

Благодаря ви за подкрепата! Hug

Елексир, изборът не се влияе от чужди избори, поне в това, слава богу, съм сигурна. Има приятели /от най-близките/ и в двете училища. Дори в АК са повече. Тя е от СС, а голяма част от децата там продължават в АК. Испанската е избор от 6-ти клас и когато го направи, все още никой от приятелите й не беше направил такъв.

# 2 332
  • Мнения: 502
Плаша се само като си представя как ли горят ушите на Санака и малката Sweat Smile Но при тях няма опция за грешен избор, поне според мен де.
А и какво значи вина, грешки, тяхна, наша ..... Все едно ние пък възрастните не грешим постоянно, после поправяме мазалото /колкото можем/ и пак напред. Децата вече трябва да могат да правят избори, дори и те да се окажат погрешни в някакъв момент, това изобщо не трябва да ги плаши, всичко е поправимо, важното е да чувстват подкрепата ни и да си вземат поуки. Ако вечно разперваме орлови криле над главите им и вменяваме наши решения като техни - как ще могат да полетят сами?


# 2 333
  • София
  • Мнения: 16 178
Резервите имат право на намаление. Нямат право да чакат решението, за да преценят дали да се запишат. Записвате се, плащат депозита и ако има намаление, ще се калкулира от следващите вноски. Преценката за парите е направена много преди да й се каже, че АК е възможност. Тя идва от частно училище, в което в момента е и брат й, а преди това е била и голямата й сестра. Не че парите нямат значение или няма да се отразят /и това е включила в преценката си "за" и "против"/, но решението не зависи от това.
А според мен, децата, на които е предоставена достатъчно и всестранна информация, могат да направят избор. Тук не става въпрос за дете, което е избирало училището си на онче-бонче. Тя не се е колебаела между N на брой, а между 2 конкретни училища, като за всяко има доста прилични аргументи. Напълно наясно е и с разликите между тях. Информацията й е не само от нас. Тя познава и е говорила с много деца от АК - от сегашни осмокласници, до завършили го такива. Голяма част от децата от нейното училище отиват в АК след 7 клас. Знае организацията на учебния процес, натовареност, клубове и други възможности, помощ, която може да очаква от колежа при избор на висше учебно заведение в чужбина и подготовка на необходимото за прием /не само като документи/. Знае и какво може да очаква от държавната езикова гимназия. Сестра й завърши такава. И именно, богатата, подробна и всестранна /и от различна гледна точка/ информация, с която разполага, я кара да обмисля решението си, а не да каже просто - ми искам си там, защото така. Мога да я манипулирам, но защо? И в каква посока? Изборът ще е неин и ще е информиран избор. Как се учи 5 години ако друг ти е направил избора? /защото ако манипулирате детето сега, то в един момент ще се усети, повярвайте ми/ Особено пък в АК. И ако не подходи с желание и убеждение, че това е нейният избор, какви ползи ще извлече, от предлаганите такива?

# 2 334
  • София
  • Мнения: 16 178
Санака, има и друг психологически момент в избора:
Първоначално не са я приели в АК, а я канят впоследствие, за да си запълват допълнително пуснатите бройки ...
Съвсем по друг начин стои въпроса с Испанската ! Там девойката се е класирала от първия път, благодарение на положените усилия. Кое според теб ще е по-добре за психиката на самото дете - да знае, че учи някъде, където сама се е преборила и приета с най-добрите или да знае, че учи някъде където е много модерно, но са я взели едва ли не за да си запълват бройките ... Simple Smile

Такъв момент пък изобщо няма. Разликата между първоначално приетите и поканените сега в резултата е 2-3%. А в Колежа е приета пак благодарение на собствените си усилия. Grinning А резултатът й от приемния тест е значително по-нисък от всички пробни. Явявала се е на пробни във всички школи, без да е посещавала нито една от тях. И на всички беше неизменно в топ 20 от 40-50 деца. Това и беше първото, така да го наречем състезание. Тя не е ходила никога по никакви състезания - математически, по БЕЛ или по каквото и да е било. И стресът от първото такова си е казал думата. Това се поправя с времето и трупането на състезателен опит. Все едно да кажеш, че приетите на второ класиране в държавния прием, са приети за да се запълни бройката и не е същото. Flushed Или, че както са приети децата по бал, така ще вървят и нагоре. Да, ама не. Доста често приетите ппоследни, завършват като първенци в класа си. Не само в АК, но и в държавните гимназии.

# 2 335
  • София
  • Мнения: 207
Нямам намерение да споря с теб Wink
За мен личното удовлетворение се крие в:
"Човек е най-добре да отиде там, където е Добре Дошъл" !
Който както желае, така да го разбира ....

quote author=sanaka link=topic=1047271.msg37000460#msg37000460 date=1530824502]
Санака, има и друг психологически момент в избора:
Първоначално не са я приели в АК, а я канят впоследствие, за да си запълват допълнително пуснатите бройки ...
Съвсем по друг начин стои въпроса с Испанската ! Там девойката се е класирала от първия път, благодарение на положените усилия. Кое според теб ще е по-добре за психиката на самото дете - да знае, че учи някъде, където сама се е преборила и приета с най-добрите или да знае, че учи някъде където е много модерно, но са я взели едва ли не за да си запълват бройките ... Simple Smile

Такъв момент пък изобщо няма. Разликата между първоначално приетите и поканените сега в резултата е 2-3%. А в Колежа е приета пак благодарение на собствените си усилия. Grinning А резултатът й от приемния тест е значително по-нисък от всички пробни. Явявала се е на пробни във всички школи, без да е посещавала нито една от тях. И на всички беше неизменно в топ 20 от 40-50 деца. Това и беше първото, така да го наречем състезание. Тя не е ходила никога по никакви състезания - математически, по БЕЛ или по каквото и да е било. И стресът от първото такова си е казал думата. Това се поправя с времето и трупането на състезателен опит. Все едно да кажеш, че приетите на второ класиране в държавния прием, са приети за да се запълни бройката и не е същото. Flushed Или, че както са приети децата по бал, така ще вървят и нагоре. Да, ама не. Доста често приетите ппоследни, завършват като първенци в класа си. Не само в АК, но и в държавните гимназии.
[/quote]

# 2 336
  • Мнения: 842
sanaka, ние сме едни от тези дет освободихме бройка, но ако финансово не ми е проблем, аз лично бих наклонила съзнателно избора към АК, пред Волдемор Simple Smile

# 2 337
  • София
  • Мнения: 1 421
В казуса Санака младша решението предполагам ще дойде от там кое желание на детето ще надделее, ако щеш интуицията което му подскаже, а при водолеите казват, че е силна, пък и продиктуваното от нея е най-доброто. Притаени, чакаме развръзка, а тя ще бъде днес, нали? Не е ли възможно едното да се завърши като частен ученик - може би Испанската?Stuck Out Tongue , другото редовно (тогава как ще усети прословутия дух на Волдемор)! Тъкмо ще сравни детето двете системи на образование и може да напише труд после. Но погледнато от трето странично лице везните накланят към Американския и то практически съображения. Романтичните съображения обаче са за Испанската, няма как. Тоест борбата е между разума и сърцето.
За протокола на темата, днес записах младежа в желаното досегашно училище СМГ АЕ. Много се изтерзах тая кампания (какво ли им е било на децата), чувствам облекчение, каквото пожелавам на всички тук.

Последна редакция: пт, 06 юли 2018, 00:50 от bora

# 2 338
  • София
  • Мнения: 396
По темата с грешката при класирането на МОН: Цялата кампания по кандидатстването се организира от МОН. Тя явно не е прозрачна, иначе щеше да публикват, без лични данни, всяко дете как е подредило желанията си и с какъв бал къде се класира и не виждам защо някой очаква яснота по темата. Интересно, по закона за отворените данни, МОН не са ли длъжни да публикуват пълната информация за класирането? Това някой не може ли да им го поиска и да го публикува?

По въпроса само с електронното записване след първо класиране: добре, че не е електронно, иначе всички, които се "пробват" и кандидатстват в множество области на практика ще блокират места не само за първо, но и за второ класиране, че и за следващите. Не че сега не могат да го направят, но е по-времеотнемащо и на второ класиране нещата си идват на мястото.

Последна редакция: пт, 06 юли 2018, 01:01 от Uprising

# 2 339
  • Стара Загора
  • Мнения: 4 174
По въпроса само с електронното записване след първо класиране: добре, че не е електронно, иначе всички, които се "пробват" и кандидатстват в множество области на практика ще блокират места не само за първо, но и за второ класиране, че и за следващите. Не че сега не могат да го направят, но е по-времеотнемащо и на второ класиране нещата си идват на мястото.
Всъщност и това може да се избегне, ако системата им е направена читаво и на второ класиране не позволява подаване на заявление в повече от една област по електронен път. Само че това са твърде много очаквания от твърде малък капацитет Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт