Математически турнири 1-4 клас. Тема №59

  • 80 011
  • 739
  •   1
Отговори
# 1
  • Мнения: 31 503
Благодаря за новата тема. Много успехи на децата!

На втори модул на МзВ всеки ред ли се оценява разписването и, ако детето е работило донякъде правилно, дават ли се точки?

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 635
Благодаря за новата тема!
Като гледам резултатите, "Математика за всеки" е непосилно дори за деца, които са се готвили сериозно за кандидатстване (визирам първия модул). Определено трябва да се увеличи времето. 60 минути са недостатъчни за 20 задачи, 5 от които доста трудни.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 11:54 от vipp

# 3
  • Мнения: 44 164
Благодаря за новата тема!
Като гледам резултатите, "Математика за всеки" е непосилно дори за деца, които са се готвили сериозно за кандидатстване (визирам първия модул). Определено трябва да се увеличи времето. 60 минути са недостатъчни за 20 задачи, 5 от които доста трудни.

Ама то целта не е всички да решат всичко, даже и децата, които са се готвили. Целта е да има класиране (тоест разслояване по резултат) и да влязат децата с математически заложби, не точно сериозно готвилите се. И затова трябва труден изпит и е по-добре никой да не е решил всичко, отколкото 200 деца да са решили всичко. Историята сочи, че достатъчно деца се справят и ги приемат.

# 4
  • Бургас
  • Мнения: 635
Да, вероятно е така, целта е да се разслоят децата, но това се отнася за 4 града - София, Пловдив, Варна и Бургас.  Според мен, и съдейки по реакциите на моето дете (което с много висок резултат на ПМС), не е приятно усещането, че поне 2 години си се готвил сериозно и си изрешил сума ти задачи, а след състезанията се чувстваш неудовлетворен от представянето си. Вярно, целта е влизане в ПМГ и няма значение дали си 1 или 78, но все пак ...
Или целта е да се стимулират родителите на следващия набор да наблегнат на школите и частните уроци?
Както и да е, тези разговори ги водим след всяко състезание. Да са ни живи и здрави децата.
А ние в Бургас продължаваме да се чакаме резултатите, с плаха надежда все пак да излязат днес ....

# 5
  • Мнения: 5 234
Пак ще ги разслоят с трудни задачи, но нека имат време поне да помислят по тях, а не да препускат като подплашени коне. Това са малки деца, не са студенти. Освен това в балообразуването участват повече елементи предполагам именно с тази цел. Вярно, че не е задължително да се участва, но вероятно  доста деца се чувстват неможещи и неспособни след това състезание. Ще кажа само да са здрави, пък все някъде ще учат. А след 7 клас ще имат втори шанс за МГ.

# 6
  • Мнения: 31
От друга страна страна, във формата 20 задачи за 1 час се избягва всякаква субективна намеса при оценяване. Ако си дал правлния избираем или точно число отговор, не зависиш  от "благословията" на оценяващите. Това дава шансове на деца, които не са посещавали специализирани школи, имат потенциал и са се подготвили добре самостоятелно. При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .

# 7
  • Мнения: 44 164
Доброто описване се изисква на всички състезания и олимпиади, включително и международни. И те ли го правят за да ходи някой на школа?  Иначе е вярно, че на школите ги учат да описват, но това е част от подготовката и показва разбиране на задачите. Отговор всеки може да препише или да подскаже. Освен това при задачи с разписване може да се дадат точки даже и при грешен отговор, докато при задачи със свободно избираем алтернативите са всичко или нищо. Не е вярно обаче, че при правилно алтернативно решение не се дават точки.

# 8
  • Мнения: 6 210
Аз нямам забележки към сложността на задачите, така са преценили - така са ги направили, единственото, което ми е странно, е защо се зове "за всеки" точно тази математика Laughing, очевидно името е доста далеч от реалността и може би подвежда доста деца да се "пробват".
Хубавото е, че /поне за нашата МГ/ има цели 4 състезания , от които се вземат двата най-добри резултата - Областния кръг от олимпиадата, Кенгуру, ПМС и Математика за всеки. Преобразуват се в точки по формула. Моето дете например не се класира за областния на олимпиадата, на мат. за всеки е 14-та, но на другите две е съответно 5-та и 4-та като място и смятам, че ще е ѝ е достатъчно да се класира сред 25-те приети деца. С най-голяма тежест излиза, че е олимпиадата, тъй като там максимумът на точките като абсолютна величина е най-голям.
Не ходи на школа - пробвахме за месец, но не бях доволна, че се сещаше в петък вечер да напише домашните за школата в събота, никаква работа през останалото време и я спряхме. Колкото се подготвя сама - толкова. Има късметът, че схваща бързо, иначе си е голям мързел. Щом с малкото време, което отделя, се  справи повече от прилично, само мога да гадая ако се занимае сериозно какви успехи ще са Laughing
Мисълта ми като цяло е, че има достатъчно варианти и за деца, ходещи на школа, а и за самоподготвящите се да не са ощетени.

# 9
  • Мнения: 2 285
От друга страна страна, във формата 20 задачи за 1 час се избягва всякаква субективна намеса при оценяване. Ако си дал правлния избираем или точно число отговор, не зависиш  от "благословията" на оценяващите. Това дава шансове на деца, които не са посещавали специализирани школи, имат потенциал и са се подготвили добре самостоятелно. При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .

Това категорично не отговаря на истината. Вече писах и в миналата тема. Съжалявам, че ще се повторя, но детето ми без каквито и да е курсове на ПМС е в топ 15 за София. А на "Математика за всеки" втората задача от модул 2 му е оценена с максималния брой точки - 10. Не е използвал никакви магични заклинания и тайни формати, просто е описал подробно и аргументирано всяка стъпка от решението и е смятал вярно.
Разбирам, че родителите на кандидатстващите деца са изнервени в очакване на класирането, но подобни спекулации само акумулират още повече ненужно напрежение.

# 10
  • Мнения: 117
При подробно описване на задачите, такива деца задължително губят точки, дори при "решени" задачи и получени верни отговори (особено при тези за най-много точки), защото не са преминали определени стъпки, формата на които се получава точно в школите. Като капак на всичко, проверяващите са точно от тези школи и не толерират подобни волности, като използват възможностите за проява на субективизъм в методиката за оценяване. Едновремено с това подържат мантрата за незаменимост на школата . .. . . .
Това със сигурност не е вярно. Моето дете за известно време посещава както курс при един доста популярен преподавател, така и школата на СМГ. Тъй като е дистанционно се вижда какво правят. Направи ми впечатление, че двамата преподавателите по различен начин решават някои задачи и никой не обясняваше нищо конкретно относно разписване, което за мен беше разочарование. И като проверяват домашни не наблягат на това, а общо взето ако си изкарал верния отговор всичко е точно.
В тази връзка и на мен ми е чудно, как точно се оценяват стъпките, когато има различни методи за решения и понякога може да се прескочи някоя стъпка. Предполагам има някакъв толеранс, все пак това са малки деца.

# 11
  • Мнения: 1 456
И аз смятам, че задачи с разписване са по-подходящи за такива важни състезания. Когато е тестов формат със затворени отговори все има някакъв шанс да уцелят някои верни отговори. На нашите сa им казали да не предават с неотбелязани отговори. А когато разписват задачите, си личи кое дете може да решава.

Последна редакция: пт, 28 май 2021, 21:54 от Lúthien

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 650
Никакъв толеранс няма, моята приятелка ходи да гледа работата на детето си от ПМС и потвърди. Има си методика за оценяване ред по ред, стъпка по стъпка, 0,5 т по 0,5 т буквално. Например моето дете не може да ги описва хубаво, но госпожата от школата ясно им казваше, не оставяйте равенство без обяснение. Пишете това правя така, защото еди си какво...така се получава малко сякаш има състезание по бел, не по мат, но на кой да се оплаквам... Ето сега на МЗВ, последната подточка на последната задача се търсеше нещо по метода на магическия квадрат. Моето не се е сетило и започнало да прави варианти, стигнало е до верния отговор, но няма 10 т., а 6/явно и друго има объркано/. Мисълта ми е, че проверяващите следват указанията и точно и стриктно оценяват според това, което им е казано!

# 13
  • Мнения: 6 210
Много е неприятно, че трябва да е по определен начин. Верен ли е отговора - верен е, не е налучкано, вижда се, че е стигнало детето до там - защо да не се дадат пълните точки... Никаква стимулация за собствени разсъждения, всичко трябва да е в матрицата явно.
То даже си има "чалъм" когато е тест, а не си сигурен за някой отговор - едно време ходех на уроци по английски за Тойфел и САТ и учителката ни все ни повтаряше - ако не знаете нещо, не допускайте да предадете без отбелязан отговор. Избирате си една буквичка от опциите и на всеки отговор, за който не сте сигурни, отбелязвате само него. Не знам дали е печеливша тази стратегия наистина, но звучи логично.

# 14
  • Мнения: 117
Например моето дете не може да ги описва хубаво, но госпожата от школата ясно им казваше, не оставяйте равенство без обяснение. Пишете това правя така, защото еди си какво...така се получава малко сякаш има състезание по бел, не по мат, но на кой да се оплаквам...
Предполагам, трябва да опише всяка променлива на какво съответства. Много е разтегливо понятието "обяснение", за някой може две думи да са достатъчни, може и две изречения да се изпишат и пак да е неясно. Притеснява ме това, че на курсовете, които ние посещавахме, не се споменаваше нищо за разписване, но то всяко дете когато се старае пише кое какво е, не знам, много субективно ми се вижда това, ако е така.

На Математика за всеки в листата за София ми направи впечатление, че нямаше дете с по-висок резултат, което да не беше маркирало всички букви от първите 15 въпроса, а имаше масово немаркирали от по-слабо представилите се деца. Това е още един индикатор, че децата са готвени конкретно за този изпит и няма неподготвени деца, които случайно да блеснат с талант. Например моето дете още отказва да отбелязва буква на състезание, когато не е сигурно на 100% в отговора си - било лъжене.

Общи условия

Активация на акаунт