СЕДМИ клас – 11 – Късмет на Първо класиране! (02.07.2018–08.07.2018)

  • 160 526
  • 2 767
  •   1
Отговори
# 2 370
  • Мнения: 1 537
По казуса с грешните балове се замислих снощи, че не ми се спеше и понеже не съм рошаво айти измислих, че може би не са засегнати чак толкова деца и че второто първо класиране може би е било идентични с най-първото, т.е. ако са взети предвид първо желанието на детето, после бала, нищо че е грешен, то подреждането би било пак от най-висок към най-нисък, т.е. първият приет е имал 261, вторият 260 и т.н.
След поправяне на грешката и пресмятане на новия бал би трябвало пак същите деца да са класирани (или почти същите) само че този път са били с балове 481 първият, после 480 следващият и т.н.
В резултат на това ТУЕС се връща на почетно място, а не остава на 28-мо, но приемът е на почти същите деца.
Искам само да си изясня правилно ситуацията.
Ако проф. Дидева или някой друг ме разбра, моля за едно ОК или "ти не си уред, не е така" Wink


Не мисля, че е точно така. От една страна всички, които са били с оценки по БЕЛ, по-високи отколкото по МАТ, теоретично падат в класирането (макар и не задължително извън ТУЕС). От друга страна, деца, при които е имало голяма разлика в резултата на двете матури в полза на математиката, се качват рязко нагоре в класирането и може да избутат други деца навън. Второто ми се срутва дори по-вероятния случай, не за друго, ами деца, които са по-добри по БЕЛ, отколкото по МАТ, надали ще се насочат точно към специалностите на ТУЕС. Simple Smile

# 2 371
  • Пловдив
  • Мнения: 10 439
Taneto, според мен не е съвсем така.
имаме две деца
1. 95 БЕЛ + 90 МАТ, МАТ+БЕЛ = 185 /бал 285/ , БЕЛ+3хМАТ= 365/бал 465/
2. 85 БЕЛ + 95 МАТ, МАТ+БЕЛ= 180 /бал 280/, БЕЛ+3хМАТ = 370 /бал 470/
при "борба" за последното място в паралелката при класиране 1 влиза първото дете, при класиране 2 - второто.
и от там става въртележката надолу по класирането.
Въпросът е колко деца са се спуснали по следващо желание, и колко са се предвижили напред. Едва ли са само 20.

# 2 372
  • Мнения: 3 927
Мерси за сметките, прави сте.
Аз разсъждавам извън конкретното дете (макар че това е важното в едно класиране) за общата картина, в която ако пострадали и разместени са 20-30 деца, самото ново класиране поставя училището на правилното място.
Да, гафът е непростим, но пак добре, че е засегнал малък % от всички в София...

# 2 373
  • София
  • Мнения: 2 964
Мерси за сметките, прави сте.
Аз разсъждавам извън конкретното дете (макар че това е важното в едно класиране) за общата картина, в която ако пострадали и разместени са 20-30 деца, самото ново класиране поставя училището на правилното място.
Да, гафът е непростим, но пак добре, че е засегнал малък % от всички в София...

Нали си давате сметка, че разместването на 20-30 деца е довело до разместване на много други - като ефекта на доминото е!

# 2 374
  • София
  • Мнения: 650
А ако има грешка във формулата и оценка от свидетелството е добавена х2 примерно, никой не би си признал, че бала на детето му е завишен, нали?! и този скок от 50 точки спрямо прогнозата на Дидева точно в Джон Атанасов, където имаше проблем а и не само там скача драстично, ме навежда на една такава мисъл.

# 2 375
  • Мнения: X
Не съм давала прогноза за Джон Атанасов, но ако посочите конкретна паралелка, ще я погледна.

# 2 376
  • Мнения: 94
По казуса с грешните балове се замислих снощи, че не ми се спеше и понеже не съм рошаво айти измислих, че може би не са засегнати чак толкова деца и че второто първо класиране може би е било идентични с най-първото, т.е. ако са взети предвид първо желанието на детето, после бала, нищо че е грешен, то подреждането би било пак от най-висок към най-нисък, т.е. първият приет е имал 261, вторият 260 и т.н.
След поправяне на грешката и пресмятане на новия бал би трябвало пак същите деца да са класирани (или почти същите) само че този път са били с балове 481 първият, после 480 следващият и т.н.
В резултат на това ТУЕС се връща на почетно място, а не остава на 28-мо, но приемът е на почти същите деца.
Искам само да си изясня правилно ситуацията.
Ако проф. Дидева или някой друг ме разбра, моля за едно ОК или "ти не си уред, не е така" Wink

Ако грешката е само във формулата, т.е. ако са пропуснали да умножат по 3 и са умножили по 2 мисля, че си права. Ако към всички деца, кандидатствали в ТУЕС е приложена една и съща формула грешка при класацията за ТУЕС няма и според мен. Въпросът обаче е ако преди ТУЕС има езикови паралелки при подреждане на желанията на децата и са смятали грешен бал това не би ли се отразило на крайната картинка.

# 2 377
  • Wonderland
  • Мнения: 702
Аз направих една проста сметка за Стара Загора, за последните три години и се оказа, че за 2015 и 2016 баловете между първо и второ класиране спадат с 0,2-1,4% за езиковата гимназия.
За 2017 обаче, след въвеждането на електронното подаване спадовете са 3-10%. С голям интерес очаквам разликите тази година.

Jade, радвам се да видя и друга старозагорка в темата. Може пък да се засечем в едно училище Smile Аз съм с младеж, който вече записахме в Ромен Ролан. Избра си първи език английски, защото щял да ходи да учи при леля си в Лондон. Според мен го избра защото е голям мързел, все пак го е учил, има познати думи, т.е. не е като да го почва от нулата Nerd Вие къде се записахте или чакате второ класиране?

# 2 378
  • Мнения: 1 690

Покрай фейс-а и разни коментаторки, вече съм "обучена" като видя непознат ник , чета поста и  подминавам. Ако има нужда от помощ, ако мога помагам, но заяжда ли се, мислено едно "игнор" и това е. Нищо не ми трепва от тези душици!
Толкова ми е хубаво с вас, че няма да спра да ви чета, да коментирам, да отговарям и да се смея с вас.

По повод сагата с гафа, не знам дали някой тук установи дали дете с по-нисък бал е влязло някъде пред дете с по-висок. Аз хвърлих едно око на витрината на НПМГ за мин и макс бал  по паралелките. Всеки при желание може да го провери, ако има съмнения.
И тъй като и ние се записахме онзи ден и би трябвало да ми кротне малко/ въпреки че нямам нито входящ номер, нищо/, все още не мога да се отпусна и да приключа със сагата 7 КЛАС.

На 12-ти ли излизаше 2 класиране, ще тръпна явно до тогава, докато не видя някъде отразено-ЗАПИСАНА!

Хубав петък на всички, Sanaka, всички тръпнем с вас, и на мен ми е любопитно водолейчето какво е избрало!

# 2 379
  • София
  • Мнения: 650
Не съм давала прогноза за Джон Атанасов, но ако посочите конкретна паралелка, ще я погледна.
примерно паралелката за приложно програмиране

# 2 380
  • София
  • Мнения: 16 177

Това е толкова индивидуален избор, че аз не бих казала "бих избрала", защото има голяма разлика с кой основен език си, ако искаш после да учиш в чужбина.

Пенева, абсолютно съм съгласна. За нас английският е абсолютно задължителен и трябва да е на безкомпромисно ниво. И ако досега беше изучавала друг език, изборът на език, различен от английския изобщо нямаше да стои на дневен ред. Но тъй като вече 8 години /от ПУК/ изучава английски с хорариум 10 часа седмично, по-натътк може да продължи усъвършенстването му и в школа. А изборът на гимназия с друг сновен език, ще й предостави възможност да излезе от гимназията с 2 основни езика. Сестра й продължи с английския в гимназията и в крайна сметка завърши с един основен език и тепърва ще учи втори, тъй като осъзна, че е би било добре. Немският, който учеше като втори в гимназията е на ниво да си поръча в ресторант или да попита да я упътят на улицата. Grinning Аз съм на малко по-различно мнение за приложимостта на испанския, защото имам примери. Имам и примери за неползван и забравен немски. Но средно-статистически, немският в Европа вероятно е по-приложим. Но добри университети има и в Холандия, Дания, Шотландия и т.н. С английски. И в Испания има. Grinning
Наред с това, образование в чужбина е не е самоцел за нашето семейство. Наблюденията ми в годините показват, че много хора /не ввсички, разбира се/ избират образование в чужбина по неправилни причини и в неправилна последователност. Взема се решение - детето ще учи в чужбина. От детската градина му се набива в главата, че трябва да учи в чужбина, ама независимо какво избере да учи. Според мен, трябва да се тръгне в обратния ред - първо решаваш какво искаш да учиш и работиш и след това избираш университет, предлагащ най-доброто по специалността, което определя държавата, в която ще учиш. А често се тръгва от държавата. Напр., ако искаш право, то се учи в държавата, в която ще го практикуваш. После може да специализираш в друга държава, но имам примери на завършили право в Англия и решили да се върнат тук. И... Ако ще учиш медицина / а девойката за момента за това говори/, също няма смисъл да е в чужбина, освен ако не искаш да практикуваш в Щатите /но дали искаш да живееш в Щатите, можеш да решиш само, след като си живял в Щатите/. Глад за доктори има по цял свят, а ако са взели и специалност - никакъв проблем. А за някои специалности, направо наддават. Освен това, емигрантският живот не е непременно щастлив живот. Дори и да си добре реализиран в чужбина. Точно сега слушах за едно от най-продължителните изследвания за щастието. Правено е в продължение на 70 години /не запомних от Оксфорд или Кеймбридж/. Според него, най-важното условие за щастие е взаимоотношенията с хората около теб - приятели, семейство, колеги. И аз съм живяла в чужбина /САЩ/, имам приятели, живеещи в чужбина и много познати деца, отишли да учат в чужбина и завърнали се тук. И то не поради невъзможност за реализация там. Затова, аз не "гледам дете за износ" /това е цитат. На родител/. Ако избере чужбина - за учене и/или живеене - няма проблем. Но ще се постарая да се уверя, че го прави поради правилните причини.
Та поради тази семейна философия, изборът между АК и Испанската, не е толкова лесен и същевременно, не е толкова определящ. Не че предимствата на АК се изчерпват с перспективите за учене в чужбина. Напротив, те дори не са водещите за нас. Просто обсъждам тях, защото така тръгна разговорът. А споделям тази наша философия заради вашата съпричастност към личния ми казус. Wink За което наистина много ви благодаря. Hug Включително на тези, с които сме на различно мнение.
Бай дъ уей /за да съм в тон с Кастрева/, девойката току що стана и очаквам дда чуя окончателното решение. Joy

Последна редакция: пт, 06 юли 2018, 11:36 от sanaka

# 2 381
  • Мнения: 4 145
Моето мнение е, че следва да има сериозен анализ на грешките и да се изнесе конкретна информация за процента засегнати. Бас ловя, че такава статистика няма да видим.

# 2 382
  • София
  • Мнения: 7 669
alexova, аз писнах. Ние се борим за математическите паралелки и СХН.
Една майка беше писала, преди да свалят класирането, че пишело бал двеста и нещо, а те били с 416. Ние с 422 бяхме наредени във втора английска.

За грешката, при репортажите от Ломоносов, една лелка нагледно показваше, как математиката също е взета с коефициент 1. Разликите никой не може да предвиди какви са. Най-добре да спрем да я дъвчем тази тема, защото аз имам свое виждане какво са направили, за да потушат недоволството и много се надявам, да са оставили свободен механизъм, по който да изправят несправедливостта на второ класиране. Дано!

# 2 383
  • Мнения: 1 537
А ако има грешка във формулата и оценка от свидетелството е добавена х2 примерно, никой не би си признал, че бала на детето му е завишен, нали?! и този скок от 50 точки спрямо прогнозата на Дидева точно в Джон Атанасов, където имаше проблем а и не само там скача драстично, ме навежда на една такава мисъл.

За Джон Атанасов аз имам друга теория. Просто през годините интересът към паралелки в IT сферата е нормално да нараства. В даден момент единият ТУЕС няма как да побере всички желаещи да се обучават в тази сфера още от гимназиален етап и е нормално и други училища да почнат да попълват бройки с по-висок бал. Личната ми прогноза е, че тези училища с времето ще се вдигат все по-напред в класацията.

# 2 384
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
Не съм давала прогноза за Джон Атанасов, но ако посочите конкретна паралелка, ще я погледна.
примерно паралелката за приложно програмиране


И вие ли Wink Момче? Може да се засечем ако моите прогнози не се окажат грешни или ако не стане чудо за нас Wink

Общи условия

Активация на акаунт