каква трябва да е перфектната продавачка?

  • 3 765
  • 53
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 7 186
Мога да добавя да не ми прави физиономии, ако нещо не ми хареса или я помоля да ми извади няколко неща. Също като влезна да меря нещо в съблекалнята да не ме подпитва отвън дали ми става дрехата и да не наднича, щото и тва ми се е случвало. #2gunfire
От нея се иска просто да е любезна, компетентна и да ме остави на спокойствие да разгледам дрехите, вече оттам нататък ако искам нещо да меря аз ще се обърна към нея. Външния вид не ме интересува особено, но един уважаващ себе си магазин трябва да обръща внимание на това. Възрастта не е от значение, важното е да е ориентирана.
И още да не се държи надменно, сякаш магазина е неин.
По принцип най- обичам магазини тип Теранова например, където всичко е изложено по номера, взимаш си каквото ти трябва и мериш, ако ти хареса- купуваш, ако не- оставяш го или мериш друго.
Прави ми приятно впечатление и ако се отнасят с всеки клиент, сякаш е специален, а не да ги подбират по разни критерии. Случвало ми се е няколко пъти в магазини да ми хареса нещо, но да няма моя номер в момента и са ми предлагали да оставя тел да ми звъннат и да ми запазят като получат. Винаги са били много коректни.

# 16
  • Чехия
  • Мнения: 1 071
Аз съм по-спокойна когато пред мен стой зряла жена, а не младо момиче, сигурно защото си мисля, че тук като на сезонна работа или на бригада и не и пука за клиента........и най-вече ако съм редовна клиентка да ме познава поне по физиономия........тава е като даси банков служител ....................а ако са две мног ме дразни като при влизането си говорят и като вляза спират се едно аз съм ги прекъснала

 Казала си го адски точно, супер.................

Това е истината.
Перфектната продавачка за мен:
1. външността няма значение (нали няма да си лягам с нея) - стига да не е облечена и гримирана като за бар и да не дъвче насреща ми дъвка, баничка или нещо друго;
2. да си стои на работното място, а не пред магазина с кафе и цигара (ако й се пуши, пие и други работи, по-добре да заключи за 5 мин.) - не ми пречи, ако като вляза чете вестник или книга - стига още с влизането ми да ги е затворила и скрила под щанда;
3. да поздравява на влизане и излизане (ако накрая ми пожелае "приятен ден" ще ми се прииска да се върна - в любимия ми магазин винаги на излизане ми казват "Довиждане. Хубав ден.");
4. да не си предлага услугите под формата на "нещо да предложа", ако не я помоля изрично и да не върви след мен - може да дебне да не открадна или смачкам нещо и от по-далеч; идеята е, че някои продавачки гледат на клиентите все едно са отишли да крадат, а не да купуват;
5. да не си казва мнението кое как ми стои, отива ли ми, модерно ли е и (най-гадното) още от вратата да ме посреща с "нямаме толкова големи номера" (175 см. съм на 65 кг.), защото може да търся нещо за подарък, но при тази реплика направо си тръгвам;
6. да не ме убеждава, че същата стока я има вече от ... време и е много доволна - дали я има или не си е нейна работа;
7. да следи модните тенденции и наистина да препоръчва актуални и модерни неща, а не нещо от миналогодишната колекция;
8. да може (при желание от моя страна) да си говорим на други теми, докато пробвам нещо-си (понякога купувам повече неща наведнъж и обичам да убивам времето в пробната с приказки за времето, най-новия филм по кината или последните тенденции в гримовете); но, само по мое желание, защото (в противен случай) ставам голям темерут;
9. да се усмихва - дори и да е изкуствено, защото повечето гледат като отровени;
10 . да не се опитва да преценява дали ще купя нещо или не по външния ми вид, защото обикновено, когато отивам да меря дрехи, слагам нещо удобно (т.е. лесно за обличане и събличане), а не официален костюм.
В общи линии, това е.
+ това да умее да смята и да ми връща точно рестото, а не да шмекерува с реплики от рода "Ама, как 50 лв., дадохте ми 20 и рестото е точно." и да ми говори на ВИЕ - задължително - иначе правя големи циркове (редовно питам продавачките дали са ми роднини и те ме гледат тъпо).

Ето това е перфектното описание на перфектната продавачка!

# 17
  • Варна
  • Мнения: 10 790
Защо продавачките (повечето) ги мързи да ти покажат повече от една блузка, например. И те гледат на кръв, сякаш това не им е работата.  #2gunfire

Ама нали съм прекалено възпитана и не им правя забележка, а би трябвало, защото вътрешно се ядосвам, а пък оная тъпа крава си гледа кефа. Уф, чак се изнервих, става дума за един определен магазин, продават евтини стоки, има много клиенти и вместо да си подобрят обслужването, те те карат да не искаш да стъпиш повторно в магазина.

Смятам следващия пък като бъда там и ако случа на подобно отношение, направо да ги закопая! Ама-ха!  #Cussing out

# 18
  • Мнения: 3 376
Нещата,които трябва да избягва перфектната продавачка и които лично мен ме изкарват извън нерви са: smile3515:
-Да ме оглежда от глава до пети когато вляза в магазина и да се мъчи да ми разбере социалния статус и възможностите,а съответно от това да зависи и отношението и към мен
-Да върви след мен като сянка и да ме гледа в ръцете
-Да се мъчи да ми пробута нещо,когато се колебая.Разбирам,че това  и е работата,но понякога са направо нагли
-Да ме кара да се чувствам едва ли не виновна,когато не си купя нещо.

Знаете ли..от такива "компентентни"продавачки съм намразила обикалянето по магазините.
Предпочитам да не ми обръща грам внимание отколкото да следи всяка моя крачка и какво правя и разглеждам и през 2 мин.да ме подпитва newsm61

# 19
  • Мнения: 7 474
Да не пуфтят, ако искаш да видиш повече от две неща  Naughty
Да не те коментират в момента, който се обърнеш и не си купил нищо  Crossing Arms
Да са усмихнати, любезни , но не досадни - трябва да преценямат дали клиента иска помощ или не! Peace

# 20
  • соросоиден либераст и умнокрасива евроатлантическа подлога
  • Мнения: 13 650
Да е естествена
положително настроена
да е наясно, че клиента винаги е прав

# 21
  • Мнения: 7 914
Всичко друго, само не и това:

# 22
  • Мнения: 817
Съгласна съм с Азаф!
Искам да добавя,че перфектната продавачка трябва да има и перфектен шеф Mr. Green
Защото повечето моомичета които досаждат на клиентите с това,че вървят след тях или с тъпия въпрос"С нещо да помогна?"са подтиквани да го правят от шефовете си!
Сигурна съм,че и на тях не им е приятно да са като някакви конски мухи залепени за хората,но какво да правят има възможност да изгубят работата си,ако не се държат по този глупав начин!
Така,че помислете,че монетата наистина има две страни!

# 23
  • Мнения: 590
Всяка  една ,която може да ми прибере парите и да ми даде това,което съм си избрала.
Ако пуши навън,ще я накарам да влезе.
Ако дудне нещо,не я чувам.
Ако я мързи да изважда,настоявам и чакам.
Хареса ли ми ,или ми е нужно нещо,продавачката ми е последна грижа.Да се откажа да  влизам в магазина заради продавачка Naughty

# 24
  • Мнения: 5 370
За мене перфектните продавачи са.....самите собственици в ролята на такива.
Искам да дам конкретен пример-магазин БЪГС БЪНИ на Патриарха-е, нямат грешка.
Не се натрапват, не те лъжат, компетентни са, мили са , готини са.
Изказват си в прав текст мнението дали си струва или не да купиш дадено нещо-пример-исках гърне, дето "свири", като се изпиша дребосът, те с необходимите аргументи и примери ми показаха, че съм на грешен път.
  bouquet

# 25
  • Мнения: 3 405
Никога, ама никога да не ми говори на ТИ Crossing Arms

# 26
  • Ямбол
  • Мнения: 1 092
Да не ми виси на главата докато си избирам нещо.. и да не ме пита "Избрахте ли си вече?" така сякаш съм длъжна да си избера за 2 мин !  #Cussing out

# 27
  • Мнения: 27 524
Авторката пита само за облеклото й  Grinning Grinning Grinning

Да е чиста и спретната, по конкретния въпрос.

По-логиката иначе - да не ми досажда и да дава адекватни съвети за стоката си.  Grinning

# 28
  • София
  • Мнения: 1 098
За облеклото - въпроса е свързан с виждането на шефа на магазина. Някъде има и униформи.

Иначе за мен на първо място е да знае какво продава. Не като я попиташ, да вдига рамене.

# 29
  • София
  • Мнения: 6 363
Иначе за мен на първо място е да знае какво продава. Не като я попиташ, да вдига рамене.

а, това е наистина може би най-важното нещо!
айде, ако продава хляб и сирене - всички знаем какво представляват и какво да купим.
но да продава продукт, от който нищо не разбира и заблуждава клиентите.... е, не!

Общи условия

Активация на акаунт