Въпроси всякакви за автомобилите и задволанните устройства

  • 94 030
  • 2 907
  •   1
Отговори
# 165
  • София
  • Мнения: 4 543
Общо взето щом има път, по него се минава и има къде да се обърне. Друг е въпросът какво МПС може да мине оттам. Аз не бих си мъчила колата по такива трасета. Тя и не става, че не е от най-високите. Това някакво изпитание за шофьорските умения ли беше или просто искаше пак да отидеш на мястото? Като си била там първия път си наясно с терена, що си се мъчила не знам.
Имали сме доста забавни случки по черни пътища с дълбоки коловози. Москвето на един приятел така пропадна на черен път в Стара планина, че се килна настрани. Той излезе през прозореца да огледа. Наредихме камъни в коловоза, че беше много стръмно и с бутане от компанията го измъкнахме.

# 166
  • На брега на реката
  • Мнения: 4 361
Аз не разбрах тревогите ти! Като не ми харесва пътя - обръщам се и тръгвам, особено пък като не е належащото стигането до конкретна точка. Объркала си, голямо чудо! Следващия път с някой, който го знае. Много анализираш и се тревожиш, шофирането е и удоволствие.
Веднъж минах по разбит път, който се оказа с висок насип, неподходящ за колата ми. Че и с наклон. Колата опря, стържеше жестоко, а не можех ни напред да продължа, нито да се върна назад заради големия наклон. Дръпнах ръчната, зарязах я и си намерих един добър човечец, който да ми я изкара. Не прецених ситуацията и вече си знам колко точно ниска е колата и колко проходима, не се мъча с експерименти. Вземи си поуките и следващия път ще прецениш по добре Simple Smile

# 167
  • Мнения: 3 732
Имах нужда да споделя защото за пръв път се губя и то в гора. Карала съм само градско и шока от черния селски път, с дълбоки коловози, кално и мокро, беше голям.

Колата издрапа, справих се.

Не знам коя е мис тигрова, но не съм аз.

# 168
  • sofia
  • Мнения: 8 925
Случката ме накара да се замисля, че повечето хора нямат опит с черни пътища.
Аз съм си селско чадо (редовно ходехме до село при баба) и знам какво е да затънеш в калта, пряспата и какво трябва да се гледа при дълбоки коловози.
Преживяното да се брои като натрупан опит Smiley

# 169
  • Мнения: 3 732
Пак съм аз - този път учудена от реакцията на другия шофьор.

Излизам от квартална улица преди светофар на булевард. Упорито се опитвам да се набия в средната лента за да се престроя по - лесно след светофара. Запречвам най - дясната лента защото в средната не ме пускат. Една кола ме заобиколи, но белия бус след нея спря и момчето ми каза, че така е забранено и да не го правя. Беше спокоен вместо да ме напсува както си е редно.

И аз псувам, и мен ме псуват.
И аз давам предимство понякога, на мен - също.

Освен вдигната ръка с длан към другия и кратко включване на аварийните има ли други знаци за Благодаря ти! ?

# 170
  • Мнения: 35 069
Не. Аз ползвам само тези знаци за благодаря

# 171
  • Мнения: 3 622
Благодаря на шофьорски език е включването на аварийките за кратко.

# 172
  • Велико Търново
  • Мнения: 7 687
Аз пък да се оплача, днес щяха да ме блъснат с количката на пешеходна пътека. Вместо да намали шофьора даде газ за да мине по-бързо... жената до мен на пътеката изпищя чак, а аз меможех да повярвам...  досега се възмущавах на подскачащи пешеходци, но вече виждам че и шофьорите не са стока Sad
Това е офтопик, но държа да споделя и обърна вниманието на шофьорите и към пешеходците! Всички сме участници в движениетои трябва да се уважаваме едни други.

# 173
  • София
  • Мнения: 4 543
То понякога не е от неуважение, а от лоша преценка на ситуацията или невъзможност за правилна реакция. Не че този конкретно го защитавам. Аз винаги съм на 6 при пешеходните и пак успяват да ме изненадат - и като шофьор и като пешеходец. Преди няколко дни наближавам с колата пешеходната. Знам, че е там, а улицата е широка и всички юрат яко. Та намалявам малко отдалече да минат две деца без да ми се налага да спра напълно и в момента, в който пак почнах да ускорявам, на пътеката се метна тичешком някаква по-голяма девойка. Е, успя да ме изненада. Спрях овреме, но не знам какво щеше да стане, ако имаше втора кола зад мен. Нямаше никакво време да погледна в огледалата. Като пешеходец пък на двулентови платна винаги поглеждам и във втората лента дали идващите коли смятат да спрат, че на една позната така й бяха минали през крака.

# 174
  • Мнения: 3 732
По какво се разбира, че съединителя е за смяна? Ако може някой да го обясни разбираемо на женски език защото отделя високо/ниско не мога да го усетя/разбера.

Ако педала потъне в движение както ми казват, какво ще стане? Ще мога ли да спра веднага?

Офроуда в гората дали го е прецакал? И такова обяснение чух.

# 175
  • Мнения: 3 622
По какво се разбира, че съединителя е за смяна? Ако може някой да го обясни разбираемо на женски език защото отделя високо/ниско не мога да го усетя/разбера.

Ако педала потъне в движение както ми казват, какво ще стане? Ще мога ли да спра веднага?

Офроуда в гората дали го е прецакал? И такова обяснение чух.
Ако съединителя се е прецакал, като даваш газ на високите предавки, колата ще бръмчи, но няма да се ускорява адекватно.
Кой педал ако потъне в движение? Ако е на съединителя, нямаш проблеми, натискаш спирачката и спираш. Ако е на спирачката, спираш с ръчната.

# 176
  • sofia
  • Мнения: 8 925
Офроуда не може да ти прецака съединителя.
Манекена ти е казал, щом включва скоростите и върви, нищо му няма.

# 177
  • Мнения: 3 732
Ако сменя съединителя ще има ли промяна в поведението на колата? Казаха ми, че спирачките ще захващат по - бързо.



# 178
  • Мнения: 3 622
Ако сменя съединителя ще има ли промяна в поведението на колата? Казаха ми, че спирачките ще захващат по - бързо.

Връзка между спирачките и съединителя няма никаква. Това са две съвсем отделни системи.

П.П. Да си смениш автомобилния консултант!

# 179
  • Мнения: 3 732
Консултантите ми са много - колегите и всеки е с различно мнение.

Реших днес да правя тест от интернет дали съединителя е за смяна. Пробвах какво се случва ако опитам да тръгна на скорост различна от първа.
На втора тръгва без проблем, а е бензин. Тръгване на втора било само за дизелите казват.
На трета, четвърта, пета тръгва и след няколко секунди гасне.

Един колега ме вози с моята кола. Казва, че според него лагер е за смяна.
Според колежка, която водих, вероятно гърнето е пукнато.
Да, звука й на колата е променен.

На монтьора не знам дали да вярвам, защото веднъж леко ме излъга. Травмата от падналата полуоска, пътната помощ и всичко от онзи ден ме кара да се страхувам да карам. Не вярвам в колата, нито в себе си.


Общи условия

Активация на акаунт