СЕДМИ клас – 13 – Ваканция е!!! И малко трети тур!

  • 64 395
  • 729
  •   1
Отговори
# 615
  • София
  • Мнения: 8 301
Хайде и аз с мнение за ЕГ(АЕГ) , без да съм учила в такова, но по-добрата ми половина е Joy (на него не съм го признавала, че е такава:kissing_heart:)
Та любопитсвайки как се справяли съучениците му (същото съм питала и за колежките му в университета Joy). Отговорът бе, че не всички са ок, масово се говорело със силен акцент "като араби", а са имали винаги чужденци с матерен език.
Сегашните деца май са по-добри, може би заради възможностите, които имат за комуникации.

# 616
  • Мнения: 4 064
Напълно съм съгласна! И не знам ще дойде ли време в ЕГ да се кандидатства не с математика. Ето, сега въвеждат трето  (по желание) НВО по език.
Всъщност до миналата година имаше НВО по чужд език, при това - задължително.
Преди време и аз разсъждавах в същата посока, че тежестта на математиката за профил чуждоезиков може да бъде намалена - примерно БЕЛ да се утроява, а математиката да взема веднъж. Профилът обаче е съвкупност от три или четири профилиращи предмета. Двата задължителни в случая са чуждите езици, но другите два могат да са в областта на математиката и/или природните науки. Разбира се, може да се потърси различен начин за балообразуване в различните паралелки на една и съща гимназия взависимост от третия и четвъртия профил, когато те са определени още с държавния план-прием, но не мисля, че много гимназии биха избрали подобен вариант.
Истината е, че няма същностно хуманитарни паралелки. В ред държави силно се набляга на древните езици, а после се надгражда познанието по съвременните. Но това си е друга СИСТЕМА на обучение.

# 617
  • София
  • Мнения: 8 301
Тъй като е много тихо откъм въпроси, да попитам Joy

Кога се очаква статистиката със успеваемостта по училища?

# 618
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
Шарлот, но математиците /не непременно отявлени, но справящите се добре с математиката/ усвояват по-добре граматиката.
Да, ако е граматика, основана на логика. Но при 1 правило и n изключения математическото мислене закъсва. Няма много общо с темата, но защото си юрист: няма по- страшно от страна- математик Simple Smile - прави формално логично, но абсурдно тълкуване на закона. В тази връзка се сещам за размислите на Паскал за видовете мислене- всяко със своите богатства, но те - с добро приложение, в различни сфери.
Често и изключенията следват една логика, така че нищо не закъсва. Wink Още по-забавно става, като започнеш да откриваш едни и същи закономерности в различни езици.

Според мен балът за ЕГ се формира добре, не му трябва промяна. Simple Smile

# 619
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 930
Аз все си мисля, че за хуманитарните паралелки в ег, е редно да се утроява бел. Така както се утроява математика за смг и туес например. Но тогава наистина кашата с класиранията ще стане пълна. Може би старият начин на кандидатстване също би селектирал в известна степен интересите. Тоест интересува те 1 аег, кандидатстваш само в нея, не и в испанската например.

# 620
  • Мнения: X
Тоест интересува те 1 аег, кандидатстваш само в нея, не и в испанската например.
Трудна работа. Всички седмокласници трябва да кандидатстват, за да продължат образованието си. Ако всяко училище е с отделен изпит ще стане пълна каша.

# 621
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 930
Трудно е наистина, но не и невъзможно. По мое време точно така се кандидатстваше. Езиковите си бяха с отделен изпит, само за испанската важеше изпита от френската, понеже тогава испанската бе във френската, после се отделиха. И който иска да учи език се бори за онзи, който му е в интересите, а не на олимпийския принцип, където стане. Пак бел и математика бяха изпитите. Не помня как стоеше въпроса с математическите, но май и те бяха в един ден с езиковите. За професионалните изобщо не знам как са били. Само тези с изкуства не съвпадаха и можеше освен в тях, да се кандидатства и в езикова или с математика. Но пък по онова време те се водеха елитни и изпитите за тях бяха много тежки. Сега в художествената се влиза с един изпит само, а тогава бяха 3 с постепенно отпадане. Не казвам, че това е идеалния вариант, но ми се струва по-логично някак от гледна точка на интересите на децата.

# 622
  • Мнения: 1 297
И по мое време беше така. Съжалявам за електротехнникума само. Сега жените търсели жичкаджии по пералните  smile3511

# 623
  • Sofia
  • Мнения: 4 731
А защо да се ограничават до един интерес? И ако не стане в тези 90 места в 1 АЕГ, къде отива? В кварталното училище с никакви интереси ли?

# 624
  • Мнения: X
И това е спорно, дали ще отиде в кварталното. Нали и за там ще има някакво класиране. Няма как да знаеш къде ще успееш, значи ще се пробваш на възможно най-голям брой изпити по училища. В София сбор от НВО по двата предмета имат над 9500 ученици. Как да бъдат класирани, ако всяко училище е с отделен изпит?

# 625
  • София
  • Мнения: 8 301
И по мое време беше така. Съжалявам за електротехнникума само. Сега жените търсели жичкаджии по пералните  smile3511
Ще защо са им? Защо да ги търсят там?

# 626
  • София
  • Мнения: 8 301
Не виждам нищо лошо да има общ/единен изпит по БЕЛ и Мат, ако за някъде трябва нещо друго да има отделен. Както искат да образуват после бала... Историята вече познава няколко класирания в един ден и няма да е проблем в бъдеще с грешките Joy

# 627
  • Мнения: 1 297
Освен това, за жълти стотинки, системите се манипулират. Мен четвъртото класиране, най ме кефи. С плика, при дирефтора, немаш грижи.

# 628
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 930
Е, то навремето имаше доста качествени квартални, така че избор имаше. Проблемът сега е, че са малко училищата, в които се очаква всичко да е ок по всички показатели, и по тази причина всеки опитва да попадне там.
Естествено и преди, и сега, няма гаранции, че детето ще преуспее, ако завърши училището Х. Сещам се за моя съученичка, която бе училищното чудо и всички й се възхищаваха. Влезе първа по успех в класическата, която тогава бе голямото “уау”. Завърши със златен медал, не помня какви още отличия, после по същия начин и су. И след висшето животът й се срина, няма семейство, няма близки, едва свързва двата края. А много, много умно и свестно дете беше.
В същото време момчето на наши познати успя да стигне до един от топ университетите в САЩ, завършвайки 12 клас в най-неугледното квартално училище. Така че историята знае 2 и 200.

Последна редакция: нд, 22 юли 2018, 00:52 от lulumba

# 629
  • Мнения: 4 915
На мен ми харесва форматът на НВО, както е сега. Вероятно бих искала за езиковите да има тежест БЕЛ, но това е най-вече, защото семейно не сме математици. Satisfied
И аз навремето кандидатствах с отделен изпит за езиковата, и само пълната шестица по БЕЛ ме вкара вътре. Писахме отговор на литературен въпрос. Не мога да си представя, ако бях в София и трябваше да се явя още в няколко различни гимназии на различни изпити.
 Дъщеря ми примерно не цели непременно Първа АЕГ, или Немската, тя има интерес към езиците - беше ОК да учи немски, френски, руски, английски. По старите правила би трябвало да се яви на изпит в двете английски, френската, двете немски, в 35то, 31во, 22ро, 133то, и в още няколко, за да подсигури влизането си в езиково училище; отделно да се яви на изпит в НПМГ заради интереса си към химията...На днешните условия и при днешната система отделен изпит за всяко училище ми изглежда невъзможен.

Общи условия

Активация на акаунт