Петокласници - 2018/2019- Тема 1

  • 74 020
  • 776
  •   1
Отговори
# 525
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
И аз мисля, че е по-добре за усвояването, но съм против петминутните междучасия или слети 80мин. Това е пагубно за гръбнака на толкова малки деца.
И не само за гръбнака, не виждам да останат мирни и вглъбени в процеса за час и 20 минути. Друго е в 7-ми клас...израстват...дъщеря ми също беше на блокове.

# 526
  • София
  • Мнения: 188
И аз съм учила на блокове в езиковата и съм твърдо за. За щастие и дъщеря ми учи сега на блокове, с 5 мин почивка между 2та часа в един блок.

# 527
  • Мнения: 7 286
От позицията на родител, който се сблъсква за пръв път с частното образование от пети клас, съм много доволна от новото ни училище/пчмг/. Учебната програма е пипната и много добре структурирана.
Основните предмети са на блокове, без тези по музика, ИИ и физическо, което намирам за много добро решение, защото са часове за отмора и няма смисъл часът по музика да е от 80 минути например.
Имаме си шкафчета, учат само първа смяна, учителите са много добре и внимателно подбрани. Учителският ни екип е прекрасен.
Наистина съм много впечатлена.
П.П Да похваля и униформите. И тук съм много доволна. Приятни цветове и материи и отлично съотношение цена-качество.

Последна редакция: сб, 13 окт 2018, 15:13 от Фран Ческа

# 528
  • София
  • Мнения: 5 357
Заради блок часове по история и математика В ПОНЕДЕЛНИК по-голямото ми дете миналата година изгуби половината от часовете по история през годината! По математика също сериозно ощетени, но поне имаха и в друг ден, не само в понеделник.
В понеделник трябва да се забранят блок часовете. Защото тази година е същото, история имаха за пръв път през октомври...

# 529
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
Е, то блок часовете не означава да карат без почивка, не сте разбрали. При блок часовете просто следват няколко часа по един предмет един след друг. Но на всеки 40-45 минути си има редовно междучасие. Дали ще са различни предмети или един няма разлика по отношение висенето на чина. Пример. Каката с момента има всеки ден по 4 часа немски един след друг. Това не означава, че не мърдат от чина 160-180 минути. След всеки час си има междучасие, каквото е заложено по принцип. Не виждам разлика с това да има 4 различни часа. Ползи обаче - много. Просто не сте схванали идеята на блоковете, може би защото се сблъсквате за първи път. Тези, които вече са учили по такъв начин са наясно.

# 530
  • София
  • Мнения: 2 814
Това за блок-часовете и варианта втория час да се затвърждава взетия материал от първия, е добра концепция по принцип в случай, че има предвидени часове за затвърждаване. За съжаление личния ми опит сочи, че задължителните часове са крайно недостататъчни дори за качествено преподаване на основния материал. Съответно аз мисля, че и в двата часа се преподава нов материал (ако няма доп. Часове под форма на сип и пр.).
Фран Джонсън, всичко, което си изброила като предимства на ЧУ е прекрасно, като в допълнение се радвам да установя тази година, че има и държавни училища с такива предимства. Simple Smile

# 531
  • София
  • Мнения: 17 671
Ученето на блокове е много добро решение не само от гледна точка на по-леката чанта. В този случай се преподава урока в първия час, а в следващия се изглаждат и запълват празнините, неразбраните неща, прави се повторение на материала и децата много по-леко и бързо усвояват материала. В общи линии това е по-напредналият начин на преподаване, но за съжаление не е навсякъде така. Казвам го от опит с по-голямо дете. Не е само до тежина на чантите.


В Гагарин са били на блокове поне от '84та. Прогимназия и гимназия.

# 532
  • София-Младост
  • Мнения: 24 097
Аз под блок разбирам да учат два часа слято, разбира се по един предмет...след това следва 20 мин.междучасие.

# 533
  • Мнения: 20 043
По-скоро са два часа по един й същи предмет с или без междучасие.
И аз мисля, че няма да стигат часовете за преподаване и упражнение по разказвателните. Всички се оплакват, че материалът е много. Аман от недомислиците на МОН!
А тази година последно ще има ли много почивни понеделници?
Странно е, защото програмата ни винаги е била балансирана със спорт и други разтоварващи всеки ден, a петък най-лека в последните часове и беше много удобно за по-ранно вземане. Сега понеделник  е супер лежерна и всичко в другите дни.
Фран, все така да си доволна!

# 534
  • Мнения: 2 109
Ние бяхме на блокове в гимназията , два часа един след друг с междучасие между  тях- взимахме по два урока наведнъж за да минем целия материал

# 535
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 8 168
Ала-Бала, не се учи слято, отделни часове са, но по един предмет. Имат си обаче междучасия. Много, много по-добре е за децата от гледна точка на усвояване на материала. Вече все повече училища въвеждат това, защото е наистина по-добро. Преди бяха по-малко. Кати ме подсети за Гагарин (138-о), където пък даже от соц време е имало.
По принцип, да ме поправят по-запознатите, но мисля че по закон нямат право училища и школи да преподават повече от 45 мин. в тази възраст. Мисля, че изключенията са специализираните училища, при които практическите часове по музика, рисуване, танци или спорт, са друго нещо. Но часове по 80 минути по история да речем и то при 10-11 годишни няма как законово да има.

# 536
  • Мнения: 580
Здравейте! Моля  споделeте какви работни листове са избрали вашите госпожи по БЕЛ и математика, че моята госпожица иска да и купя за да решавала в къщи, макар, че не знам кога ще и остане време..... Споделете още дали имат отговори, че така ще ми е по-лесна проверката.

# 537
  • Sofia
  • Мнения: 22 669
tini4ka, при нас са тези:

По БЕЛ - има отговори само на тестовете.



По Математика този сборник - няма отговори



За домашно ползване, за разлика от предните години не съм взела и не мисля, че ще взема - имат толкова домашни, че не остава време за допълнителни занимания.   #Cussing out

# 538
  • Мнения: 46

По Математика този сборник - няма отговори



Току що погледнах този сборник - има отговори!

# 539
  • Мнения: 3 490
Нищо допълнително не съм купувала, но наистина няма време. Те имат домашни дори по Технологии и то не леки.
Иначе по същия сборник работят в клас, т.е. когато имат т.нар. ФУЧ по математика.
Аз пък да ви питам, при вас как са учителите по физическо? Моята щерка не е от спортните натури, но поне винаги се е старала. И предни години госпожата им е казвала, че като цяло, с изключение на единици активно спортуващи деца, не могат да покрият нормативите за физическо, като например мисля 1,80 дълъг скок и др., но ценеше поне старанието им. В смисъл ходенето с екип, участието и пр. Сега госпожата написала тройки и четворки по физическо, защото не били си покрили нормативите?! Силно се надявам, че успехът по физическо няма да се калкулира в дипломата при кандидатстване, че при нас явно учителката се е взела много насериозно.

Общи условия

Активация на акаунт