Тема за бързи въпроси и отговори - Всичко за нашите деца - Училищен блиц-Тема №2

  • 71 738
  • 752
  •   1
Отговори
# 585
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Интересно ми стана, защо е недопустимо?

# 586
  • Мнения: 2 785
Защото, ако учителят всеки час пуска Уча се и по този начин   "преподава"  значи не си върши работата като трябва. Да пуснеш образователен филм, да направиш презентация или да намериш друг интересен материал за даден урок е чудесно, но час след час да пускаш на децата Уча се в училище   за мен също е недопустимо.

# 587
  • софия
  • Мнения: 25 474
Защото ролята, работата на учителя е да учи децата, да обяснява, да насочва, да провокира, а не да натиска едно копче. Това го може всеки.

# 588
  • София
  • Мнения: 17 592
От петокласника имам информация, че учителят им по история има платен достъп до електронен учебник, от който понякога им дава да решават тестове, пуска им 3 D изображения, дава други практически задачи - носи лаптоп, явно има и проектор, защото ползва дъската като бял екран. Решават се колективно от класа. Не съм питала/проверяла  кой е сайта/ учебника и прочие, защото към момента имам абонамент за Уча се.


И аз, но въпреки това живо ме интересува - при това за същия клас - не 3Д-то, а учебник, който да е наистина четим с четец.
А иначе има няколко много добри представяния (мисля, на ббс, ама да не излъжа) - намирала съм в тубата повечето - тъкмо за материала за 5ти клас, е, поне за Гърция, и за Рим положително има, понеже се въртят по Хистори.


Интересно ми стана, защо е недопустимо?


Ще ти отговоря с думите на великия Кестнер:


 — Всяка година Грюнкерн редовно прави една и съща шега — разказваше Фриче. — Редът на тази шега идва винаги, когато в единайсети клас трябва да предава за качествата на луната. Всяка година, и то повече от дванайсет години насам, той казва в началото на часа: „Днес ще говорим за луната, погледнете ме!“

— Че каква шега е пък това? — запита шестокласникът Петерман.

Но другите, които се смееха, му извикаха „млък!“ и той млъкна.

Хубавия Теодор каза:

— В нашия клас вече никой не се засмя на това.

В този миг шестокласникът Петерман прихна силно. Беше разбрал шегата.

— Е, загря ли? — запита Матиас.

Фриче каза:

— Ние му скроихме майсторски номер. Знаехме, че днес иде редът на тая шега, и бяхме уговорили помежду си всичко, до последната подробност. Когато директорът изрече прочутото си изречение, разсмя се най-задната редица от класа. И той, естествено, се зарадва. Сетне поиска да продължи урока. Но тогава се разсмя следващата редица. И Грюнкерн се зарадва пак. Но тъкмо когато се канеше да продължи, прихна да се смее третата редица. Той само изкриви лице. И тогава се разсмя четвъртата редица. Грюнкерн стана жълтозелен. В този миг почна да се смее първата редица. Товаго довърши окончателно. Крепяха го още прав, дето се вика, само дрехите му. „Не ви ли харесва шегата, господа?“ — запита той. Тогава стана Мюлберг и каза: „Шегата съвсем не е толкова лоша, господин директоре. Но баща ми казваше, че още по времето, когато той бил единадесетокласнйк, тази шега била вече толкова стара, че трябвало да я пенсионират. Как мислите, няма ли да е добре, ако ви хрумне нещо по-ново?“ Тогава след дълго мълчание Грюнкерн отговори: „Може би имате право“. И посред час побягна от класната стая и ни остави сами. Имаше такъв вид, сякаш бе тръгнал пеш на собственото си погребение.

Фриче прихна и неколцина се разсмяла заедно е него. Но повечето момчета не изглеждаха съвсем съгласни с единадесетокласниците.

— Не знам — каза едно от тях, — но май не е трябвало да огорчавате тъй стария човек.

— Че защо пък не? — извика Фриче. — Даскалите, дявол да го вземе, са длъжни в края на краищата да се попроменят. Инак учениците биха могли сутрин да си остават в леглата и да слушат лекциите им на грамофонни плочи. Не не, за учители ни трябват истински хора, а не двукраки консервени кутии! Трябват ни учители, които да се развиват, ако искат да помогнат и за нашето развитие.

В този миг вратата се отвори. Директорът на училището, професор доктор Грюнкерн, влезе в стая номер 9. Учениците скочиха на крака от столовете си.

— Не ставайте и продължавайте да работите — каза директорът. — В ред ли е всичко?

— Тъй вярно! — докладва Хубавия Теодор. — Всичко е в ред, господин директоре.

— Това е най-важното — каза старият човек кимна уморено и се упъти към съседната стая.

— Дали не е слушал зад вратата, преди да влезе? — полюбопитствува един шестокласник.

— И да е слушал — кой му е крив — рече безпощадно Фриче. — Ако на младини е искал да става чиновник, тогава не е бивало да става учител.

Матиас се приведе към своя съсед, един; червенокос петокласник.

— Знаеш ли впрочем как е малкото име на Грюнкерн?

Петокласникът още не го знаеше. Матиас каза:

— Името му е Балдуин. Балдуин Грюнкерн! Винаги пише едно Би слага след него точка. Навярно се срамува.

— Я оставете стария човек на мира! — рече Хубавия Теодор. — Той ни е необходим като контраст. Ако не беше той, едва ли щяхме да знаем какъв ценен човек имаме в лицето на доктор Бьок.

# 589
  • Мнения: 19 302
Ако учителят редовно ще преподава чрез уча.се, какъв е смисълът да ходят на училище? Могат и вкъщи да си пуснат уроците.

Аз съм приятно изненадана от учебника на Булвест по история за пети клас. Уроците са кратки и с най-важното.

# 590
  • Мнения: 21 455
Министър Вълчев: Учителите трябва да споделят електронни уроци

До средата на тази година се очаква всички училища в страната да са изградили със средства на Министерството на образованието и науката wi-fi мрежи със защитена интернет-среда. Това съобщи министър Красимир Вълчев на среща в Банско с учители, директори, преподаватели от професионални гимназии и детски градини, общински съветници, кметове и народни представители. Министърът подчерта, че това е само част от цялостната среда за електронно обучение. Към нея трябва да се добавят също и електронни образователни ресурси.

Един от новите проекти на МОН предвижда създаването на отворен облак. Това ще бъде платформа с безплатни образователни ресурси. Министърът акцентира върху възможността тя да съдържа електронни уроци, разработвани от самите учители. Преподавателите ще преминават първо през обучение за използването и създаването на подобни ресурси, обяви още Красимир Вълчев. Учителите трябва да бъдат мотивирани да създават и споделят нови уроци, каза министърът. По проекта са предвидени и средства за възнаграждения на авторите-учители. Той обърна внимание, че при използването на информационни технологии е особено важно усвояването на дигитални умения от страна на учениците не просто като потребители на електронни устройства, а за насърчаването им да се превръщат в дигитални създатели. След въвеждането на предмета „Компютърно моделиране“ в трети клас предстои и финансиране на дейности по интереси още от първи клас.

# 591
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Много ясно, че нормален учител няма да преподава всеки час с "Уча се". А ако все пак го прави, директорът затова е там, има контролна функция. Има голяма разлика между това учител да използва сайта 2-3 пъти на срок и всяка седмица. Затова "недопустимо" ми се струва пресилена думичка.
Досега не съм чула отрицателни мнения за "Уча се". Аз обаче след 2-3 изгледани урока искам да се самоубия. Така бързо говори дикторът, че аз не мога да се накарам да му следа мисълта и то слушам позната материя. Не го ползвам никога в час, при условие че си плащам абонамента всяка година (основно заради моите деца, не заради училище).


Много ми е интересно как точно ще ме "стимулират" да си споделя уроците. Редовно разглеждам TPT - teachers pay teachers. Има много интересни неща, правени от учители, но никой не си ги споделя просто за слава. Купувала съм си неща, ако ми харесат. Не ми е проблем техническото изпълнение, плащам си повече за идеята. После си ги превеждам, променям спрямо нуждите на моите ученици. Струва ми се по-добра идея, отколкото платформа, в която ще се качват разработени уроци от избрани учители, които не е ясно кой избира. Тези, на които ще плащат, пак ще са нечии хора, а тези, с интересните идеи, няма и да достигнат до нас.

# 592
  • Мнения: 9 877
Тази идея е свързана с едни звезди, с които да се оценяват учителите.
На шесто ниво са създателите на дигитално съдържание. Европейска дигитална конвенция май беше, може и друго да беше името.
Планират да го въведат в Европа, а явно и нашите така планират Simple Smile.
Идеята е от 2017 г.
На по-ниските звезди са само потребители на дигитално съдържание. Като при звезда 1, най-ниската, всеки учител трябва да има много, много добра дигитална грамотност, за да стане учител.
Мога да потърся линк, ако се интересувате. Simple Smile


Дидева,
Как се/ще се казва този проект?

# 593
  • Мнения: 6 302
Кети В, ако сте учителка, поклон за това, което правите. Повече такива учители като Вас трябва да има, но за съжаление не е така.

# 594
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Татко Мецан, благодаря за похвалата, но не мисля, че има за какво. Повечето учители го правят. Даже като гледам учителите на децата ми - в детската градина, в началното училище - влагат много повече от мен. А иначе в учителската професия е като във всяка друга - има хора, които стават и такива, които не стават.

# 595
  • Мнения: 6 302
Не вярвам, че повечето учители четат от англоезични сайтове, превеждат си го и го внедряват, в полза на децата. Не вярвам, че повечето учители биха платили за това да научат как по-добре да си представят урока. Вие сте голямо изключение, затова казах, че повече такива учители трябва да има, и още веднъж респект и адмирации.

# 596
  • София
  • Мнения: 5 198
Има ли методи , чрез които детето в първи клас , да научи стихотворение от 4 куплета?

Повтаряме го цял ден , но накрая на деня .... помни откъси

# 597
  • Мнения: 12 034
Уинд, някои деца по-трудно помнят. Периодично като на игра го казвайте. И довечера, в леглото, точно преди сън го повторете един-два пъти. Утре ще го знае почти идеално. Като по-малка щерката научи пет-шест стихотворения докато вървим по улицата. Аз казвам - тя повтаря. Но само веднъж и минаваме на следващото. Докато й омръзне. Друг въпрос е, че след два месеца нищо не помни. И сега трудно учи, трябват й поне 3-4 дена до седмица.

# 598
  • София
  • Мнения: 5 198
Ще опитам по този начин .
Само да питам , как се доказва дислекция ?
Какви са отличителните белези ?

# 599
  • Мнения: 12 034
Дълга тема е, има отделна тема, а и при всеки е различно. Запиши му час в Св. Никола - детската психиатрия към Александровска болница. Работят по здравна каса, а платеният прием е 35лв. След първата консултация ще дадат часове за екипно обследване след 6-7 месеца, доста са натоварени.
- разместване на букви и срички
- заменяне / бъркане на някои звукове като м/н, р/л... Или бъркане на букви с подобни елементи - Г/ Т Б/ В/ Р...
- неразбиране на поговорки и гатанки
- трудно заучаване на стихове
- късно проговаряне
- груби граматични и словообразователни грешки
- по-трудно се научават да сливат звуковете в сричка. Четенето в началото коства неимоверни усилия за концентрация, което води до бърза умора и пречи на разбиране на прочетеното, защото губи смисъла/ връзката. После това се изчиства, но става по-бавно на фона на останалите деца.

Общи условия

Активация на акаунт