Американски колеж - тринадесета тема

  • 67 344
  • 740
  •   1
Отговори
# 255
  • Cobrs
  • Мнения: 805
Не знаех, че има филм! Ще го гледам задължително! Явно книгата става интересна (с четенето) и на не най-четящите деца. Аз не се притеснявам за българския език. Писането на есета, съчетано със стимула да се изразява позиция би трябвало да помогне на децата да мислят-пишат свободно и съответно да се развиват/намират. Дано се случи точно това!

# 256
  • Мнения: 2 544
Писането на есета, съчетано със стимула да се изразява позиция би трябвало да помогне на децата да мислят-пишат свободно и съответно да се развиват/намират. Дано се случи точно това!

Ооо, това със сигурност ще се/всъщност се случва, но мен граматиката ме притеснява, все пак тестът в понеделник е за правопис, а моичкият е малко над "тези прозаични правила" Laughing

https://www.imdb.com/title/tt0435651/?ref_=fn_al_tt_1 Wink отзивите са, че все пак книгата е по-добра

# 257
  • Мнения: 3 008
Bunova,
Браво на девойката!Ще се справи! И Маринова има достатъчно опит, за да помогне!
Някога класовете се разделяха по ниво на владеене на език. Дълга история, но се озовахме в 8/1, класа , в който децата не са учили или са учили много малко английски. Тандемът беше Маринова/ МакКлинтън. От тях тръгна любовта ми към АК. Изключително всеотдайни! На една родителска бях в ситуация да се чудя аз или Маринова е родителя на детето ми! Често си говорех с родтелите на детенце, което идваше от 35-то и никога не беше учило английски. Беше му трудно, но се справи. Ще е изключително нанагорно на детето за една година да изучиш език на ниво спокойно да се изразяваш не само за ежедневни разговори. Ще подкрепяте , а детето щом е борбено ще се справи. Та, Маринова има успехи с цели класове тръгнали от нулата, на които в 9 клас не им е личало, че идват от 8/1.

Juliana,
Всеки учител трябва да уведоми децата как се формира оценката при него! Какъв процент от крайната оценка са: куизове, домашни, проекти, работа в клас, файнъли и тн. А може вече да не е с уведомяване, а да го пише по порталте.

kiki29,
Оценките от 8 клас не се отразяват на дипломите им. Не се притеснявайте какво ще изкара на теста по БЕЛ сега. Ако е ниска оценката, ще му е обица на ухото от догодина да се поподготвя сериозно за този тест, а тази година ще го пратят на "Център по писане" да си попълни пропуските. Поне при нас, всички с оценки под 4, заминаваха на такъв център

Фран,
Прекрасен 12 клас пожелавам, изпълнен с много усмивки и радост!

# 258
  • Мнения: 1 451
Моят син не се адаптира никак трудно, но се изживява като по-голям и много трудно ми разказва. За да науча едно нещо, трябва да задам 100 въпроса, което понякога искрено ме изнервя Simple Smile))))

При нас се случва обратното. До 7 клас , вкл. и в 7 клас не споделяше. Питам, а тя отговаряше с една, максимум 2 думи. Сега , о чудо! Даже ако нещо бързам ми казва, "чакай да ти разкажа за днес"......това моето дете ли е или не , но се радвам. Така по-лесно ще преборим трудностите. Търпение, спокойствие и диалог  - това ми помага, а и на нея.

Последна редакция: ср, 03 окт 2018, 09:25 от Фран Ческа

# 259
  • Мнения: 9 488
...За родителската среща - първата в годината за мен е дъми...
Общата среща на випуска с преподавателите по дисциплини, както и с учителите по английски хич не ми идваше безмислена Rolling Eyes (общата е полезна не само за осми и дванайсти клас... има запознаване с декана за випуска, някои административни въпроси - профили, дипломи, външни изпити, важни неща от "графика" за съответната клас (май 10ти са най-лежерни относно това)...) Учителите по английски вече ги познават децата, това са си по 2-3 часа с тези 18 човека, те и като темперамент вече са ги усетили Hands V За другите учители да се ходи на индивидуална среща в началото е "губивреме", но с адвайзърите също е добре да се видите Simple Smile

...kiki29,
Оценките от 8 клас не се отразяват на дипломите им. Не се притеснявайте какво ще изкара на теста по БЕЛ сега. Ако е ниска оценката, ще му е обица на ухото от догодина да се поподготвя сериозно за този тест, а тази година ще го пратят на "Център по писане" да си попълни пропуските. Поне при нас, всички с оценки под 4, заминаваха на такъв център
Росс, за това (подчертаното) не си права - те за вече по новата ситема, завършиха основно образование в 7ми клас, 8-10 са в дипломата за първи гимназиален етап, 11-12 са втори гимназиален етап (не, че някой в МОН е наясно какво (ще) значи "Диплома за средно образование - компилация от двете дипломи или... нещо като нищо, защото във втори гимназиален етап се учат само профилиращи предмети +БЕЛ). И системата в Хелп центъра е малко променена, май с еднократно под 80% те пращат, а под 85% те канят Wink и трябва да покажеш подобрение...
Входното по БЕЛ е тежко, но в никой случай не е фатално Hands V достатъчно писмени работи ще имат, че да не е решаващо за срочната/годишната оценка...

Последна редакция: ср, 03 окт 2018, 10:26 от peneva_a

# 260
  • Мнения: 1 622
Синът ми е при г-жа Георгиева по български и нещо не е особено очарован.
Харесва му учителката по математика, досега учител по математика май не е харесвал-г-жа Дурчева.
Мр. Найт също му харесва, всички четат различни книги, момичетата си взела "романтика", той е взел Стивън Кинг, но по-тъничка)).
Г-жа Иванова по английски май му е взела страха, още в началото е влязал в спопр с нея как да си пише думите в речника и защо има правила, като по-важното е да му е ясно на него. Искрено се надявам да спре да спори за всичко, което не му изнася.
Голям фен е на адвайзърката, г-жа Чипанова. Няма търпение за нейните часове, може би защото е младичка и е близо до техния темперамент.
Чака да види дали ще се сформир отбор по волейбол за момчета, в предишното училище имаха, сега каза, че основно момичетата искали да играят волейбол.
Като цяло мисля, че е доволен и се чувства добре в училището.

# 261
  • Мнения: 3 008

Г-жа Иванова по английски май му е взела страха, още в началото е влязал в спопр с нея как да си пише думите в речника и защо има правила, като по-важното е да му е ясно на него. Искрено се надявам да спре да спори за всичко, което не му изнася.


Когато ги има, правилата са, за да се спазват! Ако пишеш проект или участваш в търг, съблюдаваш правилата, а не действаш , както е удобно за теб.
Когато учител постави точни изисквания, те не могат да се заобикалят! Това с особена сила важи за Госпожа Иванова. Освен че ще научите прекрасно английски при нея, така че някой ден и някой нейтив ще се допитва до вас, без това да ви учудва, така ще ви научи и че има ли поставени изисквания, те са закон. Прекрасно ще ги научи кога и къде да развиват креативност , както и кога се придържат до изискванията

# 262
  • Мнения: 2 544
[
...kiki29,
Оценките от 8 клас не се отразяват на дипломите им. Не се притеснявайте какво ще изкара на теста по БЕЛ сега. Ако е ниска оценката, ще му е обица на ухото от догодина да се поподготвя сериозно за този тест, а тази година ще го пратят на "Център по писане" да си попълни пропуските. Поне при нас, всички с оценки под 4, заминаваха на такъв център
Росс, за това (подчертаното) не си права - те за вече по новата ситема, завършиха основно образование в 7ми клас, 8-10 са в дипломата за първи гимназиален етап, 11-12 са втори гимназиален етап (не, че някой в МОН е наясно какво (ще) значи "Диплома за средно образование - компилация от двете дипломи или... нещо като нищо, защото във втори гимназиален етап се учат само профилиращи предмети +БЕЛ). И системата в Хелп центъра е малко променена, май с еднократно под 80% те пращат, а под 85% те канят Wink и трябва да покажеш подобрение...
Входното по БЕЛ е тежко, но в никой случай не е фатално Hands V достатъчно писмени работи ще имат, че да не е решаващо за срочната/годишната оценка...

Благодаря, момичета Simple Smile аз съм квалифицирана да му помогна, но той не желае , иска да види сам на какво е способен. Ще го пратят (не смея да се надявам на покана Wink ) да се поправя и дано си вземе поука Simple Smile)00

# 263
  • Мнения: 5 425
аз съм квалифицирана да му помогна, но той не желае , иска да види сам на какво е способен.
Прав е. Simple Smile

# 264
  • Мнения: 2 544
аз съм квалифицирана да му помогна, но той не желае , иска да види сам на какво е способен.
Прав е. Simple Smile

Smiley

# 265
  • София
  • Мнения: 5 451
Водните тестове и бонус въпросите в тях ме замислиха за американската диплома.
Теоретично може даден ученик по един или два предмета, в които е много, много добър, да завърши с над 100%. Означава ли това, че така той може да си повиши средния успех в дипломата и да компенсира други предмети, по които има по-нисък процент?

# 266
  • Мнения: 9 488
Не не означава това Simple Smile Завършват годината с точни, кръгли оценки... На церемонията по дипломиране имаше златни шалчета, (почти) всички от тях точно с 6.00... речта я чете момичето не с 102.4% (например) от бонус точки, а с най много натрупани CAS Hands V
Преди години е било с най-висок средно претеглен успях... но пък доскоро нямаха вариант за бонус точки и никакъв шанс за минаване над 100%.

Оценката в американската диплома е средно претеглена, т.е. пряко влияе хорариума на часовете. В българската например БЕЛ е 1 оценка (в раздел 1), география една оценка... както и етиката и философията (отделни оценки) например... БЕЛ се учи всяка година по 3 часа седмично средно, етиката в 9ти клас за 1-1,5 часа седмично (това е за настоящите 10ти клас, за 9токласниците се натрупва в оценката "философски цикъл") и всичко си е 1 брой оценка, т.е тежестта им в окончателното средно е еднаква...

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 12:11 от peneva_a

# 267
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
...речта я чете момичето не с 102.4% (например) от бонус точки, а с най много натрупани CAS....
Oбяснете ми тази гледна точка на американците. Натрупването на CAS е фасулска работа, не изисква никакви усилия, воля, израстване... Моето дете сигурно беше с най-много CAS от випуска й миналата година. А аз оценявам изминалата година като: "Добре, поигра си, позабавлява се, всеки има нужда от една година, в която да види как е да не учи и докъде може да стигне", но по никакъв начин не искам да стимулирам още една такава година. Макар че няма кой знае какво изражение в успеха, мисля че има огромно изражение в трайността на знанията. Та в моята скала CAS точките са много малък фактор в общата картина на израстване на детето. Защо американците ги поставят по-високо от академичните активности?

# 268
  • Мнения: 5 425
Ще се опитам да ти отговоря, Тинки.
Американците не поставят CAS по-високо от академичните дейности. Гледа се цялостната картина, в която CAS има значително място. Защото:
- за да ти остане време за САS, докато имаш успех и по учебните предмети, ти трябва много добро планиране и дисциплина.
- CAS в съчетание с академичните постижения, показва наличието на определени интереси, преследвани с мотивация и самостоятелност.
- показва се опит и умение за работа в екип
- показват се лидерски качества
- показва се и разнообразие в интересите.
Без горните неща няма успех в съвременния свят. Времето на "и сам войнът е войн" е отминало отдавна.
Както и на пирамидалните йерархии в компаниите и обществото.

# 269
  • Мнения: 1 622
Какво е CAS?Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт