Американски колеж - тринадесета тема

  • 67 344
  • 740
  •   1
Отговори
# 270
  • Мнения: 5 425
Creativity Activity Service - така наречените клубове.

# 271
  • Cobrs
  • Мнения: 805
А какви са тези бонус точки и какво отношение имат към дипломата?

# 272
  • Мнения: 5 425
А какви са тези бонус точки и какво отношение имат към дипломата?
На някои тестове се дават допълнителни въпроси за бонус точки. Така може да се получи успех над 100% за годината теоретически. Накрая обаче се пише до 100%
За дипломата има косвено значение (помага за неутрализирането на евентуални лоши оценки през същия период).

# 273
  • Мнения: 9 488
Само по някои предмети, само на някои тестове се дават тези бонус въпроси. Те обикновено са с доста по-висока трудност от останалите въпроси... и/или за да стигнеш до тях, трябва да ти е останало време. Не е бонус към оценката даден от учителя, защото си му симпатичен Simple Smile

# 274
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Eжко, приемам обяснението ти. Според онова, което си написал, трябва да си хваля детето, а не да го критикувам. Сигурно е грешен "майндсет", сигурно е "олдфешънд", но как можеш да се отличиш от масата? ОК справяш се академично, но такива са 15-20% от хората, ОК - имаш интереси, но такива са още 20%, ОК, организиран си - такива са още 30%, ОК, имаш лидерски качества - същия като 20% от масата, работиш в екип - 45%, и т.н. и т.н. Кое те прави по-ценен, по-важен, по-незаменим, кое те откроява от останалите. Трябва да бъдеш от 2-3-те %, които стърчат над другите - които ще измислят решение на нерешимия проблем, или които ще подходят толкова нетрадиционно, но така ще опростят работата, че после всички ще се чудят как не са се сетили, които ги търсят, когато работата се оплеска, които ще изобретят ракета за Марс и т.н. и т.н.
Ако не блестиш, но искаш да те забележат, трябва да подходиш с не дотам красиви методи - я да се мазниш най-много, я да наклепаш колегите, я да откраднеш идея, я да преспиш с когото трябва....
Разбира се не е задължително да блестиш. Това не ти дава щастие. Но ако животът е пред теб, дали си се представяш като средностатистически гражданин, или имаш блестящи мечти? Примерите за мотивация трябва да са блестящите, пък били и със особености.

# 275
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Те обикновено са с доста по-висока трудност от останалите въпроси... и/или за да стигнеш до тях, трябва да ти е останало време.
Пак съм анти. Ми, от моята гледна точка точно бонус въпросите са нормалното мерило за знание, а не материалът да е научен повърхностно. Хубавото на бонус въпросите е, че с тях можеш да компенсираш грешки от нормалните въпроси и пак да си около 100%.

# 276
  • Мнения: 9 488
Тестовете са достатъчно трудни, че над 95% да е достатъчното мерило за знание... нашите в осми клас нямаха по нищичко бонус въпроси... моя завърши годината с 96-98% по всички предмети. В 9ти клас имаха само по мат, че да могат децата с някои грешки и 90-91% да успят да вземат 1-1,5% в повече, точно в тази част на скалата. Това си е смятане неточно на  % (теста уж е за 100т, но може да си 110... тези с по 92т усещат разликата дали е от 100 или 110, тези с по 106 хич не ги и касае...) и според мен изкривява оценяването. Лично мнение (когато нямаше бонуси имаше предмети с 99.8% годишна, в годината с бонуси 112.4% не е показател за научил или проявил се в повече)
Не съм видяла тестовете да са направени така, че с повърхностно научаване да успееш да вземеш дори и 85%, за да стигнеш 95% си иска знаене и разбиране на материала... та едни 95-98% са достатъчен показател без "подбутващия" бонус Hands V

# 277
  • Мнения: 5 425
Ами да, Тинки. Грешен майндсет е.
Ракетата не е изобретена от един човек.
В НАСА работят десетки хиляди. И повечето от тях са богове в областта си.
Кой в тясна, но дълбока, кой в по-плитка, но обширна... Имаш програмни директори, математици, физици, лекари...Кой е най-великият?
Нещо като оркестър. Има диригент, има и солист, има и концертмайстор ... И солистът е кога пианист, кога цигулар. За едно произведение един цигулар е най-доброто, за друго - друг. Кой е най-великият? Няма такъв. Разбира се има по-добри, има и по-слаби в областта си. Относително...
И освен това става дума за хора, които И знаят И могат И са организирани И лидери И екипни работници И...
Не или. И. А такива има малко. Като ги разпределиш по области - единици. Толкова малко, че за никаде не стигат. А ти - по-ценни. Всеки такъв е ценен. За всеки такъв има работа. Само да иска...
Виж примадони не трябват никому.
ПС Каква незаменимост на тази ранна детска възраст? Най-много потенциал някакъв.
ППС Отличаване от масата и издигане над нея са различни неща. Хайфец е велик цигулар от гледна точка на техника, а Менухин често допуска грешки, но боже с какво чувство свири...Далеч пред Хайфец. Този е прекрасен мозъчен хирург, а пък този гръбначен. И всеки от тях се отличава от тълпата, нали? Но има много други на нивото му. Та така...

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 15:19 от Ezhko

# 278
  • София
  • Мнения: 16 510
Американските колежи не вярват на нашите кръгло 6.00 дипломи, за тях такава диплома е показател за некоректно оценяване.

# 279
  • Мнения: 9 488
Ама англичаните искат 5,85 средно от дипломата (т.е. едно ДЗИ БЕЛ с 5,40 може да те "размаже") и 6,00 на една или две (от две) матури... и не "вярват" на 5,98 от матура (1т. разлика 95-100 от 100 са 6,00, 94т/100 са 5,98)...
Така, че аз съм (принципно) против тези бонус въпроси... Щом си достатъчно кадърен да си изкараш 96% (категорична висока шестица) не ти трябват 2-3% в повече, които можеш да си изкараш вповече от бонус въпроси... за да се държиш до края на срока все в тези 95-96%... а не да имаш два пъти по 102% и на файнъла 89, щото повече не ти и трябват и да не се "напъваш"... Много деца се отпускат така... (Моя не, той е максималист и силно самокритичен.. всичко прави на своя максимум... за разлика от "енергоспестяващия" си брат! Благодаря на Миленита за термина, много "лепна" на синковеца Smiling Imp)

# 280
  • Мнения: 5 425
Американските колежи не вярват на нашите кръгло 6.00 дипломи, за тях такава диплома е показател за некоректно оценяване.
Докато не се сблъскат челно с възпитаник на АК. Тогава почват други песни:
"     These are the best grades I have ever seen in my 42-year career.  ... "
" When he looked at this astonishing report card, .... immediately focused on the grade for the photography class--his only midterm A- in a sea of A's."
Такива ми ти работи. Но в денонощието има 24 часа. И ако някой е употребил времето си да учи едно нещо, друг е усвоявал друго. Или е забърсал най-готиното гадже. Или си е пазил здравето.
TANSTAAFL

# 281
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Eжко, леко спекулираш, за това и аз говоря в проценти: 2-3% от населението на Земята са ти над 150 милиона хора. Между тях има и цигулари, и хирурзи, и работещи в НАСА, и генни инженери, и художници и т.н., и т.н.. Един е много добър в едно, друг в друго. Общото между тях  е че се открояват от масата. CAS не ти дава никакво качествено предимство да се откроиш от масата, да "стърчиш". Напротив, CAS ти помага да се слееш по-лесно.
Ракета не се прави от един човек, но съм убедена, че ако кандидатстваш за НАСА дали си тиймплеър, дали си организиран, дали имаш странични интереси - тези въпроси имат много по-малка тежест на интервютата от това колко знаеш и как решаваш проблеми.
Аз говоря за това защо най-заслужилия да произнесе реч на завършването (чест и признание) е този с най-много CAS, а не е националния състезател по волейбол, или първенецът от международна олимпиада по физика, или момчето, написало книга, която се чете....

peneva_a, аз не разбирам проблема с 89% на файнъла. За мен оценките нямат никакво значение, стига да има знания. За мен ако са сгрешени 2-3 бла-бла примерчета по математика, но бонус задачата е вярна, е напълно ОК, но не е ОК бонус задачата да не е решена, пък било и всичко друго да е вярно, защото това, за моите критерии за моето дете, значи проблем с математиката. Също против постоянното напъване съм, мисля че е най-нормално да има ups and downs, важното е знанията да са трайни и подплатени с разбиране, а не назубрени, което обаче никой процент не гарантира.

Последна редакция: чт, 04 окт 2018, 16:22 от Тинкърбел

# 282
  • Мнения: 1 451
А пък аз да се похваля с моето prep-че,  което вече има една 6 на есе при мис Зи и 57 т. от 60 т. на куиза при г-жа Маринова. Дано върви така! Има светлина в тунела и ще настигне ( с повечко труд) децата, които са  учили англ. език преди това.

# 283
  • Мнения: 9 488
Пиковото представяне на тестове с по 115% и после под 90%, както и домашни за по 85%, за мен са тревожен симптом, показващ липса на систематичност, интерес и задълбочени знания... и дори подценяване на дисциплината. Когато нямаше бонус, 90-92% се постигаха със стабилни знания по материала, 92-95% с влагане на въображение, последните 5% бяха тези "трудни/невъзможни" тръпката да си осигуриш преднина за леко спокойствие. За математиката. За историята бяха да си формулирал взаимовръзката и зависимостта между събитията, фактологията за които си показал, че знаеш до 90те процента...

# 284
  • София
  • Мнения: 5 451
Предполагам и сега бонус въпросите са рядкост и не по всеки предмет. 

Относно академичност vs CAS: академичността и според мен трябва да е водеща, но не трябва да бъде за сметка на други интереси, знания и умения, които за постигане на върхови постижения сякаш понякога се пренебрегват.

Благодаря за разясненията и споделените мнения.

Общи условия

Активация на акаунт