НПМГ - 3

  • 65 397
  • 735
  •   1
Отговори
# 210
  • Мнения: 21 455
За мен е безспорно по-добрия вариант, ако профилът не е чуждоезиков с език, изучаван от нулата.

# 211
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 373
zazu1, идвайки от СМГ, веднага ще се усети фрапиращата разлика във всяко отношение. Елитно училище, в което всяка година остават толкова много ученици на поправителни изпити или не е елитно, или нещо не се прави както трябва.
Ако бях във вашата ситуация, бих избрала ПЧМГ. А ако иска по-конкретна насоченост в ИТ сферата - ТУЕС.

На сила никой, никого, нищо не кара.
За мен не е елитно, а просто най-доброто, за природните науки.  Peace

Има и добри математици, но не чак толкова много състезатели, както в СМГ. Слънчевата е писала за СХН, моите впечатления съвпадат с нейните, макар и малко отстрани.
Има школи по всичко, няма децата могат да ходят навсякъде, стига да успяват. Не съм чула да са върнали някого, защото няма достатъчна подготовка. Май по латински децата бяха повече от очакваното, но направиха повече групи.

Условия за развитие и учене има, но всичко си зависи от детето. Може да вземе много, но може и просто да си избута гимназията. Но това е в сила за повечето училища. Чувала съм го и от родители с деца в СМГ и ТУЕС, НЕГ и АЕГ ...  Peace

# 212
  • Мнения: 864
За химия и биология предполагам, че е най-доброто. Но конкретно в случая с дете, идващо от СМГ, не ми се вижда най-добрия вариант.
По отношение на езиковата година аз също съм ЗА разширено изучаване. Профилираната подготовка трябва да е приоритет, а за езиците има достатъчно добри школи.

# 213
  • Мнения: X
Ако искате децата да се състезават с математика - СМГ. Ако искате просто да се развиват с математика, което не значи непременно да са състезатели, изключвам традиционните олимпиади, кенгура и каквото беше там, на които всички ходят. Познавам деца преместили се от СМГ точно, защото не искат да се състезават и това ги напряга. Е, в НПМГ никой няма да ги кара на сила да ходят на състезания, ако не искат, което не означава, че учат по-леко математика или на по-слабо ниво. Това е разликата за математиката. За природните науки е ясно, че е най-доброто училище.

# 214
  • Мнения: 864
pandora, имам деца и в двете училища и мога да правя някакви сравнения, но само по отношение на среда и ангажираност на учителите. Въобще не говоря за състезания, защото те са до към 8-ми клас. После у всички рязко пада интересът. И като ударя чертата, плюсовете са доста повече за СМГ.
Децата ми са коренно различни и не мога да направя съпоставка 1:1, но наблюденията ми са на база организация, навременно информиране на родителите при проблеми, ангажираност на учителите към дисциплината и успехите на учениците. Сега с електронния дневник може да се подобрят нещата, но едва ли ще стане отведнъж и чак толкова много.
Затова ми се струва, че ПЧМГ трябва да бъде поставена на по-предна позиция в желанията.

# 215
  • Мнения: X
Аз не разбирам - питаш, а сама си отговаряш. Хем имаш деца и в двете училища, направила си извода, че СМГ ти харесва повече. После пък, казваш, че децата са различни - ами точно така е, затова и всеки има различна гледна точка. И аз имам близки впечатления от двете училища и казах какво мисля. Не знам какво искаш да чуеш...

# 216
  • Мнения: 864
Не питам, а изказвам мнение на база лични наблюдения и впечатления. Друг пита Simple Smile

# 217
  • София
  • Мнения: 9 110
Аз питам и съм много благодарна за споделените впечатления, много са ми полезни!

Последна редакция: сб, 06 апр 2019, 16:44 от zazu1

# 218
  • Мнения: X
Не питам, а изказвам мнение на база лични наблюдения и впечатления. Друг пита Simple Smile
Ох, извинявай! Flushed

# 219
  • София
  • Мнения: 1 397
Това с оставащите на поправителен не е непременно лошо нещо. Аз чух мнение на родител с дете в ТУЕС ( и там има оставащи), че точно така трябва да бъде, който не е покрил минимума да се яви на поправка.

# 220
  • София
  • Мнения: 8 280
Зависи и защо е детето на поправка, т.е. дали не знае или по друга причина....
Като цяло са доста взискателни учителите

# 221
  • Мнения: 864
ТУЕС е училище на съвсем друго ниво и не го смятам за подходящ пример.
Това, че има оставащи на изпит за мен е някаква индикация за нивото на средата, в която попадат децата. А практиката показва, че по-скоро малкото калпазани повличат болшинството надолу, а не обратно.

# 222
  • София
  • Мнения: 7 056
Миши, не съм съгласна, че калпазаните повличат останалите!
Навсякъде има деца, които карат тежък пубертет, никой не е застрахован. Има такива деца и в НЕГ, СМГ, НПМГ, АК...
Повличат се деца, но не е масата. Във възпитанието ма децата участва и семейството, не само училището!

# 223
  • София
  • Мнения: 8 280
Не винаги.
Когато цял клас е влязъл със ср. оценка около 5 (че и 5+) от НВО по математика, а входното им ниво е оценено на до 3,4 средно, пък дори и математиката да не е причината, за да са в това училище, нещата не са само зависещи от децата.
Надявам се да избутат тази година и догодина да успеят да открият отново математиката.
А децата определено не са калпазани.

# 224
  • София
  • Мнения: 1 397
Миши-Тети, погледни го и обратното - аз го чух това за поправителните в ТУЕС по повод на това, че в нашето училище пък има много "калпазани" и нито един не е на поправителен. Учителите ги пускат.А в други училища не е така.

А пък за отделните паралелки в НПМГ чувам противоположни мнения. Аз мисля писах тук, как приятелско дете ни посъветва да не си избираме физика, а една от преподавателките в НПМГ, която ни е съседка ми сподели, че настоящите 9 - токласници с физика са й любимци. Толкова били нестандартни. Най - голямо удоволствие било да е в този клас. Та... мнения всякакви.

Последна редакция: нд, 07 апр 2019, 13:50 от stanislavchen

Общи условия

Активация на акаунт