НПМГ - 3

  • 65 450
  • 735
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 5 160
НПМГ търси средства за олимпиада в Якутия - видео БНТ

От Национална природо-математическа гимназия "Акад.Любомир Чакалов" (official) търсят спонсори, за да участват в олимпиада в Якутия. Тя ще се проведе през юли, но парите, необходими за заминаването, не са предвидени в бюджета на училището. Нужни са около 20 000 лева за транспортни разходи, визи и такси за участие в състезанието.

Има Училищно настоятелство. Не настоява за спонсорства. Който желае.
https://www.facebook.com/un.npmg/
un_npmg@abv.bg

# 196
  • София
  • Мнения: 3 489
Има ли училищно настоятелство?
В нашия клас миналата учебна година решихме да съберем по 20 лева. Оказа се, че от цялото училище сме били само ние. Тази година дори не се повдигна въпросът. Ако има училищно настоятелство, то какво прави?

# 197
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 374
Има училищно настоятелство, но, според мен, то би трябвало да се занимава с намиране на други източници на финансиране, не само от родителите.
Аз предпочитам да давам по конкретен повод - за ремонт или оборудване на конкретен кабинет, за олимпиадата в Якутия и т.н., а не - дайте сега по 10/20/50 лева, пък после ще видим за какво ще се изразходват.

# 198
  • София
  • Мнения: 3 489
Ако училищното настоятелство правеше нещо и се отчиташе по някакъв начин, родителите щяха да знаят къде им отиват парите.
В старото училище на хлапето всяка година на родителска среща се изчиташе кратък отчет по радиоточката. Казваха точно кой кабинет е ремонтиран, кои стълби, пътеки, салон и т.н., кои състезания (международни) са финансирани, шкафчета... След ремонтите кабинетът по биология беше с препарирана мечка и не приличаше на класна стая, а на част от поляна. Кабинетът по история беше като стая от класно училище. Направиха и класна стая на открито. Кабинетът по информатика беше с интерактивна дъска и адекватно окабеляване, без доукрасявания... Финансират се няколко състезания в Азия, на които децата ходят всяка година. Също финансираха мед. прегледи на децата, но наистина сериозни, не като профилактичните проформи на много клиники (едната година бяха очни прегледи, другата за гръбначни изкривявания, а може да е имало и други).

Според мен това е начинът да се набират необходимите средства за училището (без да са задължителни). А не дайте едни пари, а ние после ще видим какво ще платим с тях. Или по-лошото - евентуално ще открием сметка, по която който иска може да внесе колкото иска и да плати 3 лева такса без да иска. При нас бяха поискани по последния начин.

# 199
  • Мнения: 1 561
Предложих на детето да предложи на класа и ако приемат идеята да се организират и да дарят за въпросната олимпиада,  да видим.

В момента  се занимавам с касата на класа на малката ми дъщеря.
Миналата година не събирахме дарения, но от тази година започнахме, сформира се ново настоятелство, от старото не могат да открият родителите, които са били в него, а децата вече завършили, безобразие.
Та виждам същото, искат ни дарения, тъй като само училището не може да се справи  финансово, а същевременно предварително не се знае какво точно от всички идеи ще реализира, явно чакат да водят с какви средства ще разполагат.  Госпожата сподели, че има нужда от по-добър принтер, наличния бързо черпи мастилото и финансово не е ок, но от 24 деца, само 10 дадоха. И причините- сега точно това ли е най- необходимото, защо не се вземе една интерактивна дъска.....Но вероятно им е ясно, че се купува с пари, а не с думи:) На път съм да зарежа това и кой каквото иска да купува, та влизам в положение на тези, нагърбили се с тази нелека задача.

# 200
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 301
Ако училищното настоятелство правеше нещо и се отчиташе по някакъв начин, родителите щяха да знаят къде им отиват парите.
В старото училище на хлапето всяка година на родителска среща се изчиташе кратък отчет по радиоточката. Казваха точно кой кабинет е ремонтиран, кои стълби, пътеки, салон и т.н., кои състезания (международни) са финансирани, шкафчета... След ремонтите кабинетът по биология беше с препарирана мечка и не приличаше на класна стая, а на част от поляна. Кабинетът по история беше като стая от класно училище. Направиха и класна стая на открито. Кабинетът по информатика беше с интерактивна дъска и адекватно окабеляване, без доукрасявания... Финансират се няколко състезания в Азия, на които децата ходят всяка година. Също финансираха мед. прегледи на децата, но наистина сериозни, не като профилактичните проформи на много клиники (едната година бяха очни прегледи, другата за гръбначни изкривявания, а може да е имало и други.

Кое е старото училище на детето Ви?
Извинявам се за ОФФ-а

# 201
  • София
  • Мнения: 9 111
Здравейте.
Догодина на баткото ни му предстои кандидатстване и тъй като е с матиматическа и природо-научна насоченост (харесва тези предмети), обмисляме вариантите.
Може ли да споделите какви са впечатленията ви от подготовката в училището? Децата ходят ли на състезания по математика/информатика? Има ли школи по тези предмети?
Видях, че има паралелка "софтуерни и хардуерни науки". Какво се изучава в нея и дали е на добро ниво? Тя с по-малко часове по математика ли е?
Как са преподавателите по математика, български, по езиците (немски в частност)?
Как е средата в училището? Преди ни беше квартално и там ходехме да кара колело в двора. Имаше една групичка хулигани, които правят простотии.
Благодаря ви Flowers Hibiscus !

# 202
  • Мнения: 864
zazu1, ако детето Ви идва от СМГ ( май съм Ви виждала в тяхната тема), по добре се насочете към друго училище. Паралелката по информатика беше добре измислена, но хората, които реализираха тази идея вече отдавна не са в НПМГ. А една Нели Георгиева пролет не прави.

# 203
  • София
  • Мнения: 9 111
Да, там учи. И там ще си кандидатства, но предвид бала, трябва да имаме и др уги варианти.
А паралелката с математика и немски не и ли по-добра?
Към кои други училища да се насочим? Обмисляме и ПЧМГ и ТУЕС. Опитвам се да се ориентирам как е НПМГ спрямо тях.
С новия директор няма ли някакво подобрение?

# 204
  • Мнения: X
Паралелката немски с математика е много добра, учат сериозно, доволна съм. Имайте предвид, че от другата година немският няма да се изучава разширено, което беше едно от нещата, заради които дъщеря ми влезе в нея.  Щастлива съм от факта, че за почти година научи толкова много от езика. Математиката е на доста сериозно ниво, информатиката също.

# 205
  • София
  • Мнения: 9 111
Благодаря!
А как ще се изучава немският щом няма да е разширено?

# 206
  • София
  • Мнения: 7 064
Аз съм доволна от паралелката СХН.
Заниманията по информатика са сериозни. Имат такива и през уикендите, когато се налага. Домашните  са ежеседмични. Синът ми е начинаещ, няма допълнителна подготовка. Интересно му е.
Математиката също се учи. Разликата в часовете с мат паралелки е 2 ч седмично, но часовете са и с различно съдържание и провеждане.
Допълните часове СХН са за упражнения и усвояване на учебния материал. Решават се задачи от сборници, изпитва се на дъската...
Нормално училище, с добри преподаватели, но зависи и от детето. На сила никой, никого, нищо не кара.

# 207
  • Мнения: 864
zazu1, идвайки от СМГ, веднага ще се усети фрапиращата разлика във всяко отношение. Елитно училище, в което всяка година остават толкова много ученици на поправителни изпити или не е елитно, или нещо не се прави както трябва.
Ако бях във вашата ситуация, бих избрала ПЧМГ. А ако иска по-конкретна насоченост в ИТ сферата - ТУЕС.

Последна редакция: сб, 06 апр 2019, 09:20 от Миши-Тети

# 208
  • Мнения: 21 455
Благодаря!
А как ще се изучава немският щом няма да е разширено?
Ще се изучава  разширено, а не интензивно.

# 209
  • София
  • Мнения: 9 111
На мен разширеното изучаване започва да ми се струва все повече по-добрия вариант за изучаване на езика от интензивния, след като и двата варианта приключват с едно ниво на владеене на езика.

Общи условия

Активация на акаунт