Осми клас 2018/2019 - 2 Есенно минорно мажорно

  • 47 171
  • 754
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 1 297
Синоптичките са бременни, може да заложат на география и хубави жени, знайш ли?

# 136
  • София
  • Мнения: 7 671
Санака, би трябвало, да. Лично мен, като цяло ме дразни обединяването на 8 и 9 клас, при ИИЧЕ. Така изяждат още часове от хорариумите и претупването на основна и базова материя по науки, като биология, химия и физика...
Изобщо, дразни ме тази политика. Не, че не трябва да се вземат мерки срещу обезлюдяването ни, но можеше да не са рестрикции, ама така е най-лесно и просто...

# 137
  • Мнения: 1 297
Санака, би трябвало, да. Лично мен, като цяло ме дразни обединяването на 8 и 9 клас, при ИИЧЕ. Така изяждат още часове от хорариумите и претупването на основна и базова материя по науки, като биология, химия и физика...
Изобщо, дразни ме тази политика. Не, че не трябва да се вземат мерки срещу обезлюдяването ни, но можеше да не са рестрикции, ама така е най-лесно и просто...
+1

# 138
  • Мнения: X
Санака, би трябвало, да. Лично мен, като цяло ме дразни обединяването на 8 и 9 клас, при ИИЧЕ. Така изяждат още часове от хорариумите и претупването на основна и базова материя по науки, като биология, химия и физика...
Как точно ги изяждат? Покриват си изцяло материала за осми и девети клас.
На мен сегашният вариант ми допада повече. Завършваш си основно в седми клас и от осми си подкарваш гимназиалните етапи, заедно със смяната на училището. Не мисля, че е по-добре основно да се завършва в девети, както и  в 11. и 12. клас да се изучават физика и география за десети, като учебникът се използва и през двете години. И изобщо голяма част от предметите да вървят година-две назад.
МОН не е променило нищо тихомълком. Всичко е пускано за обществено обсъждане. Да не говорим, че учебниците са минали през учителско оценяване, включително и тези по първи и втори чужд език и някои много известни и силно предпочитани гимназии са били част от този процес. Сега е много лесно да се каже на родителите - ами, ние протестирахме, но не ни чуха. Защо не го казаха, когато проектите на учебниците бяха за оценяване при тях? Защо не потърсиха широк обществен отзвук, когато наредбите бяха проекти?

# 139
  • Мнения: 1 297
Целият 8-ми клас е изяден за тия с Език, който са учили от ДГ, и мат 3-4 часа. Годината е нулева от всякъде, нямам думи просто. Цял ден си стои на плейстейшъна, със слушалките и си лафи с наборите. Не искам такова обучение за децата си.

# 140
  • Мнения: X
Учебните планове и програми са писани за всички гимназии в страната. Не само за тези в големите градове.  По тази логика всеки със сериозна допълнителна подготовка по даден предмет може да негодува срещу тях.

# 141
  • София
  • Мнения: 7 671
Не споря за това, че е по-добре да приключиш основно образование в 7 клас и да започнеш на чисто. Не ми харесва това, че в 9  клас се взима материал за 2 години в 1, по сериозни науки. Материалът се взима, да. Предполагам обаче, усвояването е различно.
Вариантът с вземането на 1 учебник за 2 години, също не е удачен.
 Ще видим, като го докараме до там. Нямам конкретно предложение, то ако имах, сигурно нямаше да търкам клавиатурата от дивана...
Тихомълком казвам, защото според мен, промените в образованието трябва наистина да се огласяват публично, да бъдат отразени в медии и т.н., а не да се качва нещо на сайта на мон за 1 месец и който видял, видял...
Не мисля, че училищата са имали много право на глас и избор. Проформа са обсъждали, проформа са проверявали....
Сега се сещам, тези дни четох за споразумението или директивА? между страните от ЕС, че учениците трябва да изучават задължително по два чужди езика и да имат не знам какво ниво на владеене... Това означава ли, че съвсем скоро трябва да очакваме ЕГ съвсем да бъдат затрити, защото това, което предлагат на хартия, ще стане задължително изискване за всички училища? Просто питам...
Дидева, не споря с теб! Не ме чети буквално...
Ред: Всъщност, точно това, което ти казваш за училищата, че са можели да огласят проблема, аз наричам тихомълком. Да, не е точно за МОНчовците, но и те са част от системата на МОН.

Последна редакция: нд, 30 сеп 2018, 00:37 от Слънчевата

# 142
  • София
  • Мнения: 16 194
Целият 8-ми клас е изяден за тия с Език, който са учили от ДГ, и мат 3-4 часа. Годината е нулева от всякъде, нямам думи просто. Цял ден си стои на плейстейшъна, със слушалките и си лафи с наборите. Не искам такова обучение за децата си.
Мента, това е така само за тези, които са продължили със същия език, който "са учили от ДГ". А в езиковите гимназии 8-ми клас е "езикова година" откакто свят светува. И е странно, че ти идва като изненада.

# 143
  • Мнения: X
На практика казах същото. Учителите са участвали в разни семинари за обсъждане на учебните планове и програми и на учебниците. Тогава е трябвало да се вдигне шум. Да сте чули или прочели нещо освен родителски мнения?
Днес в една от темите коментирахме проектите за профилирана подготовка. Учител спомена, че са обсъждани десетина пъти и от повече обсъждания нямало нужда. Някой учител, директор или друг представител на училище публично да е изразил мнение, в частност несъгласие с нещо? Да е потърсил отзвук в медиите? Такъв какъвто примерно имаше за промените в НВО? Аз не съм чула или прочела нещо такова. Ще минат поредните съвещания, ще качат проектите за месец на страницата на МОН, ще ги утвърдят. И после от училищата пак ще вдигат рамене и ще казват, че те не са били съгласни с нещо, ама....

# 144
  • Мнения: 1 297
Идва ми, като изненада, не само за езиковите. Слънце, "1. Дидева, низнам кво да ти кажа, мила, ма тва е пулужениету.

# 145
  • София
  • Мнения: 7 671
Да, четох. А, като видях линка и документи с дата, от преди доста години, се опулих. Не предполагах, че толкова дълго време може да се пази мълчание по тези въпроси.

# 146
  • София
  • Мнения: 18 685
В съвсем друга сфера, доста години бях част от тези, които прилагат подзаконовите актове на практика, съответно текстовете минаваха съгласувателна процедура през мен и колегите ми, преди да бъдат утвърдени от министъра, респ. НС, ако става дума за закон. И какво? Седяла съм на работа до 8-9 часа, работила съм уикендите, за да попълня разни огромни съгласувателни таблици, целите в забележки и коментари защо дадено нещо няма да проработи, защо крие рискове, защо даден текст не е издържан юридически, предложения кое как да се промени и т.н, и т.н. Ха сега да предположите дали някой ги е чел тия чаршафи и с колко е идеите ни са се съобразили? Въпреки това, аз не спрях да го правя до последно, надявайки се, че все някога ще попадна на екип, който няма да прави съгласуване проформа. Не попаднах. Даже понякога имам чувството, че нарочно се пускаха нещата в петък сутрин преди утвърждаване в понеделник, за да няма време за реакция. Подозирам, че в сферата на образованието не е драстично по-различно.

# 147
  • Варна
  • Мнения: 2 483
Мента, я да те захвана и аз. Ако детето ти иска да учи, има предостатъчно занимания и в 8 клас дори и когато продължавате със същия език. Я да си хване един сборник по математика и да си решава допълнително. Или да задълбае в малко литературни анализи. Или в история на изкуството. Бас държа, че няма да има време да си вдигне очите към плейстейшъна. Та то и по езика още колко има да учи - да си свали малко книги в оригинал и да си ги чете. Та какъв е извода - детято май нещо го мързи. А кой у вас строяваше в казармена дисциплина от 7 сутринта след закуската с палачинки? Най-добре спри с този пренебрежителен тон и с това отношение, че вдички други са ви виновни - училището, учителките, марсианците..., ами порасни и като голям човек оцени ситуацията и вземи съответните мерки. Приеми го като безплатен, приятелски съвет - на твоя страна съм.

# 148
  • Мнения: 5 665
Значи, извън назидателният тон, най-добре за мен е да се учи нов език,за да се избегне лентяйството, така и направихме ние и изобщо не ни е лежерно (говоря в мн. ч. защото аз уча с нея, немският ми трябва и  това е добра възможност да го науча)
Иначе да те товарят в училище не е като да те товарят в къщи, във второто се намира голяма доза несправедливост Confused

# 149
  • София
  • Мнения: 7 671
Да бе, аз също се бях ориентирала към Гьотето, обаче на пуснатия формуляр ми върнаха обаждане, че няма места.
От друга страна, не съм много сигурна, че догодина ще има толкова свободно време, за да продължи с немски в извънкласни занимания....

Общи условия

Активация на акаунт