Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 29 септ. 2018, 18:18 ч.

Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 4

  • 14 251
  • 150
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 837
Здравейте,дъщеря ми ще кандидатства в гимназия към  МОН (51во, а сайта на 69то не видях да има паралелка с рисуване,макар че е дадено на първа стр). Някъде мога ли да видя какви теми за изпита по рисуване са се падали, в сайта на МОН не видях такава информация.

# 46
  • sofia
  • Мнения: 6 646
Ролинг, има наредби за приема и за двата вида училища - към министерство на култрата и към МОН с рисуване. Там е описано всичко. Ама този казал това, онзи казал онова не означава нищо.

Информацията не съм я актуализирала при последното пускане на темата, само съм копирала. За това е написано да се търси информация от сайтовете на училищата.

Вихрогонче, що се нервираш? Я си сипи едно винце и наздраве Wine Glass

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 3 473
Вихрогонче, що се нервираш? Я си сипи едно винце и наздраве  Wine Glass 

Защото ми се искаше поне в тази тема да не се сблъсквам с обществени предразсъдъци и нагласи Flowers Hibiscus  и да се запази добрия тон в темата!

Наздраве, Веси!!! Bowtie Two Hearts

# 48
  • софия
  • Мнения: 1 432
Вихрогонче, твърде бързо палиш Simple Smile Споко бе! Добрият тон зависи от всички ни! Наздраве и на теб и на Веси Simple Smile

Rolling, не се отказвай да питаш каквото ти е нужно, но в тази тема наистина всеки се въздържа от обобщения и квалификации, както и не критикуваме и не степенуване училищата на принципа на по-по най. Гледаме ако някой има нужда от помощ да я получи.

silsa, дано някой се включи с отговор на въпроса ви.Аз лично нямам никаква представа, съжалявам, че не мога да съм от полза.

# 49
  • Мнения: 94
Здравейте,дъщеря ми ще кандидатства в гимназия към  МОН (51во, а сайта на 69то не видях да има паралелка с рисуване,макар че е дадено на първа стр). Някъде мога ли да видя какви теми за изпита по рисуване са се падали, в сайта на МОН не видях такава информация.
На сина ми се е паднало да рисува "Среща под дъжда".

# 50
  • софия
  • Мнения: 1 432
Цитат на: Амели от 17 юни 2018, 01:44
Много критично са оценявали тази година. Има само една оценка 5,75; 1 оценка 5,68; една 5,61; две 5,57 и две 5,54
Само 7 оценки над 5,50 Sad

Дами, можете ли да споделите рисунките на децата си? Ако нямате от изпитите, то поне от подготовката с информация горе-долу как се са справили на самите изпити. Много ми е трудно да преценя как се справя девойката с обемните тела. И всъщност - някъде посочени ли са критериите за оценяване?

Elfi, върти ми се в главата, че ти самата имаше нещо общо с рисуване? Ако не греша, знаеш какви са критериите Simple Smile
От колко време се готви дъщеря ти, та искаш и да преценяш вече?

Успех на всички нови попълнения в темата!

# 51
  • София
  • Мнения: 5 514
Здравейте,дъщеря ми ще кандидатства в гимназия към  МОН (51во, а сайта на 69то не видях да има паралелка с рисуване,макар че е дадено на първа стр). Някъде мога ли да видя какви теми за изпита по рисуване са се падали, в сайта на МОН не видях такава информация.
Предишни години имаше "Балет" и "На пазар".

Наздраве, дами🍸

# 52
  • София
  • Мнения: 837
Благодаря ви,момичета. Тези теми са за фигурална композиция,нали? Пише, че на изпита има избор между фигурална и декоративна композиция. Извинявайте за невежеството.

# 53
  • Sofia
  • Мнения: 3 473
Преспах една нощ и се успокоих Simple Smile

Rolling, съжалявам, че изчезна. Можеше да се получи и по-смислен и дружелюбен диалог между нас... Извинявай.

Сега се прочетох и видях, че може би отстрани изглеждам като настъпана и засегната майка на дете, което е било слаб ученик. Не е това! Моят син завърши 7. клас с общ среден успех от дипломата си Много добър 5.33. Обаче за да постигне този успех, много учеше и се измъчваше с предмети и науки, които не са му присърце, не му идат отръки, така както например за него любими и силни дисциплини са му спортът и рисуването. Обаче МОН е решило, че математиката, БЕЛ, езиците и природните науки са истински важните и смислени неща... Не съм съгласна с това!

Оттам моето недоволство от факта, че все още има хора, които наричат учениците, които не са толкова академични, колкото останалите, "слаби ученици", сякаш са второ качество хора. Не, много често това са ученици със силно развито дясно полукълбо, което ги прави отлични творци, предприемачи, занаятчии, художници, актьори,  певци, скулптори и т.н. И е повече от ПРЕКРАСНО, че в крайна сметка има СПЕЦИАЛИЗИРАНИ и тясно профилирани професионални ГИМНАЗИИ, било към МК или към МОН, които си дават сметка за тези естествени РАЗЛИЧИЯ между децата и техните способности, дарби, знания, умения и начини да възприемат околния свят!

Точно затова тези гимназии се интересуват от конкретния приемен изпит, от самите рисунки на учениците, а не толкова от това какви са им оценките от общообразователните предмети, от дипломата или от НВО след 7. клас. И това е ЧУДЕСНО! А не някои хора тук да не могат да разберат как така има училища, които приемат "слаби ученици"... слаби в какво? слаби според кого? - ето това пък са МОИТЕ въпроси. И моето несъгласие с Ролинг.

И да, ЗНАМ, че има деца, които са с отлично развити и двете полукълба! Тогава тези деца показват БЛЕСТЯЩИ резултати и в академичните дисциплини /математика, химия, физика, чужди езици, БЕЛ и др./, и в по-творческите предмети /спортове, музика, рисуване, бит и техника, и др./. Изминалата учебна година ми показа наличие на ученици, които се колебаеха в избора си между езикова гимназия, математическа гимназия и гимназия по изкуствата! Бяха приети на цели ТРИ места! Тоест това са едновременно умни и даровити деца, едновременно справящи се отлично с учебния материал по всички предмети, но и проявяващи талант в една или друга област на културата и изкуството! Така че, да, има и такива способни, уникални и невероятни деца, да са живи, здрави и много успешни и занапред.

Но има и деца, които истински РАЗПЕРВАТ КРИЛЕ и ПОКАЗВАТ СКРИТИЯ си ПОТЕНЦИАЛ, и започват да се чувстват НОРМАЛНИ, умни и способни, чак когато влязат в такава гимназия, имат подобни на тях самите съученици и никой не се осмелява да ги нарича посредствени, тъпи или каквито и други епитети обидни да им лепи.

Затова се ядосах. Идва нов потребител и вместо да се запознае по-отблизо с темите досега, влиза, представя се накратко и още с третия си пост си позволява да нарича някои деца, приети в подобни гимназии, "слаби ученици"...

Извинявам се за нервите си вчера. Дано днес бях по-ясна, сдържана и обрана в изказа си и в емоциите си. Хубав ден!

# 54
  • Мнения: 13
Здравейте,
И аз бих искала да ме извините. Наистина не е редно да категоризиране децата с заучени епитети. Благодаря и на всички , които ми дадохте повече яснота относно кандидатстването в приложна гимназия и в у-ща с паралелки с рисуване. Сега и да представя моя казус и притесненията си. Детето е на мъжа , с когото живея, познавам я от много малка, във времето сме станали доста близки. Виждам я през ден, през два, заедно сме в много голяма част от времето ни. В 7-ми клас е и от началото на тази учебна година посещава уроци по рисуване за подготовка за кандидатстване с рисуване. Да, има дарба. Причината, поради която ме интересува каква трябва да бъде годишната оценка е , че тя завърши 6-ти клас с между 3 и 4, не помня точно колко беше. Опасенията са ми, че и 7-ми клас ще е с подобен успех, тъй като лично аз не я виждам да учи по нито един предмет и само знам , че сутрин, преди да отиде на у-ще, си пише домашните и това е всичко.

# 55
  • Sofia
  • Мнения: 3 473
Ролинг, извинена си Flowers Hibiscus  , поне от мен. Благодаря ти, че влезе отново и даде малко повече информация за себе си и детето, за което се интересуваш. Сега отново продължаваме с повече мекота в изказа, нали? Flowers Four Leaf Clover Revolving Hearts

Чест ти прави, че се грижиш за детето на мъжа ти. Била съм в твоята ситуация лично, но само за около половин година време. Уж бяха само някакви 6 месеца, а така се привързах към неговата дъщеря, че още страдам за нея понякога и ми липсва, а минаха години от края на връзката ми с баща й. Така че те разбирам. Взела си присърце нейното развитие, образование и бъдеще. Поздравления за което! Надявам се, че момиченцето не е съвсем изоставено от майка си... дано родителството е истински споделено между повече възрастни, които я обичат.

Сега по темата за общия успех, рисуването, дарбата и по-специфичните гимназии към МОН или към МК, в които се влиза след полагане на изпит по рисуване. Браво, че момичето посещава курс по рисуване, без уроци трудно би могла да се подготви за изпита! Браво, че има дарба! Браво, че сте се насочили именно към училища с изпити по рисуване! Да знаете, че всяка гимназия към МК има свой собствен изпит по рисуване, който се провежда на отделна дата, различна от датите на другите гимназии. Гимназиите към МОН, в които има изпит по рисуване, имат само една-единствена дата за изпит, но те се интересуват и от точкуването, бала и оценките от НВО. В това е разликата между тях.

Ето например моят син - яви се общо на 6 изпита след 7. клас: двете НВО по математика и по БЕЛ /задължителни за всички седмокласници/, изпит за проверка на способностите по изобразително изкуство към МОН, изпит по рисуване в Художествената гимназия, изпит по рисуване в Приложната гимназия, изпит по рисуване във Фотографското училище. Споделих му вече средния успех в края на годината в 7. клас - 5.33 - обаче държа да отбележа, че по много предмети има отличен 6 /музика, рисуване, технологии, физическо и др./, но по някои от смятаните за най-важни предмети има добър 4 /БЕЛ, математика, химия и др./. Така че общата диплома може да му е над 5.00, обаче точно по някои значими академични предмети едва изкара 4 като годишна оценка. Разбираш ли ми мисълта?

Ако твоето момиче в 6. клас е имала много тройки и четворки като текущи и срочни оценки, особено по възлови учебни предмети, да не би да си останала с погрешно впечатление за общия й успех? По време на целия 7. клас лично аз не вярвах, че синът ми ще изкара успех, по-висок от 4.50, а той накрая виждаш каква диплома ми донесе вкъщи. Да не би и при нея да е станало така? А ако не е така - ти вътрешно се успокой за нейния 7. клас. Можете с баща й да продължавате да я тласкате да учи повече, но вътрешно си знайте, че все пак ИМА гимназии, които се интересуват единствено от това как детето се е справило с изпита по рисуване и от това все пак да е завършило 7. клас.

В случая тази информация теб по-скоро би трябвало да те радва и да те успокоява, а не да те дразни и ядосва. Нали така? При положение, че тя явно не показва отличен успех, виждаш, че и за нея има шанс да влезе в добро училище, и то подходящо за нея и нейните таланти. От мен имаш стиснат палец за лека и ползотворна подготовка на детето, за успешни изпити, високи оценки и да влезе в най-хубавото и желано от нея и от вас училище!

# 56
  • Мнения: 13
Благодаря ви за прекрасните думи , както и затова, че вкарахте яснота по моя въпрос. Наистина не очаквах да има у-ща, в които да не се взима под внимание общият успех от 7-ми клас. Но това пък е успокояващо и обнадеждаващо в нашия случай.
Иначе за ПГИИ прочетох, че се изискват максимума от точки -500. За 52-во не видях да пише какъв е минимумът.
Иначе на въпроса Ви -не, детето не е изоставено от майка си. С нея е през времето, през което не е с нас.
Миналата учебна година общият успех накрая беше 3 и нещо. Тоест като годишни оценки имаше няколко тройки, няколко двойки и 2 или 3 шестици. И да, най-проблемни са й математика , БЕЛ.....
Вашият син в кое училище влезе и доволни ли сте?

# 57
  • Sofia
  • Мнения: 3 473
Моят син влезе в НПГПФ /Фотографското/, специалност Фотография, и е много доволен и щастлив, да Simple Smile Както и аз, разбира се! Лека нощ и ще се радвам да си пишем и занапред.

# 58
  • Мнения: 9
Здр момичета. Приемете ме, като ново попълнение, черпя винце.

Дъщеря ми е леворъка и много инфо съм прочела за развитието на дясното полукълбо на мозъка. Умишлено съм я записала на рисуване. Аз лично смятам, че няма талант да рисува. Търся и мястото в живота.

Онзи ден изпадна в криза. Всички умеели да пеят, танцуват, рисуват, само тя не. Е, не всички го умеят.

Математиката и върви, но определено няма аналитично мислене. Фотографира ги по тип задачи.

БЕЛ и другите разказвателни също. След прочит, фотографира и пресъздава. Ако втори, трети път я препитат на едно и също, го помни. За пример ще посоча нейна приятелка, която заучава нещо за момента, но след няколко дни няма спомен за наученото.

Успехът и е отличен и не знам на къде да я насоча. Има интерес към биология, но не съм сигурна колко е здрав този интерес, за медицина в бъдеще. Много объркващо.

# 59
  • София
  • Мнения: 2 208
Elfi, върти ми се в главата, че ти самата имаше нещо общо с рисуване? Ако не греша, знаеш какви са критериите Simple Smile
От колко време се готви дъщеря ти, та искаш и да преценяш вече?

Успех на всички нови попълнения в темата!

Ами всъщност - не, нямам нищо общо с рисуването Simple Smile
А дъщеря ми се готви от началото на октомври, но не виждам защо това трябва да пречи да преценявам рисунките й. И ако имах по-точни критерии за това какво се гледа и оценява в една рисунка, бих могла да си изградя и по-точна представа как се справя девойката Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт