Кандидатстване след седми клас с рисуване - част 4

  • 43 144
  • 751
  •   1
Отговори
# 45
  • софия
  • Мнения: 4 974
Вихрогонче, твърде бързо палиш Simple Smile Споко бе! Добрият тон зависи от всички ни! Наздраве и на теб и на Веси Simple Smile

Rolling, не се отказвай да питаш каквото ти е нужно, но в тази тема наистина всеки се въздържа от обобщения и квалификации, както и не критикуваме и не степенуване училищата на принципа на по-по най. Гледаме ако някой има нужда от помощ да я получи.

silsa, дано някой се включи с отговор на въпроса ви.Аз лично нямам никаква представа, съжалявам, че не мога да съм от полза.

# 46
  • Мнения: 132
Здравейте,дъщеря ми ще кандидатства в гимназия към  МОН (51во, а сайта на 69то не видях да има паралелка с рисуване,макар че е дадено на първа стр). Някъде мога ли да видя какви теми за изпита по рисуване са се падали, в сайта на МОН не видях такава информация.
На сина ми се е паднало да рисува "Среща под дъжда".

# 47
  • софия
  • Мнения: 4 974
Цитат на: Амели от 17 юни 2018, 01:44
Много критично са оценявали тази година. Има само една оценка 5,75; 1 оценка 5,68; една 5,61; две 5,57 и две 5,54
Само 7 оценки над 5,50 Sad

Дами, можете ли да споделите рисунките на децата си? Ако нямате от изпитите, то поне от подготовката с информация горе-долу как се са справили на самите изпити. Много ми е трудно да преценя как се справя девойката с обемните тела. И всъщност - някъде посочени ли са критериите за оценяване?

Elfi, върти ми се в главата, че ти самата имаше нещо общо с рисуване? Ако не греша, знаеш какви са критериите Simple Smile
От колко време се готви дъщеря ти, та искаш и да преценяш вече?

Успех на всички нови попълнения в темата!

# 48
  • София
  • Мнения: 14 512
Здравейте,дъщеря ми ще кандидатства в гимназия към  МОН (51во, а сайта на 69то не видях да има паралелка с рисуване,макар че е дадено на първа стр). Някъде мога ли да видя какви теми за изпита по рисуване са се падали, в сайта на МОН не видях такава информация.
Предишни години имаше "Балет" и "На пазар".

Наздраве, дами🍸

# 49
  • София
  • Мнения: 1 161
Благодаря ви,момичета. Тези теми са за фигурална композиция,нали? Пише, че на изпита има избор между фигурална и декоративна композиция. Извинявайте за невежеството.

# 50
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Преспах една нощ и се успокоих Simple Smile

Rolling, съжалявам, че изчезна. Можеше да се получи и по-смислен и дружелюбен диалог между нас... Извинявай.

Сега се прочетох и видях, че може би отстрани изглеждам като настъпана и засегната майка на дете, което е било слаб ученик. Не е това! Моят син завърши 7. клас с общ среден успех от дипломата си Много добър 5.33. Обаче за да постигне този успех, много учеше и се измъчваше с предмети и науки, които не са му присърце, не му идат отръки, така както например за него любими и силни дисциплини са му спортът и рисуването. Обаче МОН е решило, че математиката, БЕЛ, езиците и природните науки са истински важните и смислени неща... Не съм съгласна с това!

Оттам моето недоволство от факта, че все още има хора, които наричат учениците, които не са толкова академични, колкото останалите, "слаби ученици", сякаш са второ качество хора. Не, много често това са ученици със силно развито дясно полукълбо, което ги прави отлични творци, предприемачи, занаятчии, художници, актьори,  певци, скулптори и т.н. И е повече от ПРЕКРАСНО, че в крайна сметка има СПЕЦИАЛИЗИРАНИ и тясно профилирани професионални ГИМНАЗИИ, било към МК или към МОН, които си дават сметка за тези естествени РАЗЛИЧИЯ между децата и техните способности, дарби, знания, умения и начини да възприемат околния свят!

Точно затова тези гимназии се интересуват от конкретния приемен изпит, от самите рисунки на учениците, а не толкова от това какви са им оценките от общообразователните предмети, от дипломата или от НВО след 7. клас. И това е ЧУДЕСНО! А не някои хора тук да не могат да разберат как така има училища, които приемат "слаби ученици"... слаби в какво? слаби според кого? - ето това пък са МОИТЕ въпроси. И моето несъгласие с Ролинг.

И да, ЗНАМ, че има деца, които са с отлично развити и двете полукълба! Тогава тези деца показват БЛЕСТЯЩИ резултати и в академичните дисциплини /математика, химия, физика, чужди езици, БЕЛ и др./, и в по-творческите предмети /спортове, музика, рисуване, бит и техника, и др./. Изминалата учебна година ми показа наличие на ученици, които се колебаеха в избора си между езикова гимназия, математическа гимназия и гимназия по изкуствата! Бяха приети на цели ТРИ места! Тоест това са едновременно умни и даровити деца, едновременно справящи се отлично с учебния материал по всички предмети, но и проявяващи талант в една или друга област на културата и изкуството! Така че, да, има и такива способни, уникални и невероятни деца, да са живи, здрави и много успешни и занапред.

Но има и деца, които истински РАЗПЕРВАТ КРИЛЕ и ПОКАЗВАТ СКРИТИЯ си ПОТЕНЦИАЛ, и започват да се чувстват НОРМАЛНИ, умни и способни, чак когато влязат в такава гимназия, имат подобни на тях самите съученици и никой не се осмелява да ги нарича посредствени, тъпи или каквито и други епитети обидни да им лепи.

Затова се ядосах. Идва нов потребител и вместо да се запознае по-отблизо с темите досега, влиза, представя се накратко и още с третия си пост си позволява да нарича някои деца, приети в подобни гимназии, "слаби ученици"...

Извинявам се за нервите си вчера. Дано днес бях по-ясна, сдържана и обрана в изказа си и в емоциите си. Хубав ден!

# 51
  • Мнения: 27
Здравейте,
И аз бих искала да ме извините. Наистина не е редно да категоризиране децата с заучени епитети. Благодаря и на всички , които ми дадохте повече яснота относно кандидатстването в приложна гимназия и в у-ща с паралелки с рисуване. Сега и да представя моя казус и притесненията си. Детето е на мъжа , с когото живея, познавам я от много малка, във времето сме станали доста близки. Виждам я през ден, през два, заедно сме в много голяма част от времето ни. В 7-ми клас е и от началото на тази учебна година посещава уроци по рисуване за подготовка за кандидатстване с рисуване. Да, има дарба. Причината, поради която ме интересува каква трябва да бъде годишната оценка е , че тя завърши 6-ти клас с между 3 и 4, не помня точно колко беше. Опасенията са ми, че и 7-ми клас ще е с подобен успех, тъй като лично аз не я виждам да учи по нито един предмет и само знам , че сутрин, преди да отиде на у-ще, си пише домашните и това е всичко.

# 52
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Ролинг, извинена си Flowers Hibiscus  , поне от мен. Благодаря ти, че влезе отново и даде малко повече информация за себе си и детето, за което се интересуваш. Сега отново продължаваме с повече мекота в изказа, нали? Flowers Four Leaf Clover Revolving Hearts

Чест ти прави, че се грижиш за детето на мъжа ти. Била съм в твоята ситуация лично, но само за около половин година време. Уж бяха само някакви 6 месеца, а така се привързах към неговата дъщеря, че още страдам за нея понякога и ми липсва, а минаха години от края на връзката ми с баща й. Така че те разбирам. Взела си присърце нейното развитие, образование и бъдеще. Поздравления за което! Надявам се, че момиченцето не е съвсем изоставено от майка си... дано родителството е истински споделено между повече възрастни, които я обичат.

Сега по темата за общия успех, рисуването, дарбата и по-специфичните гимназии към МОН или към МК, в които се влиза след полагане на изпит по рисуване. Браво, че момичето посещава курс по рисуване, без уроци трудно би могла да се подготви за изпита! Браво, че има дарба! Браво, че сте се насочили именно към училища с изпити по рисуване! Да знаете, че всяка гимназия към МК има свой собствен изпит по рисуване, който се провежда на отделна дата, различна от датите на другите гимназии. Гимназиите към МОН, в които има изпит по рисуване, имат само една-единствена дата за изпит, но те се интересуват и от точкуването, бала и оценките от НВО. В това е разликата между тях.

Ето например моят син - яви се общо на 6 изпита след 7. клас: двете НВО по математика и по БЕЛ /задължителни за всички седмокласници/, изпит за проверка на способностите по изобразително изкуство към МОН, изпит по рисуване в Художествената гимназия, изпит по рисуване в Приложната гимназия, изпит по рисуване във Фотографското училище. Споделих му вече средния успех в края на годината в 7. клас - 5.33 - обаче държа да отбележа, че по много предмети има отличен 6 /музика, рисуване, технологии, физическо и др./, но по някои от смятаните за най-важни предмети има добър 4 /БЕЛ, математика, химия и др./. Така че общата диплома може да му е над 5.00, обаче точно по някои значими академични предмети едва изкара 4 като годишна оценка. Разбираш ли ми мисълта?

Ако твоето момиче в 6. клас е имала много тройки и четворки като текущи и срочни оценки, особено по възлови учебни предмети, да не би да си останала с погрешно впечатление за общия й успех? По време на целия 7. клас лично аз не вярвах, че синът ми ще изкара успех, по-висок от 4.50, а той накрая виждаш каква диплома ми донесе вкъщи. Да не би и при нея да е станало така? А ако не е така - ти вътрешно се успокой за нейния 7. клас. Можете с баща й да продължавате да я тласкате да учи повече, но вътрешно си знайте, че все пак ИМА гимназии, които се интересуват единствено от това как детето се е справило с изпита по рисуване и от това все пак да е завършило 7. клас.

В случая тази информация теб по-скоро би трябвало да те радва и да те успокоява, а не да те дразни и ядосва. Нали така? При положение, че тя явно не показва отличен успех, виждаш, че и за нея има шанс да влезе в добро училище, и то подходящо за нея и нейните таланти. От мен имаш стиснат палец за лека и ползотворна подготовка на детето, за успешни изпити, високи оценки и да влезе в най-хубавото и желано от нея и от вас училище!

# 53
  • Мнения: 27
Благодаря ви за прекрасните думи , както и затова, че вкарахте яснота по моя въпрос. Наистина не очаквах да има у-ща, в които да не се взима под внимание общият успех от 7-ми клас. Но това пък е успокояващо и обнадеждаващо в нашия случай.
Иначе за ПГИИ прочетох, че се изискват максимума от точки -500. За 52-во не видях да пише какъв е минимумът.
Иначе на въпроса Ви -не, детето не е изоставено от майка си. С нея е през времето, през което не е с нас.
Миналата учебна година общият успех накрая беше 3 и нещо. Тоест като годишни оценки имаше няколко тройки, няколко двойки и 2 или 3 шестици. И да, най-проблемни са й математика , БЕЛ.....
Вашият син в кое училище влезе и доволни ли сте?

# 54
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Моят син влезе в НПГПФ /Фотографското/, специалност Фотография, и е много доволен и щастлив, да Simple Smile Както и аз, разбира се! Лека нощ и ще се радвам да си пишем и занапред.

# 55
  • Мнения: 9
Здр момичета. Приемете ме, като ново попълнение, черпя винце.

Дъщеря ми е леворъка и много инфо съм прочела за развитието на дясното полукълбо на мозъка. Умишлено съм я записала на рисуване. Аз лично смятам, че няма талант да рисува. Търся и мястото в живота.

Онзи ден изпадна в криза. Всички умеели да пеят, танцуват, рисуват, само тя не. Е, не всички го умеят.

Математиката и върви, но определено няма аналитично мислене. Фотографира ги по тип задачи.

БЕЛ и другите разказвателни също. След прочит, фотографира и пресъздава. Ако втори, трети път я препитат на едно и също, го помни. За пример ще посоча нейна приятелка, която заучава нещо за момента, но след няколко дни няма спомен за наученото.

Успехът и е отличен и не знам на къде да я насоча. Има интерес към биология, но не съм сигурна колко е здрав този интерес, за медицина в бъдеще. Много объркващо.

# 56
  • София
  • Мнения: 2 300
Elfi, върти ми се в главата, че ти самата имаше нещо общо с рисуване? Ако не греша, знаеш какви са критериите Simple Smile
От колко време се готви дъщеря ти, та искаш и да преценяш вече?

Успех на всички нови попълнения в темата!

Ами всъщност - не, нямам нищо общо с рисуването Simple Smile
А дъщеря ми се готви от началото на октомври, но не виждам защо това трябва да пречи да преценявам рисунките й. И ако имах по-точни критерии за това какво се гледа и оценява в една рисунка, бих могла да си изградя и по-точна представа как се справя девойката Simple Smile

# 57
  • софия
  • Мнения: 4 974
Elfi, върти ми се в главата, че ти самата имаше нещо общо с рисуване? Ако не греша, знаеш какви са критериите Simple Smile
От колко време се готви дъщеря ти, та искаш и да преценяш вече?

Успех на всички нови попълнения в темата!

Ами всъщност - не, нямам нищо общо с рисуването Simple Smile
А дъщеря ми се готви от началото на октомври, но не виждам защо това трябва да пречи да преценявам рисунките й. И ако имах по-точни критерии за това какво се гледа и оценява в една рисунка, бих могла да си изградя и по-точна представа как се справя девойката Simple Smile
Хм, чудя се какво точно да отговоря и ще го сложа в скрит текст, просто защото ще стане дълго и да не отегчавам, пък който иска нека прочете. Съвсем искрено и добронамерено ви отговарям!
Скрит текст:
Така, относно преценяването: особено на фона на това, че не се занимавате с рисуване - трудно ще прецените. Попитах какво ще преценявате, защото очаквах точно това- да сте започнали октомври, в най-добрия случай септември (на фона на всички кандидатстващи малко са тези, които се готвят от предна година). Този първи месец подготовка е толкова никаква и толкова неосъзната все още, че напредък е изключено да се види от човек, който не рисува. Може да го види човека, който работи с детето. И то не конкретно напредъка, а начина на работа на детето, способността за разбиране на това, което му се обяснява, опита отново и отново да постига каквото се иска, т.е колко бързо ще се откаже или не, да постига. Писах преди време един много дълъг (по мое мнение близо до отегчителен, за хората, които са нетърпеливи) пост, където се надявам давам отговор какво може един родител да следи, но не и да даде оценка на работата на детето. 
Бих могла да кажа точните неща, които се гледат в една постановка, но рискувам да ви навредя, защото това не е математика и не съм убедена, че ще бъдат правилно интерпретирани. Последното нещо, от което едно дете има нужда е човек, който не разбира да го пита ама това защо така го направи...
Ще направя опит, ще кажа, но вие се замислете дали и как ще използвате информацията, дали ако тръгнете да дискутирате с детето си работата му, няма повече да му навредите.....не забравяйте, че Вие може и да знаете едни понятия, но това не означава, че можете да боравите с тях! По ценно би било да го похвалите на глас, а за всичко останало да говорите с учителя.
Та - правилно композиране на листа,  перспектива, въздушна перспектива, мащаб, пропорции, обем, светлоизграждане, пресъздаване на материя, умелост на боравене с изразните средства - накратко ако работиш с молив е едно, ако работиш с въглен е друго.
Не е малко....та затова казах за преценяването....дълъг път имате, за един месец не сте извървяли много...та чак и да преценяте...Но ви разбирам! Това е задачата на родителя, да бди, да проследява! просто имайте малко търпение и когато е нужно говорете с учителя!

Искрено желая успех на всички деца!

# 58
  • софия
  • Мнения: 4 974
Здр момичета. Приемете ме, като ново попълнение, черпя винце.

Дъщеря ми е леворъка и много инфо съм прочела за развитието на дясното полукълбо на мозъка. Умишлено съм я записала на рисуване. Аз лично смятам, че няма талант да рисува. Търся и мястото в живота.

Онзи ден изпадна в криза. Всички умеели да пеят, танцуват, рисуват, само тя не. Е, не всички го умеят.

Математиката и върви, но определено няма аналитично мислене. Фотографира ги по тип задачи.

БЕЛ и другите разказвателни също. След прочит, фотографира и пресъздава. Ако втори, трети път я препитат на едно и също, го помни. За пример ще посоча нейна приятелка, която заучава нещо за момента, но след няколко дни няма спомен за наученото.

Успехът и е отличен и не знам на къде да я насоча. Има интерес към биология, но не съм сигурна колко е здрав този интерес, за медицина в бъдеще. Много объркващо.
Хубаво е, че сте я записали на курс по рисуване. Аз съм на мнение, че всяка творческа дейност е добре дошла за децата. имат нужда от разтоварване, от изразяване. Лошото е, че захождате някак грубо - мислите че няма талант. Леко се обърках, какво точно казвате. А на детето какво казвате с такава позиция?
Това, че е левичар детето от кога стана лошо нещо?  Сума ти държави пишат с лява ръка.

Друго ми направи впечатление - казвате, че детето е силен ученик и се чудите накъде да го насочите. Що се отнася до подчертаното в поста ви, с право се съмнявате за трайността на интереса, те се развиват, все още се разгръща света пред тях, интересите се менят. Замисляли ли сте се за вариант Американския Колеж в София? Там системата е така разработена, че помага на децата да изпробват различни неща и някак по-лесно става ориентацията, постепенно, изпробвано. Дори да е в посока изкуства ориентацията, ще може да се развива. Разгледайте им сайта, скоро имат и отворени врати, отидете, наистина са много полезни!

# 59
  • Sofia
  • Мнения: 4 036
Темпо, здравейте и от мен! А детето Ви с какво ИСКА да се занимава, има ли някакви ИНТЕРЕСИ и ХОБИТА, които развива с удоволствие? На тази възраст лично аз мисля, че най-хубаво и редно е ние като родители да се ориентираме и в самите ЖЕЛАНИЯ на децата си, да ги вземем предвид и да ги УВАЖИМ при крайния избор. Аз и мъжът ми миналата учебна година точно така направихме. Говорихме открито със сина си още през септември, през октомври заедно тримата бяхме решили да го запишем на курс по рисуване, а от самото начало на ноември той започна да ходи при частна учителка, художничка, да се учи да рисува за изпитите. Той сам се отказа от спортно училище, въпреки че и досега голямата любов в живота му е футболът, защото сам прецени, познавайки ученици от спортни училища, че там няма да му дадат добро средно образование, освен самия спорт, разбира се. И сам реши да се посвети на втората си страст - рисуването. Сега се майтапим с него, че е най-добрият художник сред футболистите и най-добрият футболист сред художниците... Мисълта ми беше, че на тази възраст децата ни вече не са толкова малки, че да не знаят какво обичат да правят и какво ги привлича. Питайте, показвайте различни гимназии и заедно се ориентирайте - това пък е моят съвет - предвид, че Вашето момиче показва отличен успех и й върви по всичко.

Общи условия

Активация на акаунт