МОН - промените продължават (2)

  • 59 719
  • 755
  •   1
Отговори
# 240
  • Мнения: 7 688
Да, с това започнах. Нямах притеснения за случая, а за догодина, когато всичко стане електронно и дали може оценката по бел например за годината да е 5,50, а не 6,00 и тогава точките към бала да не са 50, а с интерполация 44,50. Но и тези притеснения ми отпаднаха, след като открих чл.24 (2) Simple Smile)

# 241
  • София
  • Мнения: 16 315
Електронният дневник по този закон не е официален документ. Следователно валидна е оценката в бележника и хартиения дневник.

По кой закон електронният дневник не е документ?
В гимназията на дъщеря ми няма хартиен дневник и бележници. Единственият дневник е в Школо. Мария77, и при нас по математика срочната оценка не е въведена с цяло число, а е средно аритметично от текущите изпитвания с точност до 0,01. Дори срочната оценката е внесена 2 пъти и излиза, че има две срочни оценки по един и същи предмет /МАТ - ЗП/ Joy Това е грешка или на учителя, или на системата. Всички други срочни оценки са цяло число. Писах до Школо да си оправят бъга /самата система не би трябвало да допуска такова нещо, защото нормативната уредба е ясна/. Ако те не го оправят, ще пиша на учителката. Нова им е системата и още се учат /напр. учителката по изобразително изкуство не знаела как да въведе 5,50 и затова написала две оценки - 5 и 6 на един и същи тест. Joy Ходи обяснявай, че не е същото. /. Ще я изчистят, спокойно. Няма как да издадат свидетелство за завършено основно образование с оценки, които не са цяло число.

# 242
  • Мнения: 7 688
Тази година всяко училище може да избира какъв да му е официалният документ. Доста са се спряли само на ЕД, но в нашето училище са си избрали хартиен, като ЕД го ползват, за да свикнат и опознаят. Малко им е двойна работата и доста учители дори не са се регистрирали. Само 1-2 в нашия випуск го попълват редовно. Просто тази странна срочна оценка и то нанесена от учителка, за която се говори, че е от най-начетените в нормативно отношение ме провокира.

# 243
  • Мнения: X
От Наредбата за оценяването.
Чл. 9. (1) Оценката съдържа качествен и количествен показател. Оценките, които може да се поставят, са: отличен (6), много добър (5), добър (4), среден (3), слаб (2).
Чл. 24. (1) Срочната и годишната оценка се формират в съответствие с определеното в учебната програма съотношение между текущите оценки от устните, писмените и практическите изпитвания, в т.ч. и от класните и/или контролните работи, и участието на ученика в учебния процес (работа в час, изпълнение на домашни работи, изпълнение на практически задачи, работа по проекти).
(2) Срочните и годишните оценки на учениците от ІV до XІІ клас се формират с точност до цяло число с изключение на случаите по чл. 23, ал. 8.

Изключението се отнася до годишната оценка по профилиращия учебен предмет, която се формира като средноаритметична с точност до 0,01 от годишните оценки по всеки модул от предмета.

# 244
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Школо е. Но си е срочна, днес я нанесе учителката. По останалите нанесени предмети са си цели числа.
Работим с Школо. Това е прогнозна оценка. Не могат да се нанасят оценки, които не са цели числа.

# 245
  • Мнения: 7 688
Школо е. Но си е срочна, днес я нанесе учителката. По останалите нанесени предмети са си цели числа.
Работим с Школо. Това е прогнозна оценка. Не могат да се нанасят оценки, които не са цели числа.
Нанесена е. Има само по 3 предмета нанесени срочни оценки, на останалите си стои празно място в срочните оценки, няма "прогнозни". Тази си я нанесе вчера госпожата, получих и съобщение от системата за нова нанесена оценка.

# 246
  • Мнения: 5 160
Това 5.62 трябва да е на Школо. Не на преподавателя. На преподавателя е оценката в зелено. След нанасянето Школо са преместили прогнозното розово-лилаво средно аритметично в обяснението към оценката.

# 247
  • Мнения: 7 688
Това 5.62 трябва да е на Школо. Не на преподавателя. На преподавателя е оценката в зелено. След нанасянето Школо са преместили прогнозното розово-лилаво средно аритметично в обяснението към оценката.
Е как Школо сложи срочна оценка само по ИТ? А си пише и от кого и кога е въведена.
Дъщеря ми има същите оценки и по история (656), но срочната си стои празна. Защо Школо не я е оформил и по история Simple Smile?

# 248
  • Мнения: 5 160
Предлагам да питаме Школо и преподавателя Grinning
В хартиен бележник няма да видим десетични оценки. Добре си бяхме преди технологиите Stuck Out Tongue Winking Eye

# 249
  • Майничка
  • Мнения: 13 888
Преподавателят не е въвел ръчно средноаритметична оценка, а просто е потвърдил прогнозната срочна такава (онази, която обикновено излиза с розово). Има такава опция. Ел.дневник автоматично закръгля вече въведените оценки до цяло число, както си е по наредба.

# 250
  • Мнения: 5 567
Мария, вероятно е бъг на системата..Понякога текстовете им нещо се объркват, на мен ми показваше, че оценка по един предмет е въведена от учител по друг.. След седмица някъде се оправи.
Доколкото подразбиране в нашето училище са решили да не се отказват от хартиения, ще махнат бележниците и стриктно щели да въвеждат в ел и Харт дневник

# 251
  • Мнения: 7 688
Изместих темата, извинявам се!
При нас розовите прогнозни оценки изчезнаха още началото на ноември. Мислех, че Школо са ги махнали, но се оказа, че всяко училище си избира какво могат да виждат родителите, та ние не виждаме прогнозните.
Вероятно е станало както пише gargamela, сигурно учителите виждат въпросните розови оценки и ги потвърждават.
Пак да си кажа, че притеснението ми беше за бала догодина, но след като го уточнихме отместих темата към опциите на Школо, още веднъж извинете за спама на последната страница!

# 252
  • Майничка
  • Мнения: 13 888
...Понякога текстовете им нещо се объркват, на мен ми показваше, че оценка по един предмет е въведена от учител по друг.. След седмица някъде се оправи. ...

Това не е бъг на платформата, а човешка грешка. Правила съм я и аз, когато въвеждам оценки не от конкретен мой час, а от "дневник на класа" - обикновено общите писмени изпитвания или проекти. Кликнах "добави" и карах наред, без да погледна, че е пиша по първия предмет от списъка - БЕЛ. Случва се най-вече в началото на срока, когато оценките по всичко са малко, после много се набива на очи.
Обикновено или учениците ми изревават първи (ако се сетят да погледнат откъде е оценката), или колегата по БЕЛ (ако има час след мен). Ако не се сетят - учениците изревават на колегата по БЕЛ, а той - по мен.

# 253
  • София
  • Мнения: 9 539
При нас по същия предмет срочната оценка е 5.48, т.е. 5. Сметната е точно средноаритметично между 4, 6, 6, 5.93.
Младежът е доста разочарован.

# 254
  • Мнения: 24 467
Поне имате справедлива база за поставяне на оценка - средноаритметична.
Моят по Човек и природа има само две шестици. Трябва да има поне три оценки по предмета. Не е виновен за това, че няма - присъствал е във всички часове. Госпожата му казала, че ще го изпитва за "6" и да си подготви целия материал за утре. Като че ли е нещо между две оценки и трябва точно да се определи, за което ще се явява като студент на всичко учено до момента.
Един го оформят с два въпроса, друг - с изпит "върху материята за първия срок".
Ако нещо ме дразни у нас, това е различната мяра, с която се мери. Бих предпочела точно средна аритметика за всички, а не различен аршин.

Общи условия

Активация на акаунт