МОН - промените продължават (2)

  • 59 630
  • 755
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 2 814
Искат лично Ламборджини ли? 🤣🤣🤣

# 631
  • Мнения: 667
Да, имам още въпроси:
"Онези" нормативи с какво ще помогнат за оценката по МОН?

"Онези" нормативи са стари такива, на същият този МОН. Помеждудругото - копирани от още по-стари нормативи на европейски държави. Които са били пренесени и в САЩ. И които работят и до ден днешен.
И могат да работят и в България, както са работили навремето.

Причините да пиша за тях тук:
- виждам борба за оценки, а не борба за образование. Ако проблемът е в кандидатстването в чужбина, не е ли добре да се погледне какви са условията за децата в тази чужбина и да се приравним към тях?
- виждам максимализъм. Ако нямаш 6, не си дееспособен. 6 означава "отличен". 3 означава дееспособен. Ама с 3 не се влиза в UK. Виж по-горе.
- виждам заравяне на главата в пясъка. "Да не смъкваме самочуствието на детето". Ако детето е здраво, но не е дееспособно, живота ще му смъкне самочувствието така или иначе. Не е ли добре да се осъзнае навреме и да вземе мерки? Как, ако няма ориентири? (Дали тези на МОН стават е отделен въпрос)

Ако горните въпроси не се вземат предвид, какво точно ще се обсъжда с МОН?



Когато от оценката тук, и в частност факта, че тоно физическо влиза в дипломата на финала, ти зависи някое кандидатстване, бележкарство няма как да не се развие. Гониш оценка, защото ти трябва. Това е и изкривеното кандидатстване след великия невероятен 7 клас. Така ще е и след 10 клас по новата система в някои училища с вътрешни изпити за класиране в желан профил, така е и в 12 клас.

# 632
  • Мнения: 5 425
И ще е така, докато не се потърсят алтернативи със смислена система за прием.

# 633
  • София
  • Мнения: 9 539
Аз съм за това да има нормативи, друг е въпросът, че тези може би не са най-удачните и не може да се очаква от дете 140 см. и дете 180 см. да покриват едни нормативи за скок от място. Би било добре да са обвързани с височината на детето.
Не разбирам драмата с оценките по физическо възпитание и спорт, особено до 7 клас, където не играят никаква роля за стипендии и кандидатстване.
Дразня се на подценяването на предметите музика, ФВС и изобразително изкуство. Те също са важни за формирането на светогледа на детето и не разбирам защо трябва да се прави разлика между география и изобразително изкуство примерно и едните предмети да са със "зачита се", а другите с оценка.
Норматив бягане 30 метра ми се струва странен. Няма такава дисциплина в леката атлетика. Едва ли ще се натоварят повече, ако избягат 60/100 метра.

Последна редакция: нд, 05 май 2019, 15:04 от zazu1

# 634
  • Там, където мечтите се сбъдват
  • Мнения: 837

Норматив бягане 30 метра ми се струва странен. Няма такава дисциплина в леката атлетика. Едва ли ще се натоварят повече, ако избягат 60/100 метра.

И аз така се смях на тези 30 метра, докато синът ми, който тренира волейбол не ме светна, че и при тях правят къс спринт точно на 30 метра

# 635
  • Мнения: 8 974
Е, то и на моя гимнастик спринтът му за прескока е около 25 метра, но някакси не ми се струва нормално нормативите в училище да са на това разстояние.
За мой и на децата късмет имаме съвсем нормални учители по физическо в училище. Правят и нормативи, но за крайната оценка най-голямо значение има старанието и активността им в час.

# 636
  • Мнения: 20 031
Те също са важни за формирането на светогледа на детето и не разбирам защо трябва да се прави разлика между география и изобразително изкуство примерно и едните предмети да са със "зачита се", а другите с оценка.

Защото като попаднеш на учител, който иска талант за тази оценка, разликата между географията с научаването на фактите става осезаема.
Навремето ми преподаваше майката на един много известен диригент. Изпитваше ни да пеем самостоятелно Тиха нощ, свята нощ и др. песни. Естествествено имах двойка. Мразех и нея, и музиката.
Не знам защо се смята, че ако предметът е зачита се, няма да има старание. Зависи от учителя, но поне се намалява възможността на някои самозабравили се да изискват безумни неща.

# 637
  • Мнения: 5 425
Интересно какво става, ако попаднеш на учител по география, които иска да можеш да тълкуваш фактите и да разбираш връзките​ помежду тях, а не само да си ги назубрил?
Май е по-добре да няма такива учители, за да не развалят на децата дипломата?

# 638
  • Русе
  • Мнения: 12 246
Ezhko, такъв учител е добре освен да иска и да ги научи. Всеки учител, който се опита да учи, а не само да иска - ще е успешен


Норматив бягане 30 метра ми се струва странен. Няма такава дисциплина в леката атлетика. Едва ли ще се натоварят повече, ако избягат 60/100 метра.
 Най-вероятно свеждат физическото до възможностите на базата за физическа активност на част от училищата. Точно че се набляга точно на обратното от нужното - вместо физическа активност, наблягане на оценяване.

  Ако съдя по моето дете, което е с култивирана лична позиция, която в повечето случаи оспорвам доколкото мога да намеря доводи - той не се влияе от оценката , а от това което му дава преподавателя. Има много силни предмети, по които не учи, и случаи, когато оценката не е важна, но се бори за максимума. Като например учи раздел по физика и се стара на макс за отличен втория срок, въпреки че знаеше че за годината ще има 5, заради 4 първия срок. Ядосва се един  грешен отговор на контролно, въпреки че има отлична оценка и не се впечатлява от 3 по друг предмет.

  Системата набляга на оценяването, което според мен е много остарял подход. Особено на фона на небалансираните учебни програми. Тези дни се занимавах с едно близко съседско дете по математика. В 5 клас имаше същите оценки по математика, като моя син - обаче това дете осмисляше задачите и грешките му бяха от недоглеждане поради големия обем на материала, докато моето дете и до ден днешен може да решава само по заучени и стотици пъти повтаряни модели, които забравя много бързо. Въпреки че оценките му не са лоши по предмета, аз полза от цялата работа не виждам голяма.

# 639
  • Мнения: 5 425
Учителят може много да иска да научи едно дете, но ако на него не му се отдава...
Лошото е, че сегашната система набляга на създаването на пълни отличници, а не на откриването и развиването на талантите на всеки плюс даването на минимума знания и умения на всички.
Би следвало ако талантлив географ има четворка по математика, това да не влияе на приема му да следва география...
Нямаше и да влияе, ако оценките не бяха девалвирали и 6-ца означава "мн. добър", а 4-ка - "посредствен"...
Или ако бяха оставили училищата и университетите да имат собствени процедури за прием.
Както отдавна е факт за частните училища.

# 640
  • София
  • Мнения: 16 315
Университетите СИ имат собствени процедури за прием и никой не им се меси. Нарича се академична автономия. Сами си определят изискванията, условията, изпитите. И точно в България талантливият географ може да си следва география, без да му пречи четворката по математика. За много малко специалности в България дипломата е балообразуваща, обикновено такива са само оценки по конкретни предмети от дипломата /напр. за медицина - по биология и химия/. Отлични дипломи се търсят основно в западните университети, те искат диплома от 5,95 нагоре и матури с 6. Та, не бих казала, че бележкарството е креация на нашата система.

# 641
  • Мнения: 68

Май е по-добре да няма такива учители, за да не развалят на децата дипломата?
[/quote]
Наистина понякога е по-добре да ги няма , защото някой се държат неадекватно. Големият ми син беше болен в деня, когато класът е покривал 50 м и съотвено получи оценка 2 за него. Изтървал е денят и няма право да покрие норматива.Миналата година малкият първи срок имаше 6 . Целият втори срок нямаше нито една оценка. На 20 юни учителят му заявил , че ще го остави на поправка.По "милост " му писа 3 за втори срок и 4 за годината.Мисля, че това е безумно поведение.

# 642
  • Мнения: 5 425
Университетите СИ имат собствени процедури за прием и никой не им се меси. Нарича се академична автономия. Сами си определят изискванията, условията, изпитите. И точно в България талантливият географ може да си следва география, без да му пречи четворката по математика. За много малко специалности в България дипломата е балообразуваща, обикновено такива са само оценки по конкретни предмети от дипломата /напр. за медицина - по биология и химия/. Отлични дипломи се търсят основно в западните университети, те искат диплома от 5,95 нагоре и матури с 6. Та, не бих казала, че бележкарството е креация на нашата система.

Къде съм написал "български"? Бележкарството е повсеместно, откак пуснаха индийци, китайци и българи на запад Simple Smile
А в българските университети вече дават бонус ако се запишеш. Добре де, не във всички. В почти всички.Simple Smile

# 643
  • София
  • Мнения: 16 315

Къде съм написал "български"?

А? Thinking

Или ако бяха оставили училищата и университетите да имат собствени процедури за прием.
Както отдавна е факт за частните училища.

А това за къде се отнася? За САЩ? Кои училища и университети не са "оставени да имат собствени процедури"? И кой не ги е оставил? За разлика от частните къде? Да изясниш, ако може, че нещо се обърках. И коя е сегашната система /и чия/, която "набляга на създаването на пълни отличници"?

Последна редакция: пн, 06 май 2019, 12:21 от sanaka

# 644
  • Мнения: 5 425
За да не преразказвам:
https://www.amazon.com/Excellent-Sheep-Miseducation-American-Mea … ful/dp/1476702721
Иначе под система разбирам системата на образование в развитите държави и техните колонии/сателити.
Под частни училища - тези, които не получават финансиране от държавен бюджет.

Общи условия

Активация на акаунт