МОН - промените продължават (2)

  • 59 667
  • 755
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 24 467
Че има ли норматив в МОН за планинско ходене?
И пишман-туристите знаят, че там не се мерят км, а пътят се дава в часове.
Говоря, за по-важните неща. Иначе ти търсиш нормативи. Аз търся ползи и възпитание в определени качества

АЗ? Търся нормативи? Боже, опази!
 Joy
Никога не съм намирала смисъл в тях.

# 601
  • Русе
  • Мнения: 12 247
Judy, сбърках поста ти с ежковия. Та мисълта ми беше, че за часовете по физическо е по-важно да разпускат физически и да участват активно с физическите си възможности, отколкото да се гонят нормативи

# 602
  • Мнения: 24 467
Judy, сбърках поста ти с ежковия. Та мисълта ми беше, че за часовете по физическо е по-важно да разпускат физически и да участват активно с физическите си възможности, отколкото да се гонят нормативи

Помислих си, че ме бъркаш. Аз съм върл враг на норматива. Нищо, че си го покривах. Просто нещо, от което има повече вреда, отколкото порлза, не го приемам. Затова и ще пусна до "умните" зеленчуци довечерка.
Хиляди пъти по-добре е децата да усвоят народни танци, класически танци, латино-танци, баскетбол, плуване, ориентиране и т.н. и да имат поне по час такава активност всеки ден, отколкото да намразяват физическото заради тази тъпотия, която е от години и да се чудят как да се покрият, вкл. и освобождавайки се от предмета. Което е толкова лесно днес, колкото за ром да стане ТЕЛК-аджия.

# 603
  • Мнения: 8 578
Съгласна съм. Ако учениците се оценяват само на участие в часа, ще е много по - добре. Нормативите са излишни.

# 604
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Как се освобождава от физическо?

# 605
  • Мнения: 5 425
Judy, сбърках поста ти с ежковия. Та мисълта ми беше, че за часовете по физическо е по-важно да разпускат физически и да участват активно с физическите си възможности, отколкото да се гонят нормативи
Амбър, в часовете по БЕЛ е по-важно да разберат (по своему) творбите и да се научат да се изразяват точно, ясно, грамотно и аргументирано, отколкото да се борят за оценки.
Пиша го без грам ирония.
А сега ми кажи, откъде ще получат ориентир, доколко се справят?

# 606
  • Мнения: 24 467
Как се освобождава от физическо?
С лекарска комисия и за годината може.

Judy, сбърках поста ти с ежковия. Та мисълта ми беше, че за часовете по физическо е по-важно да разпускат физически и да участват активно с физическите си възможности, отколкото да се гонят нормативи
Амбър, в часовете по БЕЛ е по-важно да разберат (по своему) творбите и да се научат да се изразяват точно, ясно, грамотно и аргументирано, отколкото да се борят за оценки.
Пиша го без грам ирония.
А сега ми кажи, откъде ще получат ориентир, доколко се справят?
При нас, например, в тези часове редовно се правеше обсъждане на домашно или контролно - съчинение, преразказ, слаби и силни страни, препоръки. Много полезно занимание. Като съпоставка една изпляската цифрова оценка нищо не е, като база за информация.

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 15:12 от Judy

# 607
  • Мнения: 5 567
За мен нормативите са отживелица, отживелица са и оценки по ФВС, музика, ИИ. Зачита се / Не се зачита е повече от достатъчно.
Който иска да се занимава професионално с тези дисциплини ще се явява на приемни изпити.
И трита предмета трябва да са за обща култура, а не за зазубряне. Какво се постига ако на едно дете му пишат 4-ри по ФВС, с това стимулират ли го да се запише на спорт? По-скоро в училище трябва да се събужда желанието да спортуваш, пееш, рисуваш, а не някой да ти показва с нормативи и оценки колко си недодялан в дадена област
Детето ми е активен спортист, донесе 4-ри медала от ученическите състезания и до тук има два норматива за 4,50, ами не е нито спринтьор, нито чукохвъргач (топкохвъргач)

# 608
  • София
  • Мнения: 9 062
Специален въпрос към Ежко, тъй като виждам, че освен от писане на софтуер и немски, разбира от ФВС:
Дете, трениращо без амбиция за спортист и издържащо 2*2часа тенис и 2*1час плуване (4 различни дни) , но НЕпокриващо МОНските нормативи за бягане, кашкавал ли е?

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 15:19 от Desem

# 609
  • Мнения: 5 425
Специален въпрос към Ежко, тъй като виждам, че освен от писане софтуер и немски, разбира от ФВС:
Дете, трениращо без амбиция за спортист и издържащо 2*2часа тенис и 2*1час плуване (4 различни дни) , но НЕпокриващо МОНските нормативи за бягане, кашкавал ли е?
Горе дадох минималните нормативи за физическа дееспособност (не поредните недоразумения на МОН) на гимназист. Покрива ли ги? Ако да - не, не е кашкавал.
Други въпроси?

# 610
  • София
  • Мнения: 1 133
Ежко, темата, в която пишеш, се нарича "МОН - промените продължават". Ти забеляза ли? Защото нашата дискусия се върти около промените, които МОН предлага, а не около произволни други нормативи за физическа дееспособност.

# 611
  • София
  • Мнения: 9 062
Да, имам още въпроси:
"Онези" нормативи с какво ще помогнат за оценката по МОН?

# 612
  • Мнения: 7 687
Ежко, ти имаш сертификат да категоризираш деца ли?
Как е възможно, та ти си председател на родитело-учителска асоциация към училище с претенции, не е ли редно да спазваш някакъв етикет на държание и да не преминаваш границата? Ако ти си родителят, който е избран от други родители да ги представляваш някъде си, не мислиш ли, че с тези си изказвания злепоставяш и тях? Мен би ме било срам ти да ме представляваш, не дай си Боже да имам нужда да защитиш мой или на детето ми интерес!
Ако имаш работеща идея: пиши на мон, мейлът го има на сайта им. Хейт и обиди няма да доведат до нищо ползотворно.

Последна редакция: пт, 03 май 2019, 15:44 от maria77bg

# 613
  • София
  • Мнения: 16 315
Специален въпрос към Ежко, тъй като виждам, че освен от писане на софтуер и немски, разбира от ФВС:
Дете, трениращо без амбиция за спортист и издържащо 2*2часа тенис и 2*1час плуване (4 различни дни) , но НЕпокриващо МОНските нормативи за бягане, кашкавал ли е?
Ама ходи ли на походи детето, Desem - не ходи. ‘Ми, кашкавал е! Joy

# 614
  • Мнения: 5 425
Да, имам още въпроси:
"Онези" нормативи с какво ще помогнат за оценката по МОН?

"Онези" нормативи са стари такива, на същият този МОН. Помеждудругото - копирани от още по-стари нормативи на европейски държави. Които са били пренесени и в САЩ. И които работят и до ден днешен.
И могат да работят и в България, както са работили навремето.

Причините да пиша за тях тук:
- виждам борба за оценки, а не борба за образование. Ако проблемът е в кандидатстването в чужбина, не е ли добре да се погледне какви са условията за децата в тази чужбина и да се приравним към тях?
- виждам максимализъм. Ако нямаш 6, не си дееспособен. 6 означава "отличен". 3 означава дееспособен. Ама с 3 не се влиза в UK. Виж по-горе.
- виждам заравяне на главата в пясъка. "Да не смъкваме самочуствието на детето". Ако детето е здраво, но не е дееспособно, живота ще му смъкне самочувствието така или иначе. Не е ли добре да се осъзнае навреме и да вземе мерки? Как, ако няма ориентири? (Дали тези на МОН стават е отделен въпрос)

Ако горните въпроси не се вземат предвид, какво точно ще се обсъжда с МОН?

Общи условия

Активация на акаунт