Първи клас 2018/2019 - втора тема

  • 44 443
  • 742
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз ти показвам черно на бяло програмата, ти твърдиш, че нямат повече, учебните планове ги знам наизуст, нарочно публикувах програмата, ще снимам довечера и на дъщеря ми. Разбирам да говоря за непознати и абстрактни неща, по минути съм ги публикувала. За да твърдиш, че няма как да има повече, значи твърдиш или, че това не е програмата на СМГ, или че дъщеря ми има повече часове, отколкото съм написала Wink

# 226
  • София
  • Мнения: 1 639
Не е въпросът обаче само в броя часове, а и какви са. Едно е да имаш ЗИП математика, друго е да са танци или рисуване. По различен начин натоварват психиката, физиката, мозъка.
Затова както казахте по-нагоре -  важно е детето да си е на правилното място и училище.

# 227
  • София
  • Мнения: 13 206
Бубче, твърдя само, че броят учебни часове на дъщеря ти и на шестокласниците от СМГ са еднакви като брой. Всички директори са утвърдили учебните планове, които са по Наредба 10. Всички деца в страната, в 6 клас, учещи в училища под шапката на МОН имат еднакви учебни планове. Учат по еднакви утвърдени (n на брой като издателства) учебници и т.н. Това е изискване и се спазва. Няма смисъл да навлизам в излишни спорове. Това е действителността и закона.

П.С. Учебните планове са годишни, което означава, че в двата срока часовете може да са разпредлени по различен начин. Т.е. програмата не е меродавна в  случая като доказателство. Накрая всички са учили един и същ брой и вид задължителни часове и един и същ брой факултативни, но различни по вид.
А за окръжността... в различните издателства може да има разместване на материала, но накрая на годината той е един и същ. Демек едни може да учат окръжност първия срок, а други втория. В СМГ може да си учат по ЗИП окръжност още в 5 клас. Така че сравнявай единствено сравними неща, т.е. задължителните програми, не факултативните.

П.С.2. Знаеш ли колко деца в 7 клас не успяват да влязат отново в СМГ и колко от други училища успяват? Не са единици със сигурност. Говоря не за желание за друго училище, а за деца, чието първо желание е отново СМГ, но не им стига бал, вкл. по математика. И това въпреки допълнителната гимназиална паралелка. Така че натоварване, натоварване, ама реално всички покриват един и същ учебен материал. А всъщност това е целта на всеки поел към СМГ в 5 клас.

Последна редакция: чт, 29 ное 2018, 10:54 от Vache

# 228
  • София
  • Мнения: 4 035
Бубче, твърдя само, че броят учебни часове на дъщеря ти и на шестокласниците от СМГ са еднакви като брой. Всички директори са утвърдили учебните планове, които са по Наредба 10. Всички деца в страната, в 6 клас, учещи в училища под шапката на МОН имат еднакви учебни планове. Учат по еднакви утвърдени (n на брой като издателства) учебници и т.н. Това е изискване и се спазва. Няма смисъл да навлизам в излишни спорове. Това е действителността и закона.

П.С. Учебните планове са годишни, което означава, че в двата срока часовете може да са разпредлени по различен начин. Т.е. програмата не е меродавна в  случая като доказателство. Накрая всички са учили един и същ брой и вид задължителни часове и един и същ брой факултативни, но различни по вид.
А за окръжността... в различните издателства може да има разместване на материала, но накрая на годината той е един и същ. Демек едни може да учат окръжност първия срок, а други втория. В СМГ може да си учат по ЗИП окръжност още в 5 клас. Така че сравнявай единствено сравними неща, т.е. задължителните програми, не факултативните.
Ако твърдиш, че 32 е равно на 37 , значи наистина няма смисъл да влизаме в полемика, това е като да казваш на черното бяло.
П.С. Няма учебник за 5ти клас, който да включва окръжности, без значение в кой раздел, срок или страница.

# 229
  • София
  • Мнения: 13 206
П.С. Няма учебник за 5ти клас, който да включва окръжности, без значение в кой раздел, срок или страница.
Ти не четеш какво пиша... СМГ за разлика от някои други училища има факултативни часове по математика, където се учи по други учебници и сборници. Учебният материал за всеки клас също е строго определен. Твоето дете изучава в тези часове някакъв вид танци, хореография или какъвто е профилът му. В СМГ нямат такива предмети.  Прави разлика между факултативни и задължителни часове.
Аз мисля, че достатъчно добре се обосновах, още повече, че излязохме от темата за първи клас и вече спамим.

# 230
  • Мнения: X
140 часа годишно е разликата между максимален брой часове за 5 клас в математическа и общообразователно според рамковите учебни планове в наредбата. Ако е иновативно училище, има право и на още.

# 231
  • София
  • Мнения: 4 035
Чета прекрасно, изучаваха си окръжностите във всички часове по математика, не само във факултатитвните, тъй като приключиха с материала много по-рано поради по-големия брой часове, което отново ни връща към по-голямото натоварване.
Аз лично обосноваване в твърдението, че няма как в СМГ да имат повече часове не видях, тъй като чисто и просто имат повече, очевидно от всичко, което публикувах. Дали чрез ФУЧ и ИУЧ (за справка вече няма ЗИП и СИП) реално е без значение, те просто са повече. Както писах, дъщеря ми е с 32, те са с 37, по програма, без школи.

А на въпросът, който породи полемиката, зелено човече, пусни я на коледното и на великденското, пусни я на Салабашев и на Кенгуруто и прецени според възможностите и желанието й Simple Smile

# 232
  • Мнения: 1 345
Аз съм завършила СМГ и смятам, че там наистина се учи яко. Не знам разликата в учебни планове, но средата, учителите и изкскванията са различни.Само ще кажа, че висшето ми образование, което е хуманитарно, беше почивка от средното.Но след СМГ можеш да кандидатстваш всичко

# 233
  • София
  • Мнения: 13 206
Аз последно искам да уточня да не стават грешки, че никъде не съм казала, че в СМГ не се учи много. Просто не смятам, че може да се квалифицира като "зверско натоварване" Simple Smile Или по-скоро доста неща зависят от представите на хората за натоварване, какво очакват и какво получават накрая.

140 часа годишно е разликата между максимален брой часове за 5 клас в математическа и общообразователно според рамковите учебни планове в наредбата. Ако е иновативно училище, има право и на още.
Аз пуснах линкове на УТВЪРДЕНИТЕ учебни планове. Рамковите са едно, реално утвърдените са друго. В дадената учебна година трите посочени училища са утвърдили еднакви учебни планове. Разговорът тук се води на база "една приятелка каза" и има значение към кое време се отнася. Аз подчертах, че сравнявам две неща в една и съща учебна година, в един и същи клас по старата програма.
И за мен темата тук се изчерпа Wink
Просто споделих опит. За малкото си дете съм ориентирана какво и как ще правя. За когото е полезен моя опит, добре, за когото не е.. хората сме различни и всеки има своите виждания Simple Smile Макар и поляризирана дискусията е полезна. Wink

# 234
  • София
  • Мнения: 4 035
А не съм съгласна, разговорът от моя страна е на база текущите учебни програми на 6ти клас в 144то училище и 6ти клас в СМГ, като едните са с 32 часа, а другите с 37 часа, като и двете училища са с профил, от твоя страна е на база "една приятелка каза как е било преди 5г" Simple Smile Разбирам, че споделяш опит, но аз споделям факт, и той е, че натоварването там е по-голямо, най-малкото заради по-големия брой часове.

И понеже сега ти видях втория послеслов да ти кажа за него - прекрасно знам колко деца не успяват да влезнат отново в СМГ и колко от други успяват, но нали пък ти знаеш, че влизане в СМГ след 7ми клас няма нищо общо с училището, което е завършено, или ако има деца които са влезнали без школи и уроци, то бройката на тези деца е средно едно и половина на випуск.

Иначе да - дискусията винаги е полезна и е най-добре да има две гледни точи, за да можем всички да ги видим и проверим и другите Wink

# 235
  • Мнения: 445
Има ли интерактивни дъски в класните стаи на децата? Използват ли се във всеки час и доволни ли са децата?

# 236
  • Мнения: X
Включвам се при вас с първокласник.

# 237
  • София
  • Мнения: 5 287
Искам да ви кажа колко съм доволна от класа на щерчицата. Реши се празникът за Коледа да бъде в стаята. Ще се маскират коледно, ще си попеят и поиграят, родителският актив купи скромни еднакви подаръчета, без префърцунености, показност и прочие.

# 238
  • София
  • Мнения: 13 206
При нас последнитя учебен ден ще бъде всъщност Коледен благотворителен базар. Няма да правим партита. Поне засега не сме обсъждали такава възможност.

Между другото в гимназията на голямата ми дъщеря тази година решиха да съберат парите, които са определили за подаръци помежду си и да ги дарят на един дом за дечица. Пък който иска така и така ще направи дребни подаръчета на приятелите си.

# 239
  • Мнения: X
В училището организираха коледно тържество за децата, срещу скромната сума от 22 лв. за два часа, в някакъв ресторант в центъра. С осигурен транспорт до там. Не познавам майка, която ще си пусне детето. В крайна сметка за 21-ви им взехме по един символичен подарък, всяка майка ще приготви нещо за почерпка и ще си направят тържество в класната стая.

Общи условия

Активация на акаунт