Първи клас 2018/2019 - втора тема

  • 47 118
  • 742
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 35 946
Нямаме достъп. Може при необходимост, но само с изрична уговорка с учителката по телефона. Понякога виждам, че някои родители нарушават правилата и се качват с децата, но учителите биват наказвани. Децата вечер се извикват по домофона.
Смятам, че така е правилно да нямаме достъп. Ако толкова има някакъв проблем, има телефони за целта.

# 361
  • София
  • Мнения: 13 724
И при нас няма достъп. Има охрана и портиер на вратата и винаги са там по всяко време на деня. Ако се наложи да се влезе в училището трябва да те вземе учител и да те върне учител. За родителските срещи само е отворено, но тогава обичайно няма деца в училищата. Сега с електронния дневник пък гледам, че ще спестят и родителските..

# 362
  • София
  • Мнения: 3 818
И ние нямаме достъп освен на родителски срещи, децата ги вземаме като казваме на портиера /охрана/, който се обажда на учителя от занималнята. Не виждам за какво е нужен достъп до класните стаи.

# 363
  • София
  • Мнения: 1 609
Благодаря за отговорите. Явно на повечето места е така, но при нас за децата в корпуса никога не е било и сега има бунтове, доколкото разбирам, особено от страна на родителите на децата от предучилищните класове.

При нас, за да го въведат, ще трябват промени. В малкия корпус няма охрана, няма и помещение за охрана, няма изобщо място, където може да се сложи някой, който да следи. Освен в коридора пред вратите. В момента няма домофон или друга инсталация. Или трябва да похарчат едни пари, за да поставят, или трябва всички да звъним на учителката по телефона, за да пусне детето. При нас класната записва на дъската домашните за деня и в момента всички ги си снимаме/преписваме от там, за да знаем какво има да прави детето - поне нашата учителка на занималнята никога не е наясно кой е написал, кой не е; кой докъде е стигнал и има ли да довършва. Повечето родители нямат доверие на децата да запишат/запомнят какво имат за домашно и да си вземат за вкъщи тези помагала и тетрадки, по които им е останало да работят - предпочитат да влязат, сами да проверят какво е, докъде е стигнало детето и да вземат каквото е нужно. Може би проблемът е в нас и децата и трябва да им гласуваме повече доверие, де да знам. Както и да е, ако наистина 3те ПГУ + другите 3 първи класа са се организирали и официално възразяват срещу това, сигурно директорът ще се откаже, той не е особено напорист човек.

# 364
  • Мнения: 1 843
И при нас няма достъп, т.е. ще те пуснат с придружител, ако има някаква наложителна причина. На мен, честно казано не ми харесва такава политика, но.. Нямам желание да влизам всеки ден, но когато се налага ми е малко неприятно да търся разрешение.

# 365
  • Мнения: 35 946
Аз съм много ЗА да няма достъп до класните стаи. Само си представям 30+ родители всеки ден, за всеки клас, по два пъти да влизат и излизат от класните стаи.
А колкото до тетрадките - няма да сме на главите на тези деца до 20 г. Да се оправят сами. Като не си е написал домашното и не си е взел тетрадката, ами ще ходи без домашно. Като му направят забележка или го накажат, ще свикне да не забравя.
Вярно е и това, че като го вземам, моят син все е забравил разни неща и се връща да си ги вземе, но се сеща сам и се оправя сам вътре в училището.  Peace

# 366
  • Мнения: 591
Имаме достъп. Доволна съм, защото виждам класната, както и учителката от занималнята.

# 367
  • Мнения: 1 109
Ние нямаме достъп. Децата се взимат в 16.30 и в 17,30. През останалото време вратата на двора е заключена. Училището е с карти за достъп и охрана и до вътрешността няма достъп по-прицип. Децата са отделени на 4-тия етаж - до там се качват сами всеки ден по стълбище за малките. Големите имат друг вход. Учителката от занималнята я виждам всеки ден като го взимам, класната съм я виждала само по родителски, но тя е на разположение по телефон и фейсбук когато искаш. Поддържа връзка с родителите - всеки ден снима страниците от учебника по които са работили и домашното и ги качва в групата на класа. При тази организация не ми се е налагало да се качвам в стаята им. Аз подкрепям самостоятелността в децата - мможе и да има гафове в началото, но повечето бързо се научават да си организират деня, учебниците и домашните. Винаги има1-2 разсеяни деца, но масово родителите да нямат доверие на децата ми прилича на дондуркане. Не очаквам и от учителите да помнят за 25-30 деца всяко докъде е с домашната - накратко - това си е задължение и отговорност на децата. От опит - точно месец отне на нашите да влязат в ритъм.

# 368
  • Мнения: 4 509
Имаме достъп сутрин като ги водим. На обяд я вземат от занималнята без да влизат в училище. Детето излиза на вън, май с госпожата. Не съм сигурна. Оставила съм я да се оправя. Не знам какви домашни има. Каквото е записала, това е. Рядко има издънки в тази насока. Колкото по-самостоятелни, толкова по-добре.

# 369
  • Мнения: 5 744
Здравейте! Имам нужда от съвет. В момента синът ми е подготвителна група в българско неделно училище в чужбина. Учат по две помагала ‘Приятели’ за трета група и подготвителна група + АБВ за оцветяване + някакви хвърчащи листове с упражнения. На есен ще бъде първи клас в същото това училище.

Бихте ли ми препоръчали някакво помагало, в което се упражнява писане на букви и отделни думи? Може и по някое кратко изречение да има. Целта ми е да упражняваме разпознаване, писане и обогатяване на речника. Мерси предварително.

# 370
  • София
  • Мнения: 3 818
Здравейте! Имам нужда от съвет. В момента синът ми е подготвителна група в българско неделно училище в чужбина. Учат по две помагала ‘Приятели’ за трета група и подготвителна група + АБВ за оцветяване + някакви хвърчащи листове с упражнения. На есен ще бъде първи клас в същото това училище.

Бихте ли ми препоръчали някакво помагало, в което се упражнява писане на букви и отделни думи? Може и по някое кратко изречение да има. Целта ми е да упражняваме разпознаване, писане и обогатяване на речника. Мерси предварително.

Тук ги има помагалата на Просвета в електронен вариант безплатни:
http://www.prosveta.bg/uchebni-tetradki-za-1-2-3-i-4-klas/1-klas-tetradki

# 371
  • София
  • Мнения: 5 635
Хайде пак аз да подбутна темата. Във вашите училища как стои въпросът с достъпа на родителите до класните стаи?

Та вие влизате ли до класните стаи, ограничен ли е достъпа на родители във вашите училища?

В нашето училище родителите влизат само в предверието - до охраната. Принципно ако желаеш да влезеш по-навътре, охраната ти записва данните от личната карта и едва тогава може, напр. до канцелария, да видиш учител и т.н. На родителски срещи пускат свободно. Първи клас са в отделен коридор до охраната, до който не се допускат други ученици, т.к. училището е до 12 клас.
Домашните децата си записват сами и това намирам за редно и правилно, а не учителката да предава на родителите, което намирам за дълбоко порочна практика. В първи клас, когато още не могат да пишат, си отбелязват с моливче по учебниците, то и без това е основно да попълване неща. Ако има да се пише, в началото учителката започва редчета в тетрадката за домашно или пък пише в бележниците, но това е само първия срок. После - и това е добро упражнение - децата си записват самички. Добра инвестиция в бъдещето е, към самостоятелност и лична отговорност.
За вземане на децата се казва на охраната. Преди звъняха на учителите по телефона, сега са инсталирани домофони и звънят в стаята.
Не съм съвсем ок всякакви хора да се навират в училището безконтролно.

# 372
  • София
  • Мнения: 20 264
При нас втора седмица отсъства  класната.Детето ми се оплаква,че нищо не правят със заместващата.

# 373
  • София
  • Мнения: 13 724
Може би проблемът е в нас и децата и трябва да им гласуваме повече доверие, де да знам
Абсолютно! Трябва да им гласувате повече доверие, иначе няма как да се научат. Не екой знае каква драма ако оиде един път без домашно. Моята има в тетрадката една-две забележки с червено, че е била без домашно. Ами научи се... А учителката от занималнята и класната си предават информация в една тетрадка. Класната пише какво има за домашно и така... Отделно в повечето случаи драсва и в групата във фейса. Доста по-лесно е така. Аз, обаче рядко проверявам. Оставила съм първокласничката да се оправя сама. Сега втория срок и чантата оправя сама. Няма как да се научи иначе.. имаше случаи на взета назаем тетрадка, забравила да каже, че няма тетерадка и т.н.

Nedinka, колко е голямо детето? Аз не бих взимала никакви помагала за писане на букви и изречения. Това е доста специфична работа и първо се учат звукове, срички, елементи на букви, прави се един тон звуков анализ преди да се пишат думи и изречения. По-добре учител да обяснява тези неща. Това е моето мнение, може да е крайно, но тези неща са пряко свързани с правилното писане на български език.

# 374
  • София
  • Мнения: 1 041
Ние отначало звъняхме на господина от занималнята когато сме долу при охраната. Да, неприятно е, но след това им взехме MyKi и е доста по-удобно. Госпожата редовно пише в електронния дневник, ако има нещо. Имаме и фейсбук група на класа, където родителите споделяме информация.

Общи условия

Активация на акаунт