Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 46 093
  • 788
  •   1
Отговори
# 180
  • Mars Hotel
  • Мнения: 4 892
Възможно е нещата да се променили.

Последна редакция: пн, 11 фев 2019, 22:47 от Светлица

# 181
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Благодаря, не съм прочела правилно за преводите.
Скрит текст:
Освен ако Британика не са променили политиката си на 180 градуса в последните години, диктовки и преводи няма как да правят.
За Британика имам впечатления от близко дете.И мисля ,че там е още по-сериозно.
Иначе през седмица имат и проекти ,което си е съчинение на дадена тама.Например-последната екскурзия или моето семейство и тн в определеното време, или използвайки определени наречия или други граматични неща.Проекта не трябва да е по-малко 20 изречения.Идея нямам как е по другите школи ,но тук минава трето ниво и е все така.

# 182
  • София
  • Мнения: 3 084
Големият ми син е възитаник на Британика, в момента 8клас. Ходи от предучилищна, така че имам наблюдения от целия курс на обучение до тук. Не са правели диктовки, писане на текст (80-100-120 думи) да, но диктовки - не. Преводи - абсурд! Политиката на школата е в час изобщо да не се говори на БГ. Не се превежда, на малките тетрадката-речник е в картинки - дума и картинка със значението ѝ. Когато станат по-големи (вероятно от 5 клас да е било), преводът става на английски - като тълковен речник. Това не знам колко е полезно, в училище почти е нямал нови думи, а с граматиката винаги е бил доста по-напред, но се затрудняваше на контролни, защото госпожата даваше отделни думи за превод. И парадоксът - една дума може да я употреби правилно смислово в текст, но не може да намери най-точното значение на БГ. Даже ходих на говоря с "миската" от Британика, че преводът е съвсем отделно умение от това да говориш и пишеш и е хубаво да се учи и то, та тя ми обясняваше, че идеята е да мислят на АЕ, не да превеждат, за превод било рано.
Наборката адски трудно учи думи.  То кое ли учи лесно, де, но след математиката (там нещата са катастрофа) следва по трудност АЕ. Една дума, колкото и да я пише, всъщност я научава след като я срещне поне 10 пъти в някакви различни текстове. И я научава по значение, писането ѝ е трудно. Всъщност, най-много харесва уроците по ЧО и ги учи най-лесно и бързо, за моя (щастлива) изненада. Вярно, че разказва уроците малко като приказва, даже и лично мнение вкарва (много добре постъпил, мислил за войниците, да си починат от войната, няма само да са в командировка, я). В неделя научи урока за Симеон във фоайето на операта, докато чакахме да започне спектакъла (гледахме Евгений Онегин) и понеже е дълго произведение и има 2 антракта - преговори в тях и ми го разказа. ЧП върви малко по-трудно, но пак се справя. Но с математиката е тотал-щета. Изобщо не може да визуализира текстовите задачи, а онези бакалски сметки, в които са потънали, така ги оплита, че вече като види 4 и повече-цифрено число и ѝ се реве (то и на мен...). А госпожата като даде 3 листа "от нея" за събота и неделя, и вътре само сметки - едни 8 цифрени числа да се умножат по 7...кому е нужно това! 3 часа събота умножава и дели, а аз ги проверявам с калкулатора...

# 183
  • София
  • Мнения: 3 519
Аз мога да помагам на моето дете по математика. Следя какво е разбрал и дали се справя сам с домашните. Където трябва помагам и обяснявам отново и по друг начин. Т.е. обучението го поемам аз, а курсът само мотивира и задава скорост.

По английски не мога. Затова и през ум не ми мина да запиша децата на курс. Според мен, без тотален контрол вкъщи, курсът е загуба на време. Учителката върви с темпото на трите отличнички, а другите се спотайват. Дори въпроси предпочитат да не задават, за да не се излагат пред другите деца.

Може да ме обявите за луда, но там където няма вариант за частни уроци, записвам детето по два пъти на курса. Даже и по три пъти.

# 184
  • Мнения: 1 738
Това с бакалските сметки по математика и мен ме докарва до бяс. Моето дете е ОК с математиката. Ходи по състезания. Представя се повече от прилично там, но след 5-6 бакалска сметка, все нещо е пропуснал или сгрешил. Аз също проверявам с калкулатора, иначе нямам нерви. Не мога да схвана, на кого е нужно цял 4 клас да смятат с тези гигантски числа. Нали важен е принципа. Като го знаеш него, има ли значение дали е 3 цифрено или 10 цифрена число.

# 185
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Тези задачи изнервят всички деца .Според мен са твърде дресиращи-нещо като кучето на Павлов.Не виждам смисъл в тях.
Сега понеже взимат по два урока /грипната беше над 2 седмици при нас/и домашните са твърде много .Снощи просто й връчих елката за да довърши.
Да се върна на англ шсоли.Преводите които децата правят са устни и съдържат 5-10 изречения.Правят го твърде често за да направят проверка на граматиката-дали децата ползват правилното време.
Понеже имам пациентка,която работи в Британика днес ще звънна конкретно да я питам за диктовките.Малката е в Максимум и диктовки се справят.Картинни речници никога не са имали -дори и първо ниво като е била.А поне в Пловдив се смята ,че Британика са много изискващи.
Иначе в старото училище англ почти не виждах да се отваря.В новото се учи.Ето вчера са имали-снощи писа 12 думи по 3 реда .В петък бяха 18.Друг е въпроса колко ги е научила.

# 186
  • Мнения: 8 643
Сега понеже взимат по два урока /грипната беше над 2 седмици при нас/и домашните са твърде много .Снощи просто й връчих елката за да довърши.

  Снощи писа домашни до 10 часа. Нямам търпение да свърши тази седмица, защото по план -график би трябвало да са наваксали с материала и да се спре това двойно взимане на уроци и двойни домашни /дават се по две страници от учебните тетрадки и две страници от сборниците/. Аз се чувствам изморена, а за детето да не говорим.... И събота и неделя писа... И като се има в предвид , че моята е по-бавна.....
  Положението с баткото е същото, хич не ги жалят. Не само взимане на няколко уроци, а и контролни по няколко на ден.
  Добре е да се мисли преди да се дават такива дълги грипни ваканции.

# 187
  • Мнения: 8 256
Радвам се, че тази година нямат сборник по математика. Класният предложи този вариант в края на миналата година и родителите се съгласихме. В час решават от учебника, за домашно е страницата от учебната тетрадка. Няма нужда да решава n на брой безсмислени еднотипни задачи. Учи след 18ч, в 19ч е готов и му остава време и за други занимания.

# 188
  • София
  • Мнения: 3 084
А поне в Пловдив се смята ,че Британика са много изискващи.
Рени, не става дума за повече или по-малко изискване, а за напълно различен метод за преподаване на езика. Hands V Дали употребяваш правилното глаголно време става ясно и когато съставяш текст. Идеята на Британика е децата изобщо да не прехвърлят едни думи и изрази от език на език, а да мислят на АЕ, т.е. докато пишат, примерно, да не си съставят изречението на БГ и да се опитват да го обърнат на АЕ. Затова вместо да превеждат отделни думи или изречения или урока, им даваха да пишат постоянно някакви...неща. Наричат ги проекти, но са си съчинения с определен брой думи. Имал е домашно да сготви за семейството и да опише подробно какво е правил. Такива "проекти" много им харесват - моят прави пица, написа нужните продукти, меси тесто, точи, сглоби пицата, пече. Изскочиха и думи които не знае. Снимахме мероприятието, разпечатах снимките, той сглоби табло с текст и снимки и така научи думи като брашно, тесто, точилка. Имаше проект за Япония. Беше потънал да търси информация за самураите, а "миската" любезно напомня да търсят информацията директно на АЕ, не да четат в уикепедия на БГ и после да се опитват да го превеждат.
Сега синът ми е в испанската гимназия, няколко от часовете по испански ги води испанка, която не обелва българска дума, уж не знае български. Влиза първия час при деца, които вчера са научили азбуката и започва да мели на испански. В един момент те започват да разбират. Горе-долу това е принципът на Британика, но в никакъв случай не съм им адвокат. Пак ще кажа - преводът е съвсем отделно умение, което те не "тренират".
Катето ходи на руски по нейно желание - еми много по-лесно запомня думите. Напомням, че говоря за дете
 с обучителни трудности, на ресурсно подпомагане. Толкова е щастлива, че нещо ѝ се отдава Simple Smile Общата азбука явно е много ключов фактор - чете много по-лесно, ориентира се по смисъл.
Иначе и при нас в училище сега взимат по 2 урока, препускат по материала и е ужас някакъв. Тази седмица ИИ, ФВС, ДБТ - такова чудо няма да имат, имат да наваксват с "важните". Не ми се мисли събота и неделя какво учене ни чака (мн.ч. е реално, аз уча с нея). Грипната ваканция я оползотвори в 5 дни ски на Витоша, сега искаше пак "поне единия ден да отидем", но няма да я огрее, като гледам що домашни и материал за наваксване се задават...

# 189
  • София
  • Мнения: 6 202
А, тези задачи всички ги проверяваме с калкулатор. Нямам си друга работа, а ще умножавам и деля 2 часа, проверявайки домашно. С каката обаче си научих урока. Навремето не ѝ проверявах сметките, мислех че класната го прави, защото се мъдреше червен подпис под домашните в учебната тетрадка. Особено онези тесни колонки, дето са от двете страни на страниците в "Просвета". Готвеше се за СМГ, схващаше принципите на задачите. Текстовите задачи бяха песен. И се омаза грозно заради грешни сметки. Тогава погледнах тетрадките и случайно забелязах, че и там има грешки, върнах назад... ужас. Знае принципа, но и липсва концентрация. Мързи я да си направи проверка, дори да има време. Още го борим това, а е 7 клас. Гадни са задачите, досадни са, отегчителни са, но учат на концентрация и търпение. Учат на това да проверяваш макар и набързо, с един поглед да видиш, че не може 15 х 23456 = 85693, примерно. Има едни задачи за свързване на сметката с отговора, сина се е изхитрил и смята само финала Grinning Той смята доста бързо и точно, но пък пише грозно, 0 като 6-ца, 1 като 2 и често това му играе номера.

# 190
  • Мнения: 8 643
 И моята дъщеря учи трудно и помагам.
 Математиката е най-трудния предмет. Все още смята на пръсти - събиране и изваждане, умножение и делене, изградила си е някаква собствена система. Знам, че не е нормално в четвърти клас да смята така, но за мен е важно че е вярно. Аритметичните задачи ги решава без проблем /макар и бавно/, основните принципи ги е схванала. Геометричните - задължително прави чертеж / колкото и да е елементарна/ и се справя. Текстовите задачи ѝ са трудни ако трябва да намери повече неща и са завъртени, но  с по-елементарните се справя. Усилията от моя и нейна страна са огромни, но поне не изостава.
  
 

# 191
  • Мнения: 4 218
По английски нищо не помагам. Връчила съм учебник по английска граматика, купила съм грамър бук и каквото има нужда- поглежда оттам. Пита за едно-друго, но повече брат си. Да свиква сама да си търси в учебника верният отговор. Като казвате диктовки, май нямам спомен да се е коментирала диктовка на текст на курса. Допреди 1-2 години имаха диктовки на отделни думи.
Според една позната идеята е да вземат материала до март- април най-късно и да почват само упражнения и тестове за матурите. Нашите може и да успеят- по някои предмети и до края на март дори. С втората смяна в училище всичко е доста по-тегаво.
За догодина е големият напън с отделните предмети и учители, разнасянето на гръб от стая в стая, липсата на постоянно наблюдение от класната. С баткото прогимназията ми се видя като най-кошмарният период от училището, дано сега мина малко по-леко, но не храня големи надежди. В крайна сметка, само 3 класа са, ще ги избутаме.

# 192
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Опитах се да кача снимки на диктовката и теста, но нещо от тел не ми се получи.
Проверих за Британика.Диктуват само думи ,но рядко .Никога текстове.
Мандаринка,аз по-горе съм писала ,че в тази школа правят същите проекти.И не е много по-различно.Просто търся начин как да се справи с диктовките.Но факт е че има деца с 5 ,значи не е невъзможно.Изобщо не се оплаквам от школата ,просто търся решение на нашия проблем
Иначе девойката от предучилищна учи испански при чужденка.Учителката не говори добре български ,но явно се оправят.Мнение там обаче не мога да изкажа,защото испанския ми е на ниво Амазон-дрехи,обувки и тн

Последна редакция: вт, 12 фев 2019, 14:25 от renydent

# 193
  • Варна
  • Мнения: 3 247
По английски език помагах миналата година, понеже се затрудняваше. Откакто започна да ходи на школа, вече се справя сама и скоро не съм поглеждала какво учат. Резултатите ѝ на тестовете са отлични. Скоро ѝ се наложи да говори с американци и доста приятно ни изненада. 
Скоро ме помоли да ѝ взема табло с неправилните глаголи за стена. Някой знае ли къде продават? Да не е А4 или като помагало.

# 194
  • Пловдив
  • Мнения: 3 641
Ясмина ,виж това.Имаме го ,но не че се използва
https://www.ozone.bg/product/nepravilni-glagoli-angliyski-vetrilo-pons/

Общи условия

Активация на акаунт