Бъдещи петокласници 2019/2020 г

  • 45 971
  • 788
  •   1
Отговори
# 90
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Малко ви изпуснах,ама тук съм.
По повод междучасията и ученето.На едно от контролните моята девойка донесе 4 по математика,което ме втресе.Не е проблем оценката ,а факта че тя е ходила по състезания,печелила е или се е справяла много добре и няма проблеми там.Никога не е имала.Питам защо,а отговорът е "ами не ми стигна времето".Детето ми е малко блейка и всички го знаем това.Обаче какво се случваше в старото училище.Ако не си свършил има междучасие,ако и тогава не си следващия час имаме музика ще го довърши тогава.Ето това е една от причините ,поради които смених училището.Часове като музика,пеене,физическо не се караха-решаваха се задачи или бг език.В новото училище такъв филм няма.Свършва часа листчето се взима-да си го направил.Много съм доволна и се надявам да се научи на ред и понятие за време.Вкъщи също тренираме за време ,обаче естествено ефекта е по малък.
По повод английския малко се работи по определен стандарт-писане на думи по н-брой пъти.Проблемът е ,че не всеки мозък работи така.Лично мен това много ме е тормозило като ученичка.Аз не помня като пиша-имам зрителна памет и просто запомням думата.Само че съм я писала и по три реда и по 20 пъти и всичко това е било загубено време за мен.За разлика от мен,съпругът ми помни с писане-дори в университета той пишеше.
И последно за математиката-задачите са ужасно еднотипови.Не водят до никакво развитие на логиката .Това смятане до 20 ,го правят вече като кучето на Павлов.Не смятам ,че е резултатно ,откъм развитие на логика и мислене.

# 91
  • Мнения: 8 229
Ами писането на думи при моите деца не работи, при други може и да върши работа. Учат думите като са в текст, чрез писане на изречения и подобни. Тогава се концентрират, внимават в изписването. И малко по малко запомнят правописа с времето. Изобщо не държа да го запомнят и научат от първия път.

# 92
  • Мнения: 14 489
Е какво им е тежкото на 12 думи? Моят син в курса в Алианс взимат  по 25-30 думи на всяко занимание. Сега са във възраст в която учат и помнят много, така че съм на мнение, че в училище ситуацията с английския е плачевна.

За 10 годишния си син ли говорите? Това е абсурд за тази възраст.

# 93
  • Варна
  • Мнения: 3 245
Учителката по английски на голямата ми дъщеря не ги караше да пишат новите думи, но всеки час без изключение имаха "петминутка" за проверка. Който както иска, така да си ги учи - ще ги пише ли, ще ги гледа ли...
Сега при малката щерка учителката им прави нещо като състезание между отбори и това ги мотивира много да си учат думите. Никой не иска да е от загубилите.
Лично моята четвъртокласничка си пише думите, така по-лесно ги научава. Хвърлям отвреме на време поглед - по три реда на дума. Не съм сигурна доколко обаче това е конкретно изискване на госпожата (за броя на редовете) или просто тя така си е решила.

# 94
  • София
  • Мнения: 982
Е какво им е тежкото на 12 думи? Моят син в курса в Алианс взимат  по 25-30 думи на всяко занимание. Сега са във възраст в която учат и помнят много, така че съм на мнение, че в училище ситуацията с английския е плачевна.

За 10 годишния си син ли говорите? Това е абсурд за тази възраст.
Да, за 10-годишния ми син говоря. Защо да е абсурд. Не е единствен. Когато са мотивирани писането не тежи. При правилно разпределен график, има време за всичко.

# 95
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Навсякъде по курсовете взимат много думи.И при нас е така.Естествено ,че не всички са запомнени от първия път.
Лично аз не съм намерила начина по който моето дете ги помни.Пише ги по изискване на учителя,но забелязвам как ги преписва механично и естествено смисъла се губи

# 96
  • Мнения: 14 489
Дъщеря ми ходи на курсове по английски от 5 годишна, при англичанка, със съответното образование. Вземат не повече от 7-8 думи на урок.
Освен това учи и френски с частен учител - в уроците също няма повече от 10 думи.

Как се справят децата ви на тестовете в училище? Максимума точки ли имат?

# 97
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
 Дъщеря ми не ходи на курсове по английски. Пише домашното от по три реда думата, но механично, пише първата буква на трите реда, после втората на трите реда и т.н. защото ставало по-бързо Angry Но ги помни и ги спелува без проблем. Като я питам за някоя дума ми отговаря и ми я спелува, без да я пише. Естествено като всяко дете гледа много клипчета на английски в ютуб, играе игри, превежда си песни, харесват й някои английски сентенции и си ги пише на листчета, които лепи из стаята си. Изкарва максимум точки в училище. В училище й се изяснява граматиката, но набора от думи си го набавя от интернет. Ще дойде време и за курс по английски, но за сега наблягаме на друго.

# 98
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
Сложно е това с езиците.И макар и аз да съм учила език,учила съм с брат ми/който е 10 год по-малък /,каката е минала по същата пътечка /на 27год е/,учила съм с кръщелницата и племенниците,нямам решение панацея по този въпрос.
Малката учи англ от 5 годишна и испански от 5 годишна.
Испански учи при испаноговорящ,който не говори перфектен български.Детето разбира ,превежда при четене,доколко е наясно с граматиката не мога да кажа-мисля че кара на усет доколкото може.Никога не е имало натиск за думи, в началото бяха само игри.Разиграваха ситуации-ресторант,магазин ,готвили са мъфини заедно и други подобни.Вече 3 учебник минават ,но аз за съжаление на разбирам езика,за да бъда оценител на знанията .
С англ обаче не така стоят нещата.В началото беше в школа според годините само играеха и разговаряха,но реално учене не дойде и във втори клас.Школата е наистина добра ,но като че ли за по-малки деца.Преместих я в друга ,където знаех стандарта-думи и граматика и никаква реч.Съответно обаче детето има проблем с думите ,защото оказва съпротива при писане.Пише ,но 50% не помни.Знае 4 времена ,които не бърка и с нея съм минала помагала и тестове за 5 клас.Но не знаейки правописа повече от 4 не изкарва на тестовете в курса.За всяка сгрешена дума се отнемат 0,20.Иначе чете спокойно и спокойно говори със сестра си и мъжът й /англичанин е/ .Естествено не си говорят за Шекспир,а нормален разговор къде е била ,какво е правила и тн. Разбира и разговаря с други англичани,което е ок,но правописа е пълен крах.
Та аз наистина не знам къде е баланса.
Както се казваше в един филм "Преди имах 1000 теории как се възпитават деца,а сега имам 12 деца и нито една теория"

# 99
  • Мнения: 8 534
Моля за отзиви за тези помагала:



Последна редакция: чт, 06 дек 2018, 11:04 от vita

# 100
  • София
  • Мнения: 3 484
При правилно разпределен график, има време за всичко.
А тук няма ли размахване на пръст и съвети как да си гледаме децата?
Разбирам, че трябва да разпределя графика на детето така че да има време за безсмислено писане на думи. И защо само по английски. Новите думи по ЧО, ЧП и математика пишете ли ги по 10 пъти щом е толкова полезно? Даже може целите уроци да преписва по 10 пъти, за да ги научи - така ще мога да му разпределя и нощите, не само дните.

# 101
  • Пловдив
  • Мнения: 3 624
При правилно разпределен график, има време за всичко.
А тук няма ли размахване на пръст и съвети как да си гледаме децата?
Разбирам, че трябва да разпределя графика на детето така че да има време за безсмислено писане на думи. И защо само по английски. Новите думи по ЧО, ЧП и математика пишете ли ги по 10 пъти щом е толкова полезно? Даже може целите уроци да преписва по 10 пъти, за да ги научи - така ще мога да му разпределя и нощите, не само дните.
Дай графика за нощите,да не се мъча да го правя.
Аз лично вече съм се отказала да бъда максималист.Отсявам кое е важно за детето и какво аз смятам за важно ,и не изпадам в крайности.
С много голяма част от материала превръщаме децата в кучето на Павлов.
Еле тази икономическа география ме уби.Какви заводи имало в Плевен? Ами няма .Забележителности в Плевен-парк "Кайлъка"-това отдавна е една гора и  то неподдържана гора.Но Панорамата не е написана.И още много примери мога да дам...

# 102
  • София
  • Мнения: 982
При правилно разпределен график, има време за всичко.
Новите думи по ЧО, ЧП и математика пишете ли ги по 10 пъти щом е толкова полезно? Даже може целите уроци да преписва по 10 пъти, за да ги научи - така ще мога да му разпределя и нощите, не само дните.
Ами по математика и БЕЛ преписват всички уроци в тетрадката, както и част от скучния английски в училище/. По ЧО учим да разказваме по карта, а ЧП за разнообразие правим опити.
Но, ако не знам при вас, но при нас ако няма план-програма по часове и занимания нищо не се случва. Ще се цъка Fortnite до припадък и ще се постигат рекорди с некъпане. Така, че да всчико му е разграфено - в тефтера, графика за първия срок, беше готов от края на август.

# 103
  • Мнения: 8 229
Математиката в 4и клас в по-голямата си част е толкова скучна, че едва изтрайва да напише домашното. Представям си, ако трябваше да преписва и урока.
Моят син сигурно е едно от най-натоварените деца в темата. Веднага след училище отива на тренировки. Прибира се около 16:30, учи след 17ч и пак има време да си цъка Фортнайт вечер с приятели. Не го натоварват от училище обаче с безсмислени дълги домашни. Съвсем нормални са като обем, което от своя страна ми позволява аз да му давам всяка вечер някакви допълнителни упражнения според това кое го затруднява повече, аз считам за важно и прочие.

# 104
  • Пловдив
  • Мнения: 1 854
Нашите домашни клонят към почти никакви. Не я натискам да пише нещо допълнително. Периодично проверявам до къде са стигнали, задавам въпроси, гледам да няма пропуски. Не виждам нещо кой знае какво сложно в 4 клас, че да искам повече упражнения. Може би в 5 клас нещата ще са доста по-различни. И дано до тогава да се научи на организация и разпределяне на времето.

Общи условия

Активация на акаунт